instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

معرفی و تست صدای دف سما رمو

معرفی و تست صدای دف سما رمو

آنباکس دف سما رمو

امروز اومدیم با معرفی و تست صدای دف فوق‌العاده پرطرفدار سما رمو دو مهر ویژه تا بیشتر با این ساز باحال و خوش صدا آشنا شی. یه ویدئوی دیگه از تست صدای دف سما رمو هم پایین تر آماده کردیم که حتما ببینید.

اگه دلت می‌خواد بیشتر با جزئیات این ساز آشنا بشی و صدای خاص و گوشنوازش رو بشنوی در ادامه هم با ما در دلشاد موزیک همراه بمون.

تاریخچه دف

دف یکی از سازهای کوبه‌ای اصیل ایرانی به شمار میره که حضورش در ایران به زمان ایران باستان برمیگرده. در ایران باستان بیشتر از دف چهارگوش استفاده می‌شده.

نکته جالب اینه که هنوز هم در بعضی از کشورهای عربی دف چهارگوش نواخته می‌شه. قبل از ورود اسلام به ایران دف بیشتر موسیقی‌های ایرانی و کردی به‌کار گرفته می‌شده و هنوز هم ردپایش رو می‌تونی در موسیقی کردی ببینی.

به طور کلی در گذشته آوای دف بیشتر در مراسم‌های عرفانی و خانقاه‌ها به گوش می‌رسیده اما امروزه صدای دلنشین‌ دف رو در اکثر ژانرهای موسیقی می‌تونی بشنوی.

معرفی برند سما

برند سما از اون دسته برندهاییه که از اول تا آخر سازهاش رو توی ایران و با متریال ایرانی می‌سازه و به همین دلیل قیمتش خیلی به صرفه‌اس. پس اگه دنبال دف با قیمت ارزان می‌گردی این برند می‌تونه گزینه خوبی برات باشه.

به دلیل تنوع بالا و کیفیت و قیمت مناسب، خرید این ساز به همه نوازنده‌ها از مبتدی تا متخصص پیشنهاد میشه.

دف‌های برند سما از دو نوع پوست طبیعی و مصنوعی ساخته میشن. البته به این هم باید توجه کنی که پوست طبیعی به مراتب شکننده‌تر و آسیب‌پذیرتر از پوست مصنوعی است و در آب‌وهوای مرطوب به راحتی از بین میره.

اجزا دف سما رمو

دف‌های سما یکی از پرطرفدارترین دف‌های حال حاضر دنیا و ایران هستن و توی سال‌های اخیر بخاطر کیفیت بالای پوستی که در ساخت دف ازش استفاده میشه، محبوب‌تر هم شدن.

دف سما رمو از تلق مصنوعی یا رمو ساخته شده، کمانه باریکی داره و روی محل جاشصتی این ساز پد نصب شده تا موقع نواختن اذیت نشی.

این دف سه مدل کمانه داره، 4.5 سانتی، 4.8 سانتی و 5 سانتی. در کنار سایز کمانه متنوع، این دف از نظر تعداد مهر هم متفاوت میشه.

دف‌های سما رمو یک مهر، دو مهر و دو مهر ویژه هستند که این دف که امروز داریم بهت معرفی می‌کنیم دو مهر ویژه کردستانه و بهترین ساز شرکت سما محسوب میشه.

ویژگی دف سما رمو

نکته قابل توجه درباره این ساز زنجیرهای این دف است. زنجیرهای دف سما رمو پرس جفت هستن یعنی مثل دف‌ها سابق زنجیر نمیوفته پس لازم نیست بعد از اجرا با این ساز نگران افتادن زنجیرها باشی چون زنجیرها پرس شده‌اند.

یکی دیگه از ویژگی‌های خاص این دف، سبکی و کم وزنی این سازه. بخاطر وزن کم ساز در نوازندگی‌های طولانی مدت خسته نمیشی و می‌تونی زمان‌های زیادی رو به دف‌نوازی بپردازی و از صدای زیباش لذت ببری.

تست صدای دف سما رمو

امیدواریم که تست صدای امروز دف سما رمو بهت کمک کرده باشه تا بهتر با این ساز اصیل آشنا شی و صدای خاصش رو بیشتر بشناسی.

صدای دف به عرفانی بودن معروفه و و اکثر طرفدارای موسیقی سنتی بخاطر همین صدای دلنشینشه که عاشقش هستن.

تمرکز روی ریتم و ضرب آهنگ یکی از مهم‌ترین نکات موقع نواختن دف سما رمو است. نوازنده‌های ما توی ویدیوی تست صدا و معرفی امروز سعی کردن یک پیش‌زمینه‌ای از نحوه اجرا کردن این ساز بهت بدن.

خلاصه کلام

خرید دف بخاطر تنوع زیاد برندهای سازنده این ساز ممکنه کمی سخت و چالشی باشه. تیم ما در دلشاد موزیک تمام تلاشش رو کرد تا با معرفی کامل این ساز کمی این روند پر از چالش رو برات لذت‌بخش‌تر و راحت‌تر کنه.
دف سما رمو، این ساز باکیفیت رو می‌تونی با بهترین قیمت از دلشاد موزیک چه به صورت آنلاین چه حضوری خریداری کنی و از صدای زیبای ساز کلی لذت ببری.

برای مشاهده انواع دف و مقایسه آنها میتونید روی لینک زیر کلیک کنید.

قیمت دف

مقایسه دف های دلشاد موزیک

دف سما رمو

قیمت اصلی 900,000 تومان بود.قیمت فعلی 850,000 تومان است.

دف سولو Solo

قیمت اصلی 800,000 تومان بود.قیمت فعلی 750,000 تومان است.

دف ip خورشیدی طرح 2

قیمت اصلی 1,350,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,200,000 تومان است.

دف نوجوان ip

قیمت اصلی 1,350,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,200,000 تومان است.

دف ip خورشیدی

قیمت اصلی 1,350,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,200,000 تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید