instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

موسیقی بخش بسیار مهمی از انیمیشن محسوب می شود. به همین دلیل تمام شرکت های انیمیشن سازی بخش بزرگی پروژه ساخت انیمیشن را به ساخت موسیقی اختصاص می دهند.

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

در حال حاضر چندین شرکت پیشرو در زمینه انیمشین و موسیقی انیمیشن پیکسار، دیزنی و دریم ورکس هستند. برای اینکه بهتر با انیمیشن و موسیقی آن آشنا شوید، در این مقاله چند مورد انیمیشن با محوریت موسیقی را نام خواهیم برد و درمورد آن ها توضیح خواهیم داد.

1.ساوت پارک: گنده تر، دراز تر و بریده نشده (SOUTH PARK: BIGGER, LONGER & UNCUT)

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

اولین مورد از این فهرست به انیمشین ساوت پارک که از انیمشین های مخصوص بزرگسالان محسوب می شود، تعلق دارد. انیمیشن ساوت پارک با اقتباس از سریال انیمیشنی به همین نام ساخته شده است.

هر چند که این انیمیشن نمی تواند لقب بهترین انیمیشن بر اساس موسیقی نام بگیرد اما یکی از آثار بسیار خوب در دهه نود محسوب می شود.

2. گوژپشت نتردام (THE HUNCHBACK OF NOTRE DAME)

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

یکی از انیمیشن های زیبای با محوریت موسیقی، انیمیشن گوژپشت نتردام است. گوژپشت نتردام بر خلاف دیگر انیمیشن های ساخت دیزنی از شخصیت اصلی با ظاهر متفاوت بهره می برد و سرنوشت قهرمان داستان نیز چندان خوشایند نیست.

به همین دلیل اگر قصد دارید این انیمیشن را برای فرزند خود انتخاب کنید، بهتر است که قبل از آن کمی فکر کنید. این انیمیشن به طور کلی داستانی نشاط آور و هیجان انگیز با پیامی بسیار زیبا دارد که در دل کمدی و موسیقی زیبای آن پنهان شده است.

3. یخ زده (FROZEN)

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

یکی از چندین انیمیشن با محوریت موسیقی که می توان آن را به دیگران معرفی کرد، انیمیشن فروزن است. فروزن تمامی معیار های لازم برای تبدیل شدن به یک انیمیشن جذاب برای کودکان را دارد.

از داستان هیجان انگیز آن گرفته به همراه یک پیام زیبا که در یک پایان خوش به بینندگان نمایش داده می شود. این انیمشین با الهام از داستان ملکه برفی اثر هانس کریستین اندرسن ساخته شده است. معروف ترین موسیقی متن این انیمیشن قطعه Let it go است که احتمالا آن را در اینترنت یا شبکه های اجتماعی شنیده اید.

4. کابوس قبل از کریسمس (THE NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS)

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

تنها حضور دنی الفمن باعث می شود که انیمیشن کابوس قبل از کریسمس را به عنوان یک انیمیشن با محوریت موسیقی کیفیت بالا محسوب کنیم. دنی الفمن در این انیمیشن چندین موسیقی متن ساخته است و وظیفه صداپیشگی شخصیت جک اسکلینگتون را نیز به عهده دارد.

همچنین دوبله شخصیت های فرعی انیمیشن با نام های کاترین اوهارا، پل و روبنس که با نام های مستعار پی وی هرمان در انیمیشن حضور دارند نیز به عهده دنی الفمن می باشد.

در کنار دنی الفمن، حضور تیم برتون در مقام تهیه کننده و هنری سلیک که به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان انیمیشن استاپ موشن محسوب می شود، باعث می شود تا انیمیشن چه از لحاظ موسیقی و چه از لحاظ داستانی و دنیای آن کیفیت بالایی داشته باشد.

انیمیشن کابوس قبل از کریسمس که به عنوان انیمیشن با محوریت موسیقی شناخته می شود، در سبک استاپ موشن ساخته شده است. استاپ موشن یکی از سخت ترین حالات ممکن برای ساخت انیمیشن است. اما یک سبک ایده آل برای کودکان است؛ زیرا فانتزی در آن نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

5. آناستازیا (ANASTASIA)

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

آناستازیا را در یک کلام می توان انیمیشنی چشم نواز با موسیقی متن بسیار زیبا دانست. دنیای حماسی انیمیشن با رنگ های غنی، سایه های عمیق و جزئیات زیاد می تواند بیننده را غرق در خود کند.

این موضوع را از همان صحنه های ابتدایی انیمیشن که در کاخ رومانوف در سن پترزبورگ شروع می شود می توان حدس زد.

تیم سازنده انیمیشن آناستازیا برای خلق این انیمیشن، رئالیسم را در اولویت خود قرار داده اند. زیرا هنگامی که به سنت پترزبورگ سال 1916 نگاه می کنید، متوجه جزئیات بسیار زیاد آن خواهید شد.

همچنین پاریس در دهه 1920 نیز بسیار زیبا و واقعی طراحی شده است. از سنگفرش های آن گرفته تا خیابان ها و پل های پر جزئیات آن.

برای نشان دادن هر چه بهتر هنر به کار گرفته شده در این انیمیشن، سعی شده تا موسیقی آن به بهترین نحو ممکن ساخته شود. به همین دلیل است که ساخت موسیقی متن به دیوید نیومن کهنه کار سپرده شده است.

همین باعث می شود تا انیمیشن آناستازیا را به عنوان یک انیمیشن با محوریت موسیقی به دیگران معرفی کنیم.

6. علاء الدین (1992) (ALADDIN)

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

یکی دیگر از بهترین انیمیشن های با محوریت موسیقی در این لیست به دیزنی تعلق دارد. ساخت موسیقی متن این سریال توسط آهنگساز و پیانیست حرفه ای جان ویلیامز انجام شده است.

انیمیشن دنیای رنگارنگی دارد و در کنار آن نیز موسیقی جان ویلیامز می تواند کاری کند که کودکان از لحظه به لحظه انیمیشن لذت ببرند. در واقع انیمیشن علاء الدین همان چیزی است که شما از یک انیمیشن کامل و زیبا انتظار دارید.

7. پری دریایی کوچولو (THE LITTLE MERMAID)

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

پری دریایی کوچولو را نه تنها می توان به عنوان یک انیمیشن با محوریت موسیقی با کیفیت معرفی کرد، بلکه می توان آن را یکی از بهترین آثار دیزنی نیز به حساب آورد. پری دریایی کوچولو برخی از بهترین موسیقی های دیزنی را در دوران اوجش در خود جای داده است.

برای مثال قطعه زیر دریا یکی از موسیقی های این انیمیشن است که توسط ساموئل ای رایت ساخته شده است. جان کاسکر و ران کلمنتز کارگردان و نویسنده این انیمیشن با محوریت موسیقی هستند. این دو فرد سابقه انیمیشن موفق دیگری با نام کارگاه موش بزرگ (1986) را در کارنامه کاری خود دارند.

انیمیشن پری دریایی کوچولو در ارائه موسیقی، کمدی و لذت بصری نه تنها برای کودکان، بلکه برای افراد بزرگسال نیز موفق عمل می کند.

8. شاهزاده مصر (THE PRINCE OF EGYPT)

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

انیمیشن شاهزاده مصر که در ایران با نام عزیز مصر نیز شناخته می شود، یکی از آثار موزیکال دیزنی در دوران اوجش است. این اثر به عنوان یک انیمیشن با محوریت موسیقی محسوب می شود اما در مقایسه با دیگر موارد این لیست کمی متفاوت است.

صحنه آغازین این انیمیشن با نشان دادن صحنه های برده داری مصر باستان و موسیقی Deliver Us ساخته هانس زیمر آغاز می شود.

نقش داشتن هانس زیمر و استیون شوارتز در ساخت موسیقی این انیمیشن باعث می شود که موسیقی انیمیشن در سطح بسیار بالایی قرار داشته باشد. این انیمیشن توسط سایمون ولز و برندا چپمن کارگردانی شده است و داستان زندگی حضرت موسی را به تصویر می کشد.

9. شیر شاه (THE LION KING)

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

شیر شاه روند موفقیت آمیز پری دریایی کوچولو، دیو و دلبر و علاء الدین را برای دیزنی ادامه داد.

این انیمیشن موزیکال را نه تنها می توان به عنوان انیمیشن با محوریت موسیقی با کیفیت معرفی کرد، بلکه می توان را به عنوان یکی از انقلابی ترین و بهترین انیمیشن های این صنعت محسوب کرد؛ زیرا موسیقی این اثر توسط التون جان معروف ساخته شده و شعر آن نیز توسط تیم رایس نوشته است.

همچنین هانس زیمر تنظیم موسیقی این انیمیشن را بر عهده داشته است. شیر شاه موفق به دریافت جایزه بهترین موسیقی متن و بهترین ترانه اورجینال شده است. برای ساخت این انیمیشن و نوشتن داستان آن، از اثر هملت شکسپیر الهام گرفته شده است.

10. دیو و دلبر (BEAUTY & THE BEAST)

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

دیو و دلبر را نیز نه تنها می توان یک انیمیشن با محوریت موسیقی با کیفیت بالا دانست، بلکه آن را در کنار پری دریایی کوچولو و دیگر موارد این لیست می توان در دسته بهترین انیمیشن های موزیکال محسوب کرد.

موسیقی این انیمیشن توسط آلن منکن افسانه ای ساخته شده است و تمامی موسیقی های متن انیمیشن از تمامی استاندارد های مورد نیاز بهره می برند و در برخی موارد حتی فراتر از شاهکار عمل می کنند.

صحنه رقص در سالن این انیمیشن به همراه موسیقی زیبای آن را می توان به عنوان یکی از نمادین ترین لحظات در سینمای مدرن محسوب کرد. طبق گفته کریس پترسون از منتقدان مطرح، هیچکدام از آثار دیزنی تاکنون از لحاظ کیفیت ساخت و موسیقی حتی نتوانسته اند به دیو و دلبر نزدیک شوند.

11. کوکو (COCO)

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

یکی از انیمیشن های بسیار زیبایی که اتفاقا موضوع آن نیز به موسیقی ربط دارد، انیمیشن کوکو است. انیمیشن کوکو نه تنها در بخش موسیقی بلکه در تمامی زمینه ها فوق العاده عمل می کند.

در این انیمیشن شخصیت اصلی داستان رویای تبدیل شدن به یک موسیقی دان ماهر مانند الگوی خود ارنستو د لا کروز را دارد. اما خانواده قهرمان داستان بنا به دلایلی از  با موضوع کاملا مخالف هستند و اجازه نمی دهند که او تبدیل به یک موسیقیدان شود.

شخصیت اصلی داستان، میگل که سعی دارد در یک مسابقه استعداد یابی موسیقی، شانس خود را امتحان کند، طی یک اتفاقاتی به دنیای رنگارنگ و زیبای مردگان راه می یابد. در دنیای مردگان او با شخصیتی به نام هکتور آشنا می شود که در ادامه برای آن ها اتفاقات زیادی می افتد.

اگر بعد از دیدن این انیمیشن علاقه مند شدین به ساز گیتار و قصد خرید گیتار کردین میتونید به سایت فروشگاه دالشاد موزیک سر بزنید و قیمت انواع گیتار رو مشاهده کنید.

12. روح (SOUL)

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

انیمیشن روح یکی از آثار برتر سال 2020 است. جو یک معلم گروه موسیقی مدرسه راهنمایی است و دست بر قضا زندگی هیچگاه بر وفق مراد جو پیش نرفته است. جو به جاز علاقه دارد اما بنا به شرایط خانواده اش مجبور شده است که یک معلم موسیقی شود.

در یکی از روز ها ناگهانی اتفاقی برای او می افتد که باعث می شود وارد دنیای دیگر شود تا به فردی کمک کند تا اشتیاقش را پیدا کند. در این حین او متوجه اتفاقاتی می شود و به نوعی دیگر به زندگی نگاه می کند.

حتما بعد از دیدن این انیمیشن دوست دارید روی یک پیانوی زیبا نوازندگی کنید و تصمیم میگیرید ساز پیانو رو حتما یاد بکیرید اگر قصد خرید پیانو دارید میتونید به سایت دلشاد موزیک مراجعه کنید و قیمت انواع پیانو دیجیتال رو ببینید.

13. ریو (RIO)

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

حتی اگر کمی به دنیای انیمیشن علاقه داشته باشید، احتمالا اسم انیمیشن ریو را شینده اید. در صحنه آغازین انیمیشن در ریودوژانیرو پرندگان زیادی توسط دزدان و دلالان گرفته می شوند و برای فروش به دیگر مناطق برده می شوند.

در حین انتقال پرندگان به طور اتفاقی قفس یکی از پرندگان در جاده می افتد و دختری به نام لیندا قفس پرنده را پیدا می کند و تصمیم می گیرد که او را پیش خود نگه دارد. داستان فیلم این گونه آغاز می شود و در ادامه اتفاقات جالبی برای ریو و لیندا می افتد.

ساخت موسیقی این انیمیشن به عهده جان پاول بوده و کارلوس سالدانیا که در کارنامه کاری خود سابقه کارگردانی آثاری همچون سه گانه اول عصر یخبندان و فردیناند 2017 را دارد نیز کارگردانی این انیمیشن را انجام داده است.

14. تارزان 1999 (TARZAN)

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

انیمیشن بعدی که می توان آن را یک انیمیشن با محوریت موسیقی دانست، انیمیشن تارزان محصول 1999 است. شخصیت اصلی این فیلم تازران نام دارد. تارزان یک پسر یتیم است که از کودکی توسط میمونی با نام کالا بزرگ می شود.

تا قبل از دیدن انسان ها تارزان فکر می کند که کالا و دیگر حیوانات جنگل خانواده او هستند، اما در حین گردش گروهی از جهانگردان و نجات جان یکی از آن ها توسط تارزان، شخصیت اصلی پی می برد که انسان است. بعد از فهمیدن این موضوع تارزان باید تصمیم بگیرد که به کدام خانواده تعلق داشته باشد.

15. درون کهکشانی (ENTERGALATIC)

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

انیمیشن درون کهکشانی را می توان بهترین انیمیشن با محوریت موسیقی که در سال 2022 منتشر شده، معرفی کرد. داستان انیمیشن حول شخصیتی به نام جبار، هنرمندی خوش ذوق و جذاب است که با لباس های خیابانی می چرخد.

جبار که در آستانه موفقیت است، بعد از برخوردی کاملا اتفاقی با همسایه عکاس جدیدش میدو، دچار تغییراتی می شود.. این انیمیشن انسجام فوق العاده ای بین محیط بصری و موسیقی اش دارد و همین باعث شده است که به عنوان یکی از آثار خوب 2022 شناخته شود.

نتیجه گیری

یکی از مهم ترین بخش های هر انیمیشن، موسیقی است. به طوری که برخی از بزرگترین و مهم ترین انیمیشن های این صنعت مثل دیو و دلبر، شیر شاه و بسیاری از مواردی که در لیست نام برده شدند، اهمیت بسیار زیادی به موسیقی داده اند و حتی برخی از آن ها بر پایه موسیقی ساخته شده اند.

برای اینکه بیشتر با موسیقی انیمیشن آشنا شوید، در این مقاله برخی به معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی پرداختیم و برخی از بهترین های این حوزه را نام بردیم.

برای مشاهده تمام مقالات فروشگاه دلشاد موزیک روی لینک زیر کلیک کنید:

مشاهده و خواندن مقالات

1 دیدگاه در “معرفی انیمیشن با محوریت موسیقی

  1. سجاد گفت:

    فوق العاده بود ممنون از این معرفی عالی
    کارتون خیلی خوبه دلشادی ها – دمتون گرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید