instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

گیتار بیس چیست؟ (راهنمای خرید آن)

گیتار بیس چیست؟ (راهنمای خرید آن)

گیتار یکی از ساز های پر طرفدار مخصوصا در میان جوانان و نوجوانان است. برای سال های متمادی با پیشرفت تکنولوژی شاهد تولید انواع مختلف گیتار ها بودیم که هر یک کاربرد و صدای بی نظیر خودشان را ارائه می کردند. یکی از مدل هایی که در سال های بسیار طولانی در سالن های کنسرت سراسر دنیا مورد نواختن قرار می گرفت، کنتر باس نام داشت که یکی از اساسی ترین ساز های هر کنسرتی محسوب می شد اما در اواسط قرن بیستم یک ابزار جدید با عملکردی متفاوت به نوازندگان ارائه شد که گیتار بیس نام داشت.

در پاسخ به سوال گیتار بیس چیست، لازم به ذکر است که این نمونه با نام های دیگر مانند گیتار باس الکتریک نیز شناخته می شود. با وجود این ساز جدید، تحولی بی نظیر در موسیقی های پاپ، جاز، راک، کانتری، هیپ هاپ، R&B و حتی می توان گفت موسیقی کلاسیک ایجاد شد. به همین دلیل طرفداران بسیاری در سر تا سر جهان میان مردم پیدا کرد. در ادامه به سوال گیتار بیس چیست، به طور کامل پاسخ خواهیم داد و به معرفی چند نمونه از آن ها نیز خواهیم پرداخت.

آشنایی با گیتار بیس

آشنایی با گیتار بیس

اگر برایتان سوال پیش آمده است که گیتار بیس چیست، باید گفت که این ساز در دسته ساز های زهی قرار دارد و با توجه به سبک گیتار کلاسیک ساخته شده است، اما تفاوت هایی نیز با آن دارد. به عنوان مثال گیتار بیس فرکانس های پایین تری نسبت به نمونه های کلاسیک تولید خواهد کرد. صدای آن نیز با ارتعاش پیکاپ مغناطیسی بر روی سیم های فلزی تولید شده که در ادامه سیگنالی به وسیله پیکاپ ها و از طریق کابل ها به ابزار تقویت کننده ارسال خواهد شد و در نهایت شما می توانید صدای گیتار بیس را در طیف بسیار گسترده ای گوش دهید.

همچنین در ادامه پاسخ به سوال گیتار بیس چیست، باید گفت که نمونه کلاسیک این ساز دارای ۴ عدد سیم است، اما دیده شده است که نوازندگان مطرح بسیاری در طول زمان به نمونه هایی که دارای پنج، شش، هفت و حتی هشت سیم هستند نیز علاقه نشان داده اند.

راهنمای خرید گیتار بیس

  • سایز مورد نظر: در ادامه پاسخ به سوال گیتار بیس چیست، لازم به ذکر است که سایز آن از اهمیت بالایی برخوردار است. از آن جایی که آن ها در دو نمونه بلند و کوتاه ارائه می شوند، باید با توجه به ویژگی های مختلف خود یکی از این دو را انتخاب کنید.
  • تست لوازم الکتریکی: اگر قصد خرید گیتار بیس الکتریکی را دارید، لازم است ابزار ها و ویژگی های مختلف آن را به وسیله کنترل صدا و تن برای تنظیم صدا کنترل کنید زیرا صحیح نبودن این قسمت ها می تواند نشان دهنده معیوب یا شل بودن یک قطعه داخلی گیتار باشد که در نهایت صدای مطلوبی را به شما ارائه نخواهد داد.

راهنمای خرید گیتار بیس

  • بررسی ضخامت عرض گردن: جهت بررسی دقیق تر سوال گیتار بیس چیست و چگونه باید خریداری شود، لازم است هنگام خرید به عرض گردن ساز خود دقت کنید. برخی از آن ها دارای گردن های پهن تری نسبت به نمونه های دیگر هستند که برای نوازندگان جوان چندان توصیه نمی شود. جوانان می توانند از گردن های باریک تر که نواختن با آن کمی دشوار تر است لذت ببرند.
  • بررسی تراز بودن فرت ها: در این قسمت لازم است دست خود را زیر گردن ساز بکشید و از تراز بودن فرت ها اطمینان حاصل کنید. در صورت نا میزان بودن آن ها ممکن است شما صدایی زیبا و موزون را دریافت نکنید و شاهد موسیقی نا موزون و نا مناسب باشید.
  • بررسی جنس ساز: در آخر هم لازم است با توجه به دوام و ماندگاری که انتظار دارید، به دنبال ساز هایی با چوب های با کیفیت باشید. اغلب چوب های خشک، صدا و کیفیت بالا تری را به شما عزیزان نسبت نمونه های دیگر ارائه خواهند کرد.

معرفی یک گیتار بیس مطرح

اگر برایتان سوال پیش آمده است که گیتار بیس چیست و چگونه باید بهترین نمونه را انتخاب کنید. لازم است ابتدا با توجه به نکات بالا و بررسی گیتار های مختلف، یکی از بهترین نمونه ها را برای خود تهیه کنید.

گیتار بیس آریا Aria STB-JB BK

گیتار بیس آریا Aria STB-JB BK

گیتار بیس آریا دارای یک بدنه بسیار محکم و با دوام‌ می باشد که که به وسیله برش های خرده ای ساخته شده است. به همین دلیل است که دارای بدنه ای صاف با برش های منحنی شکل می باشد.

اگر مبتدی هستید و به تازگی شروع به نواختن گیتار بیس کرده اید، پیشنهاد ما این مورد که ساخته دست متخصصان ژاپنی است، می باشد زیرا قیمتی مقرون به صرفه داشته و دارای کیفیت بی نظیری نسبت به نمونه های هم قیمت خود است. شرکت آریا حدود ۵۱ سال فعالیت داشته و با استفاده از تجربیان این سال ها قادر به تولید و عرضه گیتار های با کیفیت بی نظیر می باشد. گیتار بیس های این شرکت تاییدیه چندین متخصص را دریافت کرده و پس از رد شدن از تعدادی فیلتر های مشخص و موثر به مشتریان عزیز جهت نواختن عرضه می گردند.

در ادامه بررسی سوال گیتار بیس چیست، لازم است بدانید که این نمونه دارای بدنه ای مورب بوده و با دسته باریک خود جزو مدل های بسیار زیبا محسوب می شود.  گیتار بیس (STB-JB) دارای دو پیکاپ J، در قسمت بالا و ۴ سدل قابلی است که به وسیله آن ها به سادگی تنظیم خواهد شد. همچنین دارای ۴ سیم و ۳ پیچ تنظیم صدا می باشد تا طیف گسترده ای از موسیقی ها را در اختیار شما بگذارد. جهت بررسی سوال گیتار بیس چیست، باید گفت که این نمونه دسته ای از جنس افرا، رویه ای از جنس لاله درختی و صفحه انگشت گذاری از جنس رزوود دارد. تمام این ویژگی ها این گیتار را به یک نمونه با کیفیت که دارای قیمتی مقرون به صرفه می باشد، تبدیل کرده است تا تمام افراد علاقه مند در این زمینه بتوانند آن را تهیه کرده و به نواختن موسیقی های مختلف از جمله ه جاز، پاپ، راک، کانتری، بلوز و متال بپردازند.

اگر می خواهید در زمینه خرید گیتار بیس اطلاع بیشتری کسب کنید می توانید به سایت دلشاد مراجعه کنید و برای مشاوره و خرید آنلاین با شماره 33938487-021 تماس بگیرید.

گیتار یاماها Yamaha C70

قیمت اصلی 10,200,000 تومان بود.قیمت فعلی 9,200,000 تومان است.

گیتار کلاسیک دیاموند سایز ۴/۴

قیمت اصلی 2,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,820,000 تومان است.

گیتار پارسی مدل P40

قیمت اصلی 3,800,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,450,000 تومان است.

گیتار کلاسیک پارسی مدل Parsi M2

قیمت اصلی 4,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,150,000 تومان است.

گیتار کلاسیک یاماها مدل Yamaha C40

قیمت اصلی 9,200,000 تومان بود.قیمت فعلی 8,200,000 تومان است.

گیتار امپریال Imperial

قیمت اصلی 2,700,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,400,000 تومان است.

گیتار کلاسیک پارسی مدل Parsi M5

قیمت اصلی 3,550,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,400,000 تومان است.

گیتار کلاسیک دیاموند سایز 3/4

قیمت اصلی 2,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,820,000 تومان است.

گیتار متاع پور مت 3 (mat 3)

قیمت اصلی 3,800,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,000,000 تومان است.

گیتار متاع پور mat4

قیمت اصلی 3,900,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,400,000 تومان است.

گیتار پارسی P70

قیمت اصلی 3,900,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,750,000 تومان است.

گیتار متاع پور +mat2 (مت دو پلاس)

قیمت اصلی 3,500,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,800,000 تومان است.

گیتار الحمبرا z nature (زدنیچر)

قیمت اصلی 25,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 22,430,000 تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید