instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

معرفی 10 مدل مختلف سنج به همراه لینک خرید

معرفی 10 مدل سنج در دلشاد موزیک

سنج یکی از سازهای پرکاشن است که در ساخت موسیقی استفاده می‌شود. این سازها در مختلف سایزها و انواع موجود هستند و معمولاً از آلیاژ فلزی ساخته شده‌اند. سنج‌های به دو صورت مختلف ساخته می‌شوند: سنج‌های نیمه صاف و سنج‌های خمیده.

سنج‌های نیمه صاف بیشتر برای تولید صدایی تمیز و با صدایی پایین و بیسی استفاده می‌شوند، در حالی که سنج‌های خمیده بیشتر برای تولید صدایی با صدایی بلند و قوی استفاده می‌شوند.

در موسیقی، سنج معمولاً در سبک‌های مختلف مانند جاز، راک، پاپ و موسیقی کلاسیک به کار می‌رود و در ساختارهای موسیقیایی مختلف مانند ریتم‌ها و آکورد‌ها نیز به کار می‌رود.

همچنین، سنج معمولاً در زمان‌های مختلف در ساختارهای موسیقیایی به کار می‌رود. در برخی از قطعات موسیقی، سنج برای مارک‌کردن قطعات در ابتدا و پایان قطعه استفاده می‌شود. همچنین، در برخی قطعات موسیقی، سنج به عنوان یکی از سازهای اصلی استفاده می‌شود و نوازنده سنج می‌تواند با بازی به‌درستی و با توجه به تکنیک‌های مختلف، متناسب با سبک موسیقی، به افزایش زیبایی و کیفیت قطعه کمک کند.

همچنین، سنج می‌تواند در کنار سایر سازهای پرکاشن مانند درامز و تمپو، برای ایجاد یک مجموعه پرکاشن کامل به کار رود. در نهایت، با توجه به ظاهر جذاب و صدای زیبایی که سنج دارد، این ساز نیز به عنوان یک قطعه تزئینی در استودیوهای ضبط موسیقی و برخی از سالن‌های کنسرت استفاده می‌شود.

قدمت درام و انواع آن به قدمت بشریت  است. جدا از گلوی انسان، ساز های درام و کوبه ای قدیمی ترین آلات موسیقی است.کسانی که با سازهای خانواده درام آشنا نیستند ممکن است تفاوت بین انواع آنها را را ندانند.سنج‌ها نه تنها از نظر اندازه بسیار متنوع هستند و شما می‌توانید انواع آن را از اندازه یک سی‌دی تا اندازه یک سپر جنگی در بازار پیدا کنید، از نظر جنس، ساختار و بسیاری خصوصیات دیگر با هم تفاوت دارند. وزن و اندازه از جمله معیارهایی هستند که صدای یک سنج را می‌سازند.

ساختار سنج

به طور کلی می‌توان سنج‌ها را از نظر جنس به دو دسته تقسیم کرد: سنج‌های کاست (cast cymbals) و سنج‌های شیت (sheet cymbals). جنس شیت، با فشار بر ورقه‌های فلزی ایجاد می‌شود. این نوع معمولا ارزان‌تر است اما در قیاس با سنج‌های کاست دوام کم‌تری هم دارد و عمدتا برای مبتدی‌ها مناسب است.

نوع کاست، با قالب زدن فلز مذاب تولید می‌شود. سنج‌های کاست صدا دهی و دوام بهتری دارند. این نوع معمولا گران‌تر هم است.

بی‌شمار نوع مختلف سنج را کمپانی‌ها و برندهای مختلف تولید کرده‌اند.

انواع سنج

انواع سنج

  • سنج کرش (Crash)
  • سنج راید (Ride)
  • های هت (Hi-Hats)
  • اسپلش (Splash Cymbals)
  • چاینا (China Cymbals)

ما در مجموعه دلشاد موزیک قصد داریم شمارا با انواع سنج ها آشنا کنیم تا شما عزیزان بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.هم اکنون میتوانید سفارش خود را ثبت کنید و یا از کارشناسان فروش ما راهنمایی بگیرید.تمام محصولات ما در دلشاد موزیک دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • ارسال سریع به تمام نقاط ایران
  • امکان خرید اقساطی ساز
  • هفت روز مهلت تست ساز
  • ضمانت اصل بودن تمام کالاها

 

1- سنج 18 اینچ چاینا مینل مدل کلاسیک
Meinl 18″ China Cymbal – Classics Traditional (C18CH)

سنج های سری کلاسیک MEINL ارزش خود را با صداهای همسان و کیفیت فوق العاده ثابت می کنند. این سنج ها با توجه به انتخاب بسیار گسترده و مدل های مختلف، برای نوازندگان نیمه حرفه ای، بی نظیر هستند.

سنج های کلاسیک مخصوصا به گونه ای تراشکاری شده اند که منجر به ظاهری روشن و طیف صدای کاملاً متعادل می شوند.

2- Meinl Mb10 19” CHINA CYMBAL (19CH-B)

ماینل تلاش کرد تا صدایی کاملا تمیز و مدرن و بدون صدای آزار دهنده بدست آورد. آنها کار خود را با آلیاژ برنز B10 که هیچ کس دیگری از آن استفاده نمی کند، آغاز کردند و آنرا با چکش کاری و همپوشانی بسیار ظریف شکل می دهند. یک فرآیند دو مرحله ای با پرداخت بالا، نکته اصلی در ایجاد صدای ترد و گرم Mb10 است. محصولات نهایی رویه دار شده همچون آینه زیبا هستند.

Mb10 برای سبکهای موسیقی متال، پانک، آلترناتیو، کانتری، راک و پاپ مناسب است.

3- سنج چاینا سابین 41016X B8X سایز ۱۰ اینچ

مدل با طراحی معکوس، برای لهجه های خام و خشن.

این سنج کوچک و از جنس برنز B8 دارای یک صدای گرم و Complex می باشد که با قیمت مناسبی نسبت به مدلهای در سطح خود ارائه می شود.

4- سنج چاینا پایست مدل pst7 China سایز 18 اینچ

دارای صدای Fairly Bright، پرقدرتمند و دارای طیف متوسط. یک سنج China عالی برای صداهای انفجاری و پر کاربرد در بسیاری از برنامه های موسیقی.

  • صدا: متوسط
  • وزن: متوسط

5- Meinl BYZANCE TRADITIONAL 18” FLAT CHINA (B18FCH)

یک سنج China برجسته و استثنایی که بدون زنگ تولید می شوند و ماندگاری کوتاهی دارند. حمله نرم با صدای متمرکز و وزن سبک.

مشخصات

  • Music Style: Rock, Pop, Fusion, Jazz, Funk, R&B, Reggae, Studio, World
  • Pitch: High-Mid
  • Character: Warm, Smooth
  • Timbre: Mid-Bright
  • Volume: Medium
  • Lathe: Narrow Blade
  • Sustain: Medium

 

6- سنج اسپلش سابین HHX EVOLUTION SPLASH BR 10 Sabian HHX EVOLUTION SPLASH (10”)(11005XEB)

 

یک مدل با پاسخگویی بسیار سریع و صدای Bright. این ساز در سایز 7 اینچی هم تولید شده است.

7- سنج مارچینگ نینو مدل B020 سایز 8 اینچ

8-سنج سونور مدل V3900

9- Zildjian A CUSTOME STAGE MARCHING CYMBAL PAIR (16”)

10-A Zildjian STADIUM PAIR (14”)

این مدل با همکاری نزدیک با برترین درامرهای جهان تولید شده است. گویی صدای گرم و براق آنها به وضوح در گوشه و کنار استادیوم قرار دارد.

این سنجهای 14 اینچی سری A Custom ساخت کمپانی Zildjian هستند علاوه بر تولید صدایی متعادل دارای یک رویه درخشان نیز هستند. این سنجهای 14 اینچی سفارشی می توانند برای سبک های مختلف موسیقی مورد استفاده قرار گیرند و هم نوازندگان تازه کار و درامرهای حرفه ای مجموعه ای پایدار از سنج را دریافت می کنند.
این سنجهای سفارشی از Zildjian دارای آلیاژ Cast Bronze هستند: یکی از ویژگی های Zildjian با بیش از 380 سال قدمت.

این شرکت در طی سالها فرایند بهبود سنج های خود را ارتقا بخشیده و امروزه صنعتگران Zildjian اطمینان حاصل می کنند که این سنج ها هنوز در دنیای درامرها حرفهایی برای زدن دارند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید