instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

اشتباهات رایج هنگام تمرین با ویولن در هنرآموزان مبتدی

اشتباهات رایج هنگام تمرین با ویولن در هنرآموزان مبتدی

یکی از چالش برانگیز ترین مهارت ها، یادگیری نواختن ویولن است. گرچه این ساز ارزش سختی کشیدن را دارد؛ اما بسیاری از هنرجویان متوجه می‌ شوند که سال اول یا دو سال اول آموزش می‌ تواند بسیار دشوار باشد. در نواختن ویولن یاد می گیرید که هم موسیقی بخوانید و هم بدن خود را برای نگه داشتن و نواختن صحیح ویولن آموزش دهید.

هنگامی که ویولن را شروع می کنید، آموزش برخی از تکنیک های اساسی این ساز به توجه بیشتری نیاز دارد. هرچه زود تر بتوانید بر مشکلات رایج و تکنیک های دشوار تسلط پیدا کنید، سرعت پیشرفت شما در آموزش بیشتر خواهد شد. از زمانی که نواختن با ویولن را شروع می ‌کنید، اشتباهات رایج هنگام تمرین با ویولن همراه شما خواهد بود. اکثر هنرجویان اشتباهات مشابهی را مرتکب می ‌شوند.

این اشتباهات شامل یادگیری فرم صحیح بدن، اجرای دقیق نواختن ویولن و اجرای صحیح تکنیک های نگهداری و مراقبت از ویولن است. غلبه بر این مشکلات رایج می تواند گام های بلندی را به سوی موفقیت در مسیر ویولن نوازی و ترک اشتباهات رایج هنگام تمرین با ویولن به همراه خود داشته باشد.

 

فرم صحیح قرار گیری بدن هنگام نواختن ساز

فرم صحیح قرار گیری بدن هنگام نواختن ساز

وضعیت و نحوه قرار گرفتن بدن در هر حالتی، هنگام یادگیری و نواختن هر نوع سازی، بسیار مهم است. هنگام شروع ویولن، وضعیت بدنی عالی، زاویه بازو، طرز ایستادن، قرارگیری سر و سایر اعضای بدن مورد توجه قرار می‌ گیرد؛ زیرا نقش کلیدی ای در یادگیری شما و نواختن صحیح ساز ویولن دارند. با پیروی از نکات کلیدی نواختن ساز می توانید سبک صحیح نواختن ساز خودتان را داشته باشید.

سستی در فرم بدنی شما تقریباً بر هر فعالیتی که انجام می دهید، تأثیر منفی می گذارد.

 

برخی از مشکلات رایج در فرم قرار گیری بدن

برخی از مشکلات رایج در فرم قرار گیری بدن

  • خم شدن یا صاف ننشستن

متمایل شدن ساز به سمت زمین که گاهی اوقات به آن «تایتانیک غرق‌ شده» نیز گفته می شود به دلیل خم شدن به جلو و عدم تعادل کافی شانه‌ های شما ایجاد می ‌شود.

  • جمع کردن آرنج چپ در نزدیکی بدن

این حالت مثل زمانی است که احساس یخ زدگی دارید و بدنتان را فشرده و جمع می کنید.

در این نوع فعالیت ها، وجود استرس و اضطراب بیش از حد نه تنها اجرای شما را دشوار می کند، بلکه اگر نادیده گرفته شود می تواند منجر به ایجاد آسیب جدی برای شما شود.

  • مشکلات اجرایی

بسیاری از مشکلات اجرایی تا حد زیادی ناشی از قرارگیری نادرست وضعیت و فرم بدنی شما است. برخی تکنیک ها مانند تکنیک های متداول انگشت گذاری مانع از بروز توانایی شما برای اجرای صحیح و نواختن هنگام شروع ویولن می شود و موجب اشتباهات رایج هنگام تمرین با ویولن خواهد شد.

 

برخی از رایج ترین اشتباهات رایج هنگام تمرین با ویولن:

  • فشار دادن بیش از حد انگشت روی صفحه یا بلند کردن انگشتان بیش از حد
  • لمس کردن ویولن با مچ دست چپ و یا فشار وارد کردن به پایین گردن با ساز (توجه داشته باشید که هنگامی که به نوازنده و یا هنرآموز حرفه ای تبدیل شوید، مچ دست شما با ساز برخورد خواهد کرد؛ اما این اتفاق در اوایل ویولن نوازی نباید اتفاق بیفتد.)
  • چسباندن انگشتان دست چپ به هم یا فاصله زیاد بین انگشتان (انگشتان باید منقبض نباشند و به راحتی حرکت داده شوند.)
  • اشتباه قرار دادن انگشت اول (این موضوع موجب مشکلات و ایجاد صدا های وحشتناک می شود. انگشت اول شما باید به عنوان یک لنگر برای بقیه عمل کند.)
  • بیش از اندازه صاف ایستادن (این مشکل یکی از مشکلات ناشی از حرکت نامناسب آرنج یا شانه است.)
  • استفاده نکردن از تمام طول آرشه
  • خم نشدن انگشت شست و نگه داشتن کمان نیز یکی از اشتباهات رایج هنگام تمرین با ویولن است که بسیار مهم است. خم نکردن انگشت شست مچ دست شما را منقبض می کند.
  • فرود تصادفی آرشه روی ساز (هر چیزی که از حرکت های صاف و آرام آرشه جلوگیری کند منجر به جیغ شدن صدای ساز می شود.)

سعی نکنید همه مشکلات خود را به یک باره حل کنید. یکی از اشتباهات رایج هنگام تمرین با ویولن حل همۀ مشکلات در یک زمان است. یک مشکل را انتخاب کنید و قبل از پرداختن به چالش دیگری بر آن مسلط شوید. در غیر این صورت، احساس غرق شدن خواهید کرد و هیچ تسلطی بر نواختن و یادگیری حرفه ای ساز ویولن پیدا نخواهید کرد.

 

تمرین و خلق عادات

برخی از مشکلات رایج در فرم قرار گیری بدن

یکی از اساسی ترین تکنیک ها برای جلوگیری از اشتباهات رایج هنگام تمرین با ویولن که نقش ارزشمندی در یادگیری این ساز و نواختن آن دارد، میزان تلاشی است که برای نواختن یک ساز انجام می دهید. تلاش شما با میزان یادگیری شما برابر است. هنگام آموختن ساز ویولن برای مبتدیان، نیاز است که بر تمرین ها بسیار تأکید شود و دقت داشته باشند و آن ها را به یک عادت تبدیل کنند.

برخی از اشتباهات رایج هنگام تمرین با ویولن در هنرجویان جدید عبارت هستند از:

  • عدم اختصاص زمان مشخص در طول هر تمرین برای اصلاح یک مشکل یا تکنیک
  • تمرکز ذهنی بسیار مهم است. بدیهی است که شما اشتباهات را بررسی کنید؛ اما فراموش نکنید که چطور تکنیکی درست پیش رفته است. نیاز است که هنرآموزان این ساز فراموش نکنند که از خود بپرسند که اشتباهشان چرا درست شد؟
  • نواختن با دست های شسته نشده یا دست زدن به آرشه هنگامی که چربی های دست هنوز به طور کامل پاکسازی نشده است. هنرجویان جدید باید مطمئن شوند که ساز خود را از روغن های طبیعی موجود بر پوست خود محافظت می کنند.

جمع بندی

درباره اشتباهات رایج هنگام تمرین با ویولن به خاطر بسپارید که نباید سعی کنید به یک باره بر همه مشکلات خود غلبه کنید. در میان تمرین ها استراحت کنید. اگر متوجه شدید که آرنجتان به بدنتان نزدیک ‌تر می‌ شود، استراحت کنید و تمرین دیگری را انجام دهید تا خستگی از بین برود. هنگامی که ویولن را شروع می کنید، می توانید با تمرکز بر اصلاح اشتباهات رایج هنگام تمرین با ویولن، مشکلات رایجی که همه هنرآموزان جدید با آن مواجه هستند را از میان ببرید.

هر چند که اصلاح اشتباهات رایج، کیفیت نواختن شما را بالا تر می برد؛ اما کیفیت سازی که تهیه می کنید هم اهمیت دارد. مجموعه دلشاد به شما کمک می کند تا ساز باکیفیتی را تهیه کنید.

 

برای ورود به صفحه ویولن ها اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید