instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

لیست فیلم های تاریخ سینما درباره زندگی خواننده ها

لیست فیلم های تاریخ سینما درباره زندگی خواننده ها

در این مقاله لیست فیلم های تاریخ سینما درباره زندگی خواننده ها رو بهتون معرفی میکنیم امیدواریم از دیدن این فیلم ها لذت ببرید.

شاید شما هم دوست داشته باشید که داستان زندگی خوانندگان موردعلاقه خود را بدانید و بیشتر با آن ها آشنا شوید. فیلم های زندگی نامه ای در سراسر دنیا محبوب هستند و افراد زیادی به این فیلم ها علاقه نشان می دهند. یکی از مهم ترین دسته های فیلم های زندگی نامه ای، فیلم ها درباره خواننده هاست.

لیست فیلم های تاریخ سینما درباره زندگی خواننده ها

لیست فیلم های تاریخ سینما درباره زندگی خواننده ها

بسیاری از این خواننده ها در دوران زندگی خود تاثیر بی بدیل بر روی موسیقی گذاشتند و نام خود را جاودانه کردند. ما در این مقاله شما را با 15 فیلم از بهترین فیلم ها درباره خواننده ها آشنا می کنیم.

سر به راه باش (walk the line)

این فیلم درمورد زندگی اولیه و حرفه ای جانی کش است و فیلمی غم انگیز است. فیلم با مرگ برادر جانی کش در دوران کودکی در یک مزرعه پنبه شروع می شود و پدرش از اینکه پسر محبوبش فوت کرده است، عصبانی است. کش وارد نیروی هوایی ایالات متحده می شود و بعد وارد حرفه موسیقی و خوانندگی می شود.

فیلم سر به راه باش (walk the line) - با محوریت زندگی خواننده ها

فیلم سر به راه باش (walk the line) – با محوریت زندگی خواننده ها

واکین فینیکس نقش اصلی این فیلم را بازی می کند و نقش یک خواننده و نوازنده گیتار آسیب دیده را که به آمفتامین و الکل معتاد است، به خوبی بازی می کند. ریس ویترسپون و جون کارتر نقش همسر اول و دوم را بازی می کنند.

کنترل (control)

این فیلم ظهور و سقوط ایان کرتیس را نشان می دهد و یک فیلم سیاه و سفید در میان بهترین فیلم ها درباره خواننده هاست. این خواننده در سن 23 سالگی خودکشی کرد. او عضو یکی از تاثیرگذار ترین گروه های راک انگلیسی تا به امروز است.

فیلم کنترل (control) - با محوریت زندگی خواننده ها

فیلم کنترل (control) – با محوریت زندگی خواننده ها

سام رایلی نقش ایان کرتیس را بازی می کند که هم افسردگی دارد هم به بیماری صرع مبتلاست. فیلم کنترل از فیلم های رایج پر زرق و برق هالیوود نیست و نگاهی بی سر و صدا به ذهن آشفته یک ستاره موسیقی دارد.

عشق و بخشش (Love & Mercy)

جان کیوزاک و پل دانو هر دو در نقش برایان ویلسون، خوانندن اصلی گروه بیچ بویز را بازی می کند. هنگامی که ویلسون جوان مبتلا به اسکیزوفرنی شوند، مجبور شد کار های خود را تعطیل کند. کارگردان فیلم بیل پولاد است و در این فیلم نشان می دهد که 20 سال بعد بیماری ویلسون کنترل می شود.

فیلم عشق و بخشش (Love & Mercy) - با محوریت زندگی خواننده ها

فیلم عشق و بخشش (Love & Mercy) – با محوریت زندگی خواننده ها

طرح اصلی این داستان حول محور بیماری روانی ویلسون است که در هنگام استفاده از ال اس دی شدید تر هم می شود.

جودی (Judi)

همه می دانند که جودی گارلند یکی از مهم ترین ستاره های عصر طلایی هالیوود است؛ با این حال این هنرمند زندگی چندان آسانی نداشته اشت. رنه زلوگر نقش جودی را بازی می کند و با بازی خود برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد و فیلم جودی را به بهترین فیلم ها درباره خواننده ها تبدیل کرد.

فیلم جودی (Judi) - با محوریت زندگی خواننده ها

فیلم جودی (Judi) – با محوریت زندگی خواننده ها

در این فیلم جودی گارلند ضربه های روحی شدیدی می خورد و خواننده ای آشفته است. این فیلم زندگی جودی گارلند در سن 47 سالگی را به تصویر می کشد که خاطرات حرفه ای خود مرور می کند و به گذشته نقب می زند. گارلند در این سال ها به الکل اعتیاد داشته است و استعداد بی مانند خود را نادیده گرفته است.

دیروز (yesterday)

خب رسیدیم به فیلم دیروز (yesterday)، این فیلم درباره گروه بیتلز هست.

فیلم دیروز (yesterday) - با محوریت زندگی خواننده ها

فیلم دیروز (yesterday) – با محوریت زندگی خواننده ها

داستان این فیلم جسورانه درمورد این موضوع است: اگر گروه بیتلز نبود چه اتفاقی می افتاد؟گروه بیتلز یکی از معروف ترین گروه های موسیقی دنیاست که بر صنعت موسیقی تاثیر بسزایی داشت. فیلم دیروز روح و تاثیر بیتلز بر جهان را به نمایش می گذارد.

راپسودی بوهمی (Bohemian Rhapsody)

راپسودی بوهمی فیلمی خالی از ایراد نیست؛ اما مطمئنا یکی از بهترین فیلم ها درباره خواننده هاست. رامی مالک نقش فردی مرکوری، خواننده افسانه ای گروه کویین، را بازی می کند. این خواننده در سن 45 سالگی در اثر بیماری ایدز درگذشت.

فیلم راپسودی بوهمی (Bohemian Rhapsody) - با محوریت زندگی خواننده ها

فیلم راپسودی بوهمی (Bohemian Rhapsody) – با محوریت زندگی خواننده ها

بازی خارق العاده رامی مالک ما را با این فیلم همراهی می کند. تمایلات جنسی متفاوت فردی و بیماری کشنده او، نشان می دهد که شهرت چندان هم جذاب نیست.

راکت من (Rocketman)

بعد از موفقیت فیلم راپسودی بوهمی، هالیوود شروع به تولید فیلم های زندگی نامه درمورد خواننده های معروف کرد. این فیلم درمورد التون جان است. دکستر فچر کارگردان این فیلم درام پر زرق و برق است که در آن تارون اجرتون نقش التون جان، ستاره پاپ بریتانیا، را بازی می کند.

فیلم راکت من (Rocketman) - با محوریت زندگی خواننده ها

فیلم راکت من (Rocketman) – با محوریت زندگی خواننده ها

فیلم راکت من با دوران کودکی التون جان شروع می شود و صعود التون به دنیای شهرت را نشان می دهد. گرایش های جنسی متفاوت التون و اعتیاد او به الکل، کانون توجه این فیلم است.

امی (Amy)

این فیلم درمورد امی واینهاوس است و فیلمی زیبا و ویرانگر در میان بهترین فیلم ها درباره خواننده هاست. در این فیلم امی یک دختر جوان بااستعداد است که کم کم مشهور می شود. در بیشتر بیوگرافی های مربوط به خواننده های زن، بر روی زندگی عاطفی آن ها تمرکز می شود و هنر آن ها نادیده گرفته می شود.

فیلم امی (Amy) - با محوریت زندگی خواننده ها

فیلم امی (Amy) – با محوریت زندگی خواننده ها

البته در این فیلم شما متوجه می شوید که امی چه خواننده و ترانه سرای فوق العاده ای است. او یک استعداد منحصر به فرد داشت و بر اثر مصرف بیش از حد الکل درگذشت.

در ها (The doors)

شاید تا به حال اسم حیم موریسون به گوشتون خورده باشه اگر میخواین این خواننده رو بهتر بشناسید بهتون دبدن این فیلم رو توصیه میکنیم.

فیلم در ها (The doors) - با محوریت زندگی خواننده ها

فیلم در ها (The doors) – با محوریت زندگی خواننده ها

این فیلم داستان زندگی جیم موریسون را به تصویر می کشد که خواننده گروهی به همین نام بود. این فیلم تصویری عاشقانه از یک هنرمند شاعر، باهوش، مجنون و سرکش است که در نهایت به دلایل مشکوکی در آپارتمانش می میرد.

بازیگر شکست خورده (cracked actor)

شاید با دیدن اسم فیلم فکر کنید فیلم درباره یکی از بازیگران مشهور است ولی این فیلم درمورد دیوید بویی است که آهنگی با همین نام دارد.

فیلم بازیگر شکست خورده (cracked actor) - با محوریت زندگی خواننده ها

فیلم بازیگر شکست خورده (cracked actor) – با محوریت زندگی خواننده ها

دیوید بویی نیز یکی از افرادی است که کوکائین را مصرف می کند. البته این فیلم بیشتر مستند است و بی بی سی آن را ساخته است. این فیلم هوش و ذکاوت او را در مورد موسیقی نشان می دهد.

چه خبر، خانم سیمون (What Happened, Miss Simone)

قطعا اگر طرفدار بلوز و جاز باشید یاید اسم نینا سیمون به گوشتون خورده باشه.

فیلم چه خبر، خانم سیمون (What Happened, Miss Simone) - با محوریت زندگی خواننده ها

فیلم چه خبر، خانم سیمون (What Happened, Miss Simone) – با محوریت زندگی خواننده ها

این فیلم درمورد نینا سیمون که لیز گاربوس آن را کارگردانی می کند. نینا سیمون یکی از مهم ترین خواننده های سیاه پوست سبک بلوز و جاز است. این فیلم که در میان بهترین فیلم ها درباره خواننده هاست، درمورد یک زن باورنکردنی است که صدایی جادویی و خاص دارد.

چه ربطی به عشق دارد (What’s Love Got to Do with It)

این فیلم یک فیلم زندگی نامه ای درباره تینا ترنر است. برایان گیبسون کارگردان این فیلم است.

فیلم چه ربطی به عشق دارد (What's Love Got to Do with It) - با محوریت زندگی خواننده ها

فیلم چه ربطی به عشق دارد (What’s Love Got to Do with It) – با محوریت زندگی خواننده ها

آنجلا باست با بازی در نقش تینا ترنر، نامزد دریافت جایزه اسکار شد. فیلم درمورد تینا ترنر یکی از محبوب ترین ستاره های راک است که چگونه با وجود همسر نامتعارف خود زندگی کرد و توانست یک خواننده محبوب شود.

الویس (Elvis)

فکر میکنم بیشتر مردم جهان حداقل یکبار اسم الویس رو شنیده باشند و حتی بعضی ها با آهنگ ه ای اون خاطرات خوبی دارند.

فیلم الویس (Elvis) - با محوریت زندگی خواننده ها

فیلم الویس (Elvis) – با محوریت زندگی خواننده ها

الویس یکی از جدید ترین فیلم ها درباره خواننده هاست و محصول سال 2022 است. این فیلم درمورد الویس پریسلی که خواننده و نوازنده گیتار کلاسیک و پیانو است و آستین باتلر و تام هنکس در این فیلم نقش آفرینی کرده اند. کارگردان این فیلم باز لورمن است و این فیلم در گیشه به یکی از فیلم های موفق تبدیل شد.

ری (Ray)

ری فیلمی زندگی نامه ای براساس زندگی ری چارلز است و در سال 2004 ساخته شده است و جزء بهترین فیلم ها درباره خواننده هاست.

فیلم ری (Ray) - با محوریت زندگی خواننده ها

فیلم ری (Ray) – با محوریت زندگی خواننده ها

جیمی فاکس با بازی در نقش ری جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد را دریافت کرد. ری چارلز خواننده سیاه پوست سبک جاز و بلوز است و یکی از پیشگامان موسیقی سول به حساب می آید.

زندگی گلگون (La vie en rose)

ما حواسمون به دوستانی که علاقه به زبان فرانسه دارند هم بوده بزای همین این فیلم رو بهتون معرفی میکنیم.

فیلم زندگی گلگون (La vie en rose) - با محوریت زندگی خواننده ها

فیلم زندگی گلگون (La vie en rose) – با محوریت زندگی خواننده ها

فیلم زندگی محصول محصول کشور فرانسه است و درمورد داستان زندگی ادیت پیاف است که آهنگی به همین نام را اجرا کرده است و نام خودش را جاودانه کرده است. ماریون کوتیار به دلیل بازی در این فیلم جایزه بهترین هنرپیشه نقش اول زن را دریافت کرد.

جمع بندی

همانطور که دیدید، بیشتر فیلم ها درباره خواننده ها، بر روی جنبه حرفه ای زندگی آن شخص و فراز و فرود شخصیت آن ها تاکید دارند. در سال های اخیر این نوع فیلم ها بیشتر محبوب شده اند و فیلمسازان بیشتری علاقه دارند که درمورد خواننده ها و موسیقیدانان فیلم بسازند.

یک فیلم بیوگرافی یا مستند خوب شما را با جنبه های مختلف زندگی فرد موردنظر آشنا می کند و همچنین نام آن ها را تا ابد زنده نگه می دارد. ما در این مقاله 15 فیلم از بهترین فیلم ها درباره خواننده ها را معرفی کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید