instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

معرفی و تست صدای دف سراج

معرفی و تست صدای دف سراج

معرفی و انباکس دف سراج

امروز میخوایم باهم دف سراج، که یکی از بهترین‌ها در نوع خودش هست رو بهت معرفی کنیم تا خرید ساز با این همه تنوع برات آسون‌تر بشه.

امیدواریم ویدیو آنباکس و تست صدای دف سراج بهت در شناخت این ساز کمک کرده باشه. اگه دلت میخوای بیشتر راجع به این ساز بدونی در ادامه هم با ما همراه باش.

تاریخچه دف

خاستگاه ساز دف به ایران باستان برمیگرده و قبل از ظهور اسلام جایگاه مهمی در موسیقی ایرانی مخصوصا کردی داشته. بعد از ورود اسلام به ایران دف وارد خانقاه‌ها و مراسم‌های عرفانی و سماع شد تا از دنیای موسیقی حذف نشود.

دف در قرن‌های هفتم و هشتم میلادی شکلی چهارگوش داشته که البته هنوز هم در بعضی از کشورهای عربی نواخته میشه.

معرفی برند سراج

دف سراج یک از برندهای شناخته شده و محبوب در ایرانه که بخاطر کیفیت بالا و قیمت مناسب نظر خیلی از علاقمندان به این ساز رو به خودش جلب کرده.

اگه دنبال دفی میگردی که تا مدت‌ها ازش استفاده کنی و بدون اینکه نگران خراب شدن و از بین رفتن سازت باشی هر آهنگی که دوست داری رو بنوازی و کلی کیف کنی.

اجزا دف سراج

دف سراج کردستان از اون دسته سازهاست که بخاطر ساخته شدن از پوسته اتریشی از مقاومت زیادی برخورداره و بخاطر همین میتونه برای دفنوازانی که دنبال ساز بادوام می‌گردن گزینه مناسبی باشه.

اصولا همه دف‌ها تاریخ مصرف دارن و هر دفی ممکنه بعد از مدتی دیگه قابل استفاده نباشه و مجبور باشی تا دف جدید بخری اما دف سراج در قیاس با سایر دف‌ها از نظر استقامت و کیفیت صدا از سطح خیلی خوبی برخورداره.

طوقه چوبی این ساز حدود پنج سانت عرض داره و از چوب فوق‌العاده درجه یک روسی ساخته شده. چوب روسی به سادگی تاب برنمیداره و طولانی مدت با تاچ بالا میتونی دف بزنی.

این ساز بخاطر اینکه از چوب و پوسته بسیار باکیفیتی ساخته شده اون نواحی‌ای که دست میخوره حالا حالاها خراب نمیشه .

زنجیرهای استفاده شده در ساخت دف سراج دوبل و پرس هستند. این نوع زنجیر جزو ایده‌ال‌ترین زنجیرهای موجود در بازاره.

ویژگی‌های دف سراج

دف سراج چون وزن خیل مناسبی داره به درد نوازندگی‌ و اجرای طولانی مدت میخوره. تازه جا شصتی تو رفتگی داره و فوم هم در اون قسمت نصب شده تا دستتون آسیب نبینه.

این دف زیبا لحن و لهجه زیبایی داره و صدای بم و شکیل این ساز اون رو در مجموعه سازهای خانقاهی و حرفه‌ای قرار می‌گیره.

تست صدای دف سراج

در این ویدیو تست صدا سعی کردیم تا شما رو با صدای خاص و دلنشین دف سراج آشنا کنیم تا خرید ساز در بین این همه تنوع برات لذتبخش‌تر و راحت‌تر بشه.

نوازنده عزیز دلشاد موزیک با اجرای چند قطعه با دف سراج صدای بم و گوشنواز این ساز باکیفیت رو به خوبی به نمایش گذاشت تا به کمکش بهتر بتونی این ساز رو بشناسی.

حفظ ریتم و ضرب آهنگ در نواختن دف خیلی مهمه و دفنوازی نیازمند تمرکز و فراوانه پس موقع نواختن این ساز خوب حواستمو جمع کن که یهو از ریتم خارج نشی.

خلاصه کلام

تیم ما در دلشاد موزیک امروز هم سعی کرد تا به بهترین شکل ساز اصیل دف سراج رو بهت معرفی کنه تا با داشتن شناخت کافی به دنبال خرید این ساز فوق‌العاده بری.

خرید دف چون خیلی تنوع داره ممکنه کمی چالشی باشه. امیدواریم این ویدیو بهت در خریدن ساز موردعلاقه‌ات کمک کنه و بتونی بدون نگرانی رویای ساز نواختن رو دنبال کنی.

یادت نره که میتونی دف سراج رو با بهترین قیمت و کیفیت فوق‌العاده از سایت دلشاد موزیک یا با مراجعه حضوری به مغازه‌های ما خریداری کنی.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید