instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

آموزش ساکسیفون بدون مراجعه حضوری به آموزشگاه

آموزش ساکسیفون بدون مراجعه حضوری به آموزشگاه

آیا تا به حال فکر کرده‌ اید که چگونه می ‌توانید ساکسیفون بنوازید؟ برای اینکه به خوبی آموزش ببینید، می توانید به صورت آنلاین یا حضوری آموزشتان را شروع کنید و با دیدن تمام مراحل، یک اجرای زیبا داشته باشید و اطرافیان خود را حیرت ‌زده کنید.

جالبی این ساز این است که به شدت یک ساز آکوستیک چند کاره است و وقتی آموزش ساکسیفون را بگذرانید، آن وقت است که می ‌توانید انواع سبک‌ های موسیقی ارکستری کلاسیک، بلوز، راک اند رول و جاز را اجرا کنید؛ منتها برای اینکه به این هدف عالی برسید، اول از همه باید یاد بگیرید چگونه بنشینید و بدن، دست ‌ها و دهانتان در چه حالتی قرار بگیرند.

 

نحوه نشستن

به گونه‌ ای روی صندلی بنشینید تا کمر و شانه‌ های شما در وضعیت راحت و صافی باشند و پا ها روی کف زمین قرار بگیرند. به سمت راست صندلی میل پیدا کنید تا پای راست شما کمی از صندلی فاصله داشته باشد و ساکسیفون که روی پای شما قرار گرفته، به صندلی برخورد نکند.

  • با اینکه می توانید ساکسیفون را ایستاده بنوازید؛ اما مبتدی‌ ها زمانی که آموزش ساکسیفون را آغاز می کنند، راحت تر هستند که بنشینند.
  • روی صندلی‌ هایی که دسته دارند ننشینید. این را از آن جایی می گوییم که نمی توانید وضعیت بدنی خوبی برای اجرای ساکسیفون داشته باشید.
  • شانه‌ هایتان را بالا نکشید، گردنتان را سیخ نکنید و کمرتان را خیلی به عقب نبرید.

 

نحوه گرفتن ساکسیفون

نحوه گرفتن ساکسیفون

با هر دو دستتان یک شکل نیم دایره یا همان «C» درست کنید؛ یعنی چهار انگشتتان را به یکدیگر بچسبانید و انگشت‌ های شستتان را به سمت چهار انگشت دست خم کنید.

حالا می‌ توانید انگشت شست راستتان را در محل قرار گرفتن انگشت شست در ساکسیفون قرار دهید که درست زیر بند قرار گرفته است. حالا چهار انگشت دست راستتان که به شکل «C» است را به آرامی ببندید و آن‌ ها را روی 3 کلید قرار دهید.

 

10 نکته برای افراد مبتدی

نوازنده‌ های تازه‌ کاری که می‌ خواهند آموزش ساکسیفون ببینند، معمولاً تصور می ‌کنند که خیلی راحت می‌ توانند تن سازشان را تنظیم کنند و بنوازند؛ اما کار به همین راحتی ‌ها هم نیست و باید فوت کوزه‌ گری آن را بدانند. البته نگران نباشید؛ چون در آموزش ساکسیفون پیشنهاد نمی‌ کنیم که برای چند ساعت در روز، گام‌ های سازتان را بنوازید یا از یک ساکسیفون برای چند ماه استفاده کنید.

این کار ها انگیزه ‌تان را از شما می ‌گیرد. نکاتی که بررسی می‌ کنیم را می ‌توانید در هر زمان که خواستید در تمام ساز های ساکسیفون پیاده کنید. در این قسمت نوبتی هم که باشد، نوبت بررسی 10 نکته ‌ای است که باید بدانید.

نوت ‌های موزیک و نحوه نواختن با ساکسیفون را بشناسید.

تا به حال از خودتان پرسیده اید که چگونه نت‌ های بالا را با ساکسیفون اجرا کنید؟ یا چگونه انگشتانتان را روی نت ‌های این ساز قرار دهید. این‌ جاست که نوت‌ های موزیک و نحوه نواختن آن‌ ها را باید بشناسید.

گوشتان را تمرین دهید

وقتی بتوانید طیفی از نت‌ های ساکسیفون را اجرا کنید، می بینید که نت ها چگونه نواخته می ‌شوند. روش‌ های زیادی برای این تمرین وجود دارد که می‌ توانید آن ها را بررسی کنید.

آواز بخوانید

وقتی تن ملودی ساکسیفون را بخوانید، به این مهارت می ‌رسید که ببینید نت‌ ها دقیقاً چه صدایی در ذهنتان باید داشته باشند. برای این کار اصلاً لازم نیست آواز بخوانید و فقط باید آواز تن ملودی را در ذهنتان تصور کنید.

نفس عمیق بکشید و تکنیک های نفس گیری را اجرا کنید.

نحوه نفس گیری ساکسیفون

بسیاری از مبتدیان در دوره‌ های آموزش ساکسیفون تصور می ‌کنند که نفس‌ گیری می‌ تواند سخت باشید؛ اما از آنچه تصور می‌ کنید راحت‌ تر است. نفس‌ گیری به شما کمک می‌ کند هوای کافی به داخل ریه‌ هایتان وارد شود و بتوانید نت‌ های بلند و عبارت های چند قطعه ای را با ساکسیفون اجرا کنید.

ماهیچه‌ های دهانتان را تمرین دهید.

برای اینکه بتوانید ساکسیفون را به خوبی بنوازید، ماهیچه‌ های دهانتان باید آموزش ببینند تا روی تولید صدا تأثیر مثبتی داشته باشند.

شیت موزیک هم سطح و مورد علاقه خودتان را پیدا کنید.

حتماً شیت موزیکی که به آن علاقه ‌مند هستید را بنوازید؛ البته شاید بپرسید که شیت موزیک‌ های زیادی در دنیا وجود دارد و می ‌خواهید بدانید که چگونه شیت دوست‌ داشتنی خودتان را از بین همه آن‌ ها انتخاب کنید.

این ‌جاست که پیشنهاد می ‌کنیم به سایت‌ هایی که شیت موزیک ارائه می‌ دهند مراجعه کنید و یکی از آن‌ ها را انتخاب کنید.

گروه تشکیل دهید.

یک گروه موسیقی تشکیل دهید. وقتی که با یک گروه موسیقی کار کنید، لذت بیشتری می‌ برید و حتی انگیزه و مهارتتان هم به سرعت تقویت می‌شود.

اجرایتان را ضبط کنید و گوش کنید.

با اینکه صدای ساکسیفون با صدای ضبط شده آن متفاوت است؛ اما بهتر است اجرایتان را ضبط کنید و چند بار به آن گوش کنید. نگران نباشید. اجرایی که ضبط می ‌کنید را قرار است فقط خودتان گوش کنید تا نکاتی که می‌ خواهید را از آن یاد بگیرید.

روی استیج ساکسیفون بنوازید.

نحوه دست گرفتن ساکسیفون

شاید حرکت جسورانه‌ ای باشد؛ اما تمام موسیقی ‌دانان باید مهارت‌ های خود را به سرعت تقویت کنند و این هم زمانی اتفاق می ‌افتد که مهارت ‌های نوازندگی‌ شان را روی استیج موسیقی به گوش همه برسانند.

البته شاید تصور کنید که باید جلوی مردمی که برای استیج می‌ آیند، کنسرت برگزار کنید که به شما می‌ گوییم نه. یک نوازنده ساکسیفون وقتی که پای خود را روی صحنه می‌ گذارد، با فرصت ‌های بی ‌نظیری رو به‌ رو می‌ شود.

از ساکسیفون‌ تان لذت ببرید.

نوبتی هم باشد، نوبت لذت بردن از سازتان است. با اینکه وقتی آموزش ساکسیفون می‌ بینید، خودتان را باید درگیر تمرین ‌های یکنواختی کنید؛ اما بعد از اینکه چم و خم آن را یاد بگیرید، دیگر می ‌توانید از نواختن ساز ساکسیفون خود لذت ببرید.

 

معرفی محصول

آموزش ساکسیفون

برای آموزش نواختن ساز ساکسیفون، آموزش های غیرحضوری انتخاب خوبی است؛ اگر فرصت به آموزشگاه رفتن را ندارید و یا با آموزش در منزل راحت تر هستید. مجموعۀ آموزش تصویری ساز ساکسیفون مجموعه دلشاد، در دروس مختلفی زیر و بم این ساز را آموزش می دهد.

عناوین این مجموعۀ آموزش تصویری ساز ساکسیفون عبارت هستند از:

  • ساختمان ساز و نحوه دست گرفتن ۱
  • ساختمان ساز و نحوه دست گرفتن ۲
  • نحوه نواختن و تولید صدا از ساکسیفون قسمت ۱
  • نحوه نواختن و تولید صدا از ساکسیفون قسمت ۲
  • خطوط حامل، کلید سل و ارزش زمانی نت ها
  • اجرای دروس ۱ – ۶ تمرین نت سیاه و سکوت سیاه
  • اجرای دروس ۷ – ۱۱ تمرین نت سیاه و سکوت سیاه
  • اجرای دروس ۱۲ – ۱۷ تمرین گام سل ماژور و نت فادیز
  • اجرای دروس ۱۸ – ۲۳ تمرین نت گرد و علامت تکرار
  • اجرای دروس ۲۴ – ۳۲ تمرین نت می و علامت برگشت
  • اجرای دروس ۳۳ – ۳۷ تمرین نت چنگ
  • اجرای دروس ۳۸ – ۴۰ تمرین نت سل دیز و فادیز و علامت خط اتحاد
  • اجرای دروس ۴۱ – ۴۹ تمرین نت فا و ارزش زمانی نت نقطه دار و علامت ولت
  • اجرای دروس ۵۰ – ۵۹ تمرین نت سل
  • علائم دینامیک صوت
  • تمرین گام و آژیر قسمت ۲
  • مبحث ریتم: خوانش ریتم قسمت ۱
  • مبحث ریتم: خوانش ریتم قسمت ۲
  • اجرای دو قطعه نمونه
  • نحوۀ تمیز کردن ساز
  • آشنایی با استاد

کلام آخر

برای نواختن ساز ساکسیفون می‌ توانید به صورت خودآموز و به صورت حضوری در کلاس های آموزش ساکسیفون شرکت کنید تا ساز و کار این ساز آکوستیک را یاد بگیرید. البته این علاقه شماست که نشان می‌ دهد چه قدر می‌ توانید خودتان را به درجات عالی موسیقی برسانید.

در این‌ جا نحوه نشستن، نحوه قرار گرفتن ساز ساکسیفون و نکاتی که باید مبتدی‌ ها بدانند را بررسی کردیم. البته برای اینکه چیز های بیشتری آموزش ببینید، بهتر است آموزش ساکسیفون را از همین امروز شروع کنید تا با تمرین‌ های مستمرتان، دوستانتان را شگفت ‌زده کنید.

برای خرید ساز ساکسیفون خرید آموزش تصویری ساز ساکسیفون روی لینک های زیر کلیک کنید

خرید ساز ساکسیفون- دلشاد موزیک

خرید آموزش تصویری ساز ساکسیفون-دلشاد موزیک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید