instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

راهنمای گام به گام آموزش کامل فلوت ریکوردر به کودکان

راهنمای گام به گام آموزش کامل فلوت ریکوردر به کودکان

فلوت ریکوردر سازی جذاب و محبوب برای کودکان است. اغلب کودکان از سر و صدا ایجاد کردن با این ساز لذت می‌برند؛ اما موسیقی واقعی بسیار کمی تولید می کنند. ما در مقاله راهنمای گام به گام آموزش کامل فلوت ریکوردر به کودکان سعی خواهیم کرد تا شما را با آموزش فلوت ریکوردر به کودکان بیشتر آشنا کنیم. مقدمه ورود به آموزشی کامل در این زمینه ایجاد انگیزه در کودک است.

راهنمای گام به گام آموزش کامل فلوت ریکوردر به کودکان

راهنمای گام به گام آموزش کامل فلوت ریکوردر به کودکان

محتوا پنهان

آموزش کامل فلوت ریکوردر به کودکان

انگیزه ای که با ایجاد محیطی شاد و آمیخته با بازی ساخته می شود. شما به عنوان مدرس فلوت ریکوردر به کودکان و یا فردی علاقه مند به آموزش این ساز، خوب است بدانید که پس از برنامه ریزی برای ایجاد انگیزه باید کودک را به درک درستی از وضعیت بدنش برسانید.

شما در این مسیر می توانید از منابع آموزشی موجود که در طی سال های متمادی تدوین شده اند هم استفاده کنید.

چرا فلوت ریکوردر را برای آموزش به کودکان انتخاب کنیم؟

راهنمای گام به گام آموزش کامل فلوت ریکوردر به کودکان

راهنمای گام به گام آموزش کامل فلوت ریکوردر به کودکان

هر گاه که صحبت از آموزش موسیقی به کودکان می شود، بسیاری از افراد مدعی می شوند که آموزش فلوت ریکوردر، اتلاف وقت است و کودک می تواند ساز های بهتری را یاد بگیرد!

در حقیقت ذهنیت مردم نسبت به این ساز جالب نیست و تمایلی به آموزش آن ندارند؛ اما شاید با آگاهی از مزایای آموزش فلوت ریکوردر به کودکان، این نگرش منفی کمی اصلاح شود.

  1. حل مسئله: یادگیری هر چیز جدیدی، نیاز به قدرت حل مسئله دارد و در نتیجه منجر به تقویت این قدرت در فرد می شود. آموزش این ساز هم به عنوان یک مهارت جدید، حل مسئله را در کودک شما تقویت می کند.
  2. مقدمه ساز های بادی: فلوت ریکوردر در دنیای موسیقی مقدمه و پیشروی آموزش تمام ساز های بادی است. پس اگر علاقه مند هستید که کودکتان یک ساز بادی را به عنوان هنر خود انتخاب کند، آموزش فلوت ریکوردر نقطه خوبی برای شروع است. کنترل هوا و هماهنگی انگشتان دستاورد این ساز است.
  3. افزایش مهارت های تمرینی: فلوت ریکوردر برخلاف هر ساز دیگری نیاز به فکر، تمرین و مهارت هم زمان دارد تا صدای درستی را تولید کند.
  4. افزایش مهارت های شنوایی: آموزش فلوت ریکوردر به کودکان ، به نحوه ای کاملا متفاوت مهارت های شنوایی را توسعه می دهد.
  5. افزایش هماهنگی: نواختن ساز فلوت هماهنگی اعضای بدن به خصوص انگشتان و دقت کودک را تا حد زیادی بالا می برد.

اولین گام در آموزش فلوت ریکوردر به کودکان چیست؟

راهنمای گام به گام آموزش کامل فلوت ریکوردر به کودکان

راهنمای گام به گام آموزش کامل فلوت ریکوردر به کودکان

همه می دانند که نواختن فلوت ریکوردر به خصوص برای کودکان کار بسیار دشواری است؛ پس اولین گام هایی که بر می دارید بسیار مهم است.

شما باید از لحظات اول شروع کلاس و آموزش، عشق و هیجانی را در کودکان به وجود بیاورید که بسیار قوی تر از ناامیدی حاصل از صدای گوش آزار ساز در ابتدای کار باشد.

برای این کار می توانید به صورت مداوم صدای فلوت کودک را در کلاس پخش کنید تا کودکان انگیزه و هدف داشته باشند. در دقایق پایانی کلاس یا هر زمان که حس کردید فرصت مناسبی است، می توانید قطعات و آهنگ هایی که برای کودکان آشناست، آن ها را شنیده اند و حتی می توانند با آن ها هم خوانی کنند را بنوازید.

بهترین زمان شروع آموزش فلوت ریکوردر چه زمانی است؟

راهنمای گام به گام آموزش کامل فلوت ریکوردر به کودکان

راهنمای گام به گام آموزش کامل فلوت ریکوردر به کودکان

اکثر افراد آموزش این ساز به کودکان را در پایه سوم، چهارم و پنجم ابتدایی توصیه می کنند. آموزش در هر کدام از این سنین و مقاطع تحصیلی مزایا و معایبی را به همراه خواهد داشت.

معایب مزایا مقطع تحصیلی
هماهنگی بین انگشتان سخت تر است.

حجم توجه در هنگام آموزش کم تر است.

آموزش ساز با رشد و تقویت مهارت های دیگر در کودک همسو می شود. سوم ابتدایی
معایب این مرحله در آموزش از هر دو مقطع دیگر کمتر است. توانایی تمرکز بیشتر است و انگشتان هم مهارت بیشتری دارند. چهارم ابتدایی
کودکان نسبت به صدای اشتباه ساز آگاه هستند و احتمال اینکه ناامید شوند بیشتر است.

 

درک بهتری از مفاهیم موسیقی خواهند داشت.

کنترل هوا و هماهنگی انگشتان بیشتر است.

سرعت یادگیری نسبت به دو سال قبل بیشتر است.

پنجم ابتدایی

 

گام دوم در آموزش فلوت ریکوردر به کودکان چیست؟

راهنمای گام به گام آموزش کامل فلوت ریکوردر به کودکان

راهنمای گام به گام آموزش کامل فلوت ریکوردر به کودکان

آموزش وضعیت بدنی مناسب به کودکان یکی از مهم ترین مراحل آموزش فلوت ریکوردر به کودکان است. یک مدرس موسیقی خوب باید اهمیت صاف نشستن و تاثیر منفی وضعیت نامناسب بدن بر تنفس را برای کودکان به طور کامل و واضح توضیح دهد.

برای آموزش وضعیت بدنی صحیح می توانید از دو فعالیت و بازی جالب کمک بگیرید.

  1. نخ را بکشید!: از کودکان بخواهید تا تصور کنند که ستون فقراتشان رشته نخی است که در همه جای بدنشان تابیده شده. حال بگویید دستشان را بالا سرشان ببرند و نخ را به آرامی بکشند. در چنین حالتی بدن آن ها کشیده و کمرشان صاف می شود. می توانید از آن ها بخواهید تا نخ خیالی را به قلابی در سقف گره بزنند تا برای مدتی بدنشان در همان وضعیت صحیح باقی بماند.
  2. غارنشینان را تصور کنید!: از کودکان بخواهید تا شکل ظاهری غارنشینی را که بر روی سنگ و آتش و گوشت خود قوز کرده و خمیده نشسته است را تقلید کنند. در همین حالت بگویید تا آوازی بخوانند. سپس از آن ها بخواهید تا نشستن یک انسان امروزی با کت و شلوار در یک جلسه مهم را تقلید کنند و در همان حالت، آواز بخوانند. کودکان باید تفاوت کنترل هوا در این دو حالت را متوجه شوند.

در هنگام صحبت از وضعیت بدنی، وضعیت چانه نیز حائز اهمیت است. در این خصوص جدی باشید و اگر کودکان چانه خود را در وضعیت نامناسبی قرار می دهند، ساز را از آن ها بگیرید و بخواهید تا با تکه چوبی تمرین کنند.

چک لیست ها را فراموش نکنید!

راهنمای گام به گام آموزش کامل فلوت ریکوردر به کودکان

راهنمای گام به گام آموزش کامل فلوت ریکوردر به کودکان

در نظر گرفتن چک لیست ها را می توان گام سوم در آموزش فلوت ریکوردر به کودکان دانست. چک لیست ها کمک می کنند تا در هنگام نواختن ساز، صدای جیر جیر تولید نشود!

  1. تمرین تولید هوای نرم: آنچه در نواختن فلوت ریکوردر اهمیت دارد، تولید هوای نرم است. از کودکان بخواهید تا لب های خود را به شکل دایره درآورند و هوا را از بین لب های خود بیرون بدهند. درست مانند زمانی که کلمه «بو» را تولید می کنند. از آن ها بخواهید تا ساز را در دستان خود و جلوی دهان بگیرند و تمرین هوای نرم را انجام دهند.
  2. در ادامه تمرین بالا، می توانید از کودکان بخواهید تا در هنگام تولید هوا، کف دست خود را جلوی دهانشان قرار دهند. در این صورت باید، حرکت دایره مانند هوا را بر کف دستشان احساس کنند. اگر احساس نمی کنند پس یا گردی دهان درست ایجاد نشده و یا شدت هوای خروجی از دهان کم است.
  3. دستگاه های حباب ساز را که دیده اید! همان هایی که همه جا را کفی می کنند. بازی با آن ها و حباب ساختن، تمرین خوبی برای تولید هوای مناسب نواختن است. اگر حباب ها در هنگام تولید می ترکند، یعنی شدت هوا بسیار زیاد است. این شدت برای نواختن فلوت نیز نامناسب است.

شمع را خاموش نکن! یک شمع روشن را در مقابل کودکان قرار دهید. از آن ها بخواهید تا هوا را به نحوی از دهانشان خارج کنند که شعله خم شود؛ اما خاموش نشود.

نکات زیر را فراموش نکنید!

راهنمای گام به گام آموزش کامل فلوت ریکوردر به کودکان

راهنمای گام به گام آموزش کامل فلوت ریکوردر به کودکان

برای آموزش فلوت ریکوردر به کودکان لازم است که نکات زیر مورد توجه صورت گیرد:

  1. کتاب های موجود را بررسی کنید و بهترین کتاب را برای آموزش انتخاب کنید. کتاب خوب برای آموزش فلوت ریکوردر به کودکان کتابی است که کودک پس از آموزش جای انگشتان، بتواند صدای درستی با ساز تولید کند. در چنین حالتی کودک، پیشرفت خود را به سرعت خواهد دید و تمایل بیشتری به ادامه یادگیری خواهد داشت.
  2. کودکان را برای کنسرت های کوچک و گاه و بیگاه در کلاس و آموزشگاه دعوت کنید تا تشویق شوند. همچنین از آن ها بخواهید تا در اتاق در بسته تمرین کنند.
  3. از کودکان بخواهید تا به صدای ساز خود گوش دهند. برای مثال صدا را ضبط کنند و پس از پایان تمرین گوش دهند.

جمع بندی

آموزش فلوت ریکوردر به کودکان کار دشواری است. کاری دشوار که با چند تمرین و بازی ساده به آموزشی شیرین تبدیل خواهد شد. ما در این مطلب سعی کردیم تا اساسی ترین گام ها و نکات آموزش فلوت به کودکان را برای شما توضیح دهیم.

امیدواریم که با خواندن این مطلب معلم بهتری بشوید و یا معلمان بهتری را برای آموزش کودکان خود انتخاب کنید.

خرید انواع ساز برای کودکان

خرید فلوت رکوردر برای کودکان

تمبک شیرانی دهانه کوچک

قیمت اصلی 3,300,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,650,000 تومان است.

دف ip کودک

قیمت اصلی 1,350,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,200,000 تومان است.

پک ارف موسیقی کودک مدل کیفی

قیمت اصلی 2,300,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,800,000 تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید