instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

تفاوت سه تار مشقی و حرفه ای در چیست؟

تفاوت سه تار مشقی و حرفه ای در چیست؟

تفاوت سه تار مشقی و حرفه ای | فرق سه تار مشقی و حرفه ای در چیست؟

سه تار یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین سازهای ایرانی که به عنوان نمادی از موسیقی سنتی ایرانی شناخته میشه. به همین دلیل هر ساله افراد زیادی تصمیم می‌گیرن یک ساز سه تار بخرن و آموزش ببینن. هنگامی که به عنوان خرید، وارد یک ساز فروشی میشید و تصمیم می‌گیرد یک سه تار خریداری کنید سه تا گزینه سه تار مشقی، سه تار معمولی و سه تار حرفه‌ای پیش روی شما قرار می‌گیره. در این مطلب از مجله دلشاد موزیک تصمیم داریم به بررسی تفاوت سه تار مشقی و حرفه ای بپردازیم و اطلاعات لازم رو در این زمینه بیان کنیم. اگه دوست دارید بدونید فرق سه تار مشقی و حرفه ای در چیست؛ مطالعه این مطلب رو از دست ندید…

سه تار مشقی چیست؟

سه تار مشقی که از اون به عنوان ساز سه تار تمرینی هم یاد میشه که با کیفیت صدای متوسط و قیمت کم به فروش می‌رسه. افراد مبتدی از این ساز برای تمرین سه تار در مراحل اولیه یادگیری استفاده می‌کنن. توجه داشته باشید که سه تارهای مشقی نمی‌تونه گزینه مناسبی برای افراد حرفه‌ای باشه. بنابراین اگر بالای یک ساله که نوازندگی سه تار رو شروع کردید، بهتره از خرید سه تار مشقی صرف نظر کنید! چرا که این ساز نمی‌تونه پاسخگوی نیازتون باشه.

دلایل استفاده از سه تار مشقی

دلایل استفاده از سه تار مشقی

دلایل استفاده از سه تار مشقی

مهم ترین فرق سه تار مشقی و حرفه ای در اینه که سه تار حرفه ای یک نوع ساز ظریف و شکننده‌اس که باید در نگهداری اون به یک سری نکات توجه بشه تا آسیب نبینه. چرا که حتی حمل و نقل اشتباه می‌تونه به اون آسیب بزنه. به همین دلیل به افراد مبتدی توصیه میشه سراغ سه تار مشقی برن تا در صورت آسیب دیدن ساز، هزینه زیادی صرف نکرده باشن. تفاوت سه تار مشقی و حرفه ای‌ خیلی بیشتر از چیزیه که تصور میشه! این سازها از نظر صدا، کیفیت و قیمت بسیار با هم متفاوتن.

نکات مثبت و منفی سازهای مشقی

قیمت مناسب سه تارهای مشقی باعث شده تا تقاضا برای خرید این ساز بین افراد مبتدی زیاد دیده بشه. از اونجایی که نیازه نوازندگان سه تار به صورت منظم نوازندگی این ساز رو تمرین کنن، بهتره به منظور جلوگیری از آسیب دیدن سازهای حرفه‌ای یک ساز مبتدی توی خونه داشته باشن، تا با خیال راحت بتونن تمرین کنن. چرا که آسیب دیدن سه تارهای حرفه‌ای ممکنه هزینه زیادی رو برای فرد به دنبال داشته باشه.

متاسفانه باید بگیم سه تارهای مشقی از کیفیت صدای چندانی برخوردار نیستند و قطعات به کار رفته توی ساختشون هم از متریال درجه یک نیست. برای همین این سازها دارای فالشی توی صدا هستن. این موضوع می‌تونه با افزایش نیاز به تعمیر و کوک قطعات سه تار مشقی باعث آزرده‌خاطرشدن نوازندگان بشه.

چرا باید از خرید سه تار مشقی پرهیز کنیم؟

چرا باید از خرید سه تار مشقی پرهیز کنیم؟

چرا باید از خرید سه تار مشقی پرهیز کنیم؟

حالا که می‌دونید تفاوت سه تار مشقی و حرفه‌ای مربوط به کیفیت ساخت و قیمتشونه؛ ممکنه دوست داشته باشید بدونید که چرا خیلی از افراد خرید این سه تار رو ایده جالبی نمی‌دونن. توجه داشته باشید این سه تارها نیاز به تعمیر و کوک کردن زیاد دارن که می‌تونه زمان زیادی رو به خودش اختصاص بده و نوازنده رو از نوازندگی دلسرد کنه. استفاده از متریال غیر مرغوب، غیر استاندارد بودن سازهای مشقی و وجود نواقص مختلف ساخت باعث شده تا توصیه بشه از خرید سه تارهای مشقی پرهیز کنید.

مضرات سه تار مشقی

همون طور که توی قسمت‌های قبلی هم اشاره کردیم تفاوت سه تار مشقی و حرفه‌ای خیلی زیادتر از چیزیه که تصور میشه. به همین دلیل از تفاوت‌های سه تارهای مشقی نسبت به نمونه‌های حرفه‌ای به عنوان مضرات اون هم یاد میشه. سه تارهای مشقی محصولاتی با کیفیت پایین هستند که نسبت به سازهای معمولی‌ بیشتر به تعمیر نیاز پیدا می‌کنن. صدای تولید شده توسط این سازها کیفیت چندانی نداره و موجب هدر رفتن وقت و هزینه نوازنده میشه.

ساخت سه تار مشقی

ساخت سه تار مشقی

ساخت سه تار مشقی

سه تارهای مشقی به صورت انبوه در کارگاه‌های ساخت سه تار ساخته میشن. به همین دلیل نظارت چندانی روی ساختشون انجام نمی‌گیره. استفاده از متریال بی‌کیفیت و ساخت سریع این ساز، کیفیت اون رو در مقایسه با سازهای حرفه‌ای بسیار کاهش می‌ده.

سه تار حرفه‌ای چیست؟

تفاوت سه تار مشقی و حرفه ای در اینه که سه تار‌های حرفه‌ای با نظارت بیشتر ساخته میشن. در ساختشون از متریال با کیفیت‌تر استفاده میشه و قیمت بالاتری دارن. این سازها برای افراد حرفه‌ای مناسب‌ترن و برای نواختن نیاز به دانش تخصصی دارن. سه تارهای حرفه‌ای صدای فوق‌العاده دلنشینی تولید می‌کنن که می‌تونه هر گوش شنوایی رو به خودش درگیر کنه. اگه دوست دارید یک سه تار خوب برای شروع انتخاب کنید، خوندن مقاله بهترین سه تار برای شروع می‌تونه براتون خیلی مفید باشه!

روش‌های تشخیص سه تار خوب

روش‌های تشخیص سه تار خوب

روش‌های تشخیص سه تار خوب

زمان خرید سه تار باید چشماتو باز کتی یه ساز تمیز و ظریف برای خرید انتخاب کنی. ساز مورد نظرت نباید چسب اضافی، لاک، الکل و نشانه‌های پوسته پوسته شدن روی بدنه‌اش دیده بشه. دنبال زیبایی ظاهری نباش، دنبال ظرافت ساخت باش. ساز رو بردار و حسش کن. تعادل دسته و کاسه مهمه، سنگینی دسته نباید نوازندرو خسته کنه.

اگه فردی حرفه‌ای می‌شناسی که سررشته خوبی تو سازها داشته باشه ازش کمک بگیر تا تاب دسته رو چک کنه. کاسه و صفحه باید یکدست باشن و ترک یا روزنه‌ای نداشته باشن. جنس چوبشون هم مهمه، معمولا از توت و گردو استفاده میشه. همچنین رنگ ساز باید یه دست و نازک باشه تا صداش خفه نشه. اینو یادت باشه، یه سه تار خوب خوش‌ساخت، خوش‌صدا و خوش‌دسته!

سه تار حرفه ای از کجا بخریم؟

حالا که اطلاعات کافی در مورد تفاوت سه تار مشقی و حرفه ای به دست آوردید، ممکنه دوست داشته باشید هر چه سریع‌تر فرایند خرید سه تار رو شروع کنید. یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که موقع خرید ساز حرفه ای و باکیفیت باید بهش توجه داشته باشید، انتخاب یک مجموعه معتبره! انتخاب یک فروشگاه معتبر برای خرید ساز بسیار مهمه و می‌تونه تضمین‌کننده کیفیت ساز خریداری شده باشه! فروشگاه معتبری که بهترین سازها با قیمتی مناسب رو در اختیارتون بزاره و حتی کمک کنه تا خرید اقساطی بدون سود و ضامن رو تجربه کنید!

در مسیر خرید ممکنه به دلیل بالا بودن هزینه‌ امکان خرید نقد براتون وجود نداشته باشه و چون هزینه لازم برای خرید سه تار حرفه ای رو نداری، ترجیح میدی سازی با کیفیت متوسط بخری! دلشاد موزیک به عنوان اولین و قدیمی ترین فروشگاه ساز و آلات موسیقی در تهران شرایطی رو فراهم کرده تا شما به راحتی بتونید به صورت اقساطی و در 4 مرحله بازپرداخت، بدون سود و ضامن هزینه ساز رو بپردازید.

با خرید سه تار حرفه ای از دلشاد موزیک مشاوره رایگان، امکان خرید به صورت حضوری و اینترنتی، ضمانت اصالت کالا، کیفیت محصولات و گارانتی 7 روزه بازگشت وجه تضمین شدست! با خیال راحت سازتون رو انتخاب و از ما بخرید. فرصت براتون فراهمه تا یک خرید موفقیت‌‌آمیز رو تجربه کنید. زمان رو از دست ندید و فرایند خرید رو همین الان تکمیل کنید.‌

سوالات متداول

ساز سه تار مشقی برای تمرین بهتره یا سه تار حرفه‌ای؟

سه تار مشقی برای تمرین نوازندگی سه تار گزینه بهتری محسوب میشه.

کیفیت صدای سه تار مشقی بهتره یا سه تار حرفه‌ای؟

کیفیت صدای سه تار حرفه‌ای بهتر از سه تار مشقیه.

سه تار حرفه‌ای نیاز بیشتری به کوک کردن داره یا سه تار مشقی؟

ساز سه تار مشقی به کوک کردن نیاز بیشتری داره.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید