instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

معرفی کامل انواع سایدرام

معرفی کامل انواع سایدرام

یکی از ساز هایی که این روز ها مورد توجه بسیاری از افراد دنیا قرار گرفته است، سایدرام است. این ساز صدایی جذاب دارد و به نوازنده اجازه می دهد تا فردیت و متمایز بودن خود را با استفاده از ویژگی های مختلف ساز، مانند شناسه های صوتی مختلف و مواد و اندازه‌ های مختلف نشان دهد. همچنین یکی دیگر از راه های نشان دادن فردیت، استفاده از طیف گسترده پوسته ها است که دست نوازنده را در نواختن باز می گذارد تا با هر گونه تن، لحن و موسیقی ای هماهنگ شود و نتیجه منحصر به فردی را در اختیار دوستداران این ساز، قرار دهد. در ادامه مطلب، قصد داریم به معرفی انواع سایدرام و جنس های مختلف آن بپردازیم تا انتخاب و نواختن برای شما عزیزان ساده تر شود.

 انواع سایدرام

 انواع سایدرام

سایدرام ها با توجه به ویژگی های مختلف، مانند صدا، احساس و برخی ویژگی های ظاهری، برای کاربرد های مختلف در سراسر جهان ساخته شده اند. در ادامه به معرفی تعدادی از کاربردی ترین و رایج ترین آن ها در میان مردم خواهیم پرداخت.

 1) سایدرام پایپ  Pipe band snare drum

این مدل سایدرام صدایی منحصر به فرد دارد که اغلب بلند است و با ضرب کوتاهی ایجاد می شود. این مدل، شباهت زیادی به سایدرام های مدل مارشینگ دارد. با این حال، راه هایی برای تشخیص این دو از یکدیگر نیز وجود دارد. به عنوان مثال پایپ درام اغلب مجموعه ای از سیم های دام اضافی دارد که دلیل اصلی صدای منحصر به فرد آن است و خیلی سریع صدای آن را نسبت به انواع سایدرام های موجود در بازار، قابل تشخیص می کند.

2) سایدرام کیت Drum kit snare drum

این نمونه جزء رایج ترین مدل های سایدرام است که نوازندگان دوران معاصر از آن برای سبک های مختلف، از فانک گرفته تا دث متال استفاده می کردند. همانطور که از نام این نمونه مشخص است، برای استفاده در بخشی از کیت درام ها طراحی شده و به بازار ارائه شده اند. تله ‌های کیت درام اغلب قطری حدود 35 سانتی متر و عمقی حدود 12 تا 20 سانتی متر دارند.

3) سایدرام تله پیکولو  Piccolo snare drum

سایدرام تله پیکولو شباهت بسیاری به نمونه های کیت درام دارد؛ اما اگر بخواهیم از لحاظ عمق آن ها را مقایسه کنیم، لازم به ذکر است که نمونه های پیکولو بسیار کم ‌عمق‌ تر از مدل های دیگر است. این نمونه نیز می تواند صدایی عمیق و دلنواز را برایتان به ارمغان بیاورد تا از انتخاب آن رضایت کامل داشته باشید.

4) سایدرام سوپرانو  Soprano snare drum

در میان معرفی انواع سایدرام لازم است به این مورد که دقیقاً میان سایدرام کیت و پیکولو قرار دارد نیز اشاره کنیم. اگر چه دیده شده است که اغلب با قطر های کمتری ارائه می شود و در دست نوازندگان قرار می گیرد. این ساز معمولاً یک گام بالا تر از ساز های دیگر نواخته می شود.

جنس انواع سایدرام

جنس انواع سایدرام

جنس سایدرام تأثیر مستقیمی در صدای انواع مختلف آن ها دارد؛ به همین دلیل است که هنگام خرید، لازم است به انتخاب متریال با دقت بالاتری بپردازیم. به طور کلی، سایدرام ها در دو گروه چوبی و فلزی تقسیم می شوند که هر یک از آن ها نیز در انواع مختلفی تقسیم خواهند شد. در ادامه هر یک را به طور دقیق بررسی خواهیم کرد.

انواع سایدرام چوبی

  • چوب توس: این مدل اغلب برای نواختن سبک های تهاجمی پیشنهاد می شود.
  • چوب افرا: این نمونه از چوب توس گرد تر است؛ اما صدایی شفاف و کاملاً متعادل دارد.
  • چوب راش: سایدرام هایی که از چوب راش ساخته شده اند، اغلب صدایی معتدل را که شباهت بسیاری به چوب افرا دارد، منتقل می کنند؛ اما صدای آن کمی تقویت شده و بهتر منتقل می شود.
  • چوب ماهاگونی: به دلیل غنی بودن و گرمای بی نظیر این مدل، اغلب در فرکانس‌ های باس و متوسط مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع سایدرام فلزی

  • فلز برنج: این نمونه جزء اولین متریال ها برای ساخت انواع سایدرام است. این متریال سایدرام سطح بالایی را در اختیارتان قرار خواهد داد.
  • فلز آلومینیوم: این مدل صدایی تیز و خشک دارد که در ترکیبات مختلف خود را به خوبی نشان خواهد داد؛ اما استفاده از آن برای افراد مبتدی توصیه نمی شود.
  • فلز فولاد: سایدرام های فولادی تقویت شده هستند. به طوری که حدود سه برابر نمونه های آلومینیومی صدا ایجاد می کنند و قیمت مقرون به صرفه ای نیز دارند.
  • فلز برنز: مدل های برنزی با توجه به صدای گرم و آرام خود، اغلب برای سنج انتخاب مناسب تری هستند.

 

 

معرفی محصولات

سایدرام کودکان  Yamaha

همان طور که از نام این نمونه فهمیده اید، اغلب برای کودکان استفاده خواهد شد و مناسب سنین پایین، با توجه به صلاح دید والدین است. این ساز جنسی فلزی دارد و فلز از آسیب دیدن زود هنگام آن جلوگیری خواهد کرد. همچنین لازم به ذکر است که این مورد، در میان انواع سایدرام، با قطر دهانه حدود 30 سانتی متر و عمق حدود 10 سانتی متر به خریداران و نوازندگان ارائه خواهد شد تا کارآیی فوق العاده و صدایی زیبا را برای کودکان شما ارائه کند.

سایدرام Jinbao-JBS1069

این محصول با ارائه جزئیات پر اهمیت و باکیفیت عالی، یک محصول بی نظیر را در اختیارتان قرار خواهد داد. سایدرام Jinbao-JBS1069 بدنه ای از جنس چوب، طوقه و فنر کشی ای از جنس استیل دارد. همچنین به دلیل فنر های ۲۰ تایی و پوست رویی فابریک کمپانی، کیفیت فوق العاده ای را در اختیار شما قرار می دهد و صدای بی نظیری را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

نتیجه گیری

در نهایت لازم است که قبل از خرید هر مدل سایدرام، به انواع مختلف آن ها و همچنین جنس هر یک توجه ویژه ای داشته باشید؛ زیرا با توجه به کاربرد های مختلف، جنس این ساز تغییر می کند و صدایی منحصر به فرد را در اختیارتان قرار خواهد داد. مجموعه باسابقه دلشاد با فراهم کردن امکان مشاوره تلفنی رایگان پیش از خرید ساز، مشتریان را در داشتن یک خرید عالی همراهی می کند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید