instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

مراحل یادگیری سازدهنی

مراحل یادگیری سازدهنی

یادگیری سازدهنی اگرچه ساده به نظر می‌ رسد؛ اما اگر شما نکات مهم آن را ندانید، قطعاً در یادگیری این ساز با مشکل رو به رو خواهید شد. حتی افراد حرفه‌ ای بسیاری نیز دیده شده‌ اند که هنوز این ساز را با ایراد می ‌نوازند. پس اگر می ‌خواهید به صورت حرفه‌ ای یادگیری این ساز را بیاموزید، در مقاله مراحل یادگیری سازدهنی همراه ما باشید.

مراحل یادگیری سازدهنی

مراحل یادگیری سازدهنی

معرفی اجمالی سازدهنی

مراحل یادگیری سازدهنی

مراحل یادگیری سازدهنی

اگر به یادگیری سازدهنی علاقه ‌مند هستید، بد نیست که ابتدا از این وسیله اطلاعاتی را بدست آورید. سازدهنی یکی از ساز های موسیقی است که اختراع آن به کریستین فردریش لودویگ بوشمان (سازنده موندئولین، برلین) نسبت داده می‌شود. در این ساز شما نی ‌های فلزی را که محصور شده در یک قاب کوچک چوبی است، مشاهده خواهید کرد.

نت‌ های مقیاس دیاتونیک (هفت نت) با دمیدن و مکیدن متناوب به دست می‌ آیند و نی ‌ها برای تولید صدا در جهت‌ های متناوب جریان باد قرار می‌ گیرند. یک نت را می توان با تکان دادن لب ‌ها یا با پوشاندن سوراخ های ساز با زبان (که معمولاً یک تکنیک پیشرفته تر در نظر گرفته می ‌شود) نواخت. یک یا چند نت را می ‌توان در یک زمان به صدا در آورد.

مزایا، فواید، اثرات سازدهنی

مراحل یادگیری سازدهنی

مراحل یادگیری سازدهنی

به صورت کلی موسیقی یکی از هنرهایی است که می ‌تواند برای سلامتی و مخصوصاً ذهن افراد فواید بسیاری داشته باشد. برای اطلاع از فواید یادگیری سازدهنی در این قسمت همراه ما باشید.

یادگیری سازدهنی فواید زیادی برای سلامتی دارد. با یادگیری ساز دهنی و نواختن آن می‌ توانید آرامش بیشتری برای ذهن و بدن خود به ارمغان بیاورید. به طور خاص، سازدهنی می ‌تواند سطح فشار خون را بهبود بخشد و همچنین به عنوان ابزاری برای درمان استرس و افسردگی مورد استفاده قرار بگیرد.

  • یادگیری سازدهنی و بهبود توانایی‌ های شناختی

مراحل یادگیری سازدهنی

مراحل یادگیری سازدهنی

نوازندگان سازدهنی در مورد توانایی ‌های شناختی از افراد غیر موسیقایی بهتر عمل می ‌کنند. یادگیری نحوه نواختن سازدهنی به ویژه برای افرادی که در سنین بالاتر (۶۵ و بالاتر) هستند مفید است؛ زیرا می ‌تواند تاثیر خوبی روی شنوایی و حافظه و هماهنگی داشته باشد. یادگیری ساز هایی مانند سازدهنی همچنین می ‌تواند به بهبود سطح IQ فرد کمک کند.

  • یادگیری سازدهنی و تقویت حافظه

مراحل یادگیری سازدهنی

مراحل یادگیری سازدهنی

هم نوازندگان بزرگسال و هم نوازندگان جوان می‌ توانند از نواختن سازدهنی سود ببرند؛ زیرا به ذهن اجازه می ‌دهد فعال و هوشیار بماند و در نهایت منجر به تقویت ذهن خواهد شد.

به علاوه، یادگیری سازدهنی می ‌تواند برای کنترل زمان و مشکلات تنفسی و تقویت هماهنگی موثر باشد.

  • مدیریت زمان

برای یادگیری نحوه نواختن سازدهنی به صورت حرفه ‌ای، باید به خوبی با مهارت سازماندهی آشنا باشید و همچنین مهارت‌ های مدیریت زمان مناسبی داشته باشد. نوازندگان حرفه‌ ای باید یاد بگیرند که چگونه از زمان خود به طور موثر استفاده کنند، که منجر به بهبود مستمر شود.

  • یادگیری سازدهنی و معجزه برای مشکلات تنفسی

مشاهده شده است که سازدهنی می‌ تواند مزایای باورنکردنی ای برای بیماری ‌های تنفسی مانند آسم و برونشیت داشته باشد. هنگام نواختن سازدهنی با دم و بازدم صحیح، می‌ توانید توانایی‌ های تنفسی خود را بهبود ببخشید و منجر به افزایش جذب و ذخیره اکسیژن در ریه ‌ها شوید.

  • تقویت هماهنگی

هنگام یادگیری نحوه نواختن سازدهنی، قسمت ‌هایی از مغز که مسئول حرکت‌ های کنترلی است، رشد می کنند و فعال‌ تر می‌شوند. نواختن سازدهنی همچنین مستلزم انجام همزمان وظایف مختلف از جمله تنفس صحیح و همچنین کنترل ریتم و تنفس است.

  • یادگیری سازدهنی و اثر آن روی مهارت ریاضیات افراد

مراحل یادگیری سازدهنی

مراحل یادگیری سازدهنی

برای اینکه به عنوان یک نوازنده عالی سازدهنی شناخته شوید، باید نحوه شمارش ریتم‌ ها و نت ‌های مختلف را نیز بیاموزید، که به افزایش توانایی ‌های موسیقی شما کمک زیادی می‌ کند. فرآیند یادگیری تئوری موسیقی همچنین شامل چندین مفهوم ریاضی مانند کسری است که می ‌تواند در موقعیت ‌های واقعی ریاضی به کار رود.

  • القای انضباط و تعهد

اگرچه برداشتن سازدهنی نسبتاً آسان است؛ اما هنوز برای تسلط بر آن نیاز به تعهد دارید. یادگیری نحوه نواختن سازدهنی مستلزم زمان و تلاش است. با این حال، در طول مسیر، باعث ایجاد نظم و تعهد و صبر نیز می ‌شود.

  • تسکین دهنده استرس

هنگامی که سازدهنی می‌ نوازید، نه تنها سطح استرس دیگران را کاهش می‌ دهید؛ بلکه استرس خودتان نیز کاهش خواهد یافت. صدایی که توسط سازدهنی تولید می ‌شود و همچنین ارتعاش تولید شده آن می‌ تواند اثرات ماندگاری بر استرس و اضطراب زمانی که اندورفین توسط بدن ترشح می ‌شود را داشته باشد.

مراحل یادگیری سازدهنی

مراحل یادگیری سازدهنی

مراحل یادگیری سازدهنی

برای یادگیری ساز دهنی نیاز است ابتدا از پیش نیازهای آن آگاه باشید. پیش نیاز اول مربوط به شناخت اولین اشتباه نوازندگان سازدهنی است. لب‌ های شما نباید عمق کمی داشته باشد و یا لب‌ های شما نباید خیلی به هم تنیده شده باشد.

اشتباه دوم روش پوکر است. در این حالت باید توجه داشته باشید که یک نت را خیلی سریع ننوازید؛ زیرا نشان دهنده ضعف خواهد بود پس تمامی نت ‌های خود را تا جایی که می ‌توانید غنی و خوب بنوازید.

برای یادگیری سازدهنی ابتدا باید بر وضعیت دهان آرام و عمیق مسلط شوید.

در مرحله دوم باید، در هنر پخش نت‌ های تکی با استفاده از مسدود کردن لب تسلط پیدا کنید.

۵ گام برای موفقیت در یادگیری ساز دهنی

  • مرحله اول

باید ساز را با هر دو دست در کنار دهان نگاه دارید.

  • مرحله دوم

لب‌ها را مرطوب و شل کنید.

  • مرحله سوم

سازدهنی را عمیقاً در دهان قرار دهید و پشت آن را به سمت سقف بچرخانید تا قسمت داخل دهان به سمت قسمت مرطوب داخلی لب پایین زاویه پیدا کند.

  • مرحله چهارم

اطمینان حاصل کنید که لب بالایی شما روی سازدهنی عمق مناسب را دارد. برای بررسی مجدد این موضوع می توانید از یک آینه یا تلفن همراه در حالت سلفی استفاده کنید.

  • مرحله پنجم

این مهم‌ ترین مرحله‌ ای است که تضمین می‌ کند شما در موقعیت درست دهان قرار دارید: لب پایین را باز کنید. با انگشت اشاره لب خود را بالا ببرید و لب پایینی خود را پایین بکشید تا مطمئن شوید که باز نشده است. هنگامی که آن را می کشید، باید به آرامی به سمت پایین سازدهنی بچرخد.

سخن پایانی

یادگیری سازدهنی مانند هر ساز دیگری نیاز به اطلاع از یک سری نکات و فوت و فن ‌هایی دارد. ما در این مطلب سعی کردیم اصلی ‌ترین نکات مورد نیاز شما را برای یادگیری این ساز بررسی کنیم. فراموش نکنید که ممکن است در ابتدای این راه با سختی‌ های متعددی رو به ‌رو شوید؛ اما مهم است که تلاش و جدیت کافی را داشته باشید و به مسیر خود تا رسیدن به سطح آمادگی عالی ادامه دهید.

خرید ساز دهنی یا هارمونیکا می‌تواند یک تجربه لذت‌بخش و شیرین باشد.انتخاب ساز دهنی، با بررسی انواع مدل‌ها، ساختار و صداهای مختلف، شما را به دنیایی از امکانات و احساسات موسیقی نقل می‌دهد.

هارمونیکا به عنوان یک ساز کوچک و قابل حمل، به شما اجازه می‌دهد به راحتی موسیقی را با خود ببرید و در هر زمان و مکانی اجرا کنید. خرید یک ساز دهنی خوب و با کیفیت، شما را به تجربه‌ای شگفت‌انگیز از آموزش، تمرین و اجرای موسیقی می‌برد.

در خرید هر نوع سازی بی شک، کیفیت حرف اول را می زند. مجموعه دلشاد امکان یک خرید باکیفیت را برای شما فراهم کرده است. اگر شما جزء آن دسته از کسانی هستید که سررشته خاصی در خریدن ساز ندارند نیز نگران نباشید؛ زیرا دلشاد امکان مشاوره تلفنی پیش از خرید را نیز برای شما در نظر گرفته است.

 

مقایسه سازدهنی های دلشاد موزیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید