instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

معرفی انواع آمپلی فایرهای گیتار

انواع آمپلی فایر های گیتار را بیشتر بشناسید.

یکی از ضروری ترین و مهم ترین وسایل هر گیتار، آمپلی فایر آن است. آمپلی فایر گیتار وظیفه دارد تا صدای گیتار را تقویت کند و آن را به بهترین نحو ممکن به گوش های شما برساند. برای اینکه بیشتر با این وسیلهٔ کاربردی آشنا شوید، ما در این مقاله انواع آمپلی فایر های گیتار را نام برده ایم و در مورد نحوهٔ انتخاب مدل مناسب آن توضیح داده ایم. در ادامهٔ مقاله با ما همراه باشید.

انواع مختلف آمپلی فایر گیتار

آمپلی فایر تیوبی (لامپی)

آمپلی فایر های تیوبی، یکی از قدیمی ترین مدل های آمپلی فایر گیتار هستند. این آمپلی فایر از فناوری قدیمی برای تولید صدا های بلند تر و اعوجاج گرم تر استفاده می کند. با وجود فناوری قدیمی، این مدل آمپلی فایر هنوز هم یکی از محبوب ترین آمپلی فایر ها در بین دارندگان گیتار است.

این آمپلی فایر همان طور که از اسمش پیداست از لوله های خلأ  (لامپ) برای تقویت سیگنال های گیتار استفاده می کند. البته خوب است بدانید که این تکنولوژی امروزه بسیار قدیمی شده است؛ اما در بین انواع آمپلی فایر های گیتار، استفاده از این تکنولوژی هنوز هم رواج دارد و بسیار محبوب است.

یکی از دلایل محبوبیت این آمپلی فایر، تُن صدای بسیار گرم خارج شده از آن است. این آمپلی فایر در هر تقویت کنندهٔ خود دو بخش تقویت کنندهٔ مجزا دارد. اولین تقویت کننده پری امپ نامیده می شود و سیگنال وارد شده را تقویت می کند. بخش دوم نیز صدای طبیعی گیتار را تغییر می دهد. البته مشکل این آمپلی فایر ها این است که زود تر از بقیه مدل ها افت کیفیت پیدا می کنند و شما مجبور هستید که برای گرفتن بهترین کیفیت، یکی از مدل های جدید آن را خریداری کنید.

انواع مختلف آمپلی فایر گیتار

آمپلی فایر ترانزیستوری

برای آشنایی با انواع آمپلی فایر های گیتار، خوب است که در مورد مدل های ترانزیستوری بیشتر بدانید. این مدل نیز یکی از مدل های بسیار محبوبی است که نوازندگان گیتار زیادی از آن استفاده می کنند. این مدل نسبت به دیگر مدل ها عمر بیشتری دارد، سبک تر است و قیمت کمتری دارد. همچنین این آمپلی فایر صدای بسیار با کیفیتی دارد که البته گاهی اوقات ممکن است صدای آن کمی با واقعیت فرق داشته باشد.

آمپلی فایر های ترانزیستوری، حدوداً از دههٔ ۷۰ به بعد وارد بازار شدند. برای آشنایی با انواع آمپلی فایر های گیتار، خوب است بدانید که آمپلی فایر های ترانزیستوری در زمان خود انقلابی در این صنعت بودند؛ زیرا در این آمپلی فایر ها به جای لوله های قدیمی، ترانزیستور هایی هستند که می توانند صدا را تقویت کنند.

آمپلی فایر های ترانزیستوری شاید به اندازهٔ مدل های لامپی صدای گرمی نداشته باشند؛ اما یکی از مزیت های بزرگ این مدل نسبت به مدل های دیگر صدای بسیار با کیفیت آن هاست.

آمپلی فایر هیبریدی

برای آشنایی با انواع آمپلی فایر های گیتار، خوب است که در مورد آمپلی فایر های هیبریدی بیشتر بدانید. نام دیگر این مدل ترکیبی است؛ زیرا هدف از ساخت این آمپلی فایر رسیدن به کیفیت و گرمی صدایی مانند مدل های لامپی و قیمت کم مدل های ترانزیستوری بود. به همین خاطر مهندسان آمپلی فایری طراحی کردند که در بخش هایی از خود، لامپ  و در قسمتی از مدار های خود ترانزیستور داشته باشند.

آمپلی فایر هیبریدی

آمپلی فایر مدلینگ

در بین انواع آمپلی فایر های گیتار، یکی از مدل های بسیار خوب، مدل مدلینگ است. این مدل صدایی مانند صدای آمپلی فایر های آنالوگ را ارائه می دهد. این مدل یکی از متنوع ترین مدل ها در تولید صداست؛ زیرا این آمپلی فایر ها به شما این امکان را می دهند که بین حالت های مختلف جا به جا شوید. این مدل در طول سال ها پیشرفت زیادی داشته است. به همین خاطر هم برای کاربران حرفه ای مناسب است و هم برای کاربران مبتدی. این مدل نسبت به مدل های دیگر، قیمت کمتری دارد.

 

چگونه آمپلی فایر مناسب را انتخاب کنیم؟

به طور کلی اکثر افراد در هنگام انتخاب بین انواع آمپلی فایر های گیتار، به دنبال مدل های ترانزیستوری می روند؛ زیرا فکر می کنند که می توانند بهترین کیفیت را با کمترین قیمت داشته باشند. البته این طرز تفکر نیز تا حدودی درست است. برخی از افراد نیز دوست دارند که مدل های لامپی را خرید کنند. این مدل ها صدای گرم تری دارند اما گران قیمت تر هستند. در این بین مدل های هیبریدی مناسب هستند؛ زیرا برخی از ویژگی های هر دو آمپلی فایر را دارند و می توانند با قیمت نه چندان زیاد آن ویژگی ها را به شما ارائه دهند.

با وجود تمام این نکته ها، این شما هستید که آمپلی فایر خود را انتخاب می کنید. شما باید بسته به نوع نیاز خود مدل مناسب خود را خریداری کنید.

معرفی محصول

آمپلی فایر Marshall-MG10 Gold

آمپلی فایر Marshall-MG10 Gold

در بین انواع آمپلی فایر های گیتار موجود در بازار یکی از مدل های محبوب، آمپلی فایر Marshall-MG10 Gold  است. این آمپلی فایر تُن صدای خاصی به نام مارشال تُن دارد که به عقیدهٔ بسیاری از افراد تمام نت های آهنگ را به خوبی می توان در آن تشخیص داد. این آمپلی فایر قدرتمند توسط شرکت مارشال تولید شده است و بسیاری از گیتاریست ها از آن استفاده می کنند. این آمپلی فایر صدای خروجی بسیار مطلوبی دارد.

خوب است بدانید که شرکت مارشال، شرکت تولید کنندهٔ این آمپلی فایر، هرگز در تولید محصولات خود کیفیت را فدای کمیت محصولات خود نکرده است. به همین دلیل است که این برند یکی از برند های محبوب در این زمینه است. ویژگی های این آمپلی فایر را به صورت خلاصه در ادامه خواهید خواند.

طول دستگاه: ۱۷۵ میلی متر

عرض دستگاه: ۲۹۶ میلی متر

ارتفاع دستگاه: ۳۱۴ میلی متر

وزن دستگاه: ۸.۴ کیلوگرم

توان خروجی: ۱۰W

منبع تغذیه: برق شهری

ورودی: جک ۳. ۵ میلی‌متری , ۱/۴ اینچ

خروجی: هدفون، خروجی صدا – ۳. ۵ میلی‌متری

اسپیکر: دارد

توان اسپیکر: ۱۰ وات

جنس بدنه: پلاستیک و چوب

تعداد کانال: ۲

سایز اسپیکر: ۱x 6. 5″ Custom speaker

اکولایزر: Contour control

ورودی ها: (۱x 1/4″ (instrument), 1 x 1/8″ (aux in)

خروجی ها: ۱x 1/8″ Headphone

دستگیره: دارد

اقلام همراه: کابل برق

مناسب برای انواع گیتار الکتریک – آکوستیک – کلاسیک و تموم سازهای پیکاپ دار

جمع بندی

آمپلی فایر یکی از حیاتی ترین و مهم ترین وسایل گیتار است که تمامی گیتاریست های حرفه ای، متوسط و مبتدی برای نواختن گیتار و زیبایی بخشیدن به صدای گیتار خود به آن نیاز دارند. ما در این مقاله برای آشنایی بیشتر شما با انواع آمپلی فایر های گیتار، مدل های مختلف آن را نام بردیم. مجموعه دلشاد با سابقه درخشان و تجربه بی نظیر در زمینه فروش انواع ابزار موسیقی، امکان مشاوره تلفنی پیش از خرید ساز را فراهم کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید