instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

مقایسه گیتار فلامنکو و کلاسیک (Flamenco and Classic guitar)- تفاوت و شباهت

مقایسه گیتار فلامنکو و کلاسیک (Flamencoand and Classic guitar)- تفاوت و شباهت

در این ویدیو دو  گیتار فلامنکو و کلاسیک (Flamenco and Classic guitar) رو با هم مقایسه می‌کنیم و تفاوت و شباهت‌های این دو کلاس گیتار رو بررسی کردیم تا شما با دید بهتری انتخاب خودتون رو انجام بدید.

 

ویدیو: مقایسه گیتار فلامنکو و کلاسیک

روی ویدیو کلیک کنید و در این مقایسه همراه هوتن و زینب عزیز همراه بشید:

 

 

در این ویدیو به صورت کامل تفاوت ساختاری گیتارهای فلامنکو و کلاسیک رو براتون شرح دادیم، گیتارهای نایلون به صورت کلی به دو کلاس تقسیم می‌شن که به اون‌ها فلامنکو و کلاسیک می‌گیم، هرچند که این دو مدل گیتار از نظرنحوه‌ و تکنیک‌های نواختن بسیار با هم متفاوت هستن اما به صورت کلی تفاوت‌هایی در ساختار اون‌ها هم هست که به صدا و ریتم اون‌هارو از هم متمایز می‌کنه.

اولین تفاوت گیتار فلامنکو و کلاسیک در چوب استفاده شده برای بک‌ساید اون‌هاست، با دیدن رنگ بک‌ساید یک گیتار میشه کلاس اون رو متوجه شد، بیشتر گیتارهای فلامنکو بک ساید زردرنگ و یا روشن دارن و برای ساخت اون‌ها از چوب‌های روشن‌تر استفاده میشه، این درحالیه که در گیتارهای کلاسیک بک سایدهای تیره و قهوه‌ای رنگ مشاهده میشه و مسلما برای ساخت این سری از گیتارها از چوب‌ها تیره‌تر استفاده میشه.

تفاوت بعدی در تن صدای این دو مدل گیتاره، گیتارهای فلامنکو به اصطلاح بم کوک هستن و تن صدای بم دارن، به همین دلیل چوب‌های استفاده شده در بدنه‌ی اون صدای بم‌تر و گرم‌تری رو تولید می‌کنن، در گیتارهای کلاسیک اما با توجه به سبک‌هایی که میشه با این گیتار نواخت، نت‌ها باید شفاف‌تر باشن و صدای این ساز باید Clarity داشته باشه، به همین دلیل چوب‌های استفاده شده در گیتارهای کلاسیک و طراحی کلی اون‌ها منجر به تولید همچین صداهایی توسط این گیتارها میشه.

در آخر هم باید به این موضوع اشاره کنیم که سیم گیتارهای فلامنکو و کلاسیک باهم متفاوت هستن و در ساختار و ویژگی‌های فیزیکی با هم فرق دارن.

خرید گیتار کلاسیک

برای خرید گیتار کلاسیک می‌تونید روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید گیتار کلاسیک

 

مشاهده و خرید همه مدل های گیتار

برای مشاهده و دیدن همه مدل های گیتار فروشگاه ما می‌تونید روی لینک زیر کلیک کنید:

مشاهده و مقایسه همه گیتارها

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید