instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

نکات کلیدی درباره خرید تار کلهر

نکات کلیدی درباره خرید تار کلهر

تاریخچه اختراع ساز تار به شهر شیراز در کشور عزیزمان ایران باز می گردد؛ اما این ساز به سرعت به هرات و قفقاز نیز راه پیدا کرده است و خودش را در دل مردم ایران و کشور های همسایه جا کرده است. در کشور ایران علاوه بر لذت بردن از نوای بی نظیر ساز تار، آن را درمان سر درد، افسردگی و بی خوابی نیز می دانسته اند؛ زیرا آرامشی که نوای این ساز به شما انتقال می دهد، به هیچ عنوان قابل مقایسه با هیچ قرص آرام بخشی نیست.

اگر امروزه پای حرف نوازنده های قدیمی تار بنشینید، متوجه خواهید شد که اغلب آن ها معتقدند ساز تار ذهن شما را در فضای فلسفی فرو می برد و عمق وجودتان را با شگفتی های دنیا گره می زند. با توجه به موارد بالا، اگر قصد دارید این ساز را خریداری کنید، لازم است در ادامه مطلب با تار کلهر آشنا شوید تا با خرید تار کلهر و ثبت نام در کلاس ها، از نواختن این ساز نهایت لذت را ببرید.

تار مهران کلهر یک مهر طرح یک

تار مهران کلهر یک مهر طرح یک

این ساز زهی مضرابی شهرت و محبوبیت بسیاری در میان مردم ایران و کشور های همسایه برای خود یافته است. به دلیل شباهت زیادی که میان تار و سه تار وجود دارد، اگر شما در نواختن سه تار ماهر باشید، با خرید تار کلهر، به سادگی می توانید نواختن سه تار را در پیش بگیرید.

پیشنهاد ما خرید تار کلهر از نوع مهران یک مهر طرح یک است؛ زیرا علاوه بر کیفیت بی نظیری که در اختیار شما قرار می دهد، قیمت مقرون به صرفه ای هم دارد.

ساز تار با استفاده از چوب های قدیمی ساخته شده است. هر چه چوبی که در ساختار آن استفاده شده است، عمر بیشتری داشته باشد، نوای خوش تری را پخش خواهد کرد. کاسه این ساز که جزء مهم ترین بخش های آن است، اغلب از جنس چوب توت است و پرده های آن نیز با استفاده از روده گوسفند یا پلاستیک ساخته می شود. لازم به ذکر است که در این مدل تار کلهر، پرده آن از جنس پلاستیک است. در آخر هم لازم است به دسته آن که اغلب از چوب گردو است، اشاره کنیم.

از آن جایی که تمام موسیقی های ساز تار از یک کوک یکسان استفاده نمی کنند و هر یک کوک خاص خود را احتیاج دارند، لازم است نمونه ای که می خرید، به سادگی کوک شود. با خرید تار کلهر، کوک کردن ساز خود را مانند آب خوردن انجام دهید. به طور کلی این ساز، کیفیت بالا و قیمت مناسب را هم زمان به شما عرضه خواهد کرد.

 

تار شهرام کلهر دو مُهر

تار شهرام کلهر دو مُهر

اگر در نواختن تار حرفه ای هستید، به احتمال زیاد نام این ساز را شنیده اید؛ زیرا تار شهرام کلهر دو مُهر جزء مدل هایی است که از دیرباز وجود داشته و عملکردی حرفه ای دارد؛ به همین دلیل است که برای افراد مبتدی که به تازگی شروع به نواختن کرده اند، ساز مناسبی نیست. ساختار منحصر به فرد و زیبای این ساز، چشم ها را به خود خیره کرده است. نحوه نصب شیطانک و سیم گیر بسیار حرفه ای است و با توجه به دسته خوش فرمی که به دوستداران ساز تار عرضه می کند، نواختن این ساز را ساده تر می کند

اگر قصد خرید تار کلهر را دارید، لازم است بدانید که این مدل با استفاده از چوب های توت و گردو ساخته شده است و به دلیل استفاده از استخوان بر روی دسته آن، استحکام و دوام بسیار بالایی را به شما عرضه خواهد کرد.

اگر توجه کرده باشید، تمام قسمت های ذکر شده با استفاده از مواد طبیعی و با دوام ساخته شده اند که نوازندگان حرفه ای و نیمه حرفه ای را قادر به تولید نوایی زیبا می کند. با خرید تار کلهر، به تمام ویژگی های بالا، به علاوه قیمتی مقرون به صرفه دست پیدا خواهید کرد.

تار مهران کلهر یک مهر طرح دو

تار مهران کلهر یک مهر طرح دو

ساز تار جزء فرهنگ ایران و ایرانیان است؛ به همین دلیل است که طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کرده است. این ساز بی همتا در انواع مختلفی تولید شده است تا هر نوازنده که در هر سطحی است، بتواند از آن استفاده کند و به صدای بی نظیرش دل بسپارد. در این بخش قصد داریم تار مهران کلهر یک مهر طرح دو را به شما معرفی کنیم، این ساز برای افرادی که به تازگی قصد نواختن تار را دارند، بسیار مناسب است. این ساز بدنه ای از جنس چوب اکالیپتوس دارد و همچنین به دلیل رویه کاسه ای که از جنس بره دارد با کیفیت ساخته شده است، صدای بی نظیری را به شما عرضه خواهد کرد.

به دلیل استفاده از چوب گردو در قسمت شیطانک و گوشی‌ها، کوک پذیری بالایی دارد و به سادگی کوک خواهد شد تا کار را برای افراد مبتدی ساده تر کند.

به طور کلی اگر قصد خرید تار کلهر را دارید، این مورد، انتخاب بی نظیری برای شما خواهد بود؛ زیرا ساختار با کیفیت و مرغوبی دارد که نواختن و کوک کردن را برای افراد مبتدی بسیار ساده خواهد کرد.

تار مهران کلهر یک مهر طرح سه

تار مهران کلهر یک مهر طرح سه

از آن جایی که ساز های ایرانی در انواع متفاوتی عرضه خواهند شد تا همه افراد با توانایی های مختلف بتوانند از آن بهره ببرند، در ادامه مطلب قصد داریم شما را با تار مهران کلهر یک مهر طرح سه آشنا کنیم تا اگر قصد خرید تار کلهر را دارید، با انواع آن به سادگی آشنا باشید.

با توجه به ساختار منحصر به فرد و تقارنی که دارد، نواختن آن برای افراد حرفه ای و نیمه حرفه ای و حتی مبتدی بسیار ساده است. تمام قسمت های این ساز از چوب های مرغوب و با کیفیت ساخته شده است تا صدای زیبایی را برایتان ایجاد کند. جنس بدنه این ساز از چوب گردو و جنس کاسه آن از اکالیپتوس است. همچنین به دلیل استفاده از استخوان بر روی دسته، دوام بالایی را به شما عرضه خواهد کرد.

اگر قصد دارید با خرید تار کلهر به خانواده بزرگ کلهر بپیوندید، این فرصت بسیار مناسبی برای افراد حرفه ای تا مبتدی است که با خرید تار کلهر و ثبت نام در کلاس های مخصوص، از صدای بی نظیر آن لذت ببرند. همچنین پیش از خرید ساز محبوب خود، می توانید از مشاورین دلشاد راهنمایی رایگان بگیرید فقط کافی است برای مشاوره و خرید با شماره ۸۴۸۷ ۳۳۹۳-۰۲۱ تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید