instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

روش کوک سه تار | کوک با تیونر و دستی

روش کوک سه تار | کوک با تیونر و دستی

کوک سه تار با تیونر و دستی

ساز سه تار یکی از اصیل‌ترین سازه‌های ایرانیه که امکان نواختن موسیقی‌های متنوعی رو برای نوازندگان فراهم می‌کنه. وقتی فردی تصمیم به نواختن سه تار می‌‌گیره یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که ممکنه براش پیش بیاد کوک سه تار هست. ممکنه این سوال براتون پیش بیاد که اصلا چرا نیازه ساز سه تار رو کوک کنیم؟

در جواب این سوال باید بگیم برای هماهنگ کردن صدای ساز با موسیقی و حال و هوای مورد نظر لازمه ساز کوک بشه. در این مطلب از مجله دلشاد موزیک تصمیم داریم درباره روش کوک سه تار صحبت کنیم. برای همین توصیه می‌شه به هیچ عنوان ادامه این مطلب رو از دست ندید….

روش کوک سه تار به صورت دستی

روش کوک سه تار به صورت دستی

روش کوک سه تار به صورت دستی

اینکه شما ساز سه تار رو چه جوری کوک کنید کاملا به این بستگی داره که نوازنده مبتدی هستید یا حرفه‌ای. اگه حرفه‌ای هستید و شناخت کافی از نوت‌های موسیقی دارید کافیه از مهارت شنیداری‌تون استفاده کنید اما اگر مبتدی هستید احتمالا این روش گزینه مناسبی براتون نباشه. در چنین شرایطی بهتره از دستگاه تیونر یا اپلیکیشن‌های مخصوص استفاده کنید.

نحوه ی کوک سه تار اینجوریه که اول باید مطمئن بشید سیم‌های ساز با کیفیت و سالم هستن و دستگاه رگلاژ شده یا نه؛ بعد کوک کردن رو با توجه به میزان مهارتتون شروع کنید.

روش کوک سه تار با تیونر

روش كوك كردن سه تار با تيونر یکی از بهترین روش‌های توصیه شده به افراد مبتدی محسوب میشه. اگه فردی نحوه ی کوک سه تار با تیونر را بلد باشه و چندین بار این کار رو انجام بده، می‌تونه بعدا با مهارت شنیداری فرایند کوک کردن رو به پایان برسونه.‌ بعضی از دوستان تصور می‌کنن که نحوه کوک سه تار با استفاده از تیونر خیلی سخت و دشواره اما اصلا اینجوری نیست. شما می‌تونید با آموزش کوک سه تار با تیونر این کار رو در عرض چندین دقیقه انجام بدید.

کافیه شما تیونر رو روشن کنید. بعد از روشن شدن دستگاه تیونر به سیم دلخواه مضراب بزنید. بهتره از سیم‌ سفید یا سیم‌های پایینی این کار رو شروع کنید. سر سیم سفید رو اونقدر بپیچونید که حرف C یا نوت 2 نمایان بشه. بعد از اون سر سیم زرد رو هم بپیچونید تا نوت سل یا حرف G رو مشاهده کنید. چرخوندن سر سیم رو برای دو تا سیم بالایی هم انجام بدید تا شاهد حرف C روی دستگاه تیونر باشد.

روش کوک سه تار با تیونر

روش کوک سه تار با تیونر

این نکته رو فراموش نکنید که کیفیت دستگاه تیونر خریداری شده خیلی اهمیت داره. برای همین توصیه میشه جهت خرید تیونر سه تار به مجموعه‌های معتبری مثل دلشاد موزیک مراجعه کنید.

روش کوک سه تار با موبایل

افراد مبتدی می‌تونن کوک سه تار با گوشی رو هم امتحان کنن. این کار خیلی راحته کافیه فقط یکی از اپلیکیشن‌های موجود رو با توجه به تلفن همراه خودشون نصب کنن. در هنگام اجرای نرم افزار با به صدا در آوردن ساز، اسامی نوت‌ها به صورت حروفی و فرکانس نوت مشخص میشه. افراد اینجوری می‌تونن خیلی راحت‌‌تر با توجه به فرکانس مورد نظر، ساز رو کوک کنن.

یادتون باشه اگه براتون مهمه که هر چه سریع‌تر در نوازندگی سه تار حرفه‌ای بشید، بهتره در مرحله اول یک ساز با کیفیت برای خودتون بخرید. تنوع قیمت سه تار دستتون رو باز می‌ذاره! اما بهتره محصولی رو بخرید که قیمت زیاد پایینی نداشته باشه. چرا که در غیر این صورت ممکنه ساز تهیه شده نتونه انتظاراتتون رو برآورده کنه.

برنامه ی کوک سه تار با گوشی

وجود نرم افزارهای کوک سه تار کار رو برای افراد مبتدی راحت‌تر کرده. اگه شما جزو کسایی هستید که به تازگی نوازندگی سه تار رو شروع کردید، اصلا نگران کوک کردن ساز نباشید. کافیه بهترین برنامه کوک سه تار رو نصب کنید تا بتونید این کار رو به خوبی انجام بدید. سوالی که اینجا پیش میاد اینه با وجود این همه اپلیکیشن، بهترین نرم افزار کوک سه چیه؟

روش کوک سه تار با موبایل

روش کوک سه تار با موبایل

در پاسخ باید بگیم نرم افزارهای زیادی برای کوک سه تار یافت میشه که از مهم‌ترین اونها می‌تونیم به گزینه‌های زیر اشاره کنیم:

  • نرم افزار Best Setar Learning Apps
  • اپلیکیشن ساز سه تار
  • برنامه آموزش کوک سه تار
  • برنامه تیونر
  • برنامه تیونر سه تار
  • نرم افزار کوک سه تار

خرید قسطی سه تار و تیونر از دلشاد موزیک

در مسیر خرید ممکنه به دلیل بالا بودن هزینه‌ امکان خرید نقد براتون وجود نداشته باشه و چون هزینه لازم برای خرید یک ساز با کیفیت رو نداری، ترجیح میدی سازی با کیفیت متوسط بخری! دلشاد موزیک به عنوان اولین و قدیمی ترین فروشگاه ساز و آلات موسیقی در تهران شرایطی رو فراهم کرده تا شما به راحتی بتونید به صورت اقساطی و در 4 مرحله بازپرداخت، بدون سود و ضامن هزینه ساز رو بپردازید. با خرید قسطی سه تار و تیونر سه تار ضمانت اصالت کالا، کیفیت محصولات و گارانتی 7 روزه بازگشت وجه تضمین شدست! با خیال راحت سازتون رو انتخاب و از ما بخرید.

سوالات متداول

بهترین نرم افزار برای کوک سه تار چه نام داره؟

کوک یار سه تار یکی از بهترین نرم افزارهای موجود برای کوک کردن این ساز محسوب می‌شه.

برنامه کوک سه تار برای اندروید چی نصب کنم؟

دارندگان گوشی اندروید برای کوک کردن ساز سه تار می‌تونن برنامه تیونر دقت رو نصب کنن.

برنامه کوک سه تار برای ایفون چی نصب کنم؟

نسخه iOS تیونر کروماتیک Boss می‌تونه بهترین برنامه کوک سه تار برای ایفون باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید