instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

راهنمای خرید انواع ساز شیکر + معرفی انواع شیکرها

معرفی انواع شیکر

امروزه در دنیای موسیقی ساز های بسیار زیادی وجود دارد که از طریق آن ها می توان به دنیای موسیقی وارد شد. یکی از این ساز ها، ساز شیکر است. اگر می خواهید که درباره ساز شیکر Shaker و انواع این ساز بیشتر بدانید؛ در این مقاله با ما همراه باشید.

 

درباره ساز شیکر

معرفی شیکرها

ساز شیکر، یکی از ساز های محبوب قاره آمریکا است. البته مبدا آن آفریقا هست و توسط بردگان سیاه به آمریکا برده شد. در واقع شیکر یک ساز فوق العاده ی آفریقایی است که اکنون جهانی شده است. شیکر ها به عنوان جایگزینی برای جغجغه های سنتی هستند که در موسیقی های مختلف استفاده می شدند. از ساز شیکر Shaker امروزه در سبک های مختلفی مانند موسیقی های راک استفاده می شود.

صدای شیکر، با حرکات لرزشی ایجاد می شود. با حرکت ساز قطعه های درون آن به حرکت در می آیند و به دیواره ها می خورند. این اتفاق باعث صدا دادن ساز می شود.

 

مدل های مختلف ساز شیکر

مدل های مختلف ساز شیکر

مانند دیگر ساز ها، ساز شیکر نیز مدل های بسیار زیادی دارد. برخی از مدل های آن عبارتند از:

  • تخم مرغی
  • ماراکاس
  • شکره
  • مدل BCH
  • کاباسا
  • تنبوری
  • کاکسی
  • مدل rattle
  • مدل چوب باران
  • مدل foot jingle
  • شیکر شامانیک
  • Cas-cas
  • مدل دانه پلاستیک
  • شیکر چاچا

ساز شیکر برای چه سنی بهتر است ؟

ساز شیکر برای چه سنی بهتر است ؟

در بین انواع ساز شیکر مختلف موجود در بازار می توانید یکی از آن ها را انتخاب و برای فرزند خود تهیه کنید. شاید بپرسید که شیکر برای چه سنی مناسب تر است. در واقع در پاسخ به این سوال باید گفت که ساز شیکر برای تمام بازه های سنی مناسب است و هر کودکی می تواند از آن به راحتی استفاده کند؛ حتی در برخی از مدارس دنیا این ساز را به کودکان آموزش می دهند.

 

ویژگی های ساز شیکر

ویژگی های ساز شیکر

موجود در تمامی سبک ها و اشکال

یکی از دلایلی که باعث می شود ساز شیکر برای هر سنی مناسب باشد؛ موجود بودن آن در سبک ها و اشکال مختلف است. شما می توانید بنا به سلیقه فرزند خود، از بین انواع ساز شیکر یکی را انتخاب کنید.

سبک و قابل حمل بودن

ساز شیکر برای استفاده با دست ساخته شده است. به همین خاطر نسبت به ساز های سنگین مانند طبل فضای بسیار کمتری را اشغال می کند و وزن کمتری نیز دارد. به همین خاطر این ساز را می توان حتی برای کودک های پیش دبستانی نیز خریداری کرد تا با آن بازی کنند.

صدای کمتر

در بین انواع ساز شیکر موجود در بازار باید گفت که تمامی مدل های آن، معمولا صدای کمی دارند. این میزان صدا بسیار کمتر از صدای ساز هایی مانند طبل است. به همین خاطر ساز شیکر را می توان برای استفاده در خانه مناسب تر دانست.

قیمت پایین

یکی از ویژگی های ساز شیکر، قیمت بسیار کمتر آن نسبت به دیگر ساز ها است. شما می توانید به راحتی و با هزینه اندکی صاحب یک ساز شیکر شوید.

راهنمای خرید ساز شیکر

راهنمای خرید ساز شیکر

هنگامی که قصد دارید از بین انواع ساز شیکر یکی را انتخاب کنید؛ باید به موارد زیادی دقت کنید تا بتوانید ساز مناسبی را خریداری کنید. برخی از مهم ترین فاکتور هایی که باید هنگام خرید شیکر در نظر بگیرید؛ شامل موارد زیر می شوند:

قیمت

مهم ترین نکته در انتخاب ساز شیکر، قیمت آن است. همیشه قبل از خرید، سایت های مختلف را بررسی کنید تا بتوانید بهترین قیمت را پیدا کنید.

برند

برند یکی از عوامل تاثیر گذار در کیفیت ساز است. سعی کنید ساز خود را از برندی سابقه دار و با کیفیت خریداری کنید.

گارانتی

سازی که خریداری می کنید؛ باید دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد. از بین انواع سازهای شیکر موجود در بازار، اکثر آن ها از گارانتی بهره می برند و می توانید با خیال راحت آن ها را خریداری کنید.

اندازه و رنگ

در هنگام خرید، دو فاکتور مهم دیگر اندازه و رنگ هستند. سعی کنید سازی را خریداری کنید که مناسب دست شما باشد و رنگ آن نیز با سلایق شما سازگاری داشته باشد.

 

معرفی برخی از بهترین ساز های شیکر بازار

در ادامه می خواهیم برخی از مدل های شیکر در بازار ایران را خدمت شما معرفی کنیم.

مدل ماراکاس

شیکر ماراکاس

مدل ماراکاس، یکی از مدل های محبوب شیکر است که معمولا به صورت جفتی نواخته می شود. این مدل به شکل سنتی از کدو تنبل های خشک ساخته می شود و داخل آن نیز با سنگریزه پر می شود. امروزه می توان این شیکر ماراکاس را در مدل های چوبی، الیافی و پلاستیکی نیز خریداری کنید.

برای خرید شیکر ماراکاس – کلیک کنید

 

مدل تخم مرغی

شیکر تخم مرغی

در بین انواع ساز شیکر، یکی از مدل های محبوب آن مدل تخم مرغی است. خاستگاه این مدل شیکر به آمریکای لاتین بر می گردد. امروزه مدل های بسیار زیاد و مختلفی از ساز شیکر تولید و استفاده می شود.

ساز شیکر تخم مرغی معمولا قیمت کمی دارد و نواختن آن نیز بسیار آسان است. این ساز در دسته ساز های ایدیوفون قرار می گیرد که با تکان دادن آن می توان صدا تولید کرد. شیکر تخم مرغی یکی از مناسب ترین ساز ها برای آموزش موسیقی به کودکان است.

برای خرید شیکر تخم مرغی – کلیک کنید

 

شیکر تخم مرغی ECHOSLAP

شیکر تخم مرغی ECHOSLAP

در بین انواع ساز شیکر تخم مرغی، یکی از مدل هایی که می توانید خریداری کنید؛ مدل تولید شده توسط شرکت ECHOSLAP است. شیکر تخم مرغی Echoslap در رنگ های قرمز، صورتی و آبی تولید شده است و می توان آن را خریداری کرد.

برای خرید شیکر تخم مرغی Echoslap – کلیک کنید

 

شیکر چوبی دوده

شیکر چوبی دوده

شیکر چوبی دوده یکی از مدل های بسیار خوب ساز شیکر است. این ساز قاب چوبی بادوام و بسیار خوبی دارد که می تواند برای کودکان بسیار مناسب باشد. می توان به راحتی از آن در کلاس های درس استفاده کرد.

علاوه بر کیفیت بسیار خوب، این ساز برای در دست گرفتن و استفاده نیز بسیار مناسب است. ساز شکل استوانه ای دارد و کودکان نیز با دست های کوچک خود می توانند آن را در دست بگیرند و از آن استفاده کنند. این ساز در اندازه های ۳ تا ۳.۴ اینچی موجود است.

در بین انواع ساز شیکر، مدل چوبی دوده در مدل های بزرگ و کوچک به فروش می رسد. هر دو مدل بزرگ و کوچک می توانند صدا های مختلفی را تولید کنند. صدا های تولید شده توسط این ساز بسیار ملایم است و می تواند به خوبی با دیگر ساز ها هماهنگ شود. به همین خاطر می توان به راحتی از آن در کلاس درس استفاده کرد. ساز شیکر چوبی دوده، برای سنین ۳ سال به بالا مناسب است.

برای خرید شیکر چوبی دوده – کلیک کنید

 

مشاهده و خرید انواع ساز شیکر

شما می توانید جهت گرفتن مشاوره و یا خرید آنلاین محصول مورد نظر خود با مجموعه دلشاد موزیک ارتباط برقرار کنید. برای این کار می توانید با شماره ۳۳۹۳۸۴۸۷-۰۲۱ تماس بگیرید.

برای مشاهده انواع شیکر shaker و خرید شیکر روی لینک زیر کلیک کنید:

برای دیدن شیکر ها – کلیک کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید