instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

معرفی ۳۰ تا از بهترین پیانیست بزرگ جهان

معرفی 30 تا از بهترین پیانیست بزرگ جهان

اگر به موسیقی علاقه مند باشید مطمئنا تا کنون اسامی پیانیست های بسیاری را از رادیو و تلویزیون شنیده اید. اما با وجود استعداد غیرقابل انکار پیانیست ها، نمی توان گفت همه آن ها در تمام دوران، جزء بهترین پیانیست ها بوده اند.

برای تبدیل شدن به یک نوازنده حرفه ای پیانو باید بسیار تلاش کنید؛ اما هنگامی که به سطح خاصی از مهارت رسیدید، برای برجسته شدن به کمی نبوغ و خوش ذوقی نیز نیاز دارید.

این مقاله منتخبی از ۳۰ بهترین پیانیست مشهور تمام دوران هاست که مانند آن ها در دنیای موسیقی وجود ندارد.

معرفی 30 تا از بهترین پیانیست بزرگ جهان

معرفی ۳۰ تا از بهترین پیانیست بزرگ جهان

۱. فردریک شوپن (Frédéric Chopin)

فردریک شوپن یک پیانیست فرانسوی-لهستانی متولد ۱۸۱۰ است. او امروزه به عنوان بهترین پیانیست دوره رمانتیک و بزرگ ترین آهنگساز موسیقی قرن نوزدهم شناخته می شود.

عکسی از فردریک شوپن

عکسی از فردریک شوپن

آهنگ ‌های متعدد این هنرمند هنوز هم توسط پیانیست‌ های امروزی، چه حرفه ‌ای و چه آماتور، اغلب با پیانو نواخته می ‌شود.

در میان استادانه ‌ترین آثار او، می توان به قطعه «نوکتورن ‌ها» اشاره کرد که او را در طول زندگی‌ اش به یک پیانیست بسیار معروف تبدیل کرده است.

قطعه بعدی Nocturne Op. 9، موسیقی متن فیلم پیانیست به کارگردانی رومن پولانسکی است که در سال ۲۰۰۲ منتشر شد و به شهرت آهنگساز در بین عموم مردم کمک بسیاری کرد.

۲. سونیا بلوسووا (Sonya Belousova)

سونیا بلوسووا یک پیانیست آمریکایی با اصالت روسی، متولد شده در سال ۱۹۹۰ است. او نواختن پیانو را از پنج سالگی و آهنگسازی را از ده سالگی آغاز کرد.

عکسی از سونیا بلوسووا

عکسی از سونیا بلوسووا

سونیا با اجرا های عمومی و کنسرت های خود به شهرت رسید و به عنوان یک کودک نابغه در کل جهان شناخته شده بود. این هنرمند در مسیر خود جوایز و افتخارت متعددی مانند جایزه Telly و جایزه آکادمی بین المللی تلویزیون وب را دریافت کرد.

سونیا بلوسووا در حال حاضر یکی از بهترین پیانیست های شناخته شده در سراسر جهان است که برای آثار سینمایی و برنامه های تلویزیونی، آهنگسازی می کند.

۳. لودویگ ون بتهوون (Ludwig van Beethoven)

لودویگ ون بتهوون پیانیست و آهنگساز مشهور آلمانی، در سال ۱۷۷۰ در شهر بن متولد شد. او در زمان حیات خود انقلابی در هنر نواختن پیانو و موسیقی ایجاد کرد. ساخته های سمفونیک این هنرمند بزرگ امروزه یکی از محبوب ترین آثار باقی مانده از او است.

عکسی از لودویگ ون بتهوون

عکسی از لودویگ ون بتهوون

بتهوون از طریق آثار متعدد خود که اصالت خاصی داشتند، تاثیر قابل توجهی بر موسیقی کلاسیک در طول قرن نوزدهم گذاشت. امروزه بتهوون یکی از برجسته ترین چهره های تاریخ موسیقی و یکی از مشهورترین پیانیست های تمام دوران ها است.

قطعه Für Elise او یکی از قطعات پیانو است که تا به امروز توسط هزاران نوازنده، نواخته شده است.

۴. یان تیرسن (Yann Tiersen)

یان تیرسن یک ترانه سرا و پیانیست موفق است که در سال ۱۹۷۰ در شهر برست فرانسه متولد شد.

او پس از ساخت چندین آلبوم بسیار زیبا که موفقیت چندانی نداشت، با ساخت موسیقی متن فیلم Le fabuleux destin d’Amélie Poulain در سال ۲۰۰۱، در سراسر جهان معروف شد.

عکسی از یان تیرسن

عکسی از یان تیرسن

بیشتر آهنگ های یان تیرسن، با الهام از سبک موسیقی والس ساخته شده که باتوجه به زیبایی و نوستالژی بودن، به راحتی قابل تشخیص هستند. یان تیرسن امروزه یکی از بهترین پیانیست های زمان خود است که بسیار مورد توجه عموم مردم قرار دارد.

۵. کلود دبوسی (Claude Debussy)

کلود دبوسی آهنگساز و پیانیست معروف فرانسوی بود که در سال ۱۸۶۲ متولد شد. او تحت تأثیر پیانیست های قرن قبل مانند بتهوون، تمام شکوه و مهارت خود را به سبک رمانتیک منتقل کرد و با این کار انقلابی در هنر پیانو ایجاد نمود.

عکسی از کلود دبوسی

عکسی از کلود دبوسی

کلود دبوسی یکی از بهترین پیانیست های دوران خود است که خلاقیت را چاشنی کار خود کرد و بسیار موفق شد. امروزه دبوسی نماد خلاقیت و آزادی در موسیقی است.

معروف ترین اثر او Clair de lune نام دارد که با گنجانده شدن در موسیقی متن اصلی فیلم گرگ و میش، سهم عمده ای در معرفی او به کل دنیا داشت.

۷. رادو لوپو (Radu Lupu)

رادو لوپو پیانیست مشهوری است که در سال ۱۹۴۵ در رومانی متولد شد و از سن ۶ سالگی نواختن پیانو را آغاز کرد. این نوازنده کوچک به کمک مهارت و استعداد فوق العاده خود توانست تا سن ۱۲ سالگی شهرت بسیاری کسب کند.

عکسی از رادو لوپو

عکسی از رادو لوپو

رادو لوپو در طول زندگی حرفه ای خود جوایز معتبر بسیاری مانند جایزه مسابقه بین المللی پیانو ون کلیبرن را کسب کرد.

این هنرمند برجسته پیانیست های مشهور قرن ۱۸ و ۱۹ مانند فرانتس شوبرت، ولفگانگ آمادئوس موتسارت و یوهانس برامس را بسیار استادانه می نوازد و به همین دلیل شهرت جهانی دارد.

۷. یوهان سباستین باخ (Johann Sebastian Bach)

یوهان سباستین باخ آهنگساز و پیانیست معروف آلمانی است که در ۱۶۸۵ متولد شد. او که نوازندگی پیانو را به صورت خودآموز و با مطالعه دقیق آثار پیشینیان شروع کرد، توانست جایگاه برجسته ای در میان پیانیست های زمان خود پیدا کند.

عکسی از یوهان سباستین باخ

عکسی از یوهان سباستین باخ

باخ در موسیقی خود سبک جدیدی ابداع نکرد؛ اما با ترکیب تمام سنت های دوران خود، یک نوآوری واقعی در موسیقی ایجاد کرد که توسط پیانیست‌ های امروزی و معاصر بسیار مورد ستایش قرار گرفت.

این هنرمند آلمانی به دلیل کیفیت استثنایی ساخته هایش از نظر ملودیک و علم هارمونیک بسیار مشهور است و جزء بهترین پیانیست تمام دوران ها محسوب می شود.

باخ امروزه یکی از شناخته شده ترین پیانیست های کلاسیک است که نمی توان برای اجرا های متنوع و جذاب او در سراسر دنیا، رقیبی پیدا کرد.

۸. ولادیمیر هوروویتز (Vladimir Horowitz)

یکی از بهترین پیانیست های اوکراینی ولادیمیر هوروویتز نام دارد که در سال ۱۹۰۳ چشم به جهان گشود. او با نام مستعار “شماره ۱” یا “پادشاه پادشاهان”، در بین پیانیست ها، از نظر قدرت عاطفی نوازندگی و فنی بودن، از سایرین پیشی گرفته است.

عکسی از ولادیمیر هوروویتز

عکسی از ولادیمیر هوروویتز

انگشتان این پیانیست چنان بر روی پیانو پرواز می کنند که گویی پرنده ای زیبا در آسمان آبی بال های خود را حرکت می دهد. ولادیمیر هوروویتز امروزه همچنان در لیست پردرآمدترین پیانیست ها قرار دارد.

او در آخرین سال های فعالیت حرفه ای خود برای هر کنسرت تا ۵۰۰۰۰۰ دلار درآمد داشت. این هنرمند بزرگ به همان اندازه که در بین دوستداران پیانو و عموم مردم شهرت دارد، در میان حلقه پیانیست ها نیز از شهرت و محبوبیت بسیاری برخوردار است.

۹. ولفگانگ آمادئوس موتزارت (Wolfgang Amadeus Mozart)

ولفگانگ آمادئوس موتزارت آهنگساز و پیانیست برجسته اتریشی است که در سال ۱۷۵۶، در سالزبورگ متولد شد. او در زمان خود بسیار مشهور بود و آثاری استادانه برای بشریت به ارث گذاشته است.

عکسی از ولفگانگ آمادئوس موتزارت

عکسی از ولفگانگ آمادئوس موتزارت

به طوری که تنها در طول ۳۵ سال بیش از ۸۰۰ اثر شگفت انگیز به دنیای موسیقی ارائه کرد.

این موسیقی دان فوق العاده به خاطر تکمیل سونات، کنسرتو و سمفونی، سه تا از مشهورترین رپرتوار های موسیقی زمان خود، در سراسر دنیا شناخته شده است. او مشهورترین آهنگساز و بهترین پیانیست برای عموم مردم، در تمام دوران هاست.

۱۰. لانگ لانگ (Lang Lang)

لانگ لانگ یک پیانیست شرقی مشهور و بین المللی است که در سال ۱۹۸۲، در کشور چین متولد شد. او پیانو را از دو سالگی و بعد از دیدن دو کارتون که در آن پیانو نواخته می شد، شروع کرد.

عکسی از لانگ لانگ

عکسی از لانگ لانگ

لانگ لانگ در همان دوران کودکی در مسابقات بسیاری شرکت کرد و با مهارت خود توانست به خوبی بدرخشد. او در بسیاری از این مسابقات مانند شن یانگ در سن ۵ سالگی برنده شد.

این پیانیست به تدریج شهرتی بین المللی به دست آورد و از طریق مهارت بی نظیر خود، الگویی برای هزاران جوان چینی است که در حال یادگیری پیانو هستند. لانگ لانگ امروزه یکی از مشهورترین و بهترین پیانیست های جهان است.

۱۱. اریک ساتی (Erik Satie)

اریک ساتی بهترین پیانیست و آهنگساز فرانسوی است که در سال ۱۸۶۶ متولد شده است و در دسته پیانیست هایی قرار دارد که مرز های موسیقی را شکسته و به عنوان یک موسیقی دان پیشرو زمان خود شناخته می شود.

عکسی از اریک ساتی

عکسی از اریک ساتی

آثار اریک ساتی آغشته به لطافت و مالیخولیا است؛ به همین دلیل امروزه یکی از محبوب ترین و مشهورترین پیانیست های زمان خود محسوب می شود

۱۲. هلن گریمو (Hélène Grimaud)

هلن گریمو فرانسوی در سال ۱۹۶۹ در اکس آن پروانس متولد شد. هلن گریمو نیز مانند بسیاری از همتایان خود نواختن پیانو را از کودکی آغاز کرد. او اولین کنسرت خود را در سن ۱۴ سالگی بر روی صحنه برد که با استقبال گرم عموم مردم همراه بود.

عکسی از روبرت شومان

عکسی از روبرت شومان

این هنرمند برجسته فرانسوی، در طول فعالیت حرفه ‌ای‌ خود جوایز و افتخارات متعددی کسب کرد که مهم ترین آن جایزه Victoire d’Honneur در Victoires de la Musique است. هلن این جایزه را در سال ۲۰۰۴ دریافت کرد.

۱۳. روبرت شومان (Robert Schumann)

روبرت شومان پیانیست و آهنگساز کلاسیک آلمانی متولد شده در سال ۱۸۱۰ است.

عکسی از روبرت شومان

عکسی از روبرت شومان

روبرت شومان یکی از شناخته شده ترین هنرمندان زمان خود و یکی از بهترین پیانیست های امروزی است که تعداد زیادی از نوازندگان شاهکار های او را بر روی صحنه اجرا می کنند.

در حال حاضر روبرت شومان عضو ثابت بزرگ ترین گروه های موسیقی فرانسه مانند ارکستر فیلارمونیک است.

۱۴. اسکار پترسون (Oscar Peterson)

اسکار پترسون پیانیست و آهنگساز جاز کانادایی است که در سال ۱۹۲۵ متولد شد. این هنرمند بعد از همکاری با گروه های کاباره ای مونترال و ساخت موسیقی برای یک انیمیشن در سال ۱۹۴۹، شهرت بسیاری پیدا کرد.

عکسی از اسکار پترسون

عکسی از اسکار پترسون

او به دلیل داشتن خلاقیت و مهارت فنی خود در سطح ملودیک یک نوازنده خاص بود و توانست با اجرای کنسرت های متنوع در شهر های مختلف دنیا، شهرت جهانی پیدا کند.

امروزه اسکار پترسون یکی از مشهورترین و بهترین پیانیست های جاز در تمام دوران هاست.

۱۶. ییروما (Yiruma)

ییروما یک پیانیست و آهنگساز مشهور در کره جنوبی است که در سال ۱۹۷۸ متولد شد. او نواختن پیانو را از کودکی و پنج سالگی آغاز کرد و خیلی زود به دلیل جوایزی که در کودکی دریافت کرد، مورد توجه قرار گرفت.

عکسی از ییروما

عکسی از ییروما

این هنرمند برجسته کره ای اولین آلبوم خود را با عنوان صحنه عشق در سال ۲۰۰۱ به جامعه موسیقی ارائه کرد. در حال حاضر ییروما بیش از ۱۵ آلبوم منتشر شده دارد که در سراسر جهان به دلیل آهنگسازی خاص خود شناخته شده است.

شهرت او با River Flows in You و Kiss the Rain که موسیقی متن فیلم Twilight هستند به اوج خود رسید.

۱۶. سرگی راخمانینوف (Sergueï Rachmaninov)

سرگی راخمانینوف آهنگساز، رهبر ارکستر و بهترین پیانیست روسی متولد شده در سال ۱۸۷۳ است. راخمانینوف برای ساخت آثار بی نظیر خود از چندین مدل موسیقی کلاسیک و جنبش رمانتیک، از میراث شوپن یا چایکوفسکی استفاده کرده است.

عکسی از سرگی راخمانینوف

عکسی از سرگی راخمانینوف

او در طول زندگی حرفه ای و کاری خود کاملا از تحولات موسیقی آن زمان دور ماند و توانست در رمانتیسم ریشه بدواند. امروزه شاهکار های موسیقیایی راخمانینوف در دنیا محبوبیت و طرفداران بسیاری دارد.

۱۷. آرتور روبینشتاین (Arthur Rubinstein)

آرتور روبینشتاین که در سال ۱۸۸۷ متولد شد یک پیانیست مشهور لهستانی است. او همچنین به عنوان بهترین نوازنده آثار شوپن، شومان، برامس و بتهوون شناخته شده است.

عکسی از آرتور روبینشتاین

عکسی از آرتور روبینشتاین

روبینشتاین اعتقادی به ماندن در یک سبک موسیقی نداشت، به همین دلیل آثار هنرمندان جدیدتری مانند راول، دبوسی و لوبوس را نیز به خوبی می نواخت.

این هنرمند مردمی و محبوب، علاقه زیادی به رسانه های مختلف دارد و در طول زندگی حرفه ای خود کنسرت های بسیاری را برگزار کرده است. امروزه منتقدان از او به عنوان یکی از بهترین پیانیست های قرن بیستم نام می برند.

۱۸. فرانتس شوبرت (Franz Schubert)

فرانتس شوبرت پیانیست و آهنگساز اتریشی است که در سال ۱۷۹۷ در لیختنتال متولد شد. آثار شاهکار این هنرمند بزرگ تأثیر زیادی بر موسیقی دان های معاصر گذاشت، تا حدی که امروزه از او به عنوان هنرمند اصلی آثار پیانو نام برده می شود.

عکسی از فرانتس شوبرت

عکسی از فرانتس شوبرت

شوبرت تنها ۳۱ سال زندگی کرد و توانست در عمر کوتاه خود بیش از ۱۰۰۰ قطعه باورنکردنی، تولید کند. بیشتر آثار این هنرمند بعد از مرگ او منتشر شد.

۱۹. خاتیا بونیاتیشویلی (Khatia Buniatishvili)

خاتیا بونیاتیشویلی یک پیانیست گرجستانی است که از سال ۲۰۱۷ تابعیت فرانسوی خود را دریافت کرد. این هنرمند نواختن پیانو و آموختن موسیقی را از سن بسیار پایین یعنی ۳ سالگی شروع کرد و اولین اجرای عمومی او در سن ۶ سالگی بود.

عکسی از خاتیا بونیاتیشویلی

عکسی از خاتیا بونیاتیشویلی

از سال ۲۰۰۲ به بعد شهرت خاتیا بیشتر و بیشتر شد و به عنوان سولیست به کنسرت و جشنواره های موسیقی مختلف دعوت می شد. او موفق شد در سال ۲۰۰۸ جایزه مسابقه بین المللی پیانو آرتور روبینشتاین را به دست آورد.

خاتیا به دلیل سبک آزاد خود در نوازندگی پیانو، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است؛ اما به هر حال او یکی از بهترین پیانیست های دوران خود محسوب می شود.

۲۰. فرانتس لیست (Franz Liszt )

فرانتس لیست که امروزه آن را پدر امپرسیونیسم ( یک جنبش جدید در پیانو) می شناسند، یک پیانیست و آهنگساز مشهور کلاسیک است که در سال ۱۸۱۱ متولد شد.

عکسی از فرانتس لیست

عکسی از فرانتس لیست

فرانتس لیست یک مبتکر بزرگ و بی نظیر در نواختن پیانو و موسیقی بود که آثار به جای مانده از او تاثیر قابل توجهی بر جریان های مختلف موسیقی مدرن داشت. این هنرمند یکی از نوآورترین و مشهورترین پیانیست های قرن نوزدهم به بعد محسوب می شود.

۲۱. مارتا آرگریچ (Martha Argerich)

مارتا آرگریچ پیانیست آرژانتینی متولد شده در سال ۱۹۴۱ است که تابعیت سوئیسی دارد. این بانوی هنرمند به لطف نوآوری هایی که در رپرتوار های رمانتیک و مدرن به وجود آورد، توانست به سرعت وارد صحنه های هنری بین المللی شود.

عکسی از مارتا آرگریچ

عکسی از مارتا آرگریچ

مارتا آرگریچ بیشتر به دلیل نواختن حرفه ای آثار چایکوفسکی، شومان، راخمانینوف، شوپن، لیست و راول شهرت دارد. در حال حاضر او یکی از با استعدادترین و بهترین پیانیست های زمان خود است.

۲۲. ولادیمیر اشکنازی (Vladimir Ashkenazy)

ولادیمیر اشکنازی یک رهبر ارکستر و پیانیست یهودی است که در سال ۱۹۳۷ متولد شد. او نیز مانند سایر نوازندگان حرفه ای فعالیت هنری خود را از کودکی و سن شش سالگی شروع کرد.

عکسی از ولادیمیر اشکنازی

عکسی از ولادیمیر اشکنازی

استعداد زیاد این کودک در موسیقی بسیار مورد توجه و تقدیر خانواده قرار گرفت. ولادیمیر اولین جایزه خود را در سال ۱۹۵۶، یعنی زمانی که ۱۹ سال سن داشت از مسابقه بین المللی موسیقی ملکه الیزابت در بلژیک، دریافت کرد.

این هنرمند برجسته در کارنامه خود نواختن آثار متنوعی از هنرمندان بزرگ مانند شوپن، شوستاکوویچ، پروکوفیف، راخمانینوف، بتهوون و … را دارد.

ولادیمیر در سال ۲۰۲۰ بازنشسته شد و امروزه به عنوان یکی از بهترین نوازندگان و رهبران ارکستر زمان خود شناخته می شود.

۲۳. آلفرد برندل (Alfred Brendel)

آلفرد برندل یک هنرمند و پیانیست مشهور اتریشی است که در سال ۱۹۳۱ چشم به جهان گشود. این هنرمند نواختن پیانو را به صورت خودآموز شروع کرد و در نهایت با کمک گرفتن از اساتید دانشگاه در حرفه خود پیشرفت قابل توجهی داشت.

عکسی از آلفرد برندل

عکسی از آلفرد برندل

آلفرد برندل در سال ۱۹۷۶ به لندن مهاجرت کرد و بعد از همکاری با بهترین رهبران ارکستر جهان، تبدیل به یک ستاره شد.

۲۴. گلن گولد (Glenn Gould)

گلن گولد بهترین پیانیست کانادا است که در سال ۱۹۳۲، در تورنتو متولد شد. البته این هنرمند در نویسندگی نیز دستی دارد و شهرت او بیشتر به دلیل نواختن استادانه موسیقی باروک است.

عکسی از گلن گولد

عکسی از گلن گولد

قطعات خوش آهنگ و سبک تحلیلی، این هنرمند را به یکی از محبوب ترین نوازندگان زمان خود تبدیل کرد. هر چند او در اوایل ۱۹۶۴، به فعالیت خود به عنوان یک پیانیست پایان داد و منحصرا در زمینه ضبط موسیقی شروع به کار کرد.

۲۵. جان اوگدون (John Ogdon )

جان اوگدون آهنگساز و بهترین پیانیست بریتانیایی است. که از همان سال های اولیه تحصیل استعداد خاصی در زمینه موسیقی به ویژه پیانو داشت.

عکسی از جان اوگدون

عکسی از جان اوگدون

او با شرکت در مسابقات لیست لندن، در سال ۱۹۶۱، موفق به کسب جایزه اول شد، اما شهرت جهانی او با برنده شدن در مسابقه بین المللی چایکوفسکی در سال ۱۹۶۲، افزایش پیدا کرد.

این آهنگساز پرکار، بیش از ۲۰۰ آهنگ ساخته است که بیشتر آن ها توسط پیانو نواخته می شود.

۲۶. کلودیو آررو (Claudio Arrau)

کلودیو آررو بهترین پیانیست شیلیایی است که در سال ۱۹۰۳ به دنیا آمد و از سن ۴ سالگی شروع به یادگیری موسیقی کرد.

عکسی از کلودیو آررو

عکسی از کلودیو آررو

این کودک نابغه به سرعت توانست در حرفه موسیقی پیشرفت کند و امروزه به خاطر نواختن بی نظیر آثار رمانتیک افرادی مانند لیست، شوپن، شوبرت، بتهوون، دبوسی و شومان، شناخته شده است.

کلودیو آررو در لیست محبوب ترین پیانیست های قرن بیستم قرار دارد.

۲۷. دنیل بارنبویم (Daniel Barenboim)

دانیل بارنبویم آرژانتینی – اسرائیلی بهترین پیانیست و رهبر ارکستر است که در سال ۱۹۴۲ متولد شد.این هنرمند با برگزاری اولین کنسرت خود در بوئنوس آیرس، در سن ۷ سالگی ثابت کرد که یک نابغه است و می تواند در زمینه موسیقی انقلاب بزرگی به پا کند.

عکسی از دنیل بارنبویم

عکسی از دنیل بارنبویم

دنیل در دوران جوانی خود کنسرت های بسیاری در شهر های مختلف جهان مانند لندن، پاریس، تل آویو و … برگزار کرد.

این هنرمند علاوه بر فعالیت ‌های متعدد در زمنیه موسیقی، برای برقراری صلح و دیپلماسی در سراسر جهان فعالیت می‌ کند و موسس بنیادهای بزرگی همچون Barenboim و Barenboim-Saïd است.

۲۸. میرا هس (Myra Hess)

میرا هس بهترین پیانیست انگلیس است که در لندن متولد شد و از سن ۱۲ سالگی در آکادمی سلطنتی موسیقی، تحصیل حرفه ای خود را شروع کرد.

عکسی از میرا هس

عکسی از میرا هس

او علاوه بر رپرتوار کلاسیک، در سایر ژانر های موسیقی نیز مطالعه و فعالیت کرد تا دروازه های جدیدی به روی خود باز کند و به یک پیانیست بزرگ جاز تبدیل شود.

میرا هس اولین تور موسیقی خود را در سال ۱۹۲۲، در ایالات متحده و کانادا اجرا کرد. این هنرمند به خاطر نواختن آثار بتهوون شومان و موتزارت، در سطوح بین المللی شهرت بسیاری دارد.

۲۹. موری پراهیا (Murray Perahia)

موری پراهیا پیانیست و رهبر ارکستر آمریکایی است که در سال ۱۹۴۷، در نیویورک متولد شد. موری از ۴ سالگی به پیانو علاقه داشت اما فعالیت حرفه ای خود را از ۱۵ سالگی شروع کرد.

عکسی از موری پراهیا

عکسی از موری پراهیا

او اولین جایزه بین المللی خود را در سال ۱۹۷۲ با شرکت در مسابقه پیانو لیدز، به دست آورد. این هنرمند چندین ضبط مهم از بتهوون و رپرتوار های موتزارت انجام داد و همچنان به عنوان یک پیانیست در کنسرت های مختلف فعالیت می کند.

اجرای عمومی او در سال ۲۰۰۶ در آلمان موفقیت چشمگیری داشت.

۳۰. اسویاتوسلاو ریشتر (Sviatoslav Richter)

اسویاتوسلاو ریشتر بهترین پیانیست شوروی است که در سال ۱۹۱۵ متولد شد. استعداد نوازندگی پیانو این هنرمند نیز در سنین کودکی آشکار شد.

عکسی از اسویاتوسلاو ریشتر

عکسی از اسویاتوسلاو ریشتر

اسویاتوسلاو ریشتر به خاطر مهارت فنی، تسلط بر رپرتوار و نواختن آثار بی نظیر و متنوع خود در سراسر جهان مشهور است و امروزه یکی از بزرگترین پیانیست های قرن بیستم شناخته می شود.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم شما را با ۳۰ نوازنده برتر آشنا کنیم که هر یک در لیست بهترین پیانیست های جهان، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. اگر به ساز چیانو علاقه دارید میتونید با توجه به قیمت پبانو دیجیتال از آن شروع کنید.

البته هنوز پیانیست های با استعداد زیادی در سراسر دنیا وجود دارند که چندان شناخته شده نیستند؛ اما ممکن است در آینده ای نه چندان دور، به این لیست اضافه شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید