instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

نکاتی که برای خرید ساز تنبورین باید بدانید

راهنمای خرید تنبورین

امروزه موسیقی تقریبا در تمام قسمت های زندگی ما وجود دارد. همه ما از شنیدن موسیقی لذت می بریم و حتی شاید خیلی از ما ها دوست داشته باشیم که نحوه نواختن ساز ها را یاد بگیریم تا به کمک آن بتوانیم برای خود موسیقی بنوازیم.

یکی از ساز های بسیار محبوب امروزی که خیلی از افراد به یاد گیری آن علاقه دارند؛ ساز تنبورین است. به همین خاطر ما در این مقاله در مورد ساز تنبورین و نکاتی که لازم است در هنگام خرید ساز تنبورین به آن ها توجه کنید؛ توضیح داده ایم.

 

درباره ساز تنبورین

درباره ساز تنبورین

تنبورین در واقع در دسته ساز های کوبه ای قرار می گیرد. برای ساخت رویه حلقه های آن معمولا از چرم استفاده می شود. زنگ ها و وسیله هایی برای تولید صدا در حین کوبیدن نیز در لبه های ساز قرار دارند که هنگام کوبیدن از خود صدا تولید می کنند. وجود همین قسمت ها است که باعث می شود حین کوبیدن ساز صدا های مختلفی تولید شود.

در خرید ساز تنبورین باید گفت که تنبورین یکی از ساز های قدیمی است که تاریخچه ای طولانی دارد. برای اولین بار از ساز تنبورین در خاورمیانه، هند، یونان باستان و روم استفاده شد. اما امروزه این ساز محدود به این مکان ها نیست؛ زیرا به محبوبیت بسیار زیادی رسیده است و در سرتاسر دنیا شناخته شده است. هر ملتی به نوعی از این ساز در موسیقی های خود استفاده می کند.

تنبورین را با دست می نوازند. ساز تنبورین، به عنوان طبل کوچک نیز شناخته می شود. زیرا قطری حدود 30 تا 40 سانتی متری دارد و از چوب گردو ساخته می شود.

قبل از تصمیم گیری برای خرید ساز تنبورین، خوب است در مورد مدل های مختلف آن نیز بدانید. تنبورین مدل های مختلفی دارد. برخی از شناخته شده ترین مدل های تنبورین شامل موارد زیر می شوند:

تنبورین تک ردیف: این مدل تنبورین فقط یک ردیف زنگ دارد.

تنبورین دو ردیف: این مدل دو ردیف زنگ دارد که می تواند صدای بلند تری تولید کند.

تنبورین پا: این تنبورین با گذاشتن روی پا نواخته می شود. تنها تفاوتی که دارد اندازه و نحوه استفاده آن است.

 

راهنمای خرید ساز تنبورین

راهنمای خرید تنبورین

استایل تنبورین

برای خرید ساز تنبورین، باید به نکات زیادی توجه کنید. اولین و مهم ترین قسمت، استایل تنبورین است که انتخاب می کنید. در واقع استایل ها و سبک های بسیار مختلفی از تنبورین وجود دارد. مدل های با سر، بدون سر، مدل هایی که روی پا قرار می گیرند و حتی مدل هایی برای تک نوازی یا همراه با گروه.

مدل های با سر، معمولا از پوست حیوانات برای این قسمت استفاده می کنند. این پوست می تواند طبیعی یا مصنوعی باشد. در مدل های با سر، این قسمت درام ساز را تشکیل می دهد که به کمک انگشتان یا کف دست می توان ساز را نواخت.

این مدل ها از پوست حیواناتی مانند گوساله یا گوسفند تهیه می شوند. در خرید ساز تنبورین خوب است بدانید مدل هایی که از پوست طبیعی استفاده می کنند؛ صدای گرم تر و عمیق تری تولید می کنند. همچنین کار با آن ها راحت تر است. در کنار این مزایا معایبی نیز وجود دارد. مدل های با پوست طبیعی به مراقبت زیادی نیاز دارند.

مدل های با پوست مصنوعی نیز وجود دارند. این مدل ها معمولا از نظر کیفیت صدا کمی از مدل های طبیعی ضعیف تر هستند؛ اما به این معنی نیست که آن ها مفید نیستند و ارزش خرید ندارند. در خرید ساز تنبورین خوب است بدانید که برخی مدل های مصنوعی به خاطر ساخت ماهرانه حتی از مدل های طبیعی نیز کیفیت بیشتری دارند و گران تر هستند.

اندازه تنبورین

یکی از نکات بسیار مهم دیگری که باید در خرید ساز به آن توجه داشت؛ اندازه ساز است. معمولا نسخه های 10 اینچی این ساز، از همه محبوب تر هستند؛ زیرا تقریبا برای تمامی افراد مناسب می باشند. مدل های 10 اینچی راحت هستند؛ وزن کمی دارند و به راحتی در دستان شما جا می شوند.

البته اگر دستان بزرگتری دارید؛ مدل های 12 اینچی و اگر دستان کوچکتری دارید؛ مدل های 8 و 6 اینچی نیز در بازار موجود هستند. فقط در خرید ساز تنبورین دقت داشته باشید که اندازه ساز می تواند بر صدای تولید شده توسط ساز نیز تاثیر داشته باشد؛ زیرا تغییر اندازه باعث تغییر تعداد رنگ ها و قطر ساز می شود.

قیمت ساز

یکی از مهم ترین قسمت ها در خرید ساز، قیمت آن است. بسته به میزان بودجه ای که دارید؛ باید انتخاب خود را انجام دهید. به طور کلی تنبورین ها به دو دسته میان رده و حرفه ای تقسیم می شوند که باید انتخاب شما از بین یکی از این دو باشد. مدل های میان رده برای افراد تازه کار و نیمه حرفه ای و مدل های حرفه ای نیز همان طور که از اسمش پیداست برای افراد حرفه ای مناسب است و معمولا در کنسرت ها از آن استفاده می شود.

سازندگان ساز تنبورین

تنبورین- دلشاد موزیک

یکی دیگر از نکات مهم در خرید ساز تنبورین، تولید کننده ساز است. در هنگام خرید باید به برند ساز دقت داشته باشید تا بتوانید بهترین ساز را خریداری کنید. امروزه برند های بسیار زیادی وجود دارند که ساز تنبورین را تولید می کنند. برخی از برند های با کیفیت و محبوب در حال حاضر شامل برند های زیر می شود:

 

تنبورین Alice

تنبورین Alice

برند Alice یکی از تولید کنندگان معتبر ساز تنبورین و خیلی از ساز های دیگر است که در سال 1999 تاسیس شد. این برند پس از 20 سال تحقیق و توسعه ساز های مختلف هم اکنون دارای 8 ساختمان مدرن با مساحت کارگاهی حدود 30000 متر مربع است. برند Alice، یکی از برند های معتبر در زمینه تولید ساز های تار و لوازم جانبی آن در سراسر جهان است.

تنبورین phonix و تنبورین هلالی پژواک نیز دو عدد از مدل های معتبر ساز تنبورین هستند.

 

جمع بندی

ساز تنبورین، یکی از ساز های محبوب است که امروزه در بسیاری از نقاط دنیا شناخته شده است. این ساز را می توان هم به صورت تک نوازی و هم به صورت گروهی نواخت. برای این که بیشتر با این ساز آشنا شوید؛ در مورد ساز تنبورین و نکاتی که لازم است در حین خرید ساز تنبورین به آن ها توجه کنید؛ توضیح دادیم.

 

 خرید آنلاین و سفارش تنبورین

شما دوستان گرامی میتوانید این ساز را از فروشگاه دلشاد موزیک به صورت آنلاین خریداری کنید. هر کجای ایران که باشید برای شما ارسال خواهیم کرد. برای خرید تنبورین روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید تنبورین – کلیک کنید

 

خرید عمده ساز تنبورین – دلشاد موزیک

اگر قصد خرید عمده تنبورین را دارید، دلشاد موزیک با بیش از 75 سال سابقه آماده تامین در تعداد بالا و ارسال به سراسر ایران و حتی دنیا را در اسرع وقت دارد.

برای خرید عمده ساز تنبورین اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید