instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

معرفی و تست صدای کمانچه خالقی دو مهر

معرفی و تست صدای کمانچه خالقی دو مهر

آنباکس و معرفی کمانچه خالقی دو مهر

ما در دلشاد موزیک باز اومدیم تا بهت کمک کنیم که موقع خریدن ساز مورد نظرت انتخاب راحت‌تر و بهتری داشته باشی. یادت نره تست صدای کمانچه خالقی دو مهر هم ببینی.

ویدیو آنباکس امروز اختصاص داره به محبوب دل اکثر نوازندگان موسیقی سنتی ایرانی یعنی کمانچه دو مهر خالقی که یکی از خاص‌ترین کمانچه‌های ایرانه.

تاریخچه کمانچه

یکی از سازهای اصلی در ارکستر موسیقی ایرانی کمانچه هستش. این ساز جزو دسته سازهای زهی کششی هست. کمانچه امروزی ۴تا سیم داره. کمانچه در زمان قدیم فقط سه تا سیم داشته و بعد از ورود ویولن به ایران به تقلید از اون سیم چهارم بهش اضافه شده.

این سیم‌ها به موازات درازای ساز گستردگی داره و آوای اون خیلی دلرباست اما کمی اصطلاحاً تودماغی هستش. این ساز می‌تونه نت‌های مختلف بزیادی رو اجرا کنه. این ساز علاوه بر شکم، دسته و سر، در انتهای پایینی ساز، پایه‌ای داره که روی زمین یا زانوی نوازنده قرار می‌گیره.

نخستین نشانه‌های تاریخی درباره کمانچه در کتاب موسیقی الکبیر اثر ابونصر فارابی در سده چهارم هجری دیده شده . فارابی در این کتاب از کمانچه با نام عربی اون، رباب یاد می‌کنه.

فارابي در کتاب موسيقي کبير از سازي حرف می‌زنه که شبيه غژک هستش و دو تا سيم داره و کمانی براي به صدا درآوردن اون وجود نداشته نام اين ساز رباب هستش که شعراي متاخرتر از فارابي از اون ياد کردن.

معرفی برند خالقی

همونطور که اشاره کردیم و می‌دونین ایران از دیرباز محل تولد ساز کمانچه، این ساز خوش صدا بوده و هستش. برای همین در ایران نام‌های تجاری و کارگاه‌های تولیدی کمانچه زیادی وجود دارن که برند خالقی یکی از قدیمی‌ترین و دقیق‌ترین سازنده‌های کمانچه در ایران به حساب میاد.

برند خالقی با رعایت دقیق اندازه‌ها و استانداردها تونسته طی سال‌ها جای خودش رو در بازار موسیقی ایران جا بندازه و امروز دلشاد موزیک با اعتبار خودش کیفیت سازهای این برند رو ضمانت می‌کنه.

همچنین برای مشاهده بقیه برندهای کمانچه میتونید روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید کمانچه

اجزاء کمانچه خالقی دو مهر

دسته این کمانچه از چوب درخت گردو و بدنه و کاسه این ساز هم از چوب توت ساخته شده و به راحتی میتونی رگه‌های مرغوب چوب رو روی اون ببینی.

در تک تک قطعات کمانچه دو مهر خالقی ظرافت و نفیس بودن به وضوح به نمایش داده شده و همه اجزای اون با دقت تراشیده شدن که این نشون‌دهنده کیفیت بالای این ساز محبوب است.

مسئله بعدی‌ که باید بهش اشاره کنیم سیمگیر این ساز است. سیمگیر کمانچه خالقی خارجی و فوق‌العاده باکیفیت و درجه یکه و از فلز برنج ساخته شده.

توی پک ارسال این ساز خرک و یا پایه‌ای وجود داره که روی خود کمانچه نصب میشه و به کمک اون دست گرفتن ساز و نواختنش برای نوازنده راحت‌تر میشه.در کنار خرک، آرشه حرفه‌ای کمانچه دو مهر استاد خالقی هم توی پک ارسالی قرار داره.

آرشه درجه یکی که همراه کمانچه برات ارسال می‌کنیم از جنس چوب گردو هست و رگه‌های چوب روی این محصول هم قابل دیدنه.

آرشه کمانچه دو مهر خالقی پر مو است و به نواختن راحت‌تر ساز خیلی کمک میکنه و همینطور بالای دسته آرشه یک گریپر چرمی قابل تنظیم وجود داره که با توجه به نوع لمس و تاچ نوازنده میتونی اندازه‌اش رو تغییر بدی و تنظیم کنی.

تست صدای کمانچه خالقی دو مهر

ما در دلشاد موزیک باز اومدیم تا بهت کمک کنیم که موقع خرید ساز مورد نظرت انتخاب راحت‌تر و بهتری داشته باشی.

در این ویدیو تست صدا قصد داریم صدای کمانچه باکیفیت خالقی که همه قطعاتش از چوب‌های مرغوب و درجه یک ساخه شدن رو برای تویی که عاشق موسیقی سنتی ایرانی هستی تست کنیم.

کمانچه دو مهر خالقی از اون دسته سازهاست که بیشتر به مبتدی‌ها و نوازنده‌های تازه‌کار پیشنهاد می‌کنیم ولی بخاطر مرغوبیت چوب قطعات و پوست استفاده شده در جلوی ساز تا مدت‌ها میتونی از این ساز استفاده کنی و لذت ببری.

حالا نوازنده عزیزمون با اجرای چند قطعه زیبا با کمانچه دو مهر خالقی هنرنمایی می‌کنه که امیدواریم این ویدیو تست صدای کمانچه خالقی بهت در انتخاب مطمئن و آسون ساز کمک کنه.

تمرکز ما در این ویدیو روی این بحث هستش که شما رو با صدای ظریف و بی‌نقص این ساز آشنا کنیم. همونطور که در ویدیو هم واضحه این کمانچه با وجود داشتن قیمت کاملا به صرفه انواع صداهای زیر و بم رو به بهترین شکل اجرا میکنه.

خوب به نوع دست گرفتن ساز و نوع چرخش مچ نوازنده موقع نواختن کمانچه دو مهر خالقی دقت کن. ظرافت هنگام نواختن این ساز از مهم‌ترین نکاتی است که باید بهش توجه کنی.

کمانچه از اون دسته سازهایی است که صداش واقعا گوشنوازه و آهنگ‌هایی که میشه باهاش زد اهل هنر و موسیقی رو خیلی زیاد تحت تاثیر قرار میده.

کمانچه دو مهر خالقی که از اون کمانچه‌های قدیمی و اصیل هم هست رو می‌تونی فقط با چند کلیک از سایت دلشاد موزیک و یا از شبکه‌های اجتماعی ما در پلتفرم‌های مختلف هم به صورت تک و هم عمده خریداری کنی.

ویژگی‌های کمانچه خالقی دو مهر

کمانچه‌ها معمولا دو نوع دارند یک نوع پشت باز و یک نوع پشت بسته. کمانچه دو مهر استاد خالقی از نوع پشت بسته است اما خاص‌ترین و قابل توجه‌ترین نکات این ساز دستگیره و گوشی‌هایش است.

گوشی‌هایی که معمولا روی بقیه صنعت‌ها دیده میشه گوشی‌هایی هستند که از نظر نوع ساخت دقیقا با تار یکی هستند و مشابه ساز هستند. اما گوشی‌های کمانچه دو مهر خالقی جداگونه و خاص با طراحی ظریف و سنتی ایرانی تراشیده‌ شده‌اند.

دلیلی که به این ساز کمانچه دو مهر گفته میشه اینه که روی بالا و پایین دسته ساز مهر خالقی به صورت اختصاصی حک شده و همین موضوع اون رو از سایر کمانچه‌ها خاص‌تر میکنه.

خلاصه کلام

امروز با هم یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین سازهای اصیل ایرانی رو شناختیم و امیدواریم با استفاده از اطلاعاتی که امروز به دست آوردی بتونی خرید راحت‌تری داشته باشی.

این ساز رو باکیفیت بالا و قیمت مناسب میتونی از سایت دلشاد موزیک با چندتا کلیک خریداری کنی و از صدای خاص و ظریفش لذت ببری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید