instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

معرفی سه تار عظیمی

معرفی سه تار عظیمی

کشور ایران از دیرباز مهد ساز های سنتی و خوش نوای جهان بوده است. ساز هایی که نوای آن ها دل و دین بسیاری از افراد را برده و روزگاری خوش را برایشان به ارمغان آورده است. در میان انواع مختلف و شناخته شده ساز های ایرانی، می توان به خانواده تار ها اشاره کرد‌.

معرفی سه تار عظیمی

معرفی سه تار عظیمی

محتوا پنهان

معرفی سه تار عظیمی

ساز تار، دو تار و سه تار از زمان های بسیار قدیم، مورد توجه خیل عظیمی از مردم واقع شدند، اما در میان موارد ذکر شده، سه تار نوای دلنشین تری را برای شنوندگان ایجاد می کند. اگر قصد دارید این ساز را تهیه کنید، مقایسه معرفی سه تار عظیمی را از دست ندهید تا با سه تار عظیمی که یکی از بهترین ساز های حال حاضر می باشد، آشنا شوید.

تاریخچه سه تار

معرفی سه تار عظیمی

معرفی سه تار عظیمی

سه تار در حقیقت یک ساز باستانی و ایرانی است. این ساز دارای یک بدن گلابی شکل می باشد، اگر به نام آن توجه داشته باشید، ممکن است فکر کنید که این ساز کهن از سه عدد سیم تشکیل شده است.

اما نمونه های امروزی دارای ۴ سیم بوده و نوای دلنشین تری نسبت به سه تار های قدیمی دارند. ساز سه تار به وسیله ناخن بلند انگشت سبابه نواخته شده و دارای ملودی گرم، دلنشین و گاهی اوقات بلند می باشد.

ویژگی های سه تار عظیمی

معرفی سه تار عظیمی

معرفی سه تار عظیمی

اگر به نوازندگی ساز های باستانی ایرانی علاقه مند باشید، به احتمال زیاد استاد عظیمی را می شناسید. این چهره برجسته در زمینه نواختن تنبور و سه تار مدت های طولانی است که به فعالیت می پردازد.

هیچ کسی بجز یک نوازنده زبردست، نمی تواند از نیاز های اصلی یک ساز آگاه باشد. به همین دلیل است که سه تار عظیمی شهرت بسیاری پیدا کرده و کیفیت عالی را به شما ارائه خواهد کرد.

ساخت سه تار، کاری بسیار ظریف به شمار می رود، زیرا نوع چوب و ظریف کاری برخی قسمت ها بر روی ارتعاشات صدای این ساز تاثیر گذاشته و ممکن است آن را قوی تر یا ضعیف تر از یک صدای معمولی جلوه دهد.

از آن جایی که علاوه بر ریزه کاری های دقیق، کیفیت ساخت نیز بسیار اهمیت دارد، با توجه به کیفیت بالا ساز عظیمی، می توان آن را جزو بهترین نمونه ها برای شروع و ادامه نوازندگی دانست.

در ادامه بیان ویژگی های سه تار عظیمی، لازم به ذکر است که این ساز ها برای همه هنرجو ها از مبتدی گرفته تا افراد حرفه ای مناسب بوده و به نیاز آن ها پاسخ می دهد.  از آن جایی که کاسه سه تار عظیمی از جنس چوب های درجه یک و با کیفیت می باشد، خیال شما را بابت خوردگی حشرات موذی و از بین رفتن زود هنگام این ساز آسوده خواهد کرد.

همچنین لازم به ذکر است که شیطانک ساز این ساز خوش نوا با استفاده از استخوان شتر طراحی و ساخته شده است که در نهایت دوامی بسیار بالا را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

آشنایی با انواع سه تار عظیمی

معرفی سه تار عظیمی

معرفی سه تار عظیمی

بررسی سه تار های امروزی مانند سه تار عظیمی، به نسل های جوان کمک می کند تا قسمت بسیار مهمی از تاریخ ایران را شناسایی کرده و تاثیرگذاری هنر ایرانی را با تمام وجود درک کنند. این ساز خوش نوای ایرانی صد ها سال قدمت داشته و پیش از اسلام ‌نیز قسمت اعظمی از فرهنگ ایرانیان را تشکیل داده است.

در ادامه مقاله معرفی سه تار عظیمی قصد داریم انواع سه تار عظیمی که یکی از پیشرفته ترین ساز های امروزی است را برایتان بررسی کنیم تا با خرید آن، نوای بی نظیری را به خانه خود دعوت کنید.

1) سه تار عظیمی دسته استخوانی سرپنجه طاووسی

معرفی سه تار عظیمی

معرفی سه تار عظیمی

اگر به دنبال سه تاری ‌زیبا و در عین حال با کیفیت می گردید، پیشنهاد ما تهیه سه تار عظیمی دسته استخوانی سرپنجه طاووسی می باشد. همان طور که از نامش پیداست، با استفاده از سرپنجه های طاووس ساخته شده که کیفیت و زیبایی منحصر به فردی را به آن می بخشد.

به دلیل دست ساز بودن تمامی قطعات این سه تار و طراحی زیبایی که ارائه می کند، اغلب برای افرادی مناسب است که به دنبال سازی با ظاهر زیبا هستند و علاوه بر صدای گرم آن، به طراحی این ساز خوش نوا نیز اهمیت می دهند.

از دیگر ویژگی های سه تار عظیمی لازم است به کوک پذیری ساده آن نیز اشاره کنیم. سه تار عظیمی دسته استخوانی سرپنجه طاووسی به سادگی کوک شده و نوایی دلپذیر را برایتان به ارمغان می آورد. به همین دلیل است که آن را برای افراد مبتدی و تازه کار نیز نمونه ای بسیار مناسب و کارآمد می دانیم.

در نهایت نکته آخری که باید در رابطه با سه تار عظیمی در نظر بگیرید، چوب گردو و یک تکه آن می باشد که علاوه بر دوام بالا، صدایی خوش را نیز در اختیار شما قرار خواهد داد.

2) سه تار عظیمی دسته استخوانی ساده

معرفی سه تار عظیمی

معرفی سه تار عظیمی

این ساز با استفاده از چوب های گردو و توت ساخته شده است. از آن جایی که چوب توت در برابر رطوبت و زدگی بسیار مقاوم است، در نتیجه بهترین انتخاب برای ساخت سازی با کیفیت بالا می باشد. همچنین لازم است بدانید که چوب های مورد استفاده در سه تار عظیمی، همگی درجه یک بوده و دارای کیفیت بالایی می باشند.

یکی از مزایای اصلی این سه تار دسته آن می باشد که با استفاده از چوب گردو ساخته شده است. همچنین برای افزایش مقاومت آن، استخوان نیز مورد استفاده قرار گرفته است تا کیفیتی بالا تر و ماندگاری طولانی تری داشته باشد.

3) سه تار عظیمی لاترک آبنوس ویلنی

معرفی سه تار عظیمی

معرفی سه تار عظیمی

در گذشته های نه چندان دور، یکی از استاد های سرشناس نوازندگی به نام استاد قنبری، با الهام از ساز ویولن، یک سه تار با سر پنجه ای کاملا متفاوت با نمونه های معمولی ساخته است که با نام سه تار لاترک آبنوس ویلنی شناخته می شود.

از آن جایی که سه تار های عظیمی کیفیتی فوق العاده بالایی دارند و به طور کلی به ۳ مدل، مشقی، معمولی و حرفه ای تقسیم می شوند، لازم به ذکر است که این ‌نمونه کمی حرفه ای می باشد، اما قیمتی بسیار مقرون به صرفه دارد.

سه تار جزو ساز های قدیمی و سنتی ایرانی محسوب می شود. اگر به آن علاقه مند هستید، هرچه سریع تر بهترین نمونه را برای خود انتخاب کرده و کلاس های نوازندگی را آغاز کنید.

برای خرید سه تار های عظیمی و آشنایی بیشتر با مدل های دیگر آن می توانید به این لینک در سایت دلشاد موزیک مراجعه کنید و همچنین جهت مشاوره برای خرید محصولات عظیمی می توانید با شماره 8487 3393-021 تماس بگیرید.

مقایسه سه تار های دلشاد موزیک

سه تار مفاخری سوخته کاری

قیمت اصلی 1,300,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,200,000 تومان است.

سه تار مفاخری مدل یک مهر

قیمت اصلی 1,150,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,050,000 تومان است.

سه تار بختیاری

قیمت اصلی 2,300,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,750,000 تومان است.

سه تار عظیمی (ساده)

قیمت اصلی 4,300,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,850,000 تومان است.

سه تار عظیمی دسته استخوانی ساده

قیمت اصلی 5,750,000 تومان بود.قیمت فعلی 5,400,000 تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید