instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

آشنایی با گیتار آکوستیک و مدل های معروف آن

آشنایی با گیتار آکوستیک و مدل های معروف آن

گیتار از زمان های قدیم جزء ساز های پر طرفدار بوده است. امروزه نیز اغلب جوان ها به این ساز علاقه مند هستند و نهایت تلاش خود را برای یادگیری آن به کار می بندند. از آن جایی که صدای آن برای اغلب ژانر های موسیقی مناسب است و نوایی دلپذیر را برایتان به ارمغان می آورد، می توانیم آن را سازی پر کاربرد نیز بدانیم. در طی سال های گذشته انواع مختلفی از این ساز پر طرفدار به بازار عرضه شده است که یکی از مدرن ترین آن ها گیتار آکوستیک است. برای آشنایی با گیتار آکوستیک و انتخاب آن به عنوان ساز مورد علاقه خود، ادامه مطلب را از دست ندهید.

محتوا پنهان

گیتار آکوستیک چیست؟ و چه ویژگی هایی دارد؟

  • این گیتار یک بدنه تو خالی دارد که به ارتعاشات بیشتر سیم های گیتار کمک می کند و در نهایت صدایی واضح تر را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

  • صدای این گیتار به سادگی شنیده می شود و هیچ احتیاجی به تقویت کننده جدا و الکتریکی مانند گیتار های کلاسیک ندارد؛ بلکه تمام ارتعاشات صدا به وسیله بدنه تو خالی آن تقویت می شود و به گوش شنونده خواهد رسید.

 

  • همچنین برای آشنایی با گیتار آکوستیک، باید بدانید که این گیتار سیم های فولادی ای دارد و هیچ خبری از نمونه های نایلونی نیست.

 

  • اغلب گیتار های آکوستیک ۶ سیم دارند و با گام های استانداردE ، A، D، G، B، E به سادگی کوک خواهند شد؛ البته برای آشنایی با گیتار آکوستیک، لازم به ذکر است که نمونه ای از آن ها وجود دارد که ۱۲ سیم دارد؛ اما سیم های اضافی هر کدام صدایی مشابه با یکی از سیم های اصلی دارند. برای تولید صدایی غنی تر و قوی تر از هر سیم دو بار نصب می کنند. گرچه باید توجه کرد که موزیک های محدود تری را با یک گیتار ۱۲ سیمی می توانید بنوازید و دست شما در استفاده از گیتار هایی که ۶ سیم دارند، باز تر است.

 

  • در ادامه آشنایی با گیتار آکوستیک، باید گفت که در قسمت جلوی آن ها و در کنار سوراخ های صدا معمولا باله هایی وجود دارند که از جنس چوب سرو یا صنوبر ساخته شداه اند. اگر گیتار مد نظر شما ارزان قیمت باشد، این قسمت رویه محکمی ندارد و از چوبی به نام لمینت ساخته شده است.

صدای گیتار متالیک چگونه است؟

صدای گیتار متالیک چگونه است؟

آهنگی که توسط این گیتار نواخته می شود، اغلب متالیک است و بسیاری از توجهات را به خود جلب می کند. با این حال، نوای گیتار آکوستیک اغلب به موارد زیر بستگی دارد:

  • جنس چوبی که گیتار از آن ساخته شده است.
  • جنس فلزی که سیم ها با آن ساخته شده اند.
  • این موضوع که گیتار را با انگشتانتان می نوازید یا از یک پیک کمک می گیرید.

پیک چیست؟

برای آشنایی با گیتار آکوستیک، لازم است با پیک نیز آشنا شوید. پیک ها قطعاتی مثلثی شکل هستند که از پلاستیک ساخته شده اند. شما می توانید با استفاده از آن ها سیم های تک یا مجاور یکدیگر را به صدا در بیاورید. اغلب صدایی رسا و بلند را عرضه خواهند کرد. گرچه برای دسترسی به تمام سیم ها و تسلط بیشتر، بهتر است ساز با انگشتان نواخته شود.

موارد استفاده از گیتار آکوستیک

اگر خواننده ای را دیدید که به تنهایی در حال اجرا است، مطمئن باشید که از گیتار آکوستیک استفاده می کند. گرچه امروزه اغلب ژانر های موسیقی، از جاز گرفته تا راک، آشنایی با گیتار آکوستیک را ضروری می دانند و از آن در آهنگ سازی های خود استفاده می کنند.

معرفی انواع گیتار آکوستیک

گیتار آکوستیک Yamaha-F310-TBS

برند یاماها نیازی به معرفی ندارد؛ زیرا هر کسی که به آشنایی با گیتار آکوستیک می پردازد، مطمئنا اسم این برند مطرح را شنیده است. هنگام خرید این ساز، شاهد چوب صنوبر در قسمت رویه آن و چوب مرانتی در کناره هایش خواهید بود. این دو چوب بسیار سبک هستند و در عین حال دوام بی نظیری را به نوازندگان عرضه می کنند. دسته این مدل گیتار آکوستیک، از جنس چوب ناتو است و صفحه کلیدی که از رزوود ساخته شده است، دسترسی به سیم های فلزی را برایتان تسهیل می بخشد.

گیتار آکوستیک-Yamaha-F310-CS

اگر به تازگی قصد آشنایی با گیتار آکوستیک را دارید، لازم است این مدل را در نظر بگیرید؛ زیرا بسیار استاندارد است و صدایی واضح را به شما عزیزان عرضه خواهد کرد. در تولید گیتار، اغلب از چوب هایی مانند صنوبر، سرو و غیره استفاده می کنند. اگر به دنبال سازی با کیفیت بالا هستید، چوب های یکپارچه را در دستور کار خود قرار دهید. از دیگر چوب هایی که در ساخت گیتار آکوستیک استفاده می شود، می توانیم به لمینت اشاره کنیم. چوب لمینت اغلب کیفیت پایین تری نسبت به چوب های دیگر دارد؛ اما نسبت به تمامی آن ها مقرون به صرفه تر است و برای افراد تازه کار، انتخابی به صرفه در عین کیفیت بالا است.

گیتار آکوستیک  Yamaha-F370

این مدل از گیتار های آکوستیک ۶ سیم دارند و کوک کردنشان بسیار ساده است. از آن جایی که رویه ای از جنس چوب صنوبر دارند و دسته آن ها از چوب با دوام ناتو ساخته شده است، می توانیم آن ها ‌را نمونه ای با کیفیت بدانیم. اگر تازه کار هستید، این گیتار استاندارد اغلب نیاز های شما را رفع خواهد کرد و صدایی بی نظیر را به شما عرضه می کند.

  • گیتار آکوستیک  Yamaha-F310

گیتار آکوستیک  Yamaha-F310

اگر بعد از آشنایی با گیتار آکوستیک، قصد خرید یک نمونه مقرون به صرفه با کیفیت بالا را دارید، لازم است این ‌مدل از گیتار های یاماها را در دستور کار خود قرار دهید؛ زیرا علاوه بر قیمت مقرون به صرفه، کیفیت بالایی دارند و تمام استاندارد های لازم را رعایت کرده اند.

علاوه بر موارد بالا، برای آشنایی با گیتار آکوستیک لازم است به چوب به کار رفته در ساز گیتار نیز توجه کنیم. چوبی که در ساز گیتار به کار می رود، باید یکپارچه باشد و نوایی خوش را ایجاد کند. چوبی که در این ساز به کار رفته است، لمینت نام دارد که علاوه بر کیفیت بالا، قیمتی به صرفه را نیز به تازه کار های عزیز عرضه خواهد کرد. مجموعه دلشاد با تجربه چندین ساله خود در عرصه موسیقی، آماده ارائه خدمات گوناگون به هنرجویان است. این مجموعه در کنار ساز های باکیفیت خود امکان مشاوره تلفنی پیش از خرید را نیز فراهم کرده است تا سازی مناسب با نیازتان تهیه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید