instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

راهنمای خرید کیس گیتار(هارد کیس و سافت کیس)+قیمت و خرید انواع کیس گیتار

guitar hard case 2

کیس گیتار چیست؟

نوازندگان گیتار و دوستداران ساز گیتار به خوبی می‌دانند که حفظ و نگهداری گیتار به اندازه نوازندگی مهم  و با اهمیت می‌باشد و باید برای محافظت از ساز خود بهترین نوع کیس را انتخاب کنند. کیس گیتار نوعی لوازم جانبی گیتار است که برای انواع گیتار استفاده می‌شود و به عنوان یک محافظ گیتار همیشه می‌تواند همراهی بسیار مطمئن برای گیتاریست و گیتار او باشد.کیس گیتار به دلیل ویژگی‌هایی که دارد محافظ و مراقب خوبی برای گیتار است که بسیار مفید خواهد بود. هارد کیس و یا سافت کیس  در تمام سفرهای کوتاه و طولانی می‌تواند گیتاریست را همراهی کند و مانند یک چمدان محکم و مطمئن باشد و به طرق مختلف از گیتار محافظت می‌کند، به همین دلیل نمی‌توان گفت که کیس گیتار یک ابزار ضروری گیتار نیست و در واقع نباید آن را نادیده گرفت.

امروز در این مقاله توجه شما را به نکات مهم خرید هارد کیس و سافت کیس برای گیتار که قطعا مقاومت و محافظت بیشتری نسبت کاور و سایر ملزومات موجود در بازار دارند، جلب می‌کنیم. همچنین شما میتوانید سفارش خود را برای خرید انواع کیس گیتار از سایت ما ثبت  و از  مشاورین دلشاد موزیک برای خرید خود راهنمایی بگیرید.

 

انواع کیس گیتار

به طور کلی کیس گیتار دو نوع مختلف دارد: کیس سافت (soft case)که معمولا بدنه‌ای نرم و با پوشش ابری مانند دارد و کیس هارد(hard case) که بدنه‌ای سخت دارد که در بین گیتاریست‌ها بسیار محبوب است. اما هر کدام از آنها ویژگی‌های خاص خود را دارند و معمولا افراد با توجه به سلیقه و نیاز خود به خصوص قیمت و کیفیت آن‌ها را انتخاب می‌کنند. ارزشمندی ساز نیز در انتخاب این دو نوع کیس نقش مهمی دارد.

سافت کیس (soft case)

کیس‌های سافت ُدوام کمتری نسبت به کیس‌های هارد دارند. با بدنه پارچه‌ای فضای کمتری را اشغال می‌کند و معمولاً وزن سبک‌تری دارد و حمل آن را روی شانه آسان‌تر می‌کند. در داخل سافت کیس‌ها محافظ‌ها و ضربه گیر وجود دارد که تقریباً از ساز شما در برابر آسیب محافظت می‌کند. کیس‌های سافت به دلیل جنس و وزن سبکی که دارند بیشتر به ظاهرشان توجه می‌شود و ظاهر شکیل تری دارند.

 

هارد کیس (hard case )

هنگام حمل گیتار با سافت کیس، به گونه‌ای است که هیچ عامل صدمه زننده ای  بر روی  ساز شما تاثیر نمی‌گذارد و به جز آنچه داخل آن است، قسمت بیرونی قاب محکم. ساختار داخلی بدنه هارد کیس از گرد و غبار و رطوبت محافظت می‌شود.

اگر نمی‌خواهید کسی به ساز شما را لمس کند، می‌توانید مدل رمزدار هارد کیس را نیز تهیه کنید.

 

تنوع جنس کیس گیتار

کیف‌های گیتار در جنس‌های مختلفی مانند پارچه، چرم، پلاستیک سخت، چرم مصنوعی و … تولید میشوند که  با توجه به نیاز و سلیقه شما برای تقریبا تمام گیتار‌ها مناسب هستند.

نکات مهم برای خرید هارد کیس گیتار

  • سازگاری برای نوع گیتار: در فرآیند خرید هارد کیس، اولین نکته‌ای که باید به آن دقت کنید، سازگاری کاور با نوع گیتار شماست. همانطور که میدانید گیتارها امروزه انواع و اقسام الگوها را دارند و باید پوششی سخت و محکم و متناسب با سبک و مدل گیتار مورد علاقه خود خریداری کنید.
  • متریال رویه بیرونی: توجه به متریال سطح بیرونی کیس‌های هارد گیتار نیز جنبه مهم بعدی است که باید به آن توجه شود. به طور کلی، سازندگان از موادی مانند پلاستیک سخت یا برزنت برای پوشش این قسمت برای محافظت از رویه کیس استفاده می‌کنند.
  • متریال رویه داخلی: پس از توجه به متریال بیرونی باید به کیفیت و متریال داخل هارد کیس گیتار خود نیز توجه کنید. سطح داخلی باید نرم و انعطاف پذیر باشد، اما باید از نظر ساختاری محکم باشد تا از حرکت گیتار در داخل هارد کیس جلوگیری کند و آن را به خوبی ثابت در داخل کیس نگه دارد.
  • لایه بیرونی ضد آب باشد: یکی دیگر از نکات مهم در انتخاب و خرید کیس‌های هارد گیتار، توجه به عایق بودن و ضد آب بودن لایه بیرونی کاور است که به عنوان یک خریدار هارد کیس باید همیشه در مراحل خرید به آن توجه داشته باشید.
  • بند دستی و بند شانه: نحوه حمل هارد کیس یکی دیگر از موارد مهمی است که باید به آن توجه کنید. برخی از کیس‌های هارد را فقط می‌توان با بند دستی حمل کرد، در حالی که برخی دیگر فقط بند شانه ای  دارند. در فروشگاه دلشاد موزیک می‌توانید انواع  مدل‌های هارد و سافت کیس را خریداری کنید.
  • توجه به قیمت هارد کیس: با توجه به استحکام روزافزون مواد این نوع هارد کیس، بدیهی است که هزینه آن کمی بیشتر از نوع سافت آن است. با این حال، می‌توانید در بازار به دنبال محصولی با کیفیت و متناسب با بودجه خود باشید.
  • برای محافظت ساز در برابر برف و باران: هارد کیس گیتار به دلیل داشتن بخش خارجی چمدانی شکل خود که از استحکام بالایی برخوردار بوده، جنس سختی دارد و در برخی از انواع گیتارها ضد آب نیز می‌باشد، مانع از ورود باران و برف به داخل کیس گیتار می‌شود.

نکات پایانی:

  • باید بدانید که هنگام خرید گیتار از هر فروشگاهی مانند فروشگاه‌های اینترنتی و غیره، بهتر است کیس‌های گیتار مورد نظر خود را از آنجا تهیه کنید.
  • هنگام خرید کیس‌های هارد و سافت، دقت کنید که کیس بدنه سالمی داشته باشد، زیپ کیس به خوبی کار کند و بند کیس سالم باشد تا از خطرات و آسیب‌های احتمالی به گیتار جلوگیری شود.

 

گیتار یاماها Yamaha C70

قیمت اصلی 10,200,000 تومان بود.قیمت فعلی 9,200,000 تومان است.

گیتار کلاسیک دیاموند سایز ۴/۴

قیمت اصلی 2,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,820,000 تومان است.

گیتار پارسی مدل P40

قیمت اصلی 3,800,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,450,000 تومان است.

گیتار کلاسیک پارسی مدل Parsi M2

قیمت اصلی 4,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,150,000 تومان است.

گیتار کلاسیک یاماها مدل Yamaha C40

قیمت اصلی 9,200,000 تومان بود.قیمت فعلی 8,200,000 تومان است.

گیتار امپریال Imperial

قیمت اصلی 2,700,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,400,000 تومان است.

گیتار کلاسیک پارسی مدل Parsi M5

قیمت اصلی 3,550,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,400,000 تومان است.

گیتار کلاسیک دیاموند سایز 3/4

قیمت اصلی 2,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,820,000 تومان است.

گیتار متاع پور مت 3 (mat 3)

قیمت اصلی 3,800,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,000,000 تومان است.

گیتار متاع پور mat4

قیمت اصلی 3,900,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,400,000 تومان است.

گیتار پارسی P70

قیمت اصلی 3,900,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,750,000 تومان است.

گیتار متاع پور +mat2 (مت دو پلاس)

قیمت اصلی 3,500,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,800,000 تومان است.

گیتار الحمبرا z nature (زدنیچر)

قیمت اصلی 25,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 22,430,000 تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید