instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

آموزش کوک کردن کالیمبا همراه با تیونر و چکش

آموزش کوک کردن کالیمبا همراه با تیونر و چکش

چجوری ساز کالیمبا رو کوک کنیم؟ آموزش کامل کوک کردن کالیمبا+ویدیو

کالیمبا، یک ساز بامزه و کوچیکه که صدای به شدت آرامش‌بخشی داره، حالبه که بدونید یکی از دلایلی که این ساز به شدت محبوبه، اینه که نیاز به آموزش خاصی نداره و هر فردی میتونه خودش اون رو یاد بگیره.

امروز در فروشگاه دلشاد موزیک همراه شما بودیم تا باهم یاد بگیریم این ساز رو چجوری کوک کنیم، برای دیدن ویدیو کافیه روش کلیک کنید.

 

 

همونطور که دیدیم، زینب عزیز به صورت کامل کوک کردن کالیمبا رو بهمون نشون دادن، در ادامه به صورت خلاصه این مراحل رو براتون توضیح میدیم.

چگونگی کوک کردن ساز کالیمبا

برای کوک کردن کالیمبا، به دو تا چیز احتیاج دارید، اولی چکشیه که جزو لوازم هر کالیمباست و میتونید داخل جعبه ساز پیداش کنید و دومی یک تیونره، البته لازم نیست حتما یک تیونر دیجیتال داشته باشید و میتونید به راحتی از برنامه‌های تیونر موبایل استفاده کنید، هرچند که تیونر با اختلاف زیادی دقیق‌تره.

تنها چیزی که باید در مورد کوک کردن و همچنین نواختن کالیمبا بدونید، نت‌های نوشته شده روی هر میله‌ست، در زبان موسییقی ما 7 حرف دو ر می فا سو لا سی داریم که در هر سازی، سازنده زبان آهنگ اون سازه، هرکدوم از این 7 حرف، به صورت یک حرف انگلیسی به نمایش میان.

برای دو از حرف c، برای ر از حرف D، برای می از حرف E، برای فا از حرف F، برای سل از حرف G، برای لا از حرف A و برای سی از حرف B استفاده میشه، این حروف انگلیسی روی میله‌های کالیمبای شما حک شده.

در ادامه با اتصال تیونر به قسمتی از میله‌های فلزی کالیمبا و یا قرار دادن تیونر گوشیتون کنار ساز، کوک کردن اون رو شروع میکنیم.

کوک کردن کالیمبا بسیار ساده‌ست، کافیه هر بار یکی از میله‌های اون رو مثل زمانی که میخواید کالیمبا بنوازید با انگشت شصت فشار بدید، تیونر دارای یک بازه‌ی نیم دایره‌ای شکله که وسط اون با یک فلش مشخص شده، این فلش دقیقا جایی رو نشون میده که اگر عقربه روی اون بایسته یعنی اون کلید کوکه.

وقتی میله رو فشار دادید، منتظر باشید تا عقربه قسمتی از نیم دایره رو نشون بده، اگر عقربه سمت راست فلش وسط تیونر قرار گرفت، با چکش از بالای میله به میله ضربه بزنید و دوباره امتحان کنید تا جایی که روی فلش قرار بگیره (معمولا وقتی کلید کوک بشه، تیونر رنگ سبز رو نشون میده)

و اگر عقربه سمت چپ فلش ایستاد، از پایین به میله ضربه بزنید تا کوک بشه.

به همین ترتیب این کار رو برای تمام کلیدها انجام بدید تا کل کالیمبا کوک بشه و این ساز رو به راحتی بنوازید.

 

خرید و مشاهده انواع کالیمبا

نواختن و گوش دادن به کالیمبا به شدت زیبا و آرامش بخشه، بهتون پیشنهاد میکنیم سری به قسمت کالیمباهای فروشگاه دلشاد موزیک بزنید، لینکش رو این پایین میذارم.

مشاهده انواع کالیمبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید