instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

معرفی و تست صدای سه تار بختیاری کاسه لا ترک ویژه

معرفی و تست صدای سه تار بختیاری کاسه لا ترک ویژه

معرفی و تست صدای سه تار بختیاری کاسه لا ترک ویژه

امروز اومدیم با ویدیو معرفی و تست صدای سه تار بختیاری کاسه لا ترک ویژه که یکی باکیفیت‌ترین و خوش‌قیمت‌ترین سازهای موجود در بازار موسیقی ایرانه.

امیدواریم که از ویدیوی معرفی و آنباکس سه تار بختیاری کاسه لا ترک ویژه لذت برده باشی و خوب باهاش آشنا شده باشی. اگه میخوای بیشتر راجع به این ساز بدونی و تست صداش رو هم بشنوی در ادامه هم باما همراه باش.

تاریخچه سه تار

سه تار جزو سازهای زهی و مضرابی و یکی از ساز های ایرانی محسوب میشه. این ساز خوش‌صدا از خانواده ساز تنبور هست اما خب اگه یکمی جزئی‌تر این ساز رو زیر نظر بگیریم بیشتر از تنبور به تار شبیه میشه.

اولین سه‌ تارهای دنیا واقعا سه سیم داشتن اما بعد از کارها و فعالیت‌هایی که دانشمندان مختلف ایرانی مثل ابوعلی سینا، ابونصر فارابی و نهایتا ابوحسن‌ خان صبا یک سیم دیگر به سیم‌های سه تار اضافه شد و به این صورت سه تارهای امروزی چهار تار دارن.

با اینکه این سیم از نظر تاریخی چهارمین سیمی هست که به سه تار اضافه شده اما از پایین به بالا سیم سوم به حساب میاد بخاطر همین هم بهش سیم سوم میگن که به نام «سیم مشتاق» هم شناخته میشه.

معرفی برند بختیاری

میشه گفت برند بختیاری پرفروش‌ترین برند تولید‌کننده سه تار در ایرانه و این محبوبیت هم بی‌دلیل نیست. سه تارهای برند بختیاری کیفیت فوق‌العاده بالا از قیمت پایین و مناسبی برخوردارن و به همین خاطر هم هست که طرفداران موسیقی سنتی همه عاشق این برند سه تار هستن.

قیمت پایین و کیفیت بالای سه تار بختیاری باعث شده تا استادهای موسیقی سه‌تارهای این برند رو به شاگردان و هنرجوهای مبتدی پیشنهاد میکنن.

اجزای سه تار بختیاری کاسه لا ترک ویژه

سه تار بختیاری کاسه لا ترک ویژه از اون دسته سازهایی هست که اگه قبلا سه تار زدی و یکم باهاش آشنایی داری و الان میخوای یک ساز حرفه‌ای‌تر بخری میتونه برات انتخاب مناسبی باشه.

کاسه این ساز از چوب توت ساخته شده و دسته ساز از جنس چوب گردو هست. البته انواع دیگه این سه تار هم موجوده که جنس چوب کاسه‌های آن‌ها متفاوت هستن، مثلا کاسه از جنس چوب گردو و کاسه از جنس چوب افرا که همه این‌ها هم در دلشاد موزیک موجود هستن.

سه تار بختیاری کاسه لا ترک ویژه طراحی زیبایی داره مخصوصا روی دسته این ساز که البته این طراحی‌ها هیچ تاثیری در تغییر، افزایش و یا کاهش کیفیت صدای این ساز ندارن.

جنس پرده‌های این ساز پلیمری یا همون پلاستیکی هست، خرک‌های ساز هم از چوب شمشاد ساخته شدن که بهترین چوب برای ساخت خرک به حساب میاد. هم پرده‌ها و هم خرک‌های این ساز قابل تعویض هستن و در صورت خرابی میتونی عوضشون کنی.

کلا اگه بدنه ساز رو سالم نگهداری بقیه قطعاتش حتی اگه خراب هم بشن امکان تعویض براشون وجود داره.

ویژگی‌های سه تار بختیاری کاسه لا ترک ویژه

تقریبا طراحی سه تارهای همه برندهای تولید‌کننده این ساز بخاطر همین ممکنه تشخیص اینکه هر سه تار متعلق به کدوم برند هست یکم سخت باشه.

برند بختیاری لوگو برندشون رو با سوخته‌کاری دقیقا جایی که دسته و کاسه به هم متصل میشن مهر و حک کرده. اینطوری کسانی که دنبال سه تارهای این برند هستن راحت‌تر تشخیصشون میدن و پیداشون میکنن.

نکته‌ای که موقع خرید سه تار باید بهش توجه کنی اینه که این ساز بدون هیچ لوازم جانبی‌ای بهت تحویل داده میشه و یک سری لوازم جانبی‌ای که برای نواختن و نگهداری از سه تار بختیاری کاسه لا ترک ویژه لازم داری رو باید جداگانه بخری.

کیس یکی از اون لوازم جانبی‌هایی هست که خریدش خیلی مهمه چون بدون اون سازت بخاطر ظرافت زیادی که داره ممکنه سریعا آسیب ببینه. دو نوع کیس برای سه تار بختیاری کاسه لا ترک ویژه در دلشاد موزیک موجوده. یکی هاردکیس که از استحکام فوق‌العاده بالایی برخورداره و از جنس فوم ساخته شده.

کیس دوم هم سافت‌کیس محسوب میشه و از جنس ابر و برزنت ساخته شده که خب مسلما در مقایسه با هاردکیس از مقاوت کمتری برخورداره. میتونی با توجه به بودجه‌ و اولیت‌هات بین این دو نوع انتخاب مناسب‌تری داشته باشی.

تست صدای سه تار بختیاری کاسه لا ترک ویژه

صدای سه تار به ظرافت و مخملی بودن معروفه و چون با انگشت اشاره نواخته میشه بعضی‌ها معنقدن که با اعصاب و روان ارتباط مستقیم داره و برای همینم بهش میگن ساز دوران تنهایی و دل‌گرفتگی.

با وجود اینکه اغلب مردم صدای این ساز رو غمگین میدونن اما در سال‌های اخیر خیلی از نوازنده‌های معاصر سعی کردن تا این ساز اصیل رو به نوعی وارد موسیقی مدرن کنن تا این کلیشه رو هم از بین ببرن.

امیدواریم با کمک تست صدای سه تار بختیاری کاسه لا ترک ویژه بهتر این ساز رو شناخته باشی و نسبت به خریدنش از قبل هم بیشتر اطمینان پیدا کرده باشی.

خلاصه کلام

امیدواریم با استفاده از اطلاعاتی که امروز درباره سه تار بختیاری کاسه لا ترک ویژه به دست آوردی خرید راحت‌تر و لذت‌بخش‌تری داشته باشی.

راستی یادت نره که این سه تار درجه یک و اصیل رو میتونی با قیمت فوق‌العاده مناسب از سایت دلشاد موزیک خریداری کنی و کلی از صدای روح‌نوازش لذت ببری.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید