instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

راهنمای انتخاب پیک گیتار | چگونه یک پیک گیتار مناسب بخریم؟

راهنمای انتخاب پیک گیتار | چگونه یک پیک گیتار مناسب بخریم؟

یکی از ساز های بسیار محبوب که امروزه بسیاری از افراد برای ورود به دنیای موسیقی از آن شروع می کنند، ساز گیتار است. شما می توانید ساز گیتار را به کمک انگشت های خود و با دستان خالی بنوازید. اگر به وسیلهٔ خاصی برای نواختن گیتار نیاز دارید ما به شما پیک گیتار را پیشنهاد می کنیم. در این مقاله درمورد پیک گیتار و راهنمای انتخاب پیک گیتار توضیح داده ایم تا شما بیشتر با آن آشنا شوید.

پیک گیتار چیست؟

پیک گیتار چیست؟

پیک گیتار درواقع وسیلهٔ کوچک مثلثی شکلی است که برای نواختن سیم های گیتار می توان از آن استفاده کرد. پیک های گیتار امروزه در مدل های بسیار مختلفی تولید می شوند. این پیک ها اندازه ها، رنگ ها و مدل های بسیار متنوعی دارند. به همین دلیل انتخاب یک پیک مناسب که شما با آن راحت باشید به کاری نسبتاً سخت تبدیل شده است.

بهترین راه برای انتخاب پیک گیتار معمولاً تجربه و امتحان کردن مدل های مختلف آن است. البته نگران هزینهٔ آن نباشید؛ زیرا پیک های گیتار بسیار ارزان هستند و شما می توانید مدل های مختلف آن را آزمایش کنید و پس از انتخاب خود از آن استفاده کنید.

چرا باید از پیک گیتار استفاده کنیم؟

چرا باید از پیک استفاده کنیم؟

برای راهنمای انتخاب پیک گیتار باید توضیح داد که چرا بهتر است از پیک گیتار استفاده کنید. در واقع نواختن گیتار با انگشتان نیز ممکن است؛ اما وقتی که از پیک گیتار استفاده می کنید، می توانید از تکنیک های جدیدی برای نوازندگی بهره ببرید. هنگامی که با پیک گیتار شروع به نواختن می کنید، صدای گرم تر و روشن تری از گیتار تولید می شود. علاوه بر این ها در راهنمای انتخاب پیک گیتار باید گفت که برداشتن پیک گیتار از روی سیم ها بسیار سریع و راحت است.

احتمالاً در ابتدای کار با پیک کمی احساس بدی خواهید داشت و فکر خواهید کرد که نواختن با دست راحت تر است؛ اما نباید ناامید شوید؛ زیرا بعد از مدتی تمرین خودتان متوجه خواهید شد که نواختن با پیک راحت تر و بهتر است.

چگونه یک پیک گیتار مناسب انتخاب کنیم؟

در مورد راهنمای انتخاب پیک گیتار باید گفت که پیک ها در مدل های مختلفی تولید می شوند. به طور کلی مدل های مختلف، شباهت های زیادی به هم دارند؛ اما چیزی که باعث تفاوت بین آن ها می شود شامل ضخامت، اندازه و جنس پیک است. برای انتخاب پیک مناسب به موارد زیر دقت کنید:

  • ضخامت

تفاوت ضخامت پیک های گیتار

اولین فاکتور مهم برای انتخاب پیک گیتار، ضخامت پیک است. اگر نوازنده ای مبتدی هستید و به تازگی نواختن با گیتار را شروع کرده اید، بهتر است که از مدل های نازک شروع کنید؛ زیرا افراد مبتدی باید نواختن آکورد های اصلی را تمرین کنند و یاد بگیرند. این کار با پیک های نازک تر بسیار راحت است. افراد حرفه ای نیز بیشتر پیک های نازک را توصیه می کنند.

برای راهنمای انتخاب پیک گیتار باید گفت که ضخامت پیک گیتار معمولاً براساس میلی متر بیان می شود. نازک ترین مدل های پیک حدوداً 0.4 میلی متر ضخامت دارند و ضخیم ترین مدل ها  ضخامتی در حدود 1.5 میلی متر دارند.

اگر شما جزء افراد مبتدی هستید و زدن و نواختن ریتم درست برای شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است که به دنبال مدل های نازک بروید؛ اما اگر می خواهید که کنترل بیشتری روی نواختن داشته باشید، بهتر است که به دنبال مدل های ضخیم بروید. برای راهنمای انتخاب پیک گیتار باید گفت که در هنگام انتخاب باید ضخامت سیم را هم در نظر گرفت. برای مثال سیم های کلفت به پیک های ضخیم تری نیاز دارند.

به طور کلی پیک بر اساس ضخامت به دسته های زیر تقسیم می شوند  :

  1. مدل های بسیار نازک: مدل های بسیار نازک، ضخامتی کمتر از 0.45 میلی متر دارند.
  2. مدل های نازک: مدل های نازک، ضخامتی بین 0.45 تا 0.70 میلی متر دارند.
  3. مدل های متوسط: مدل های متوسط ضخامتی بین 0.60 تا 0.80 میلی متر دارند.
  4. مدل های ضخیم: مدل های ضخیم ضخامتی بین 0.80 تا 1.2 میلی متر دارند.
  5. مدل های بسیار ضخیم : مدل های بسیار ضخیم معمولاً ضخامتی بیشتر از 1.2 میلی متر دارند.

خرید پیک مناسب برای گیتار

  • شکل و اندازه

در راهنمای انتخاب پیک گیتار باید گفت که عامل مهم بعدی برای انتخاب اندازه و شکل پیک است. بهترین نوع پیک، پیکی است که یک نوک تیز در یک قسمت خود داشته باشد و سه طرف آن نیز شکل مشابهی داشته باشد. هم شکل بودن سه قسمت پیک باعث می شود که در دست گرفتن و نواختن با آن راحت تر باشد.

همچنین در راهنمای انتخاب پیک گیتار باید بگوییم که برند های مختلف بسته به سابقهٔ خود می توانند پیک های مختلفی را در اندازه های مختلف تولید کنند. بهترین راهی که می توانید به کمک آن پیک مناسب را انتخاب کنید، دستان شماست. اگر دستان بزرگی دارید، به دنبال پیک های بزرگ و اگر دستان کوچکی دارید به دنبال پیک های کوچک باشید.

  • جنس پیک گیتار

قبل از اینکه ساخت پیک گیتار به اندازهٔ امروزه محبوب شود، معمولاً از لاک لاکپشت برای پیک گیتار استفاده می شده است. امروزه با وجود مواد مختلفی مانند نایلون و سایر پلاستیک ها، دیگر نیازی به لاک لاکپشت نیست. به همین دلیل است که امروزه محبوب ترین و بهترین مدل های پیک با پلاستیک ساخته می شود. البته دقت داشته باشید که پیک گیتار می تواند از فلز، چوب و شیشه نیز ساخته شود.

در حال حاضر بهترین انتخاب برای شروع استفاده از پیک گیتار در هر سطحی، مدل های پلاستیکی است؛ زیرا برای نواختن با مدل های پلاستیکی به مهارت زیادی نیاز نیست. همچنین مدل های پلاستیکی سبک و منعطف هستند که کار با آن ها راحت تر می شود.

خرید آنلاین پیک گیتار دلشاد موزیک

جمع بندی

پیک های گیتار، قطعه های کوچک مثلثی شکلی هستند که برای نواختن گیتار می توان از آن ها استفاده کرد. در این مقاله برای راهنمای انتخاب پیک گیتار درمورد پیک گیتار و معیار هایی که در هنگام خرید باید به آن ها توجه کنید توضیح داده شد. مجموعه دلشاد با تجربه زیاد خود در زمینه فروش ابزارآلات موسیقی، پیک هایی با طرح های مختلف را به مشتریان عرضه می کند. برای تهیه این پیک ها با قیمت مناسب می توانید به سایت مجموعه دلشاد مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید