instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

پیکاپ ویولن چیست و چه کاربردی دارد؟

پیکاپ ویولن چیست و چه کاربردی دارد؟

اگر این سوال در ذهن شما پیش آمده که پیکاپ ویولن چیست؟ ابتدا بهتر است با پیکاپ آشنا شوید. پیکاپ ‌ها اساسا مبدل‌ هایی هستند که ارتعاش آلات موسیقی را به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌ کنند و به صدا اجازه می‌ دهند که قابل شنیدن باشد. انواع مختلفی از پیکاپ ها برای تقویت ساز های آکوستیک وجود دارد که صدا را به سه روش فیزیکی مختلف یعنی پیزوالکتریک، میکروفون و مغناطیسی، نمونه برداری ‌و جمع آوری می کنند.

پیزوالکتریک

پیزوالکتریک (یا پیزو) رایج ترین نوع پیکاپ برای ساز های آکوستیک است. این پیکاپ ها حرکت فیزیکی یک جسم جامد مانند ارتعاشات چوب بالای گیتار را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کنند و صدایی واضحی ایجاد می ‌کنند که صدای سیم ‌ها را به خوبی بیان می ‌کند. این سبک از پیکاپ برای طیف وسیعی از کاربرد ها، از جمله نواختن در یک محیط گروهی که در آن ساز ها و فرکانس ‌های زیادی وجود دارد که نیاز به ترکیب دارند، به خوبی کار می‌ کند. پیکاپ‌ های پیزو می‌ توانند به صورت فعال و غیر فعال باشند که فعال ها برای کار به باتری نیاز دارند و غیر فعال ها بدون باتری کار می کنند.

پیکاپ ویولن

میکروفون ها

خب در پاسخ به سوال پیکاپ ویولن چیست؟ و بررسی پیکاپ باید با میکروفون ها نیز آشنا شوید. میکروفون ها حرکت فیزیکی هوا را به سیگنال الکتریکی تبدیل می کنند. این مبدل ها نزدیک ترین صدای یک ساز را عرضه می کنند. آن ها مشابه طبل گوش انسان عمل می کنند؛ زیرا امواج فشار صوتی یک غشای رسانای نازک را در یک صفحه پشتی برق دار حرکت می دهند تا امواج صوتی را به سیگنال الکتریکی تبدیل کنند. این ها همان نوع میکروفون هایی هستند که در یک استودیوی ضبط پیدا می کنید؛ اما کوچک تر هستند تا در انواع مختلف ساز ها قرار بگیرند. میکروفون ها برای اجرای انفرادی ایده آل هستند؛ زیرا صدای کامل و درستی از صدای آکوستیک را ایجاد می کنند. آن ها سیستم های فعالی هستند و تقریباً همیشه با قابلیت کنترل صدا و آهنگ ساز روی برد عرضه می شوند.

پیکاپ های مغناطیسی

پیکاپ ‌های مغناطیسی بر اساس اصولی متفاوت از پیزو و میکروفون کار می ‌کنند؛ زیرا یک میدان مغناطیسی برای ارتعاش سیم‌ های ساز در داخل ایجاد می ‌کنند. این ارتعاشات نوساناتی در سیگنال خروجی پیکاپ ایجاد می کند که باعث ایجاد صدا می شود. پیکاپ های مغناطیسی برای خود صدایی دارند و این پیکاپ به جای نمونه برداری از ارتعاشات چوب، از نحوه حرکت رشته ها در میدان مغناطیسی نمونه برداری می کند. پیکاپ‌ های مغناطیسی مختلف از اجزای مختلفی برای تنظیم صدا استفاده می ‌کنند که مهم‌ ترین آن ها استفاده از انواع و اندازه‌ های مختلف آهن‌ ربا است. پیکاپ مغناطیسی برای نوازنده‌ ای که به دنبال نواختن در یک گروه با صدای بلند تر است ایده‌آل است. در ادامه به بررسی اینکه پیکاپ ویولن چیست خواهیم پرداخت.

میکروفون ویولن

پیکاپ ویولن چیست؟ و چرا از آن استفاده می کنیم؟

حال که با پیکاپ آشنا شدیم بهتر است به این سوال بپردازیم که پیکاپ ویولن چیست؟ نوازندگانی  که می‌ خواهند به صورت حرفه ‌ای بنوازند به سرعت متوجه می شوند که شنیده شدن صدای ساز روی صحنه در میان ساز های دیگر نیاز به تقویت خاصی دارد. در ژانر های موسیقی راک، پاپ، جاز و کانتری، شنیده شدن همزمان با صدا های الکتریکی برای یک ویولن آکوستیک سخت است؛ به همین دلیل، اکثر نوازندگان حرفه ای با پیکاپ ویولن آشنا هستند و دقیقا می دانند پیکاپ ویولن چیست؟ و باید چه انتظاراتی از آن داشته باشند.

با این حال، برای نوازندگان مبتدی که به طور کلاسیک آموزش می بینند، یک پیکاپ می تواند عجیب و غریب و نامتجانس به نظر برسد. در واقع، پیکاپ ابزار دیگری برای کمک به افزایش توانایی های موسیقی شما است. درک یا استفاده از آن پیچیده نیست و سبک های مختلفی وجود دارد که با نیاز ها و راحتی شما مطابقت دارد. اگر در یک گروه می‌ نوازید، می ‌دانید که میکروفون ضروری است. پیکاپ ویولن در اصل میکروفونی است که به ساز شما متصل می شود و صدای شما را تقویت می کند. به علاوه، پیکاپ ها صدایی عالی تولید می کنند.

برای جواب به سوال پیکاپ ویولن چیست؟ نیاز است با آن بیشتر آشنا شویم. پیکاپ ابزار کوچکی است که به ناحیه پل ویولن شما متصل می شود. همانطور که ارتعاش فیزیکی از سیم ها به پل منتقل می شود، سپس به سمت پایه صدا و نوار باس حرکت می کند، پیکاپ در واقع ارتعاشات ایجاد شده توسط سیم ها را “احساس” می کند. پیوست الکترونیکی ارتعاشی را که تشخیص می دهد به سیگنال دیجیتال منتقل می کند. این همان سیگنال فرکانس نت است، مانند زمانی که ساز خود را کوک می کنید. پیکاپ ها ارتعاشات ایجاد شده توسط رشته های شما را می گیرند و آن را به سیگنالی تبدیل می کنند که می تواند تقویت یا ضبط شود.

خرید پیکاپ ویولن

حال که متوجه شدید پیکاپ ویولن چیست؟ بهتر است بدانید که چرا باید از آن استفاده کنید. یک پیکاپ تضمین می کند که هنگام نواختن با گروه بزرگی از نوازندگان که ساز های خود را به آمپر وصل می کنند، صدای شما شنیده می شود. یک میکروفون همان وضوح و قدرت صدا را ارائه نمی کند. دلایل مختلفی وجود دارد که ویولونیست ها از پیکاپ استفاده می کنند. دانستن کار هایی که یک پیکاپ می‌ تواند انجام دهد به شما کمک می ‌کند که بفهمید چرا ابزاری حیاتی برای بسیاری از نوازندگان این رشته است. پیکاپ ها در مدل ها و برند های مختلف موجود هستند و ما پس از بررسی این سوال که پیکاپ ویولن چیست؟ قصد داریم با انواع آن آشنا شویم.

انواع پیکاپ ویولن

انواع پیکاپ ویولن

حال که متوجه شدید پیکاپ ویولن چیست؟ بهتر است بدانید این پیکاپ انواع مختلفی دارد. یکی از مدل های آن the realist است که کیفیت صدای فوق العاده ای دارد حتی اگر عنصر پیکاپ زیر پل قرار بگیرد، صدای آکوستیک ساز شما تحت تأثیر قرار نمی ‌گیرد. با این حال آن را فقط می توان توسط یک لوتیرز نصب کرد؛ بنابراین حذف آن آسان نیست. اگر به دنبال تبدیل ویولن خود به یک “الکتریک آکوستیک” هستید، یک پل جایگزین مانند پیکاپ ویولنLR Baggs یک گزینه عالی است؛ اما نیاز به نصب حرفه ای دارد. حال که می دانید پیکاپ ویولن چیست؟ قدم بعدی در انتخاب پیکاپ این است که نیاز های خود را در نظر بگیرید. اگر نیاز دارید که به طور منظم صدای ساز شما تقویت شود و اهمیتی ندارد که یک پیکاپ را روی ویولن خود بگذارید، Realist یا LR Bags گزینه های عالی ای هستند. اگر به کمی انعطاف پذیری بیشتر نیاز دارید یا فقط نیاز دارید هر چند وقت یک بار ویولن خود را تقویت کنید، مدل band ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

مجموعه دلشاد با سابقه طولانی خود در زمینه عرضه انواع ساز های موسیقی، امکان مشاوره تلفنی رایگان پیش از خرید را برای شما فراهم کرده است. پیش از خرید هر امکاناتی برای ویولن خود می توانید با شماره 8487 3393-021 تماس بگیرید.

 

ویولن فندر رزوود سایز ۴/۴ (جعبه مستطیل)

قیمت اصلی 12,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 11,100,000 تومان است.

ویولن تی اف TF 142 سایز 4/4

قیمت اصلی 12,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 11,400,000 تومان است.

ویولن تی اف TF 00800

قیمت اصلی 25,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 24,200,000 تومان است.

1 دیدگاه در “پیکاپ ویولن چیست و چه کاربردی دارد؟

  1. لیلا مغاری گفت:

    ممنون از این همه اطلاعات خوب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید