instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

لیست همه فیلم های تاریخ درباره موسیقی راک

موسیقی راک، یکی از پرطرفدارترین و موثرترین سبک‌های موسیقی در تاریخ است که تاثیرات عمیقی بر فرهنگ جهانی داشته است. این سبک موسیقی از دهه ۱۹۵۰ میلادی تاکنون پیشرفت کرده و با صدای قوی گیتارها، آوازهای برجسته و ریتم‌های قوی مورد توجه قرار گرفته است.

این نوع موسیقی، نه تنها بر جوانان و نسل‌های بعدی تأثیر گذاشته است، بلکه به عنوان یک فرهنگ جهانی شناخته می‌شود که ارزش‌ها و ایده‌های خاص خود را دارد.

امروزه، موسیقی راک به طور گسترده در صنعت سینما و تلویزیون به کار گرفته می‌شود. از آغاز تاریخچه فیلم‌سازی، فیلمسازان و کارگردانان به ترانه‌ها و شعرهای راک روی آورده و با استفاده از آن‌ها داستان‌های بزرگ و پرشوری را بر روی پرده نقاشی می‌کنند. برخی از این فیلم‌ها به صورت بیوگرافی‌ها و داستان‌های مستقل ساخته شده‌اند که موسیقی راک را به عنوان محوری برای شناخت فرهنگ و تاریخ آن به ارمغان می‌آورند.

لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

سبک موسیقی راک که با نام راک اند رول شناخته می شود، یکی از محبوب ترین سبک های موسیقی است و خواننده های و گروه های موسیقی متعددی در این سبک فعالیت کرده اند.

سبک راک اند رول یک مانیفست جمعی برای پایان دادن به جنگ، حرص و آز، سرمایه داری و عشق به بشریت بدون در نظر گرفتن نژاد یا جنسیت است و به همین دلیل به سرعت محبوب شد. در ادامه لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک را معرفی می کنیم. این فیلم ها روح، محتوا، سبک و نگرش موسیقی راک را در درون خود جای داده اند.

1.Airheads (کله پوک‌ها)

فیلم Airheads (کله پوک ها) - لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم Airheads (کله پوک ها) – لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم کله پوک‌ها با کارگردانی مایکل لمان است و محصول سال 1994 است. این فیلم یکی از بهترین فیلم ها درباره موسیقی راک است که در دهه 90 ساخته شده است. در این فیلم یک گروه راک اند رول به نام رنجرز یک ایستگاه رادیویی را به گروگان می گیرند تا موسیقی دموی خود را بر روی بر روی رادیو پخش کنند.

بازیگران این فیلم آدام سندلر، استیو بوشمی، برندان فریزر، مایکل ریچاردز، مایکل مک کنی و کریس فارلی هستند. این فیلم یک فیلم هیجان انگیز و کمدی است و موسیقی فیلم جالب است.

2. Heavy Metal (هوی متال)

فیلم Heavy Metal (هوی متال) - لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم Heavy Metal (هوی متال) – لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم هوی متال با کارگردانی جرالد پاترتن محصول سال 1981 است. فیلم هوی متال نوعی فیلم فانتزی است و مجموعه ای از داستان های فانتزی دیستوپیایی است که یک گوی سبز آن ها را روایت می کند. این فیلم ترکیبی از آهنگ های راک دهه 80 است و با استفاده درست از این آهنگ ها در فیلم، خواننده را میخکوب می کند.

فیلم هوی متال با الهام از مجموعه ای از مجله های کمیک با همین نام ساخته شده است. بسیاری از تماشاگران وقتی صدای یوجین لوی و جان کندی را در این فیلم شنیدند، شگفت زده شدند.

3. 200 motels (200 متل)

فیلم 200 motels (200 متل) - لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم 200 motels (200 متل) – لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم 200 متل با کارگردانی فرانک زاپا محصول سال 1971 است. این فیلم ادای دین کارگردان به زندگی جنون آمیز جاده ای یک گروه راک است. این فیلم سوررئالیستی شاید در ابتدا پوچ به نظر می رسد و مخاطب دیگری جز خود سازنده فیلم نداشته باشد؛ اما موسیقی متن خوب فیلم و جسارت کارگردان آن را به یکی از بهترین فیلم ها درباره موسیقی راک تبدیل کرده است.

صحنه های فیلم تجربی هستند و درگیری های ایجاد شده در فیلم واقعی است. بیشتر دیالوگ های فیلم برگرفته از ضبط های مخفیانه زاپا از گروه موسیقی خود است. موسیقی متن فیلم مملو از آهنگ های جدید، تنظیم های ارکسترال و موسیقی های ارکستر فیلارمونیک لندن است.

4. Head (سر)

فیلم Head (سر) - لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم Head (سر) – لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

این فیلم با کارگردانی باب رافلسون محصول سال 1968 است. جک نیکلسون و باب رافلسون به طور مشترک فیلم نامه را نوشته اند و ویکتور ماتیور، تری گار، فرانک زاپا و آنت فونیچلو در این فیلم نقش آفرینی کرده اند.

Monkees یک گروه پاپ و راک معروف بوده است و این فیلم هم نوعی ادای دین به این گروه است و چگونگی از هم پاشیدن گروه را نشان می دهد. این فیلم پوچ، سرگرم کننده و خنده دار است.

5. Rock n Roll High School (دبیرستان راک اند رول)

فیلم Rock ‘n’ Roll High School (دبیرستان راک اند رول) - لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم Rock ‘n’ Roll High School (دبیرستان راک اند رول) – لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

 فیلم دبیرستان راک اند رول با کارگردانی آلن آرکوش محصول سال 1979 است و در دسته بهترین فیلم ها درباره موسیقی راک قرار می گیرد. این فیلم داستان ریف راندل را که یک دانش آموز دبیرستانی است، روایت می کند.

ریف آهنگی برای گروه موردعلاقه اش ساخته است و می خواهد آهنگ را به آن ها برساند؛ اما مدیر شیطان صفت مدرسه بلیط ها را مصادره می کند. این فیلم نوعی موزیکال شاد و جوان پسند است و سکانس هایی پرانرژی دارد.

6. Bohemian Rhapsody (بوهمین راپسودی)

فیلم Bohemian Rhapsody (بوهمین راپسودی) - لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم Bohemian Rhapsody (بوهمین راپسودی) – لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

این فیلم با کارگردانی برایان سینگر و دکستر فلچر محصول سال 2018 است. رامی مالک با بازی در نقش فردی مرکوری جایزه اسکار را از آن خود کرد و با بازی درخشان خود این فیلم را به بهترین فیلم ها درباره موسیقی راک تبدیل کرد.

آنتونی مک کارتن، نویسنده این فیلم، برای نزدیک شدن این فیلم به واقیت با برایان می و دیگر اعضای باقی مانده گروه کویین مشورت کرد. نام فیلم به یکی از آهنگ های گروه کویین اشاره دارد. فیلم بیشتر دوران حرفه ای گروه کویین و زندگی فردی مرکوری را روایت می کند.

7. Detroit Rock City (شهر راک دیترویت)

فیلم Detroit Rock City (شهر راک دیترویت) - لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم Detroit Rock City (شهر راک دیترویت) – لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

این فیلم با کارگردانی آدام ریفکین و محصول سال 1999 است. این فیلم نیز در دسته بهترین فیلم ها درباره موسیقی راک قرار می گیرد و داستان چهار دوست است که از اجرای گروه کیس در دیترویت ناامید شده اند و تلاش می کنند اجرای این گروه را به نحوی ببینند.

نام این فیلم برگرفته از یکی از آهنگ های معروف گروه کیس است. جلوه های بصری فیلم چیز خاصی ندارد؛ اما شما با دیدن فیلم درگیر سرنوشت این چهار دوست می شوید و با یک پایان عالی شگفت زده می شوید. این فیلم به شما یادآوری می کند که وقتی چیزی را می خواهید، نباید اجازه دهید هیچ چیز مانع شما شود.

8. Yellow Submarine (زیر دریایی زرد)

فیلم Yellow Submarine (زیر دریایی زرد) - لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم Yellow Submarine (زیر دریایی زرد) – لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

این انیمیشن با کارگردانی جرج دانینگ و محصول سال 1968 است. این انیمیشن کمدی، موزیکال و فانتزی براساس یکی از آهنگ های گروه بیتلز ساخته شده است.

در ابتدا قرار بود اعضای گروه بیتلز در فیلم به جای خودشان صداپیشگی کنند اما این اتفاق نیفتاد. تصویرسازی فیلم بسیار زیباست و مخاطب را درگیر می کند و کسانی که طرفدار گروه بیتلز هستند باید این فیلم را تماشا کنند. سبک منحصر به فرد این فیلم در انیمیشن سازی، باعث موفقیت آن در گیشه شد.

9. Walk Hard: The Dewey Cox Story (محکم راه برو: داستان دیوی کاکس)

فیلم Walk Hard: The Dewey Cox Story (محکم راه برو: داستان دیوی کاکس) - لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم Walk Hard: The Dewey Cox Story (محکم راه برو: داستان دیوی کاکس) – لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم محکم راه برو: داستان دیوی کاکس با کارگردانی جیک کاسدان محصول سال 2007 است و زندگی حرفه ای یک ستاره راک تخیلی را روایت می کند. درواقع این فیلم از زندگی اعضای گروه بیتلز، برایان ویلسون، جری گارسیا، باب دیلن و الویس الهام گرفته است. این فیلم کمدی نوعی ادای دین به میراث راک کلاسیک است و جان سی ریلی در نقش دیوی کاکس بازی می کند.

دیگر بازیگران فیلم عبارتند از: جنا فیشر، تیم مدوز و کریستن ویگ. شخصیت اصلی فیلم درگیر سوء مصرف مواد مخدر، شکست و آسیب دوران کودکی است. ریلی در این فیلم تمام موسیقی های نوشته شده برای فیلم را خودش اجرا می کند و این فیلم کمدی جاه طلبانه را تبدیل به یکی از بهترین فیلم ها درباره موسیقی راک می کند.

10. Bill And Teds Excellent Adventure (ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد)

فیلم Bill And Ted’s Excellent Adventure (ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد) - لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم Bill And Ted’s Excellent Adventure (ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد) – لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

 فیلم ماجراجویی بسیار عالی بیل و تد با کارگردانی استیون هرک محصول سال های 1989، 1991 و 2020 است و درواقع سه گانه است. این فیلم روایتگر دو راکر دبیرستانی است که در زمان سفر می کنند و قصد دارند آهنگی بنویسند که به صلح جهانی کمک کند. کیانو ریوز و الکس وینتر در این فیلم نقش آفرینی می کنند.

دو قسمت بعدی این فیلم با نام «سفر وحشیانه بیل و تد» و «بیل و تد با موسیقی مواجه می شوند» منتشر شده اند.

11. Waynes World (جهان وین)

فیلم Wayne’s World (جهان وین) - لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم Wayne’s World (جهان وین) – لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

 فیلم جهان وین محصول سال 1992 و با کارگردانی پنلوپه اسفیریس است. مایک مایرز که به عنوان یک کمدین پرکار شناخته می شود، نقش اصلی این فیلم است. پنلوپه اسفیریس نامی آشنا در حوزه فیلم های مربوط به موسیقی راک است. فیلنامه این فیلم بسیار عالی است و بدون آن که بخواهید دیالوگ های این فیلم را نزد خود تکرار می کنید.

فیلم جوک های مربوط به شکستن دیوار چهارم دارد. داستان این فیلم درمورد فروش برنامه تلویزیونی وین و گارث است.

12. Purple rain (باران ارغوانی)

فیلم Purple rain (باران ارغوانی) - لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم Purple rain (باران ارغوانی) – لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

باران ارغوانی محصول سال 1984 و به کارگردانی آلبرت مانیولی است. این فیلم براساس زندگی پرینس و گروه موسیقی اوست که دوران کودکی سختی دارد و بعدا به یکی از چهره های موسیقی راک تبدیل می شود. خود پرینس در این فیلم نقش آفرینی می کند و آهنگ های فیلم را اجرا می کند.

13. Wild zero (صفر وحشی)

فیلم Wild zero (صفر وحشی) - لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم Wild zero (صفر وحشی) – لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم صفر وحشی به کارگردانی تتسورو تاکوچی محصول سال 1999 است. این فیلم داستان یک گروه راک ژاپنی است که با ارتشی از زامبی های بیگانه مبارزه می کنند. موتور سیکلت، گیتار، انفجار و … مشخصه های اصلی این فیلم هستند. این فیلم به دلیل پرداختن به یک شخصیت تراجنسیتی مورد تحسین قرار گرفته است و در ژانر خود بی نظیر و تحسین برانگیز است.

14. The Rocky Horror Picture Show (راکی هارور)

فیلم The Rocky Horror Picture Show (راکی هارور) - لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم The Rocky Horror Picture Show (راکی هارور) – لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم راکی هارور به کارگردانی جیم شارمن و محصول سال 1975 است. این فیلم کمدی، ترسناک و موزیکال است و از یک نمایش به همین نام الهام گرفته است. بازیگران این فیلم تیم کوری، بری باستویک، چارلز گری و جاناتان گری است.

در این فیلم اتومبیل یک زوج در جاده خراب می شود و آن ها به خانه ای پناه می برند که در تصرف بیگانگانی از ترانسیلوانیاست. این فیلم در سال 2016 یک بازسازی تلویزیونی داشته است.

15. Pink Floyd: The Wall (پینک فلوید: دیوار)

فیلم Pink Floyd: The Wall (پینک فلوید: دیوار) - لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم Pink Floyd: The Wall (پینک فلوید: دیوار) – لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

 فیلم پینک فلوید: دیوار به کارگردانی آلن پارکر و محصول سال 1982 است و نامش را از آلبوم گروه پینک فلوید گرفته است و فیلمی طولانی درمورد همین آلبوم است. در این فیلم باب گلداف نقش یک قهرمان روان پریش را بازی می کند که حالتی جنون آمیز و سرخورده دارد.

این فیلم به تاثیرات جنگ بر جامعه، آسیب های روحی در دوران کودکی و تاثیرات انزوا بر سلامت عقل می پردازد. گلداف در فیلم بسیاری از آهنگ های آلبوم را اجرا می کند.

16. Elvis (الویس)

فیلم Elvis (الویس) - لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم Elvis (الویس) – لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم الویس محصول سال 2022 و به کارگردانی باز لورمن است. این فیلم زندگی الویس پرسلی، خواننده معروف سبک راک اند رول را روایت می کند. آستین باتلر و تام هنکس بازیگران اصلی این فیلم هستند و اولیویا دی یونگ، هلن تامسون، ریچارد راکسبرا و دیوید ونهام دیگر بازیگران این فیلم هستند.

17. Tenacious D In The Pick Of Destiny (تینیشس دی در پیک سرنوشت)

فیلم Tenacious D In The Pick Of Destiny (تینیشس دی در پیک سرنوشت) - لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم Tenacious D In The Pick Of Destiny (تینیشس دی در پیک سرنوشت) – لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

 فیلم تینیشس دی در پیک سرنوشت به کارگردانی لیام لینچ محصول سال 2006 است. داستان درمورد پسری جوان است که به خاطر علاقه اش به موسیقی راک از خانه والدینش بیرون انداخته می شود. او نیز با یک نوازنده گیتار یک گروه تشکیل می دهد.

ماجراجویی این دو جوان خنده دار، هیجان انگیز و فوق العاده است و به همین دلیل این فیلم در دسته بهترین فیلم ها درباره موسیقی راک قرار می گیرد.

18. Almost Famous (تقریبا مشهور)

فیلم Almost Famous (تقریبا مشهور) - لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم Almost Famous (تقریبا مشهور) – لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

 فیلم تقریبا مشهور به کارگردانی کامرون کرو محصول سال 2000 است. داستان این فیلم درمورد جوانی به نام ویلیام میلر است که می خواهد مقاله ای برای مجله رولینگ استون بنویسد و به همراه یک گروه راک به تور کنسرتشان برود.

کیت هادسون، زوئی دشانل، فرانسیس مک دورمند و فیلیپ سیمور هافمن بازیگران این فیلم هستند. عشق نافرجام، حرص و آز و ساده لوحی مضامینی هستند که در این فیلم به آن ها پرداخته می شود.

19. School Of Rock (مدرسه راک)

فیلم School Of Rock (مدرسه راک) - لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم School Of Rock (مدرسه راک) – لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم مدرسه راک به کارگردانی ریچارد لینکلیتر محصول سال 2003 است. ریچارد لینکلیتر به موسیقی راک علاقه زیادی دارد و جای تعجب نیست که یکی از بهترین فیلم ها درباره موسیقی راک را ساخته است. جک بلک و جان کیوزاک از بازیگران این فیلم هستند.

فیلم مدرسه راک فیلمی در مرز بین فیلم های خانوادگی و بزرگسالان است. جک بلک نقش یک راکر بدشانس را بازی می کند که از گروهش اخراج می شود و در یک مدرسه خصوصی به عنوان یک معلم استخدام می شود. او متوجه می شود که دانش آموزانش به راک و موسیقی و گیتار الکتریک علاقه زیادی دارند و آن ها را برای یک مسابقه آماده می کند.

20. This Is Spinal Tap (این اسپینال تپ است)

فیلم This Is Spinal Tap (این اسپینال تپ است) - لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم This Is Spinal Tap (این اسپینال تپ است) – لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

فیلم این اسپینال تپ است با کارگردانی راب رینر در سال 1984 منتشر شده است. این فیلم داستان یک گروه راک در دهه 70 به نام اسپینال تب را روایت می کند. فرن درشر، راب رینر، مایکل مک کین و کریستوفر گست بازیگران این فیلم هستند.

جمع بندی

فیلم های مرتبط با موسیقی راک اند رول می توانند تجربه بسیار شگفت انگیزی باشند و به تماشاگران اجازه می‌دهند که با نگاهی عمیق تر به این سبک موسیقی و هنرمندان مشهور آن آشنا شوند.

در این مقاله ما چند فیلم از بهترین فیلم ها درباره موسیقی راک را بررسی کردیم. البته تشخیص هر کس درمورد فیلم های مربوط به راک اند رول متفاوت است. این فیلم ها فیلم های زندگی نامه ای، موزیکال و … هستند و شما با تماشای آن ها در حال و هوای موسیقی راک اند رول قرار می گیرید.

1 دیدگاه در “لیست فیلم های برتر درباره موسیقی راک

  1. لیلا گفت:

    فوق‌العاده است
    ممنون از شما برای معرفی این فیلم‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید