instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

هر چند وقت یکبار باید سیم های گیتار را عوض کنیم؟

هر چند وقت یکبار باید سیم های گیتار را عوض کنیم؟
محتوا پنهان

نکات مهم در مورد زمان تعویض سیم های گیتار

ساز گیتار یکی از ساز های بسیار محبوبی است که افراد زیادی به آن علاقه دارند اما یکی از نکاتی که خوب است در مورد این ساز بدانید، این است که ساز گیتار بسیار حساس است و نیاز به مراقبت دارد.  به هر حال اگر شما هر چقدر هم خوب از گیتار خود درست مراقبت کنید، سیم های آن بعد از مدتی فرسوده می شوند و نیاز به تعویض دارند.  به همین خاطر ما در این مقاله به طور کامل در مورد این که هر چند وقت یکبار باید سیم های گیتار را عوض کنیم توضیح داده ایم و نشانه های فرسودگی سیم های گیتار را نام برده ایم.

تعویض سیم گیتار

قطعا خیلی از افرادی که ساز گیتار را یاد می گیرند و با آن می نوازند، با پارگی سیم گیتار مواجه خواهند شد. پارگی سیم گیتار به هیچ عنوان اتفاق خوشایندی نیست و بسیار مهم است که قبل از روی دادن آن، از پاره شدن آن جلوگیری کرد.

در مورد این که هر چند وقت یکبار باید سیم های گیتار را عوض کنیم باید بگوییم که به طور کلی دو قانون کلی برای تعویض سیم های گیتار وجود دارد. اولین مورد که راه استاندارد آن شناخته می شود این است که بعد از 100 ساعت نواختن با گیتار، سیم های آن باید عوض شوند. چه بخواهد سیم گیتار مدل با کیفیتی باشد و چه بخواهد از مدل های ساده و ارزان قیمت باشد.

قانون بعدی کمی فرق دارد. در این مورد شما باید هر 3 ماه یکبار سیم های گیتار خود را عوض کنید حتی اگر از گیتار خود زیاد استفاده نکرده باشید زیرا سیم های گیتار تحت شرایط محیطی و رطوبت انگشتان شما تغییر می کنند و دیگر کیفیت سابق را نخواهند داشت.

این که بعد از هر 100 ساعت استفاده یا هر سه ماه یه بار سیم گیتار خود را عوض کنید، تماما بستگی به خود شما دارد. به هر حال بهتر است که سیم های گیتار خود را زودتر تعویض کنید تا گیتار کیفیت صدای بهتری داشته باشد.

تعویض سیم گیتار

guitar string

در مورد این که هر چند وقت یکبار باید سیم های گیتار را عوض کنیم ، توضیح دادیم. گفتیم که دو حالت می تواند داشته باشد یا بعد از 100 ساعت استفاده سیم آن را تعویض کنید یا هر سه ماه یکبار البته این برای حالت استاندارد است. گاهی اوقات با بروز نشانه هایی در گیتار نیاز است که سریعتر سیم های آن را عوض کنید. این نشانه ها شامل موارد زیر می شوند:

1. گیتار صدای کسل کننده تولید می کند

صدای سیم های یک گیتار سالم، بسیار واضح و سرزنده هستند اما برای این که بدانید هر چند وقت یکبار باید سیم های گیتار را عوض کنیم و این که نشانه های خرابی سیم گیتار چه نشانه هایی هستند، باید به صدای کسل کننده و گرفته اشاره کنیم. سیمی که فرسوده شده باشد دیگر نمی تواند مانند گذشته صدای روشن و واضحی تولید کند. به همین خاطر اکثر موسیقی هایی که با آن می نوازید حالتی گرفته خواهند داشت. به همین خاطر است که گفته می شود در صورت خفه بودن صدای سیم های گیتار باید به سرعت آن ها را عوض کرد.

2. احساس می کنید که سیم ها بیش از حد کثیف هستند.

هنگامی که با گیتار می نوازید انگشت شما نباید هیچ گونه اصطکاکی روی سیم داشته باشد. در مورد این که چند وقت یکبار باید سیم های گیتار را عوض کنیم باید بگوییم که هر گاه اصطکاک را هنگام نواختن احساس کردید باید بدانید که سیم ها باید عوض شوند زیرا احساس اصطکاک به معنی کثیفی زیاد بر روی سیم های گیتار است.

3. وجود لکه بر روی سیم

با گذشت زمان، سیم های گیتار شروع به تغییر رنگ و لکه دار شدن می کنند. این اتفاق به خاطر چربی موجود بر روی دست شما و عناصر موجود در هوا است. زمانی که سیم های گیتار لکه دار می شوند و تغییر رنگ می دهند، باید سیم آن را به سرعت تعویض کنید تا با پارگی ناگهانی سیم گیتار مواجه نشوید.

برای این که بدانید هر چند وقت یکبار باید سیم های گیتار را عوض کنیم باید بگوییم که شما در ابتدا باید از وجود لکه بر روی سیم اطمینان پیدا کنید. برای این کار کافی است که قسمتی از سیم گیتار که زیاد با آن نمی نوازید را با قسمت هایی بیشتر استفاده می کنید مقایسه کنید. اگر تفاوت رنگ زیادی را احساس کردید باید بدانید که زمان تعویض سیم گیتار شما فرا رسیده است.

4. کوک کردن گیتار با مشکل مواجه می شود

در مورد این که هر چند وقت یکبار باید سیم های گیتار را عوض کنیم باید به موضوع کوک کردن گیتار اشاره کنیم. سیمی که فرسوده و قدیمی شده باشد، باعث ایجاد اختلال در کوک کردن گیتار می شود حتی شاید بتوانید گیتار را با سیم های فرسوده کوک کنید اما مطمئن باشید که اگر سیم گیتار فرسوده شده باشد، گیتار بعد از چند روز دوباره به حالت اولیه خود بر می گردد. انگار که گیتار تنظیم نشده باشد.

5. سفت بودن سیم

اگر در هنگام نواختن احساس می کنید که سیم ها بیش از حد سفت هستند، باید سیم ها را عوض کنید. سیمی که سالم است، انعطاف پذیر و نرم است و بهترین صدا را تولید می کند اما سیم کهنه معمولا سفت است.

سیم گیتار

guitar string

 

بهترین سیم های گیتار موجود در بازار

1. سیم گیتار کلاسیک Savarez-540ARJ

این سیم گیتار در سیم های باس خود تنش high و در تنش سیم های تریبل نرمال است و بسیار نرم و روان موسیقی را برای شما اجرا خواهد کرد. حال که فهمیدید هر چند وقت یکبار باید سیم های گیتار را عوض کنیم، خوب است به این موضوع نیز اشاره کنیم که هر وقت نیاز به سیم گیتار داشتید، این مدل را خریداری کنید زیرا سیم های باس این گیتار با پوشش نقره نرم محافظت می شوند و تا صدای دست چپ کمتر شود و صدای زیباتری به گوشی شما برسد.

سیم گیتار کلاسیک Savarez-540ARJ

2. سیم گیتار کلاسیک savarez-520j

این سیم گیتار تنش high super دارد که در نوع خود تقریبا بالاترین حالت ممکن است. سیم های باس با نقره نرم پوشانده شده اند. یکی از خوبی های این مدل ثبات کوک و نرم بودن آن ها است که نواختن آن را بسیار لذت بخش می کند.

سیم گیتار ساوارز موزیک دلشاد فروش آنلاین savare 520jلوازم جانبی

 

3. سیم گیتار فلامنکو savarez-tomatito-T50J

تا این جای مقاله در مورد این که هر چند وقت یکبار باید سیم های گیتار را عوض کنیم توضیح دادیم. حال خوب است که با این مدل از سیم گیتار آشنا شوید. این مدل همان طور که از اسمش پیداست برای گیتار های فلامینکو طراحی شده است. این گیتار از متریال جدیدی در ساخت خود بهره می برد. تنش صدای آن نیز در سطح Forte است که باعث می شود برای افراد حرفه ای بسیار مناسب باشد. سیم های باس آن نیز با روکش نقره پوشانده شده اند. سیم نایلونی نیز از نوعی کربن ساخته شده اند.

سیم گیتار الکتریک la bella-c200TT

4. سیم گیتار الکتریک la bella-c200TT

حال که متوجه شدیم که هر چند وقت یکبار باید سیم های گیتار خود را عوض کنیم، خوب است که در مورد سیم های گیتار الکتریک نیز بدانیم. همان طور که می دانید انتخاب سیم گیتار الکتریک نیز تاثیر بسیار زیادی در صدای نهایی گیتار الکتریک دارد. این مدل سیم گیتار الکتریک در سه نوع مختلف با تنش های متفاوت تولید می شود. مدلی که در اینجا معرفی شده است، از نوع بسیار نرم آن است. این سیم گیتار از نوع لعاب یافته است که با ورقه های نیکل ساخته شده است. به همین خاطر این سیم را به عنوان یکی از مناسب ترین سیم های گیتار الکتریک معرفی کرد.

سیم گیتار الکتریک لا بلا موزیک دلشاد لوازم جانبی

جمع بندی

در این مقاله در مورد این که هر چند وقت یکبار باید سیم های گیتار را عوض کنیم توضیح دادیم. متوجه شدیم که سیم های گیتار معمولا تحت دو شرایط باید تعویض شوند.  بعد از هر ۱۰۰ ساعت استفاده یا هر سه ماه یه بار باید سیم گیتار خود را عوض کنید.

شما می توانید جهت گرفتن مشاوره و یا خرید آنلاین محصول مورد نظر خود با مجموعه دلشاد موزیک ارتباط برقرار کنید. برای این کار می توانید با شماره ۳۳۹۳۸۴۸۷-۰۲۱ تماس بگیرید.

 

گیتار کلاسیک دیاموند سایز ۴/۴

قیمت اصلی 2,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,820,000 تومان است.

گیتار یاماها Yamaha C70

قیمت اصلی 10,200,000 تومان بود.قیمت فعلی 9,200,000 تومان است.

گیتار پارسی مدل P40

قیمت اصلی 3,800,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,450,000 تومان است.

گیتار کلاسیک پارسی مدل Parsi M2

قیمت اصلی 4,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,150,000 تومان است.

گیتار کلاسیک یاماها مدل Yamaha C40

قیمت اصلی 9,200,000 تومان بود.قیمت فعلی 8,200,000 تومان است.

گیتار امپریال Imperial

قیمت اصلی 2,700,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,400,000 تومان است.

گیتار کلاسیک پارسی مدل Parsi M5

قیمت اصلی 3,550,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,400,000 تومان است.

گیتار کلاسیک دیاموند سایز 3/4

قیمت اصلی 2,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,820,000 تومان است.

گیتار متاع پور mat4

قیمت اصلی 3,900,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,400,000 تومان است.

گیتار پارسی P70

قیمت اصلی 3,900,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,750,000 تومان است.

گیتار متاع پور +mat2 (مت دو پلاس)

قیمت اصلی 3,500,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,800,000 تومان است.

گیتار متاع پور مت 3 (mat 3)

قیمت اصلی 3,800,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,000,000 تومان است.

گیتار الحمبرا z nature (زدنیچر)

قیمت اصلی 25,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 22,430,000 تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید