instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

معرفی باکیفیت ترین و بهترین انواع دف

معرفی باکیفیت ترین و بهترین انواع دف

آلات موسیقی بسیاری وجود دارد که بیانگر و تداعی کننده یک گروه و یا یک فرهنگ خاص است.در این مقاله اومدیم با معرفی باکیفیت ترین و بهترین انواع دف تا این ساز رو بهتر بشناسید.

دف یکی از انواع ساز هایی است که تداعی کننده اصالت و فرهنگ دیرینه انسان است. دف یک ساز بسیار قدیمی است که در میان بانوان ایرانی از جایگاه بسیار ارزشمندی برخوردار است. دف ساختار بسیار ساده ای دارد.

اغلب به وسیله یک کلاف چوبی پوشیده شده از طلق یا پوست، ساخته شده است و برای افزایش زیبایی صدای آن، حلقه هایی از جنس برنج یا آهن را به سر تا سر لبه های آن متصل می کنند. قاب دف از چوب با کیفیت و محکم ساخته شده است و قطر آن چیزی در حدود 48 تا 55 سانتی متر است.

پوست ساز دف به قسمت قاب آن به شکل محکمی چسبانده می شود. برای اتصال بیشتر پوست به قاب چوبی، آن را به وسیله پین های فلزی پشت قاب میخکوب می کنند. در قسمت داخلی قاب نیز قلاب های چوبی در نظر گرفته شده است که به اتصال حلقه ها کمک می کند.

حلقه های مزبور در هنگام حرکت ساز صدایی زیبا تولید می کنند که تکمیل کننده موسیقی ساز دف است.

معرفی باکیفیت ترین و بهترین انواع دف

معرفی باکیفیت ترین و بهترین انواع دف

معرفی باکیفیت ترین و بهترین انواع دف

بهترین انواع دف معمولا با غشای داخلی پوست حیوانات مختلف مانند بز و اسب و گاو تهیه می شوند، گرچه لازم به ذکر است که نمونه های امروزی از پوست حیوانات ساخته نمی شوند و طلقی هستند؛ اما به دلیل بالا رفتن کیفیت دف های طلقی، این دف ها صدایی مشابه با دف های از جنس پوست را تولید می کنند.

صدای قوی و دراماتیک این ساز همراه با ساختار ساده ای که دارد، سبب شده تا هم در مراسمات معنوی و هم در مجالس سرگرمی مورد استفاده قرار بگیرد. در فرهنگ صوفیانه از بهترین انواع دف برای تعزیه خوانی و مراسم های مذهبی استفاده می کنند.

در سبک موسیقی ایرانی به طور معمول دف در دست چپ نوازنده (راست دست) قرار می گیرد. دف ایرانی دارای چهار تکنیک اصلی است که با استفاده از این 4 تکنیک می توان تمام صدا ها و ریتم های مختلف را روی دف تولید کرد.

تکنیک هایی که با دست راست انجام می شود را تام و بک و تکنیک های دست چپ را چپ و زنجیر می نامند. در ایران گروه صوفیان، در یکی از مراسم های اصیل و مذهبی خود به نام ذکر از دف ایرانی استفاده می کنند.

جالب است بدانید که در سال های اخیر موسیقی دانان ایرانی دف مراسم صوفیان را به شکل جالب و موفقیت آمیزی در موسیقی ایرانی ادغام کرده اند.

در ادامه چند نمونه از بهترین انواع دف را برای تان معرفی خواهیم کرد. برای خرید و مشاوره درباره انواع دف می توانید به سایت دلشاد موزیک مراجعه کنید یا با شماره 8487 3393-021 تماس بگیرید.

دف پرسیس

معرفی باکیفیت ترین و بهترین انواع دف

معرفی باکیفیت ترین و بهترین انواع دف

در میان بهترین انواع دف ، نمونه های پرسیس کیفیت بسیار بالایی دارند. دلیل اصلی کیفیت بالای آن ها، پوست های آلمانی است که در ساختار دف پرسیس استفاده شده اند. این کمپانی به دلیل فناوری های مدرنی که در تولید دف هایش به کار می برد، بسیار معروف است.

پیشنهاد ما به افراد مبتدی تا سطح متوسط که قصد تهیه یک دف مناسب را دارند، تهیه دف پرسیس است؛ زیرا پوست دف بیش ترین اهمیت را در کاربرد آن دارد. دف پرسیس نیز پوستی عالی را که نه محکم و نه شل است در اختیار شما قرار می دهد تا صدایی دلنشین و سنتی را بنوازید. همچنین لازم به ذکر است که فروشگاه دلشاد تمامی مزایای بالای این ساز را با قیمت بسیار مقرون به صرفه ای در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد.

دف دوده

اولین چیزی که توجه شما را در این مدل به خود جلب می کند، ظاهر جذاب آن است. ساختار دف دوده بسیار یک پارچه است و با رنگ مشکی خود، تمام چشم ها را خیره خواهد کرد. همچنین در میان بهترین انواع دف ، پوست این مورد از نوعی پلاستیک ساخته شده است که با طی کردن پروسه های طولانی بهبود یافته و صدایی بی نظیر ایجاد می کند.

در ادامه، لازم است به دانه های برجسته ای اشاره کنیم که بر روی این دف قرار دارند و افکت های بی نظیری را به صدای دلنشین آن می دهند. این دف به دلیل کلافی که از جنس نوعی چرم مصنوعی است، ماندگاری بسیار بالایی دارد. اندازه دف دوده استاندارد و شرایط نگهداری اش در آب و هوای مختلف، بسیار ساده است.

دف سولو

معرفی باکیفیت ترین و بهترین انواع دف

معرفی باکیفیت ترین و بهترین انواع دف

در ادامه معرفی بهترین انواع دف ، لازم به ذکر است، همان طور که از نام این دف مشخص است، (سولو به معنای تنها) برای اجرا های تک نفره ساخته شده است و به هیچ موسیقی ای در کنار خود احتیاج ندارد. صدایی بسیار رسا و بلند دارد که حلقه های آن در ایجاد این صدا بی تاثیر نیستند.

پوست استفاده شده در دف سولو، از جنس طلق با کیفیت است و کلاف آن به وسیله چوب های با کیفیت ساخته شده است. دف سولو اغلب اندازه استاندارد دارند؛ اما در پهنا های متفاوتی عرضه می شوند. به همین دلیل است که گاهی وزن آن ها نیز متغیر می شود.

این نوع از دف در قیمت های متفاوتی، با توجه به سطح شما عرضه می شوند. سولو نوایی عالی و با کیفیت را برای دوست داران موسیقی سنتی تولید می کند.

دف سما رمو

معرفی باکیفیت ترین و بهترین انواع دف

معرفی باکیفیت ترین و بهترین انواع دف

یکی از ویژگی های عالی این مورد در میان بهترین انواع دف ، قیمت مقرون به صرفه آن است؛ زیرا تمام مواد داخلی و با کیفیت آن در نهایت موجب ساخت یک دف ایرانی اصیل و کارآمد می شوند.

طوق چوبی آن به وسیله یک روکش چرمی پوشیده شده است و با وزن ۶۰۰ گرم، در میان بهترین انواع دف استاندارد قرار می گیرد که برای افراد مبتدی تا حرفه ای بسیار عالی است. البته لازم به ذکر است که سما رمو در اندازه های مختلف عرضه می شود که بزرگ ترین اندازه آن، ۴ در ۴ و برای نوازندگان بزرگسال بسیار مناسب است.

دف ماهور

معرفی باکیفیت ترین و بهترین انواع دف

معرفی باکیفیت ترین و بهترین انواع دف

نام برند ماهور در میان تولید کنندگان بهترین انواع دف ، شناخته شده است؛ زیرا انواع مختلف ساز ها را با قیمت و کیفیت بی نظیر در اختیار مشتریان قرار می دهد. این دف از پوستی طلقی و طوقی از جنس چوب قهوه ای رنگ ساخته شده است.

روکش طوق آن از جنس پارچه است و با کیفیت بالایی به طلق متصل شده است. اندازه این دف ۴ در ۴ و دایره آن بسیار متقارن است تا صدایی دلنشین را در اختیار شما قرار دهد. اگر مبتدی هستید، لازم است به وزن دف نیز توجه کنید. وزن دف ماهور حدود ۱.۲ کیلوگرم است که برای یک دف، وزنی متعادل و استاندارد محسوب می شود.

دف دو مهر متاع پور

معرفی باکیفیت ترین و بهترین انواع دف

معرفی باکیفیت ترین و بهترین انواع دف

در میان بهترین انواع دف ، این مورد را به افراد حرفه ای پیشنهاد می کنیم؛ زیرا ساختار بسیار منحصر به فردی دارد و دوام آن نیز بسیار عالی است. چوب کمانه آن از نوعی چوب روسی وارداتی ساخته شده است که به مرور زمان هیچ آسیبی نمی بیند.

پوست آن نیز از کشور کره جنوبی وارد می شود و بسیار با دوام است. همچنین عکس چاپی ای که بر روی آن قرار دارد کاملا ضد آب است. با خرید دف دو مهر متاع پور، یک گارانتی یک ساله دریافت می کنید که با کوچک ترین مشکلی، می توانید آن را بازگردانید و مشکل آن را رفع کنید.

مقایسه دف های دلشاد موزیک

[block id=”products-daff”]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید