instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

معرفی تمام لوازم جانبی هایی که یک گیتار نیاز داره

لوازم جانبی مورد نیاز گیتار

لوازم جانبی گیتار، هرآنچه یک نوازنده گیتار به آن احتیاج دارد

در این ویدیو همراه شما عزیزان بودیم تا به صورت کامل تمام لوازم جانی که یک نوازنده گیتار برای نواختن این ساز احتیاج داره رو بهتون معرفی کنیم.

برای دیدن ویدیو کافیه روی اون کلیک کنید.

همونطور که دیدیم استاد هوتن به همراه زینب عزیز تمام لوازم جانبی مورد نیاز یک نوازنده گیتار رو به ما معرفی کردن و مورد استفاده هرکدوم رو هم توضیح دادن که به صورت خلاصه در ادامه مطلب براتون خلاصه‌ش می‌کنم.

پایه نت

پایه نت یکی از اصلی‌‌ترین لوازمیه که هر نوازنده‌ای با هر سازی به اون احتیاج داره، از اونجایی که دفتر و یا کتاب نت باید دقیقا رو به روی چشم نوازنده قرار بگیره تا سر نوازنده بدون خم شدگی و آسیب به گردن ثابت بمونه و این موضوع به وسیله پایه نت ممکن میشه از اهمیت خاصی برخورداره.

 

پایه گیتار

گیتار هم مثل همه‌ی سازهای دیگه پایه داره، داشتن پایه درواقع به حفظ سلامت گیتار کمک می‌کنه، اگر شما بعد از هربار نواختن گیتار رو روی پایه نت قرار بدین و پایه نت شما با روش اصولی ساخته شده باشه، درواقع گیتار در حال استراحت روی پایه نت، کمترین فشار به دسته بهش وارد میشه و به سالم‌ترین شکل میمونه و طول عمر بیشتری پیدا میکنه.

 

زیرپایی

روش رایج نوازنده‌ها برای نواختن گیتار به این شکله که یک پا رو روی پای دیگه قرار میدن و  گیتار رو روی ران پای زیری قرار میدن تا تسلط بهتری روی نواختن اون داشته باشن، استفاده از زیرپایی این امکانو به نوازنده میده تا بدون اینکه به پا، زانو و شونه‌ فشار بیاد ساعت‌‌ها به نوارندگی ادامه بده.

 

پیک گیتار

از اونجایی که ساز گیتار با ناخن نواخته میشه و نگه داشتن ناخن و بلند کردنش برای بسیاری از افراد کار سختیه، پیک ساخته شده تا به این هنرمندان کمک کنه و جای ناخن رو میگیره.

پیک دو مدل داره، یکی از اونا که به شکل حلقه‌ست دور شصت و مدل دیگه که ظاهر مثلثی داره بین شصت و انگشت اشاره قرار میگیره.

پبک‌های مثلثی هم در دو مدل مدیوم و هارد ساخته میشن که در واقع با مدل مدیوم ریتم نوازی و با مدل هارد ملودی نوازی انجام میشه.

 

گلپیدور (پیک‌گارد)

نوازنده‌هایی که از پیک استفاده میکنن میدونن که با نواختن گیتار توسط پیک و یا حتی گاها ناخن، بدنه ساز ممکنه خط و خش برداره، به همین دلیله که درست بغل سیم‌ها از یک لایه چسبی مانند به اسم گلپیدور استفاده میشه.

گلپیدور طرح‌ها و مدل‌های متنوعی داره و با توجه به مدل‌ گیتارتون میتونید گلپیدور مناسب رو تهیه کنید.

 

تیونر

تیونر هم یکی از لوازمیه که حتما نوازنده‌ی هر سازی بهش احتیاج داره، به وسیله‌ی تیونر میتونید سیم‌های گیتارتون رو روی نتی که میخواید کوک کنید و به سریع‌ترین شکل ممکن هم انجامش بدید.

تیونرها انواع مختلفی دارن که نوع دیجیتالشون از همه کاربرد راحت‌تری داره.

 

هندل گیتار

هندل گیتار وسیله‌ایه که برای رگلاژ کردن و یا عوض کردن سیم‌های ساز استفاده میشه، یک سر هندل روی گوشی قرار میگیره و سمت دیگه‌ی اون داخل دست.

به وسیله‌ی چرخوندن یک سمت، گوشی گیتار با بالاترین سرعت ممکن میچرخه و عوض کردن سیم‌ها بسیار راحت میشه.

 

سیم گیتار

سیم‌های گیتار بعد از یک مدت اکسیده میشن و نیاز به تعویض دارن، برای عوض کردن سیم‌های گیتار باید به موارد متفاوتی توجه کنید و از طرفی تنوع سیم‌های گیتار به شدت بالاست، به همین دلیل بهتون پبشنهاد میدیم که مقاله‌ی انواع سیم‌های گیتار رو از اینجا بخونید.

 

کاپو (باره بند)

کاپو وسیله‌ایه که برای عوض کردن گام گیتار استفاده میشه، کاپو با قرار گرفتن روی دسته و بین فرت‌ها تعیین میکنه که انتهای جدید ساز کجاست و به این وسیله گام گیتار رو تغییر میده.

 

خرید لوازم جانبی گیتار

برای خرید تمام لوازمی که بهتون معرفی کردیم، می‌تونید به سایت ما و قسمت لوازم جانبی مراجعه کنید و یا از طریق لینک زیر مستقیما به صقحه لوازم جانبی گیتار منتقل بشید.

خرید لوازم جانبی گیتار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید