فهرست کتاب آموزش گیتار کلاسیک یک درس یک روز اثر پل هرفرت
فهرست کتاب اول
پیش گفتار
گیتار و اجزای آن
در دست گرفتن گیتار، وضعیت نوازندگی
حالت های دست چپ
مقایسه سیم های آزاد گیتار با کلیدهای پیانو
تنظیم کوک گیتار
درس اول (سه سیم اول گیتار– آماده سازی انگشتان دست راست– دستورالعمل ضربه تکیه– دستورالعمل ضربه آزاد)
درس دوم (تناوب انگشتان دست راست روی سه سیم اول- تناوب انگشتان دست راست روی چند سیم)
درس سوم (سه سیم باس «بم»)
درس چهارم (سیم های زیر و بم با هم)
درس پنجم (تنوع در استفاده از سیم های بم و نازک باهم)
درس ششم (ارزش زمانی نت ها، نت سیاه و نت سفید-ادامه کار با نت ها، نت سیاه و نت سفید- آوانگاری موسیقی)
درس هفتم (آماده سازی انگشتان دست چپ- زخمه زدن از زیر به سیم ها- فراگیری صداهای روی سیم اول و دوم- اولین آهنگ ها)
درس هشتم (صداهای روی سیم سوم(سل)- مروری بر انگشت گذاری)
درس نهم (ترانه هایی که با سه سیم اول اجرا می شوند)
درس دهم ( انگشت گذاری روی سه سیم بالا «چهارم، پنجم و ششم»)
درس یازدهم (فراگیری یک کسر میزان جدید- نت سفید نقطه دار- تمرین انگشت شست روی سیم های بم)
درس دوازدهم (ساختار گام، گام بزرگ- مروری بر تمام انگشت گذاری ها روی هر شش سیم)
درس سیزدهم (اجرای هم زمان دو سیم آزاد با هم- اجرای دست باز شست، اضافه کردن سیم های آزاد بم)
درس چهاردهم (زخمه زدن هم زمان به دو سیم انگشت گذاری شده)
درس پانزدهم (تغییر صدای نت ها با علامت دیز- ساختار گام، گام کوچک هارمونیک- ارزش زمانی نت ها- نت چنگ)
درس شانزدهم (ارزش زمانی نت ها- نت گرد)
درس هفدهم (آوانگاری صداهای مترادف (انهارمونیک) و کروماتیک)
درس هجدهم (آهنگ آرام (آندانته) در گام بزرگ دو)
درس نوزدهم (معرفی و مشخص کردن جای نت های فا دیز و دودیز)
درس بیستم (گام سل بزرگ- سر کلید گام می کوچک)
درس بیست و یکم (مروری بر استفاده از نت سل دیز)
درس بیست و دوم (مهارت بیشتر دست چپ)
درس بیست و سوم ( یک تمرین برای حرکت وسیع انگشتان دست راست)
درس بیست و چهارم (چند آکورد دیگر)
فهرست کتاب دوم
درس اول (مروری بر کلیدها، کسر میزان ها و مهارت های فراگرفته شده در کتاب اول)
درس دوم (سه قطعه که نشان دهنده پیشرفت تکنیکی و نت خوانی است)
درس سوم (معرفی نت فا دیز و سل دیز روی سیم ششم)
درس چهارم (فراگیری کسر میزان جدید (۸/۶) با دو سرعت متفاوت)
درس پنجم (تمرینات بیشتر در کسر میزان ۸/۶)
درس ششم (نت دولاچنگ)
درس هفتم (یک کسر میزان دیگر ۸/۳)
درس هشتم ( مقایسه دو سرعت متفاوت «آندانتینو و آلگرتو» در دو قطعه ملودیک)
درس نهم (انگشت گذاری دست چپ «تغییر پوزیسون از دستان 1 به 3»)
درس دهم (تغییر جای دوانگشتی از جای اول به سوم)
درس یازدهم (تغییر جاهای آسان)
درس دوازدهم (قطعاتی با تغییر جایگاهی)
درس سیزدهم (اجراهایی ساده از دولاچنگ)
درس چهاردهم (معرفی گام بزرگ ر)
درس پانزدهم (سه آکورد اصلی گام بزرگ ر)
درس شانزدهم (نت دولاچنگ در کسر میزان ۸/۳)
درس هفدهم (مهارت های تکنیکی در ارایه بهتر ترانه های محلی)
درس هجدهم (معرفی گام بزرگ لا)
درس نوزدهم (سه آکورد اصلی گام بزرگ فا)
درس بیستم (تبحر در اجرای راحت تنالیته بزرگ لا)
درس بیست و یکم (تکنیک دستان گیری «باره گیری»)
درس بیست و دوم (وصل کردن دو نت بالا رونده)
درس بیست و سوم (اجراهایی با خط اتصال)
درس بیست و چهارم ( تمرین در گام بزرگ سل)
درس بیست و پنجم (چنگ نقطه دار و دولاچنگ)
درس بیست و ششم (چنگ نقطه دار و دولاچنگ در عباراتی موزون)
درس بیست و هفتم ( تریوله در ارتباط با سیاه و چنگ)
درس بیست و هشتم ( استفاده بیشتر از تریوله)
درس بیست و نهم (آشنایی با گام بزرگ فا)
مهم ترین آکوردهای اصلی کورد استفاده در بسیاری از گام ها
پیش گفتار کتاب آموزش گیتار کلاسیک یک درس یک روز اثر پل هرفرت
در جمع و جور کردن این مجموعه آموزشی روزی یک درس (A tune A day) قصد این نبود که همه زمینه ها را تحت پوشش قرار دهیم بلکه تمرکز روی پرورش تمام و کمال ذهنیت موسیقیایی و پایه تکنیکی محکم در حین آموزش گیتار بوده است.
تکنیک های اولیه و مقدماتی به چند تکّه مجزا و تکمیل کننده تقسیم شد و به طریقی تفهیمی ارایه شده است بطوری که در همان حال تا حدّ زیادی به معلم اجازه می دهد تا با نگرش های خاص خودش (در آموزش گیتار) مطالب را ارایه نماید.
توضیح علایم موسیقی را هم با نیّت خاصی به تعویق می انداختیم تا وقتی که شناخت آن برای درس بعدی ضرورت می یافت. توجّه زیادی به تقویت مهارت شست و انگشتان دست راست روی سیم های آزاد معطوف شده است.
پیرو شیوه “هر نکته در وقت خودش” برای تربیت انگشتان دست راست، تربیت انگشتان دست چپ خود بخود به روال آموزشی ساده ای تبدیل می شود.
هر علامت فقط زمانی معرفی می شود که کاربردش در مراحل پیشرفت روزی یک درس ضرورت یابد. از طریق ارایه “پله به پله” (مرحله به مرحله) تکنیک و اطلاعات موسیقی مورد نیاز برای حل مشکلات موجود به اهداف جدیدتری دست می یابیم.
این رشد طبیعی که مشخصه کتاب های آموزش روزی یک درس است، ترقّی منظم و سیستماتیک و فهم صدا، بر اساس یک موسیقی شناسی گسترده را حتمی خواهد ساخت.
هنرجو هم بجای توجّه به مقدار تمرین باید بیشتر به کیفیت نوازندگیش دقّت کند. حفظ ارزش نُت ها، درک نت های اصلی گام (تونال)به هنگام نواختن سیم ها به دقّت زیادی نیاز دارد.
از همان اولین مضراب ها روی سیم های آزاد باید مراقب حساسیت های موسیقیایی بود و از رشد و پیشرفت بی قاعده و شانسی و بیمارگونه پرهیز کرد.
درباره گیتار about the guitar
عنوان “کلاسیک” از آنجا که گیتار از بقیه سازها کلاسیک تر نیست- اشتباه است. «کلاسیک» از آنجا که به سبک نوازندگی مربوط است ربطی به نمونه موسیقی اجرا شده ندارد.
گیتار کلاسیک هم مثل پیانو سازی کاملاً ملودیک و هم هارمونیک، است. “گیتار انگشتی” در برابر “گیتار مضرابی” احتمالاً باید نام بهتری باشد.
ترکیب ساختاری این ساز و نمونه سیم های استفاده شده در آن، که طیف صوتی متنوع و با کیفیت و هارمونی های پایدار و ماندنی ایجاد می نماید، آن را مناسب و بسیار مطلوب ساخته است.
یادآوری چند نکته:
– پیشرفت شما به مقدار تمرینی که به دقّت تنظیم و برنامه ریزی شده باشد بستگی دارد.
– شنیدن دقیق عبارات را در خودتان تقویت کنید.
– تجزیه و تحلیل مسایل برای خودتان را بیاموزید.
– مهار و حل نمودن هر مسئله جدید یا مشکل تازه، شوقتان را بیشتر می نماید.
خرید کتاب آموزش گیتار کلاسیک (یک درس یک روز) ترجمه حسین دی پیر
براتون عکس های کتاب آموزش گیتار کلاسیک (یک درس یک روز) ترجمه حسین دی پیر رو آماده کردیم تا خرید بهتری داشته باشید.
همچنین بهتره بگیم سایت دلشاد موزیک بزرگترین آرشیو و فروشگاه آنلاین کتابهای حوزه موسیقی هست و شما میتوانید تقریبا هر کتابی که دلتون میخواهد رو در این کتابخانه پیدا کنید و به صورت آنلاین خرید کنید.
برای دیدن همه کتابها روی عکس یا لینک زیر کلیک کنید:
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.