instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

راهنمایی برای خرید پیانو دیجیتال

راهنمایی برای خرید پیانو دیجیتال

اگر به دنبال آموختن یک موسیقی کلاسیک و در عین حال به روز و جذاب هستید، پیشنهاد ما خرید پیانو دیجیتال می باشد. اگرچه ممکن است تفاوت انواع مختلف پیانو را با یکدیگر ندانید و تنها فیلمی کوتاه شما را به سمت این ساز کشانده باشد، اما لازم است قبل از خرید و شروع کلاس ها، با انواع پیانو های مختلف آشنا شوید تا آموختن آن را با میل و علاقه بیش تری آغاز کنید. در ادامه مطلب قصد داریم علاوه بر معرفی پیانو دیجیتال، به بررسی تفاوت آن با مدل های آکوستیک هم بپردازیم. تا انتخاب برایتان ساده تر گردد.

پیانو دیجیتال چیست؟

پیانو دیجیتال چیست؟

جهت خرید پیانو دیجیتال ابتدا باید بدانید که این ساز خوش صدا چیست. نمونه های دیجیتال درواقع از روی گیتار های آکوستیک قدیمی و سنتی ساخته شده و برگرفته از آن ها هستند. از ویژگی های مشترک آن ها می توان به داشتن ۸۸ کلید سیاه و سفید در سه ردیف عمودی اشاره کرد. به طور کلی صدایی که در اختیارتان قرار می دهند و احساسی که در وجودتان زنده می کنند، بسیار شبیه به پیانوهای آکوستیک است، اما با این وجود تفاوت های چشم گیری نیز وجود دارد که در ادامه مطلب برایتان بررسی خواهیم کرد.

تفاوت پیانو دیجیتال و پیانو آکوستیک

تفاوت پیانو دیجیتال و پیانو آکوستیک

جهت خرید پیانو دیجیتال، لازم به ذکر است که پیانو آکوستیک از همان مدل هایی است که در فیلم های قدیمی مشاهده می کنید. درست همان پیانو های سنتی که صدایی کلاسیک دارند. دارای کیس و صفحه صدا چوبی است که به همراه ۲۲۰ سیم، چکش و غیره جایگذاری شده اند. نام اصلی این ساز از محل پیدایش آن برگرفته شده است. پیانو فور  (piano forte) درواقع پیانو، نرم معنی داده و فورت هم به معنای بلند است. به همین دلیل است که صدایی بلند و نرم را در اختیار شما قرار می دهد.

اگر قصد خرید پیانو دیجیتال را دارید، لازم است بدانید که آن ها الکترونیکی هستند. به همین دلیل است که اغلب قطعات متحرک زیادی را در خود جای نمی دهند. داخل این ساز بلندگو های مخصوصی وجود دارد که صدای پیانو را به وسیله آن ها تولید می کنند که این ویژگی خودش جزء عناصر بسیار مهم این ساز است.

1) فضا

پیانوی آکوستیک می تواند حدود ۱.۵ متر الی ۲.۷ متر باشد. اما پیانو های دیجیتال اندازه بسیار کوچک تری دارند و به سادگی جا به جا خواهند شد. همچنین ظاهر بسیار زیبایی نیز دارند.

2) صدا و نویز

صدای پیانو های آکوستیک بلند بوده و گوش دادن به آن، به وسیله هدفون امکان پذیر نیست اما با خرید پیانو دیجیتال شما می توانید صدای آن را کم کنید یا از طریق هدفون به آن گوش فرا دهید.

3) نوازنده

اگر حرفه ای هستید، به احتمال زیاد پیانو آکوستیک را انتخاب خواهید کرد، اما اگر مبتدی هستید و به تازگی شروع به نواختن کرده اید، خرید پیانو دیجیتال را جدی بگیرید.

معرفی انواع پیانو دیجیتال

تفاوت پیانو دیجیتال و پیانو آکوستیک

در ادامه چند مدل پیانو دیجیتال برای آشنایی بیشتر شما با این ساز دلنشین  معرفی کرده ایم :

1) پیانو دیجیتال Yamaha-YDP 144 Rosewood

معرفی پیانو دیجیتال Yamaha-YDP 144 Rosewood

  • یاماها در ساخت این پیانو از یک سیستم بسیار حرفه ای به نام سمپلینگ استفاده کرده است تا صدای آن را به نمونه های آکوستیک نزدیک کند. همچنین با استفاده از ریورب های مقاوم، نوای آن را بی همتا ساخته است. نکته قابل توجه دیگر در رابطه با این پیانو ظاهر آن می باشد. تولید کنندگان بسیار سعی داشتند که ظاهر آن را شبیه به نمونه های اکوستیک بسازند تا هم به دکوراسیون خانه ها و آموزشگاه ها بیفزایند و هم آموختن را ساده تر سازند.

 

  • همچنین لازم است به کیبورد سنگین (Graded Hammer) این مدل نیز اشاره کنیم. علت استفاده از این مدل کیبورد درواقع شباهت آن با پیانو آکوستیک است. در این صورت اگر خواستید نواختن پیانو اکوستیک را نیز آغاز کنید، با مشکلی رو به رو نخواهید شد.

 

  • کلاویه های این پیانو که در بخش پایین سنگین شده و در بخش بالا سبک می شود، به رنگ مشکی مات می باشد تا چربی دست شما را به خود جذب کند و از خستگی ناشی از نواختن طولانی مدت جلوگیری کند.

 

  • با استفاده از مد Dual می تواتید به طور همزمان دو  صدا را با یکدیگر ترکیب کنید.

 

  • اگر قصد خرید پیانو دیجیتال را دارید، این نمونه از نظر قیمت و کیفیت بی نظیر می باشد. زیرا دارای کلید وزنی و بلندگوی بسیار با کیفیت و قدرتمند بوده و با وجود ۸۸ نت درجه بندی شده صدایی غنی و پر توان را در اختیار شما قرار خواهد داد.

2) پیانو دیجیتال  Roway-CP550

معرفی پیانو دیجیتال  Roway-CP550

  • جهت خرید پیانو دیجیتال لازم است با Roway-CP550 نیز آشنا شوید. این مدل جزو نمونه های دیواری به شمار می رود. نواختن پیانو های دیواری بسیار ساده تر می باشد و فضای کمی را نیز اشغال می کنند.

 

  • اگر مبتدی هستید و قصد خرید پیانو دیجیتال را دارید، این مورد برای شما مناسب است. این مدل نیز درست مانند نمونه های دیگر دارای ۸۸ کلید سیاه و سفید می باشد که با نظم و ترتیب کنار یکدیگر قرار گرفته اند. تعداد کلید های سیاه ۳۶ و تعداد کلید های سفید ۵۲ عدد می باشد.

 

  • با وجود سه پدال با کیفیت، کار را برای مبتدیان ساده تر ساخته و نواختن را برای آن ها تسهیل می بخشد.

 

  • همچنین با وجود ۱۲۸  نت پلیفونی، نواختن برای شما ساده تر و لذت بخش تر خواهد بود.

3) پیانو دیجیتال یاماها P45B

معرفی پیانو دیجیتال یاماها P45B

  • این مدل از پیانو دیجیتال قابل حمل بوده و اندازه کوچکی دارد. با این وجود هنگام نواختن احساس یک پیانو واقعی و بزرگ را در اختیار شما قرار خواهد داد.

 

  • همچنین هنگام خرید پیانو دیجیتال یاماها P45B، یک نیمکت محکم و قابل تنظیم به همراه هدفون استریو با کیفیت نیز برای شما ارسال خواهد شد تا نواختن را برایتان لذت بخش تر سازد.

 

  • ۱۰ صدای با کیفیت را ارائه داده و درست مانند تمام پیانوها دارای ۸۸ نت سیاه و سفید می باشد.

 

  • با وزن ۱۱.۵ کیلوگرم و اندازه ۲۹۵ میلی متر در عرض ۱۵۴ میلی متر، اگر به همراه یک پایه تاشو سفارش داده شود، جا به جایی را برایتان بسیار ساده تر می سازد.

نتیجه گیری

در این مقاله تمام نکاتی که در خرید پیانو دیجیتال نیاز بود بدانید را برای شما مطرح کردی. در ابتدا کمی در رابطه با تفاوت پیانو دیجیتال و آکوستیک صحبت کردیم و در ادامه انواع پیانو های دیجیتال را به شما معرفی کردیم. البته شما می توانید برای اطلاعات بیشتر، مشاوره و خرید با شماره 8487 3393-021 تماس بگیرید.

 

[block id=”products-digital-piona”]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید