instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

روش های نگهداری از گیتار

روش های نگهداری از گیتار

نواختن گیتار برای کسی که عاشق موسیقی است؛ لذتی غیر قابل توصیف دارد. با این حال، گاهی اوقات ممکن است شکسته شدن یک سیم یا به وجود آمدن یک نقص در گیتار، این لذت را بر هم بزند. برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی، بسیار مهم است که نوازنده ها اصول و روش های نگهداری از گیتار و تعمیر آن را یاد بگیرند. با دانستن چنین مواردی، می توانند بدون هیچ مانعی و در بهترین شرایط فعالیتشان را ادامه دهند. به همین دلیل است که در این مطلب تصمیم گرفته ایم نگاهی به روش های نگهداری از گیتار، سیم و غیره بیندازیم. با ما همراه باشید.

 

مراقبت از گیتار

مراقبت از گیتار

به منظور مراقبت از گیتار توجه به موارد زیر الزامی است:

  • به طور منظم گیتار بنوازید: اگر گیتار را برای مدت طولانی دست نخورده رها کنید؛ نمی توانید وضعیت آن را کنترل کنید.
  • تغییرات دمایی ایجاد نکنید: تغییرات شدید دما و رطوبت، مراقبت از گیتار را سخت تر می کند.
  • گیتار را در معرض نور خورشید قرار ندهید: گیتار را مقابل نور آفتاب قرار ندهید؛ زیرا این کار نه تنها رنگ گیتار را از بین می برد؛ بلکه گرما می تواند شکل بدنه گیتار را نیز عوض کند.
  • سیم ها را تغییر دهید: اگر مرتب بنوازید سیم ها فرسوده و کثیف می شوند. به همین دلیل بهتر است آن ها را در طول سال چند بار عوض کنید.
  • گیتار را تمیز کنید: تمیز کردن گیتار آسان است. تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که به طور منظم این کار را انجام دهید.
  • یک مرطوب کننده گیتار تهیه کنید: اگر در مکانی زندگی می کنید که رطوبت هوا می تواند نوسان داشته باشد و به حداکثر برسد؛ داشتن یک دستگاه مرطوب‌ کننده گیتار ضروری است.
  • تنظیماتی را روی گردن و پل گیتار انجام دهید: بخشی از یادگیری نحوه مراقبت از گیتار، دانستن نحوه کنترل عناصر فنی است که بر عملکرد و صدا تاثیر می گذارند.
  • در گیتار خراش و فرورفتگی ایجاد نکنید: گیتار خود را با دقت در دست بگیرید. یکی از عناصر کلیدی مراقبت از گیتار این است که با احترام با آن رفتار کنید.
  • صفحه انگشت را تنظیم کنید: صفحه انگشت یکی از بخش های گیتار است که به طور مرتب نادیده گرفته می شود. تنظیم منظم صفحه انگشت باعث بهبود عمر گیتار می شود.
  • با یک متخصص مشورت کنید: مراقبت از گیتار برای اکثر مبتدیان دشوار است. به همین دلیل بهتر است قبل از تصمیم گیری در مورد روش های نگهداری از گیتار، با یک متخصص مشورت کنید و از او کمک بگیرید. این امر به ویژه هنگامی که گیتار گران است یا قطعات منحصر به فردی دارد اهمیت پیدا می کند.

روش های نگهداری از گیتار و سیم

مهم ترین روش های نگهداری از گیتار و سیم شامل موارد زیر می شوند:

قانون اول: به طور منظم بنوازید

روش های نگهداری از گیتار و سیم

نواختن منظم گیتار بهترین روش برای اطلاع از وضعیت گیتار است. در صورتی که با کوک کردن گیتار مشکل دارید یا رنگ بدنه آن در حال محو شدن است؛ اگر روزانه تمرین داشته باشید؛ متوجه چنین مواردی خواهید شد.

بسیار مهم است که با احترام با گیتارتان رفتار کنید حتی اگر یک گیتار ارزان قیمت داشته باشید؛ اگر درست با آن رفتار کنید؛ طول عمرش افزایش می یابد. این به این معنی است که باید بعد از نواختن، آن را در یک مکان امن قرار دهید و هنگام نواختن با ملایمت با آن رفتار کنید.

هرچه بیشتر بنوازید؛ بیشتر می توانید گیتار را تنظیم و سفارشی سازی کنید. اکشن، فرت بورد، گردن و پل، عناصری هستند که اگر گیتار را منظم بنوازید بهتر می توانید از آن ها نگهداری کنید.

با نواختن منظم گیتار می توانید بفهمید آیا کیفیت و کارایی آن با گذر زمان افت پیدا کرده است یا خیر. به طور کلی، یکی از بهترین روش های نگداری از گیتار این است که به طور منظم آن را بنوازید تا ایراداتش را به سرعت متوجه شوید.

قانون دوم: تغییرات دمایی ایجاد نکنید

روش های نگهداری از گیتار و سیم

چوب معمولا با تغییرات دمایی مشکلی ندارد و می تواند بدون آسیب رساندن به بدنه گیتار منبسط و منقبض شود. با این حال گرمای شدید و تغییر سریع دما می تواند از راه های مختلفی به گیتار آسیب برساند.

یکی از بهترین روش های نگهداری از گیتار الکترونیک یا آکوستیک این است که گیتار را برای مدت طولانی در مناطق با رطوبت بالا و گرمای زیاد قرار ندهید.

ممکن است در نقاطی که از چسب برای محکم کردن قطعات گیتار در کنار هم استفاده شده است؛ آسیب های ناشی از دما را دریافت کنید؛ بنابراین، اجتناب از هرگونه تغییرات شدید دمایی یک روش آسان برای مراقبت از گیتار است.

قانون سوم: گیتار را در معرض نور خورشید قرار ندهید

روش های نگهداری از گیتار و سیم

نور مستقیم آفتاب می تواند باعث آسیب به بدنه گیتار شود. اگر گیتار را زیر نور مستقیم خورشید بگذارید؛ با گذشت زمان روکش گیتار شروع به محو شدن می کند و چوب گیتار شما در بخشی از قسمت ها روشن و در بخشی دیگر تیره می شود و ظاهر زشتی پیدا می کند. علاوه بر این، نور خورشید می تواند روی صدای گیتار نیز تاثیرات بدی بگذارد.

روش های نگهداری درست از گیتار ممکن است برای برخی از افراد از جمله مبتدیان سخت باشد. به همین دلیل مواردی که در ادامه گفته می شود را حتما رعایت کنید:

  • پس از اتمام نواختن، گیتار را درون جعبه مخصوص قرار دهید.
  • هر 2 یا 3 ماه یکبار، سیم های گیتار را عوض کنید.
  • گیتار را در اتاقی با سطح رطوبت و دمای ثابت نگهداری کنید.
  • سیم های گیتار را تمیز کنید.

نتیجه گیری

اگر هنگام تعویض سیم های جدید اشتباه کردید؛ به طور تصادفی به گیتار خود آسیب وارد کردید یا ندانستید گیتار خود را چگونه تنظیم کنید؛ آن را نزد تعمیرکار گیتار یا یک فرد متخصص ببرید. بهتر است آسیب های جزئی گیتار را برطرف کنید تا مجبور نشوید پول زیادی را برا تعمیر کلی و آسیب های جدی بپردازید.

شما می توانید جهت گرفتن مشاوره و یا خرید آنلاین محصول مورد نظر خود با مجموعه دلشاد موزیک ارتباط برقرار کنید. برای این کار می توانید با شماره 33938487-021 تماس بگیرید.

 

گیتار یاماها Yamaha C70

قیمت اصلی 10,200,000 تومان بود.قیمت فعلی 9,200,000 تومان است.

گیتار کلاسیک دیاموند سایز ۴/۴

قیمت اصلی 2,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,820,000 تومان است.

گیتار پارسی مدل P40

قیمت اصلی 3,800,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,450,000 تومان است.

گیتار کلاسیک پارسی مدل Parsi M2

قیمت اصلی 4,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,150,000 تومان است.

گیتار کلاسیک یاماها مدل Yamaha C40

قیمت اصلی 9,200,000 تومان بود.قیمت فعلی 8,200,000 تومان است.

گیتار امپریال Imperial

قیمت اصلی 2,700,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,400,000 تومان است.

گیتار کلاسیک پارسی مدل Parsi M5

قیمت اصلی 3,550,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,400,000 تومان است.

گیتار کلاسیک دیاموند سایز 3/4

قیمت اصلی 2,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,820,000 تومان است.

گیتار متاع پور mat4

قیمت اصلی 3,900,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,400,000 تومان است.

گیتار پارسی P70

قیمت اصلی 3,900,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,750,000 تومان است.

گیتار متاع پور +mat2 (مت دو پلاس)

قیمت اصلی 3,500,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,800,000 تومان است.

گیتار متاع پور مت 3 (mat 3)

قیمت اصلی 3,800,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,000,000 تومان است.

گیتار الحمبرا z nature (زدنیچر)

قیمت اصلی 25,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 22,430,000 تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید