instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

معرفی انواع سبک های موسیقی

معرفی انواع سبک های موسیقی

همه ما می دانیم که موسیقی در تعداد بی شماری از انواع سبک ها به جهان عرضه شده است و هر کدام از آن ها تاریخچه زیبا و جذاب مخصوص به خود را دارند.

در قرن بیستم ما شاهد پیشرفتی چشمگیر در انواع سبک های موسیقی بودیم که بسیاری از آن ها بر روی دیگر سبک ها تاثیر گذاشته اند و تاثیرشان همچنان بر روی محبوب ترین و دلچسب ترین سبک های موسیقی ادامه دارد.

سبک های موسیقی بر اساس عوامل بسیار زیادی دسته بندی می شوند و تعداد آن ها نیز بسیار زیاد است؛ اما محبوب ترین سبک های موسیقی کدام اند؟

ما در این مقاله به معرفی انواع سبک های موسیقی می پردازیم و به شما می گوییم که در دهه های اخیر، محبوب ترین آن ها چه سبکی یا سبک هایی  بوده است.

معرفی انواع سبک های موسیقی

معرفی انواع سبک های موسیقی

معرفی انواع سبک های موسیقی

در چند دهه اخیر، بیشترین و محبوب ترین سبک های موسیقی که در پلتفرم های آنلاین موسیقی گوش داده شده اند، رپ و هیپ هاپ، راک اند رول، پاپ، الکترونیک، ریتم اند بلوز و کلاسیک بوده اند. در ادامه به توضیح هر یک خواهیم پرداخت.

  • سبک موسیقی رپ و هیپ هاپ

معرفی انواع سبک های موسیقی

معرفی انواع سبک های موسیقی

موسیقی رپ سبکی است که در آن خواننده گفتاری موزون دارد و بر روی ضرب های بیت می خواند. بیت های موسیقی رپ می توانند از سمپل پک های آماده و یا سمپل شده از تکه هایی از دیگر آهنگ ها و یا حتی ضبط شده به وسیله ابزار های دیجیتالی مانند کیبورد و … ساخته شده باشند.

مواردی که موسیقی رپ را بیشتر و بهتر نشان می دهند، عبارت اند از نقاشی های خیابانی، بریک دنس و اجرا های زنده خیابانی. می توان گفت که سبک رپ ابتدا در شهر نیویورک در حدود دهه 1970 میلادی شروع شد و بعد از آن به سرعت در میان عموم گسترش یافت.

  • زیر شاخه های سبک موسیقی هیپ هاپ

الد اسکول، دریل لندنی و بریتانیا (که به UK Drill معروف است)، ترپ، رپ گنگستری، لو فای، رپ راک، رپ مامبل و … از زیر شاخه های این سبک موسیقی محبوب شناخته می شوند.

  • سبک موسیقی راک

معرفی انواع سبک های موسیقی

معرفی انواع سبک های موسیقی

موسیقی راک ابتدا در دهه 1950 میلادی در ایالات متحده آغاز شد؛ اما چندی نگذشت که به دلیل تنوع بسیار بالای آن همه گیر شد و در جای جای دنیا شنیده شد.

به دلیل تنوع بسیار بالای این سبک از موسیقی، هنوز نمی توان به تعریفی درست و مشخص از آن دست یافت. با این حال می توان گفت که موسیقی راک دارای ضرب آهنگی قوی است که معمولا با گیتار الکتریک و درام همراه می شود و عموما توسط افرادی با صدای بسیار بلند خوانده می شود.

این یک تعریف بسیار ساده از موسیقی راک است؛ زیرا از میان انواع سبک های موسیقی، این سبک بسیار جذاب و پویا دنبال می شود.

  • زیر شاخه های سبک موسیقی راک

از میان انواع گسترده سبک موسیقی راک می توانیم آلترنیتیو راک، راک اند رول، پراگرسیو راک، پانک راک، بلوز راک، فانک راک و … را نام ببریم.

  • سبک موسیقی متال

هوی متال یا همان متال ساده، یک سبک از سبک موسیقی راک است که در اواخر دهه ۱۹۶۰ و اوایل دهه ۱۹۷۰، به طور عمده در بریتانیا و ایالات متحده شناخته شد.

  • سبک موسیقی پاپ

معرفی انواع سبک های موسیقی

معرفی انواع سبک های موسیقی

موسیقی پاپ سبکی از موسیقی است که می توان گفت در حال حاضر بیشترین جذابیت را در بین عموم مردم دارد. در این سبک می توان از هر نوع سازی برای ساخت موسیقی استفاده کرد؛ البته تا زمانی که موسیقی ساخته شده هنوز برای مخاطبان شاد، جذاب و جالب باشد.

اولین موسیقی های پاپ در اواخر قرن نوزدهم به گوش مردم رسیدند و تا به امروز نیز محبوبیت خود را حفظ کرده اند.

  • زیر شاخه های سبک موسیقی پاپ

آرت پاپ، پاپ ارکسترال، بابل گام پاپ، سان شاین پاپ، سینت پاپ، پاپ سنتی و … از زیر شاخه های سبک موسیقی پاپ به شمار می روند.

  • سبک موسیقی جاز

معرفی انواع سبک های موسیقی

معرفی انواع سبک های موسیقی

جاز از طریق در هم آمیخته شدن سنت های آفریقایی آمریکایی با فرهنگ های دیگر در اوایل قرن بیستم شروع به توسعه یافتن کرد.

ویژگی سبک جاز بداهه نوازی است و این ویژگی نیاز به خواننده ای خود جوش دارد که بتواند به راحتی تکنوازی کند و موسیقی زیبایی را در طول اجرا بنوازد. موسیقی جاز معمولا ریتمیک است.

  • زیر شاخه های سبک موسیقی جاز

بیگ بند، باپ، جاز کلاسیک، وکال جاز و … از زیر شاخه های این سبک از انواع سبک های موسیقی هستند.

  • سبک موسیقی ریتم اند بلوز

سبک موسیقی ریتم اند بلوز که به نام آر اند بی نیز شناخته می شود، نوعی از انواع سبک های موسیقی است که در دوران پس از جنگ جهانی دوم بسیار محبوب شد. چندی نگذشت که انواع دیگری از دل سبک آر اند بی بیرون آمدند.

  • سبک موسیقی فانک

معرفی انواع سبک های موسیقی

معرفی انواع سبک های موسیقی

سبکی که ابتدا در دهه ۱۹۷۰ در ایالات متحده به عنوان یک موسیقی عامه پسند در سیاه پوستان شروع شد. سبکی که برگرفته از روح آدمی بود و با تأثیراتی از سبک جاز متولد شده بود.

سبک موسیقی فانک با ریتمی قوی، آهسته و بسیار هماهنگ و ریتمیک همراه است.

  • سبک موسیقی محلی

سبکی بسیار جذاب که ابتدا در دهه ۱۹۵۰ در ایالات متحده کلید خورد و ترکیبی از موسیقی سنتی با فرم های متفاوتی از راک و اشعاری با محتوای اجتماعی دارد که سادگی ترکیب آن، بسیار جذاب است.

  • سبک موسیقی دیسکو

معرفی انواع سبک های موسیقی

معرفی انواع سبک های موسیقی

سبک موسیقی دیسکو یک سبک موسیقی رقص بود که محبوبیت خود را در اواسط دهه ۱۹۷۰ به اوج رساند. بیشتر علاقه مندان این سبک از طرفداران موسیقی آمریکایی لاتین و خبره های موسیقی های روانگردان بودند.

  • سبک موسیقی کلاسیک

موسیقی کلاسیک یک سبک بسیار پیچیده است و درک آن به دانش بالایی نیاز دارد. موسیقی کلاسیک از ساز های متفاوت به نحو بسیار پیچیده استفاده می کند که اغلب نمایش آن ها در قالب یک سمفونی، اپرا و یا دیگر شکل ها است.

همچنین موسیقی کلاسیک با عنوان موسیقی فرهیخته نیز شناخته می شود. آغاز موسیقی کلاسیک را می توان قرن نوزدهم دانست، سبکی که در آن زمان بر اساس سنت های سبک موسیقی مقدس مسیحیان غربی شروع به کار کرد و به تدریج برجسته تر شد. اگر به سبک موسیقی کلاسیک علاقه دارید و میخواید نوازندگی گیتار رو شروع کنید برای خرید گیتار کلاسیک میتونید به فروشگاه دلشاد موزیک سر بزنید.

  • سبک موسیقی الکترونیک

معرفی انواع سبک های موسیقی

معرفی انواع سبک های موسیقی

موسیقی الکترونیک سبکی متفاوت در صنعت موسیقی است که ساخت آن با استفاده از انواع مختلفی از دستگاه های الکترونیکی صورت می گیرد. به عنوان مثال دستگاه هایی مانند سینت سایزر، کیبورد، نرم افزار های کامپیوتری و … در تولید این سبک از موسیقی نقش دارند.

  • سبک موسیقی بلوز

این سبک از انواع سبک های موسیقی به عنوان موسیقی ای شناخته می شود که از نت های پایین استفاده می کند تا بتواند اهدافی که می خواهد را بیان کند و ساختار موسیقی را به گونه ای تکراری حفظ کند. این سبک موسیقی با وجودیکه با سایر سبک ها متفاوت است اما علاقمندان زیادی دارد.

سبک موسیقی مسیحی

این سبک که به نام موسیقی انجیل نیز شناخته می شود، برای بیان عقیده های فردی یا اجتماعی و عمدتا برای افراد مسیحی ساخته شده است.

  • سبک موسیقی اسکا

معرفی انواع سبک های موسیقی

معرفی انواع سبک های موسیقی

این سبک در اواخر دهه ۱۹۵۰ در جامائیکا متولد شد و سبک هایی مانند جاز، ریتم اند بلوز و جامپ بلوز را در خود ترکیب کرد و به سبکی زیبا، جذاب و شیوا برای بیان اشعار گوناگون و متفاوت تبدیل شد.

جمع بندی

تاریخ موسیقی همواره جذاب، پیچیده و در عین حال به هم پیوسته است و بسیاری از سبک هایی که ما در این مقاله بررسی کردیم، نه تنها ریشه در فرهنگ دارند و تاثیر خود را بر روی فرهنگ مردم یک منطقه گذاشته اند؛ بلکه کل دنیا را نیز در بر گرفته اند و این پیشروی همچنان ادامه دارد.

همان گونه که می دانید، فرقی ندارد که سبک موسیقی مورد علاقه شما چیست، با هر سلیقه ای که دارید قطعا بسیاری از انواع سبک های متفاوت را تا به حال شنیده اید و تاثیر آن ها را در زندگی و فرهنگ خود احساس کرده اید.

امیدواریم خواندن این مقاله به شما کمک کند تا دانش خود را درمورد انواع سبک های موسیقی بالا ببرید.

برای مشاهده تمام مقالات آموزشی روی لینک زیر کلیک کنید.

مشاهده مقالات آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید