instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

راهنمای خرید بهترین پایه گیتار موجود در بازار

پایه گیتار

اکثر نوازندگان، سازهای موسیقی را عضو بدن خود می‌دانند و این وابستگی در نوازندگان حرفه‌ای بیشتر دیده می‌شود. حتی معلم‌های موسیقی نیز معتقدند که باید ساز را همانند عضوی از بدن خود بدانید تا بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید و به یک نوازنده حرفه‌ای تبدیل شوید. به این ترتیب همان گونه که از اعضای بدن خود نگهداری می‌کنید، باید برای سالم نگه داشتن ساز خود تلاش نمایید و تمام وسایلی که در این امر شما را یاری می‌کنند، تهیه کنید. یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین لوازم برای حفظ سلامت ساز، پایه ساز است. اگر می‌خواهید درگیر هزینه‌های بیشتر برای تعمیر ساز یا خرید مجدد آن نگردید، از خرید پایه نگهدارنده غافل نشوید. همه سازها دارای پایه نگهدارنده مخصوص هستند، گیتار نیز یکی از سازهایی است که لوازم جانبی متنوعی مانند پایه گیتار دارد. در راهنمای خرید بهترین پایه گیتار موجود در بازار نکات مهمی بیان می شود که می تواند برای شما کمک کننده باشد.

 

پایه گیتار چیست؟

پایه گیتار یا استند گیتار یکی از لوازم جانبی گیتار است که از آن برای تکیه دادن ساز یا آویزان کردن آن استفاده می‌کنند. برخی افراد فکر می‌کنند که این وسیله جانبی برای گیتار ضروری نیست و می‌توان از خرید آن صرف نظر کرد. این در حالی است که خرید پایه نگهدارنده برای گیتار الزامی است؛ چون از آن در برابر آسیب و ضربه محافظت می‌کند و باعث می‌شود که بخش‌های آسیب‌پذیر گیتار مانند بدنه، دسته و سیم‌ها دچار مشکل نشوند. اگر گیتار را برای روی صندلی، زمین یا حتی درون کاور قرار دهید، باز هم احتمال آسیب دیدن آن وجود دارد؛ پس با خرید یک پایه گیتار، امنیت ساز خود را تضمین کنید. پایه گیتار دارای مدل‌های مختلفی است که در منازل یا فروشگاه‌های تجهیزات موسیقی به منظور زیبایی یا نگهداری ساز از آن‌ها استفاده می‌شود. از آنجایی که پایه گیتار دارای کاربرد و مزایای بی‌شماری است، سعی کنید آن را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید تا محصولی باکیفیت در اختیار شما قرار دهند.

 

انواع پایه گیتار

همان گونه که گیتارها دارای انواع مختلفی هستند، پایه گیتارها نیز در انواع مختلف تولید شده‌اند تا برای گیتارها مناسب باشند. انواع پایه گیتارها شامل موارد زیر هستند:

پایه قابی

یکی از ساده‌ترین و ارزان قیمت‌ترین پایه گیتارهای زمینی، نوع قابی است. این پایه‌ها طرفداران زیادی ندارند؛ چون بسیاری از افراد در اولین نگاه فکر می‌کنند محصولی ضعیف است. در حقیقت این پایه‌ها از چیزی که به نظر می‌رسند محکم‌تر هستند و برای مکان‌هایی با فضای کم می‌توانند بهترین گزینه باشند. بزرگترین مزیت پایه گیتار قابی این است که با جمع کردن بسیار کوچک می‌شود، به گونه‌ای که در کیف گیتار جای می‌گیرد. به همین دلیل این نوع پایه برای حمل و نقل و مسافرت کاملا مناسب است. ایرادی که به این‌ مدل پایه وارد شده این است که گیتار در اثر ضربه خواهد افتاد و علت آن نیز نبود محافظ برای ساز است. پیشنهاد می‌شود افرادی که بچه کوچک دارند مدل‌های دیگر پایه گیتار را خریداری کنند.

پایه لوله‌ای

پایه گیتار لوله‌ای که با نام سه پایه نیز شناخته می‌شود، پرطرفدارترین نوع پایه‌های نگهدارنده گیتار است. علت محبوبیت آن‌ها، کاربری آسان و قیمت مناسب است و برای نوازنده‌های تازه کار پیشنهاد می‌شود. پایه لوله‌ای نسبت به دیگر مدل‌های ارزان قیمت موجود در بازار، کیفیت بسیار بالاتری ارائه داده‌ است. علاوه بر این، در مقایسه با مدل قبل، گیتار را محکم‌تر نگه می‌دارد. تنها ایرادی که به پایه لوله‌ای وارد شده، عدم قابلیت حمل و نقل و استفاده برای مسافرت است.

پایه دیواری

اگر فضایی که در اختیار دارید محدود است، پایه دیواری بهترین گزینه خواهد بود؛ چرا که بر روی دیوار نصب می‌شود و فضای زیادی اشغال نمی‌کند. پایه‌های دیواری گیتار را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی در امان نگه می‌دارند و امکان برخورد با آن‌ها بسیار اندک است. علاوه بر این، به دلیل اینکه حالتی دکوری دارند می‌توانند برای دیزاین اتاق به کار روند. در کنار این همه مزیت، پایه دیواری معایبی هم دارد. نصب آن‌ها کمی دشوار است و به دقت فراوانی نیز دارد؛ چون هر گونه مشکل در نصب باعث سقوط گیتار خواهد شد. به علاوه، گیتار به دلیل نزدیکی با دیوار ممکن است سرما یا گرمای آن را بگیرد و بدنه آن دچار ترک خوردگی شود‌.

 

راهنمای خرید پایه گیتار

اشتباهی که همه افراد در زمینه خرید پایه گیتار مرتکب می‌شوند این است که فکر می‌کنند همه پایه گیتارها یکسان هستند و هر کدام که بخواهند را می‌توانند خریداری کنند. برخی افراد نیز فقط به دنبال ارزان‌ترین پایه می‌گردند و کیفیت محصول را اولویت قرار نمی‌دهند. چنین اشتباهاتی باعث آسیب به ساز می‌شود و ممکن است شما را درگیر هزینه‌های زیادی نماید. یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌هایی که می‌توانید انجام دهید، خرید پایه گیتار است؛ اما مشکلی که در زمان خرید به وجود می‌آید چگونگی انتخاب یک پایه نگهدارنده مناسب است.

اولین نکته‌ای که در زمان خرید پایه گیتار باید به آن توجه کنید این است که آن را برای چه گیتاری خریداری می‌کنید. به عبارت دیگر، پایه گیتارها بر اساس نوع گیتار متفاوت هستند. علاوه بر این، پایه‌های نگهدارنده در جنس‌‌های متفاوت و توسط برندهای مختلف ساخته می‌شوند که انتخاب آن‌ها می‌تواند به سلیقه و بودجه شما بستگی داشته باشد. این دو مورد بر روی قیمت پایه گیتار تاثیرگذار هستند؛ برای مثال پایه گیتارهای چوبی قیمت بالاتری از پایه گیتارهای فلزی دارند. همچنین برندهای معروف نیز قیمت بالاتری برای محصولات خود در نظر گرفته‌اند. در زمان خرید پایه نگهدارنده مخصوص گیتار توجه داشته باشید در صورتی که پایه بیش از حد معمول محکم باشد، می‌تواند حالت دسته گیتار را تغییر دهد یا روی آن خط و خش بیندازد. پایه‌های بیش از حد شل نیز نمی‌توانند به خوبی گیتار را نگه دارند و باعث افتادن آن می‌شوند. پایه باید کاملا متناسب با اندازه گیتار باشد و گیتار به خوبی روی آن قرار گیرد. به علاوه، بخش‌هایی از پایه باید با فوم یا دیگر مواد نرم پوشیده شده باشند تا از ورود ضربه به گیتار جلوگیری کنند. با رعایت این نکات، می‌توانید از خرید خود کاملا مطمئن و راضی باشید.

 

خرید پایه گیتار، لوازم جانبی ضروری

گیتار یکی از سازهای بسیار حساس است که به راحتی دچار آسیب می‌شود. اگر برای حفظ آن تلاش نکنید ممکن است سیم‌ها پاره شوند، دسته آن تاب بخورد یا بدنه دچار خط و خش شود. برای اینکه بتوانید گیتار خود را از چنین مشکلاتی در امان نگه دارید، پایه گیتار انتخاب مناسبی است. این وسیله شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما می‌تواند کمک‌ شایانی به حفظ گیتار شما کند. برای خرید پایه گیتار می‌توانید به فروشگاه‌های آلات موسیقی مراجعه کنید؛ اما از آنجایی که تمرکز اصلی این فروشگاه‌ها بر روی خود ساز است، ممکن است محصول مورد نظر خود را پیدا نکنید. در این زمان خرید از فروشگاه‌های آنلاین و اینترنتی به دلیل بالا بودن تنوع، پیشنهاد بهتری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید