instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

بلز برای چه سنی مناسب است؟

بلز برای چه سنی مناسب است؟

بلز، در واقع نوعی ساز کوبه ای است که با ردیفی از میله های چوبی که شبیه به پیانو هستند ساخته می شود. در این ساز، با ضربه زدن به میله ها با استفاده از دسته های چوبی یا پلاستیکی صدای ملایمی ایجاد می شود که هر کدام از میله ها نیز صدای متمایزی از یکدیگر دارند. هر قسمت از ساز را می توان مانند پیانو کوک کرد. اگر فرزند شما نسبت به این ساز علاقه مند است و می خواهید بدانید که ساز بلز برای چه سنی مناسب است؛ این مقاله را مطالعه کنید. ما در این مقاله در مورد تمامی نکاتی که در مورد ساز بلز وجود دارد توضیح داده ایم.

 

در هنگام خرید ساز بلز به چه مواردی دقت کنیم؟

در هنگام خرید ساز بلز به چه مواردی دقت کنیم؟

سن

یکی از مهم ترین نکاتی که باید برای خرید ساز بلز در نظر گرفت؛ سن فرزند شماست. اگر کودک شما سن کمی دارد و هنوز در دبستان درس می خواند؛ بهتر است به دنبال مدل های ساده آن که هم از نظر طراحی و هم از نظر اندازه برای کودکان طراحی شده اند بروید.

برای این که بدانید بلز برای چه سنی مناسب است خوب است بگوییم که حتی اگر می خواهید این ساز را برای فرزند نوجوان خود خریداری کنید؛ باید به قد و اندازه او توجه داشته باشید. زیرا هنوز حتی برخی از افراد بزرگسال نیز باید برای شروع یادگیری از مدل های کوچک و ساده استفاده کنند تا بهتر یاد بگیرند.

نوع ساز

نوع سازی که خریداری می کنید؛ می تواند تن صدای متفاوتی ایجاد کند. برای این که بدانید بلز برای چه سنی مناسب است؛ خوب است که با مدل های مختلف ساز بلز آشنا شوید. برای افراد حرفه ای و افراد بزرگسال معمولا از بین مدل های آلتو، باس و سوپرانو انتخاب می شود. بلز های آلتو به عنوان محبوب ترین مدل بلز شناخته می شوند؛ زیرا این مدل هم برای افراد مبتدی و هم حرفه ای مناسب است که باعث می شود به عنوان مدلی همه کاره شناخته شود.

دسته ساز

هر بلزی که خریداری می کنید؛ حداقل مجموعه از دسته ها را برای تولید صدا همراه خود دارد. اگر می خواهید بدانید که ساز بلز برای چه سنی مناسب است و دسته مناسب ساز بلز برای کودکان چیست؛ باید بگوییم که دسته های پلاستیکی و چوبی مناسب ترین گزینه ها هستند.

 

برخی از بهترین ساز های بلز بازار

بلز 1/5 اکتاو رها

بلز 5/1 اکتاو رها

رها یکی از برند های معتبر لوازم موسیقی کودکان است که مورد تایید اساتید حوزه موسیقی می باشد. این مدل از ساز بلز دارای وسعت صدایی به اندازه 1/5 اکتاو است که از نت c تا f گسترده می باشد. ساز نام برده شده دارای یک F و BB و یک جفت مضراب نیز می باشد. عرض تیغه ها در این ساز 2 سانتی متر می باشد و بدنه ساز نیز از پلاستیک ساخته شده است. برای این که بدانید ساز بلز برای چه سنی مناسب است؛ خوب است بگوییم که هدف ساز بلز در واقع آشنا کردن کودکان با دنیای ساز ها و لوازم موسیقی می باشد.

بلز 1/5 اکتاو رها در ابعاد 460 در 150 میلی متری وجود دارد. حدود 1042 گرم وزن آن است و به همراه دو عدد دسته و یک عدد اسپینر به فروش می رسد. این ساز در رنگ بندی های آبی، زرد، سبز و نارنجی به بازار عرضه شده است.

بلز 2 اکتاو رها

بلز 2 اکتاو رها

بلز 2 اکتاو رها  وسعت صدایی دارد که از نت C تا C گسترده شده است. برای این که بدانید ساز بلز برای چه سنی مناسب است؛ خوب است بگوییم که عرض تیغه ها در این مدل به 2.5 سانتی متر می رسد. جنس تیغه ها از آلومینیم و بدنه ساز نیز از جنس پلاستیک است. ساز دارای دو F و BB و دو جفت مضراب می باشد و به همراه یک کیف پلاستیکی محکم به فروش می رسد.

بلز دیاتونیک رها

بلز دیاتونیک رها

ساز بلز B26 یا دیاتونیک 2 اکتاو رها، به صورت کروماتیک است و از نت C تا C تیغه دارد. یک جفت مضراب و کیف زیپی به همراه محصول به فروش می رسند. تیغه محصول 2.5 سانتی متر از جنس آلومینیم است و بدنه آن پلاستیکی می باشد.

مدل های دیاتونیک برای کودکان مناسب است. علت نام گذاری این محصول این است که هیچ نت دیز یا بملی در این ساز وجود ندارد. برای این که تفاوت بلزکروماتیک رها با معمولی را متوجه شوید خوب است به پیانو اشاره کنیم. مدل های دیاتونیک در واقع فقط کلاویه های سفید پیانو را دارند. اما مدل های معمولی علاوه بر کلاویه های سفید پیانو، ردیفی دیگر نیز دارند که به عنوان نت نیم پرده شناخته می شوند که همان کلاویه های سیاه پیانو هستند.

 

راهنمای خرید بلز برای کودکان

راهنمای خرید بلز برای کودکان

اندازه

حال که متوجه شدید ساز بلز برای چه سنی مناسب است؛ خوب است که با نکات خرید ساز برای کودکان آشنا شوید. یکی از نکات مهم برای خرید اندازه است. همیشه سعی کنید با توجه به قد کودک خود برای او ساز بخرید.

مواد

یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید، مواد به کار رفته در ساخت ساز است. مدل های چوبی کیفیت و دوام بیشتری نسبت به مدل های پلاستیکی دارند و کیفیت صدای بهتری هم تولید می کنند. همچنین قدرت تحمل ضربه بیشتری دارند که این باعث می شود برای کودکانی که با اسباب های خود نسبتا خشن رفتار می کنند مناسب تر باشد.

محدوده بلز

بهترین محدوده ساز بلز برای کودکان، محدوده 1 تا 2.5 اکتاو است. در صورت علاقه کودک می توانید از ساز های 3.5 اکتاو به بالا نیز استفاده کنید.

 

سوالات متداول

2. آیا نواختن بلز به کودک در یادگیری موسیقی کمک می کند؟

  1. آیا فرزند من می تواند روزی شغلی در نواختن بلز داشته باشد؟

ساز بلز بیشتر برای آشنایی افراد به خصوص کودکان با دنیای ساز ها ساخته شده است. ساز بلز در حقیقت وسیله است که با آن بتوانید کودک خود را به دنیای موسیقی علاقه مند کنید؛ نه سازی که بخواهید کودک شما آن را به طور حرفه ای دنبال کند.

  1. آیا نواختن بلز به کودک در یادگیری موسیقی کمک می کند؟

بله قطعا. این ساز می تواند اصول اولیه موسیقی را به کودک آموزش دهد و آن ها را با لحن و آهنگ کلید در ساز آشنا کند.

شما می توانید جهت گرفتن مشاوره و یا خرید آنلاین محصول مورد نظر خود با مجموعه دلشاد موزیک ارتباط برقرار کنید. برای این کار می توانید با شماره 33938487-021 تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید