instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

کدام گیتار یاماها بهتر است؟ {مقایسه،معرفی + مشاوره رایگان}

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

در پاسخ به این سوال که کدام گیتار یاماها بهتر است، باید بگوییم اگر به دنبال نوازندگی گیتار هستید باید بدانید که اولین قدم برای آنکه بتوانید نوازنده ای ماهر باشید، خرید یک گیتار با کیفیت از برندی معتبر است. در مسیر نوازندگی، ساز شما بیشترین تاثیر را بر نتیجه کار شما خواهد داشت.

یکی از شناخته شده ترین برند های گیتار، گیتارهای یاماها Yamaha است. اما سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید آن است که کدام گیتار یاماها بهتر است.

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

محتوا پنهان

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

تمامی گیتار های این برند جزو با کیفیت ترین گیتار ها هستند. این برند، در رده بالایی از نظر کیفیت و تنوع قرار دارد. پس نمی توان آن ها را از نظر آن که کدام گیتار یاماها بهتر است از هم کاملا تفکیک کرد اما می توان با توجه به ویژگی های منحصر به فرد هر کدام از آن ها، تا حدودی کارایی آن ها را بررسی کرد و آن هایی را که کارایی بهتری دارند، شناسایی کنیم.

ما اینجا چند مورد از گیتار های یاماها را که کارایی خوبی دارند، به شما معرفی خواهیم کرد تا بیشتر با این که کدام گیتار یاماها بهتر است آشنا شوید و راحت تر آن ها را مقایسه کنید.

یاماها C40

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

گیتار یاماها C40 یکی از گیتار های کلاسیک است که برای شروع گزینه خوبی است. رویه این گیتار از چوب صنوبر، پشت و کناره آن از چوب مرانتی و دسته آن از چوب ناتو به همراه روکشی براق ساخته شده است. اجرای این گیتار به خوبی گیتاری با چوب سخت نیست، زیرا از چوب های لایه لایه ساخته شده است؛ اما برای ابتدای مسیر نوازندگی انتخابی عالی است.

گیتار یاماها C40 برای راحتی شما یک تیونر الکترونیکی، پایه گیتار، سیم پیچ، پولیش گیتار، پارچه گیتار و تعدادی سیم اضافی گیتار همراه خود دارد. نوازندگان جوان از گیتار یاماها CS40ii هم به دلیل بدنه نازکی که دارد استفاده می کنند و هم این که این گیتار قیمت مناسبی برای شروع دارد.

یاماها C70

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

سری C گیتار های یاماها بیش از دهه است که در حال تولید هستند و مورد علاقه نوازندگان بوده اند. در ابتدای مقاله گیتار C40 یاماها را به شما معرفی کردیم و برای آخرین مورد در پاسخ به پرسش کدام گیتار یاماها بهتر است، به این گیتار می پردازیم که از محبوب ترین گیتار های کلاسیک یاماها است.

گیتار یاماها C70 دارای ویژگی هایی منحصر به فرد در این سری است. این گیتار دارای جعبه صدایی از جنس کاج نوئل است و صدایی گرم و حجیم به آن می بخشد. همچنین ساختار آن به گونه ای است که رزونانس و طنین صدای ساز را بهبود می دهد. این گیتار برای نوازنده مبتدی بسیار مناسب است و تا مدت ها او را از خرید ساز پیشرفته تر بی نیاز خواهد کرد.

تا اینجا با کارایی های انواع گیتار یاماها بهتر آشنا شدیم و این می تواند به ما کمک کند تا بتوانیم تشخیص دهیم کدام گیتار یاماها بهتر است. البته اینکه کدام گیتار یاماها بهتر است و کدام نوع می تواند انتخاب مناسب ما باشد؟

یاماها C80

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

سری C گیتار های یاماها با این مدل به اوج خود میرسد و نسخه با کیفیت تر C70 است که عکس آن را در ادامه می بینید.

در انتهای این مقاله لینکی وجود دارد که این سه مدل گیتار یاماها (یعنی C40 و C70 و C80 ) را با هم مقایسه کرده و تست صدای هرکدام را جداگانه گرفته و حتی نحوه تشخیص اصل بودن (اورجینال بودن) گیتار را هم بیان کرده است. پیشنهاد میکنم انتهای مقاله ؛ روی لینک مربوطه کلیک کنید.

گیتار یاماها FG_TA

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

گیتار یاماها FG_TA، گیتاری آکوستیک و الکتریک با 6 سیم و صدایی قوی است. این گیتار با رویه ای از صنوبر سیتکا، بدنه ای جذاب با پشت و کناره از جنس چوب ماهون در رنگ و اندازه های مختلف موجود است.

این نوع گیتار یاماها افکت های ریورب و کر را ارائه می دهد که همین ویژگی باعث شده از آن دست گیتار هایی باشد که در پاسخ به اینکه کدام گیتار یاماها بهتر است قرار بگیرد.

این گیتار نیازی به تقویت گر خارجی ندارد. دسته بندی که روی دسته گیتارFG_TA  وجود دارد در بهبود ضربه و اجرا تاثیر دارد و از دست لیز نمی خورد. این گیتار قیمتی بسیار مناسب دارد که خرید آن توصیه می شود.

تست صدای گیتار یاماها FG_TA

در این ویدیو کوتاه میتوانید تست صدای این گیتار را بشنوید و ببینید:

یاماها JR2TBS

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

گیتار یاماها JR2TBS صدایی قوی دارد و انتخاب خوبی برای افراد مبتدی است. گیتار یاماها JR2TBS  بر خلافJR1، روکشی نازک از چوب ماهون و ظاهری اصیل دارد. لایه پشتی و کناره های پلی بورد از لمینت ساخته شده است، به همراه یک رویه از صنوبر که قوس دارد و ظرافت را در خود جای داده است.

این گیتار در رنگ قهوه ای سوخته طراحی شده است. ترکیب انگشت ها در این گیتار ممکن است از نظر برخی خوب نباشد و علت آن شیطانک باریک 43 میلی متری آن است. این گیتار برای افراد مبتدی و استفاده به عنوان گیتار دوم از نظر کیفیت و قیمت با دیگر گیتار ها در رقابت است.

تست صدای گیتار یاماها JR2TBS

در ویدیو کوتاه زیر تست صدای این گیتار را میتوانید بشنوید:

یاماها FS850

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

گیتار یاماها FS850، گیتاری آکوستیک است که صدای گرم و دلنشینی دارد. گیتاری با بدنه کوچک که مناسب برای جوانان است. این گیتار رویه ای از چوب ماهون محکم دارد و پشت و کناره آن نیز ماهون است.

الگوی مهاربندی اش X است و روکشی براق دارد. بدنه باریک گیتار  FS باعث شده است تا نواختن با این گیتار راحت و روان باشد. این گیتار مانند گیتار FG_TA مهره 43 میلی متر دارد.

نکته منفی این گیتار در گارد آن است که به راحتی با شل کردن چسب جدا می شود. اما به نسبت کیفیتش، قیمت خوبی دارد. حال با مطالعه در مورد این گیتار ها می توانید متوجه شوید کدام گیتار یاماها بهتر است و با شرایط و انتظارات شما همخوانی دارد.

تست صدای گیتار یاماها FS850

در ویدیو کوتاه زیر تست صدای این گیتار را میتوانید ببینید و بشنوید:

یاماها JR1

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

این گیتار برای افراد مبتدی و کودکان یا افرادی که دست های ظریفی دارند خوب است. رویه این گیتار از صنوبر، پشت و کناره ها مرانتی، دسته ناتوی محکم و پل و فینگر برد رز وود (Rosswood) است. چوب های ناتو و مرانتی جایگزینی اقتصادی اند اما صدایی مانند صدای ماهون را تولید نخواهند کرد.

گیتار آکوستیک یاماها FG800

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

این گیتار از پر فروش ترین گیتار های آکوستیک است که می توان آن را در دسته گیتار هایی قرار داد که هنگام بحث درباره اینکه کدام گیتار یاماها بهتر است، بیان می کنیم. این گیتار برای افراد تازه کار مناسب است و قابلیت پخش و طنین آن از ویژگی هایی است که افراد با تجربه را به خود مشغول می کند.

کیفیت صدای این گیتار از واضح ترین و قوی ترین صدا ها در میان گیتار های آکوستیک با قیمت ارزان است. گیتار FG800 از فینگر برد رز وود، رویه صنوبر و پشت و کناره ناتو تشکیل شده است.

تست صدای گیتار یاماها FG800

در ویدیو کوتاه زیر تست صدای این گیتار را میتوانید ببینید و بشنوید:

 یاماها AC1M سری A

این نوع از گیتار یاماها، آکوستیک_الکتریک بوده است که صدایی قوی دارد، مجهز به Studio   Response Tech  است، سیستم پیکاپ دارد و جزو دسته بندی ساز های کنسرتی است. در این گیتار از چوب ماهون برای پشت و کناره و از آبنوس برای پل استفاده شده است و از رویه صنوبر سیتکا تشکیل می شود و ظاهری خاص و صیقلی دارد که بسیار با کیفیت است.

 یاماها FD01S

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

گیتار یاماها FD01S، گیتاری آکوستیک است که صدای خوبی دارد. تنه گیتار مقاوم است، گردن آن از چوب ناتو و فینگر برد از چوب گل رز، ساخته شده است و برخلاف آن چه تصور می شود قیمت بسیار مناسبی هم دارد.

 یاماها AC3R

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

کدام گیتار یاماها بهتر است؟

از دیگر مواردی که می توان در پاسخ به سوال کدام گیتار یاماها بهتر است معرفی کرد، گیتار یاماها AC3R است. این گیتار صدایی مناسب برای کنسرت دارد و فناوری استودیویی را در خود جای داده است.

ظاهر این گیتار، تزئینی مدرن با طرحی قدیمی است. پشت این گیتار از رز وود و رویه آن از صنوبر سیتکا، ساخته شده است و دارای مهار بند گوشه دار (scalloped bracing) است. سری A این گیتار به نسبت سری L عملکردی قدرتمند تر دارند.

ویدیو: مقایسه گیتارهای یاماها C40 و C70 و C80

اگر همچنان در انتخاب گیتار یاماها سری C تردید دارید و نمیدانید که C40 را خریداری کنید یا C70 و یا C80 ؛ پیشنهاد ما این است که صفحه زیر را ببینید.

ما در این صفحه که مرجع آموزش گیتارهای یاماهاست تلاش کرده ایم با آنباکسینگ کامل؛ نحوه تشخیص اصالت و اورجینال بودن ساز و همچنین تست صدا و مقایسه بدنه در هر سه مدل؛ راهنما و مشاور خوبی برای خرید شما باشیم. روی لینک زیر کلیک کنید و ویدیوها را ببینید:

مقایسه گیتارهای یاماها C40 و C70 و C80 + تست صدا

 

صفحه مرجع گیتارهای یاماها yamaha - مقایسه و تست صدا و آنباکسینگ و لوازم جانبی

امیدواریم این آموزش ها باعث بشه شما بهترین انتخاب را برای خودتون داشته باشید.

مقایسه گیتار های دلشاد موزیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید