instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

مراحل ساخت ساز گیتار – مروری اجمالی روی ساخت ساز گیتار

مراحل ساخت ساز گیتار - مروری اجمالی روی ساخت ساز گیتار

گیتار چگونه ساخته میشود و مراحل آن چیست؟+ویدیو

احتمالا در دنیای سازها، پروسه‌ی ساخت گیتار یکی از جالب‌ترین پروسه‌هاست، برای ساخت گیتار در تعداد بالا و کارگاه‌های بزرگ علاوه بر تخصص و دقت، نیاز به چندین دستگاه پیشرفته‌ست که آشنایی با این دستگاه‌ها خودش یک جور سرگرمی و هیجان محسوب میشه.

ما در فروشگاه دلشاد موزیک سراغ یک کارگاه معروف و بزرگ رفتیم تا در ویدیوی نه چندان کوتاه پایین، به کامل‌ترین شکل ممکن مراحل ساخت گیتار رو بهتون نشون بدیم ، برای دیدن این ویدیو کافیه روش کلیک کنید.

 

 

با هم این ویدیو جذاب رو دیدیم و با مراحل ساخت گیتار آشنا شدیم که پایین به صورت خلاصه براتون شرحش میدیم.

مراحل ساخت گیتار

همونطور که در ویدیو هم دیدیم، ساخت گیتار یک کار حرفه‌ای و زمان‌ بره و ساخت یک گیتار استاندارد و حرفه‌ای علاوه بر نیروی انسانی متخصص، نیاز به ماشین‌آلات پیشرفته هم داره.

به صورت کلی مراحل ساخت گیتار از اتصال لت‌های نازک چوب به هم برای ساخت صفحه‌های رویی و پشتی، چهارچوب بندی کلی گیتار برای استحکام و مقاومت اون، ساخت صفحات کناری و شکل دادن به اون‌ها و همچنین رنگ‌امیزی همه این قطعات شروع میشه.

برای ایتکه یک گیتار استاندارد و خوش صدا تولید بشه، نیاز به نصب جزئیات زیادی درون شکم ساز هست که در ویدیو دیدیم.

برای ساخت دسته گیتار هم، مراحل متعدد و دشواری وجود داره، اتصال کلی دو قطعه چوب برای شکل کلی دسته گیتار، ساخت فرت بورد به صورت جداگانه، فرت بندی و برش‌های مخصوص این قسمت.

هرچند که بسیاری از مراحل ساخت ساز گیتار توسط ماشین‌ها انجام میشه اما بدون تخصص و نظارت نیروی انسانی نمیشه این پروسه رو پیش برد.

در انتها، اتصال دسته به شکم ساز، نصب لوگوی برند، فرت بندی نهایی، انجام ریزه کاری‌ها، رنگ‌امیزی پایانی و نصب و امتحان کردن سیم‌ها رو دیدیم که با بالاترین دقت ممکن انجام شد.

با توجه به این پروسه‌ی طولانی و سخت برای تولید ساز گیتار، باید حتما به این نکته توجه کنیم که حضور مستقیم متخصصان ساز گیتار برای ساخت اون در این پروسه نیازه تا یک گیتار خوش دست و خوش صدا به بازار ارائه بشه.

 

خرید انواع گیتار

در فروشگاه دلشاد موزیک انواع گیتارها وجود دارن که می‌تونید اون‌هارو از طریق لینک زیر مشاهده کنید و همچنین از طریق سایت ما سفارششون بدید.

خرید و مشاهده انواع گیتار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید