instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

نکات کلیدی هنگام خرید کیبورد رولند

نکات کلیدی هنگام خرید کیبورد رولند

رولند یکی از بهترین و معتبر ترین برند های تولید کننده کیبورد است که حدود ۴۵ سال هم از تاسیس آن می گذرد. رولند به دلیل ساخت بهترین کیبورد ها معروف است و به نوعی نماد این صنعت شناخته می شود؛ اما ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال پیش بیاید که کیبورد چیست. ما در این مقاله درباره تمامی نکاتی که در مورد کیبورد وجود دارد توضیح داده ایم تا بتوانید در خرید کیبورد رولند، انتخاب خوبی داشته باشید.

کیبورد رولند چیست و چه مشخصاتی دارد؟

اگر جزء دسته افراد مبتدی هستید و به تازگی وارد این زمینه شده اید، بسیار مهم است که کیبورد مناسب را برای کار خود انتخاب کنید. کیبورد ها، مدل های بسیار مختلفی دارند و هر کدام از آن ها یک سری ویژگی ها دارند که باعث می شود از بقیه کیبورد ها متمایز شوند.

کیبورد ها کمی گران هستند؛ اما اگر قصد دارید که یکی از آن ها را برای کودکتان برای شروع کار خریداری کنید، می تواند انتخاب مناسبی باشد. همچنین اگر خودتان قصد دارید که شروع کنید نیز این نوع کیبورد پیشنهاد می شود. در هنگام خرید یک سری نکته وجود دارد که باید به آن ها دقت کنید. این مشخصات عبارت هستند از:

  • تعداد کلید های کیبورد

تعداد کلید هایی که بر روی کیبورد وجود دارد بسیار مهم است. کمبود کلید های کیبورد ، نوازندگان و حتی افراد مبتدی را نیز با مشکل رو به رو خواهد کرد. مدل هایی از کیبورد وجود دارند که کلید های بسیار کمتری دارند و به اصطلاح به آن ها سینت سایزر گفته می شود. در هنگام خرید باید دقت داشته باشید که کیبوردی که خریداری می کنید تعداد کلید های کافی را داشته باشد تا بعدا در هنگام کار کردن با آن دچار مشکل نشوید.

  • قیمت

معیار مهم بعدی در خرید کیبورد رولند این است که چقدر می خواهید هزینه کنید. کیبورد ها در رنج های قیمتی بسیار زیادی وجود دارند و به همین دلیل شما باید میزان هزینه ای که قرار است بپردازید را مشخص کنید. یکی از راه هایی که با آن می توانید کیبورد مناسب را خریداری کنید، این است که چه کسی قرار است از کیبورد استفاده کند؛ فردی مبتدی یا نوازنده ای حرفه ای. مدل های ارزان قیمت برای استفاده های معمولی و آموزشی مناسب خواهند بود.

  • داشتن قابلیت MIDI

در هنگام خرید باید دقت داشته باشید که ممکن است برخی از آن ها قابلیت MIDI نداشته باشند. در صورتی که کیبورد از MIDI پشتیبانی کند، می توانید آن را به لپ تاپ متصل کنید و از قابلیت های جدیدی بهره مند شوید.

کیبورد رولند چیست و چه مشخصاتی دارد؟

  • کلید های وزنی

اگر قصد دارید که با کیبورد، سبک کلاسیک یا جاز را بنوازید، باید حتما دقت داشته باشید که کیبورد شما کلید های وزنی خوبی داشته باشد. کلید های وزنی و کیبورد ها می توانند در گسترش و پیشرفت مهارت های شما کمک کنند.

مدل های مختلف کیبورد رولند

در خرید کیبورد رولند خوب است بدانید که کیبورد های این برند در مدل های مختلفی تولید می شوند. ما در اینجا برخی از مدل های معروف آن را نام برده ایم.

  • مدل ۸۸ کلید با اندازه استاندارد

مدل های مختلف کیبورد رولند

یکی از مدل های بسیار خوب، مدل هایی هستند که با ۸۸ کلید در اندازه کامل تولید شده اند. این کیبورد ها در هنگام استفاده حس خوبی می دهند و طراحی آن از پیانو بزرگ آکوستیک الهام گرفته شده است. این دسته از کیبورد ها به دلیل داشتن طیف کاملی از نت ها، به شما امکانات بیشتری می دهند و اجازه می دهند آهنگ هایی با جزئیات بیشتر بسازید.

  • مدل ارنجر

مدل ارنجر کیبورد رولند

در خرید کیبورد رولند خوب است بدانید که یکی از مدل های محبوب آن، مدل ارنجر است. کیبورد ارنجر جزء ساز هایی است که برای افرادی که قصد دارند به صورت تکنوازی کار کنند بسیار مناسب است.

اگر قصد تکنوازی دارید، اولین قدمی که باید برای اجرا بردارید، یادگیری و نواختن کیبورد ارنجر است. مدل هایی که برند رولند از این کیبورد تولید می کند، کیفیت بسیار خوبی دارند.

یکی از خوبی هایی که کیبورد ارنجر دارد این است که شما قادر هستید با این کیبورد ها هر سبکی که دوست دارید را اجرا کنید. اجرای آهنگ های محلی نیز حتی با این کیبورد ممکن می شود.

در خرید کیبورد رولند مدل Roland E-x30 خوب است بدانید که این کیبورد صدایی بسیار شفاف و دلنشین دارد. کیفیت صدا از مهم ترین معیار ها در هنگام خرید کیبورد است. اگر ساز صدای با کیفیتی نداشته باشد، قطعا نوازنده نیز نمی تواند آهنگ خوبی با آن بنوازد؛ به همین دلیل در خرید باید دقت زیادی داشت. مدل نام برده شده یکی از مدل های بسیار خوب و با کیفیتی است که به شدت پیشنهاد می شود.

همچنین یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه شود این است که وقتی موسیقی پخش می شود، نوازنده باید با نواختن کلاویه ها اجرای خود را شروع کند. تعداد کلاویه هایی که در ساخت این کیبورد به کار رفته است، ۶۱ عدد است.

یکی از مزیت های این مدل این است که نسبت به بقیه کیبورد ها سبک تر است. به همین دلیل، این ساز را می توانید به راحتی هر جا که خواستید ببرید و آن را جا به جا کنید. این ساز حدود ۶.۲ کیلو گرم وزن دارد که باعث می شود هم در خانه بتوانید آن را جا به جا کنید و هم با خودروی خود هر جا که خواستید آن را ببرید.

ابعاد این ساز از لحاظ طولی ۹۵۶ میلی متر، عرضی ۳۶۰ میلی متر و ارتفاعی ۱۳۳ میلی متر است. همچنین ساز دارای پایه نت است که می توانید آن را در مقابل خود قرار دهید و نت مورد نظر خود را بر کلاویه ها بنوازید.

معرفی کیبورد ارنجر رولند EX30

جمع بندی

در این مقاله در مورد کیبورد ها توضیح دادیم. در ابتدا در مورد اینکه کیبورد چیست و در هنگام خرید کیبورد رولند باید به چه نکاتی دقت کرد، اشاره کردیم. در ادامه برخی از مدل های محبوب را معرفی کردیم تا شما بتوانید با خرید آن ها از کیفیت بالایشان لذت ببرید. مجموعه دلشاد با فراهم کردن امکان خرید اقساطی، سال هاست که به کمک کسانی آمده است که آرزوی نواختن در سر دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید