instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

موسیقی فیلم های ترسناک چگونه ساخته میشود؟

موسیقی فیلم های ترسناک چگونه ساخته میشود؟

یکی از عوامل بسیار مهمی که باعث می شود فیلم های ترسناک بهتر در ترساندن مخاطب خود عمل کنند، موسیقی آن فیلم هاست. در واقع فیلم های ترسناک در صورتی که با یک موسیقی متن مناسب همراه شوند، می توانند تا حد بسیار زیادی در ترساندن مخاطب بهتر عمل کنند.

اما آهنگسازان برای اینکه موسیقی فیلم های ترسناک را تولید کنند باید به چه نکاتی دقت کنند؟ برای اینکه بهتر بدانید موسیقی یک فیلم ترسناک چگونه باید ساخته شود، ادامه مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله در مورد نکات مرتبط در رابطه با ساخت موسیقی فیلم ترسناک توضیح داده شده است.

موسیقی فیلم های ترسناک چگونه ساخته میشود؟

موسیقی فیلم های ترسناک چگونه ساخته میشود؟

محتوا پنهان

موسیقی فیلم های ترسناک چگونه ساخته میشود؟

۱. تشدید آنچه که مخاطب می بیند.

موسیقی فیلم های ترسناک چگونه ساخته میشود؟

موسیقی فیلم های ترسناک چگونه ساخته میشود؟

اصلی ترین هدف موسیقی چه در فیلم های ترسناک و چه در ژانر های دیگر این است که اتفاقاتی را که روی پرده در حال رخ دادن است پر رنگ تر نشان دهد.

به همین دلیل است که معمولا برای فیلم های رمانتیک که دارای صحنه های عاشقانه هستند گروهی از ارکستر های زهی بزرگ استخدام می شوند و یا برای فیلم های کمدی معمولا اهنگ های عجیب و غریبی ساخته می شود.

موسیقی فیلم های ترسناک نیز نماد مخصوص به خود را دارند. برای مثال، هنگامی که در فیلم ترسناک، شخصیت با صحنه ترسناکی رو به رو می شود، می توان با صدای تند ویولن این حس را به مخاطب القا کرد که گویی هر لحظه امکان دارد چیزی از روی صفحه بپرد و مخاطب را گیر بیندازد.

یا مثلا هنگامی که شخصیت فیلم در مکان هایی با جو سرد مثل قبرستان قرار می گیرد، می توان با یک موسیقی وهم آور و پر تعلیق حس ترس را در مخاطب برانگیخته کرد.

برای اینکه بتوان بهترین نتیجه را از موسیقی فیلم های ترسناک گرفت، یکی از کار های مثبتی که می توان انجام داد این است که جلوه های بصری را با موسیقی متن هماهنگ کرد تا بیننده بیشتر احساس ترس کند.

۲. دقت در صدا گذاری و جلوه های صوتی.

موسیقی فیلم های ترسناک چگونه ساخته میشود؟

موسیقی فیلم های ترسناک چگونه ساخته میشود؟

برای صحنه هایی از فیلم ترسناک که همراه با جامپ اسکر هستند که در آن فیلم به اوج ترساندن خود نزدیک می شود، می توان برای تولید صدا هایی مانند شکستن استخوان ها و بیرون ریختن خون از تکنیک صدا گذاری فولی استفاده کرد.

در موسیقی فیلم های ترسناک در واقع صدا گذاری فولی نوعی از ساخت موسیقی است که در آن تمامی صدا ها به طور جداگانه ضبط می شوند و سپس روی فیلم میکس می شوند تا به اغراق کردن صحنه ترسناک کمک کنند.

سایر جلوه های صوتی که می توانند در بهتر بودن موسیقی متن فیلم ترسناک کمک کنند شامل جلوه های صوتی مانند رعد و برق، باران، شکستن شاخه ها در حین راه رفتن شخصیت و غیره است.

به کار گیری این دست از جلوه های صوتی باعث می شود بیننده بهتر در دنیای فیلم قرار بگیرد و در هنگام بروز صحنه های ترسناک در فیلم، بیشتر احساس ترس کند.

۳. به کارگیری یک چارچوب کلی برای فیلم های ترسناک.

اگر اهل موسیقی فیلم های ترسناک باشید، احتمالا می توانید به خوبی تم موسیقی آرواره را برای خود زمزمه کنید و به راحتی آن را یاد بگیرید. موسیقی فیلمی که هر لحظه احساس می کردید کوسه در کمین است و می تواند باعث مرگ شخصیت فیلم شود.

جان ویلیامز برای ساخت موسیقی این فیلم نه تنها زحمت زیادی کشید، بلکه در کنار آن صدا هایی را خلق کرد که هنگامی که به آن ها فکر می کنید، می توانید کوسه را در ذهن خود راحت تر تجسم کنید.

به همین دلیل یکی از بهترین کار هایی که می توانید برای ساخت موسیقی فیلم های ترسناک انجام دهید، این است که از یک چارچوب کلی پیروی کنید. سعی کنید فقط موسیقی هایی را به کار ببرید که با موضوع فیلم در ارتباط هستند و بهتر می توانند بیننده را درگیر دنیای خود کنند.

۴. ترکیب تعلیق و شگفتی

موسیقی فیلم های ترسناک چگونه ساخته میشود؟

موسیقی فیلم های ترسناک چگونه ساخته میشود؟

یکی از مهم ترین عناصر کلیدی برای ساخت موسیقی یک فیلم ترسناک، به کار گیری عنصر تعلیق و غافلگیری است.

موسیقی باید در هر لحظه در بیننده تعلیق ایجاد کند و مخاطب را نسبت به آن چه قرار است برای شخصیت اتفاق بیفتد کنجکاو نگه دارد و در هر لحظه بروز صحنه ترسناک با یک موسیقی تند مخاطب را به شدت غافلگیر کند.

برای اینکه بهتر بتوان از عنصر تعلیق و شگفتی در موسیقی فیلم های ترسناک استفاده کرد، بهتر است که طبق مراحل زیر پیش رفت:

  1. ایجاد نت های ضعیف برای ایجاد فضای موسیقی
  2. بالا بردن صدای موسیقی و تند تر کردن ریتم آن

۳. و در نهایت یک ضربه تمام عیار به تمامی تماشاگران. یک صدای بلند در صحنه جامپ اسکر فیلم یا صحنه ای که قرار است برای شخصیت فیلم اتفاقات ناگواری بیفتد.

۵.به کار گیری دیسونانس و آکورد های ترسناک

در موسیقی فیلم های ترسناک دیسنانوس به صدا های ناسازگار یا در توضیح ساده تر به آکورد هایی گفته می شود که در موسیقی خاموش به نظر می رسند و ناپایدار هستند.

دیسونانس فاقد هارمونی است که باعث می شود مخاطب در هنگام دیدن فیلم با شیندن آن ها احساس ناراحتی و استرس داشته باشد.

به همین دلیل است دیسونانس برای فیلم های ترسناک فوق العاده است و اکثر بزرگان این سبک استفاده از دیسونانس را برای موسیقی فیلم های ترسناک پیشنهاد می کنند.

بهترین راه برای به کارگیری دیسونانس پیدا کردن یک موسیقی است که دارای نت های متضاد، صدا های ناهنجار و به طور کلی دارای ناهماهنگی باشد. این دست از موسیقی ها به عنوان موسیقی کلاسیک فیلم های ترسناک شناخته می شود و به کارگیری آن ها در اکثر اوقات نتیجه مثبت می دهد.

نتیجه گیری

برای اینکه بتوانید در فیلم های ترسناک مخاطب خود را به خوبی بترسانید، حتما به یک موسیقی متن مناسب نیاز دارید؛ زیرا یکی از مهم ترین عواملی که می تواند حس تعلیق و ترس را در مخاطب برانگیخته کند، موسیقی است.

به همین دلیل است که یک موسیقی مناسب می تواند ترسناک بودن یک فیلم را چندین برابر افزایش دهد. برای اینکه بهتر با موسیقی فیلم های ترسناک آشنا شوید، در این مقاله در مورد موسیقی فیلم های ترسناک و نکات مهم در رابطه با آن ها توضیح دادیم.

مقایسه ساز های افکت دلشاد موزیک

میدونستید که توی خیلی از فیلم ها برای موسیقی متن و صداهای که در فیلم میشنوید از سازهای افکت استفاده میکنند؟

عکسی از افکت دریا برند پادوک

عکسی از افکت دریا برند پادوک

آبی
زرد
قرمز
مشکی

دایره زنگی پژواک

۴۰۰,۰۰۰ تومان
آبی
زرد
قرمز
مشکی

تنبورین پژواک

۴۰۰,۰۰۰ تومان
قهوه ای
کرم
ماهگونی
مشکی

کالیمبا Wolf طرح ۱

۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان

کاسه تبتی

۸۵۰,۰۰۰ تومان۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان
بنفش
قرمز

اکارینا AC

۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان

کالیمبا جکو مدل K17CA

۲,۵۵۰,۰۰۰ تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید