instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

هنگ درام چیست و چه نوع سازی می باشد؟

هنگ درام چیست و چه نوع سازی می باشد؟

هنگ درام یکی از موفق‌ترین اختراعات و نوآوری‌های دنیای موسیقی در قرن جدید به حساب میاد. صدای قابل توجه و خاص این ساز دقیقا همون چیزی هست که همه آدم‌های دنیا بدون توجه به این که چه سلیقه‌ای دارن و از چه سبک موسیقی‌ای خوششون میاد، جذبش میشن.

هنگ درام چیست و چه نوع سازی می باشد؟

هنگ درام چیست و چه نوع سازی می باشد؟

هنگ درام چیست و چه نوع سازی می باشد؟

ساز هنگ درام با وجود اینکه تازه به دنیای سازها و موسیقی اضافه شده اما تاثیرات گسترده‌ای روی زندگی موزیسین‌ها گذاشته و تبدیل شده به یکی از محبوب‌ترین سازهای موجود در جهان.

یکی از دلایل مهمی که باعث محبوبیت بیشتر این ساز شده بخاطر اینه که یاد گرفتن هنگ درام در مقایسه بقیه سازها مثل پیانو، گیتار و ویولن نسبتا آسون‌تره.

تاریخچه هنگ درام

هنگ درام چیست و چه نوع سازی می باشد؟

هنگ درام چیست و چه نوع سازی می باشد؟

بیشتر مردم فکر میکنن که هنگ درام یک ساز جدیده و اخیرا ساخته شده درحالی که اینطور نیست شما هم شاید مثل اکثر مردم همین طرز فکر رو داشته باشی. ممکنه که اخیرا خیلی محبوب و شناخته شده باشه ولی از زمان ابداع این ساز دست کم دو دهه میگذره.

ایده ساز هنگ درام از یک ساز فلزی که در سال‌های 1700 در آفریقا و آمریکای جنوبی مورد استفاده قرار می‌گرفته، گرفته شده.

با اینکه ایده اولیه سازهایی مثل هنگ درام معمولا قدیمی هستن اما اولین بار این ساز توسط دو هنرمند سوییسی به نام‌های Felix Rohner و Sabina Scherrer در سال 2000 کشف شد. هنگ در زبان آلمانی به معنای «دست» هست.

بعضی‌ها معتقدن که کلمه «درام» رو باید از اسم ساز هنگ درام حذف کرد چون موقع نواختن درام نوازنده از همه قدرت خود برای نواختن و تولید صدا استفاده میکنه اما در ساز «هنگ» اگه به ساز بیش از حد نیرو و ضربه وارد بشه ساز کلا خراب و بلااستفاده میشه.

ساختار هنگ درام

هنگ درام چیست و چه نوع سازی می باشد؟

هنگ درام چیست و چه نوع سازی می باشد؟

در نگاه اولیه هنگ درام شبیه سفینه‌ فضایی‌هایی که توی فیلم‌های علمی- تخیلی میبینیم بنظر میاد. این ساز از دوتا صفحه فلزی دایره‌ای از معمولا از جنس فلز نیترات هستن تشکیل شده که از بالا و پایین به هم متصل شدن.بین این دو صفحه دایره‌ای یک فضای خالی به شکل عدسی محدب ایجاد شده.

برای دسترسی آسون‌تر به فرت‌های بالا، قسمت بالایی و پایینی ساز هرکدوم دارای دو بریدگی هستن. هنگ درام معمولا داری هفت یا هشت نت هست. بخش پایینی ساز داره یک حفره لوله‌ای عمیق هم هست که به پخش صدای بهتر و زیباتر ساز کمک میکنه.

نواختن ساز هنگ درام خیلی راحت‌تره از سایر سازهاست و یکی از دلایلش هم اینه که موقع نواختن نیاز نیست حتما در دست نگهش داری، میتونی پایه هنگ درام بخری و سازت رو موقع نواختن روی اون قرار بدی و بدون خستگی تا مدت‌ها بنوازی و از صداش کلی لذت ببری.

ساز هنگ درام 52 سانتی متر قطر و 24 سانتی متر ارتفاع داره که دائما هم در حال تکامل و تغییره.

این ساز دارای کوک ثابت هست به این معنی نمیشه هنگ درام رو به صورت دستی کوک کرد در نتیجه این ساز زیرمجموعه سازهای دیاتونیک قرار میگیره.

حتما قبل از خرید گام صدای مورد نظرت رو انتخاب کن تا صدای سازی که خریداری میکنی با سلیقه‌ات جور باشه.

چطور از هنگ درام نگهداری کنیم؟

هنگ درام چیست و چه نوع سازی می باشد؟

هنگ درام چیست و چه نوع سازی می باشد؟

هنگ درام ساز خیلی ظریفی هست به همین دلیل خیلی با ملایمت باید با این ساز برخورد کنی. بدنه ساز چون از فلز ساخته شده استحکام زیادی داره اما برخلاف بدنه حلقه‌های ساز، فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌های روی سطح ساز، نازک و آسیب‌پذیر هستن.

بخاطر همین یک ضربه خیلی محکم ممکنه باعث خراب شدن صدا و نت ساز بشه. تازه اگه موقع نواختن هنگ درام انگشتر یا دستبند داشته باشی روی ساز خط و خش میوفته پس حواست باشه موقع نواختن اکسسوری نداشته باشی.

آب‌وهوا روی تغییر نت ساز هنگ‌درام تاثیر میذاره یعنی مثلا گرمای شدید یا سرمای شدید ممکنه باعث انقباض و یا منبسط شدن سازت بشه. البته این هم بستگی به متریال ساخت و برند هنگ‌درام داره بعضی از برندها چون از متریال باکیفیت‌تری ساخته میشن مقاومت بیشتری هم دارن.

اگه هنگ درامی که میخری از متریال درجه یک و استاندارد ساخته شده باشه میتونه خیلی بادوام‌تر از این حرف‌ها باشه.

یکی از راه های نگهداری از هنگ درام و جلوگیری از آسیب دیدن بدنه فلزی این ساز استفاده از روغن‌های مخصوص نگهداری هنگ درام هست که معمولا همراه ساز فروخته میشه و یا به صورت جداگانه قابل سفارشه.

چرا هنگ درام گرونه؟

هنگ درام چیست و چه نوع سازی می باشد؟

هنگ درام چیست و چه نوع سازی می باشد؟

هنگ درام یکی از گرانبهاترین سازهای موجود در جهان هست و میشه گفت بخاطر دشوار و زمانبر بودن پروسه ساخت آن و همینطور تعداد کم برندهای سازنده هنگ درامه که همین موضوع یکی از دلایل اصلی گرون بودن قیمت هنگ درام به حساب میاد.

این ساز در سراسر جهان مخصوصا بین طرفداران موسیقی و موزیسین‌های جوان خیلی محبوبه هرچند که تعداد کل سازندگان هنگ درام به زور به دویست تا میرسه. هنگ درام‌ها معمولا دست ساز هستن و انتخاب و ساخت آهن و آلیاژ مناسب و استاندارد هنگ درام ساعت‌ها و روزها ممکنه زمان ببره.

رسیدن به نت درست با کوک مناسب یکی از سخت ترین مراحل در فرآیند تولید هنگ درام هست که معمولاً با دستگاه یا چکش مخصوص انجام می‌شه. ساخت هنگ درام پروژه ای زمان بره که به دقت، مهارت و امکانات زیادی نیاز داره تا ساز به صدای اصلی خودش برسه و نت‌های آن به درستی نواخته بشن.

استفاده از هنگ درام در زندگی روزمره

هنگ درام چیست و چه نوع سازی می باشد؟

هنگ درام چیست و چه نوع سازی می باشد؟

هنگ درام برای خانواده‌هایی که بچه‌های کوچک دارن خیلی مفیده. وقتی که میخواید کودکانتون رو بخوابونید، می‌تونی از صدای هنگ درام به عنوان صدای پس زمینه و برای آروم کردن افراد خونه استفاده کنی.

این ساز در بین مربی‌های یوگا و موسیقی درمانگرها محبوبیت زیادی داره و امروزه استفاده از اون در جلسات مدیتیشن خیلی رایجه. تازه در آب درمانی در سونا هم از ارتعاشات هنگ درام برای اهداف درمانی استفاده میشه.

خلاصه کلام

ساز هنگ درام یکی از سازهای جدید و محبوب بین تقریبا همه موزیسین‌ها مخصوصا جوانان هست که بخاطر صدای خاص و گوشنوازش در همه جوان کلی معروف و شناخته شده.

در این مقاله سعی کردیم تا شما رو با ساز هنگ درام و اینکه موقع خرید هنگ درام باید به چه چیزهایی توجه کنی آشنا کنیم. امیدواریم با استفاده از اطلاعاتی که از مقاله هنگ درام چیست و چه نوع سازی می باشد به دست آوردی خرید راحت‌تر و لذت‌بخش‌تری داشته باشی.

انواع برندها و رنگ‌های متنوع ساز زیبا و خوش صدای هنگ درام رو میتونی با بهترین کیفیت و قیمت چه به صورت حضوری و چه به صورت آنلاین از سایت و صفحه‌های دلشاد موزیک در اپلیکیشن‌های مختلف، خریداری کنی.

مقایسه هنگ درام های دلشاد موزیک

هنگ درام آرشا نیتراید

قیمت اصلی 6,300,000 تومان بود.قیمت فعلی 5,700,000 تومان است.

هنگ درام آرشا تیتانیوم هفت رنگ

قیمت اصلی 6,300,000 تومان بود.قیمت فعلی 5,900,000 تومان است.

هنگ درام آرشا تیتانیوم

قیمت اصلی 6,300,000 تومان بود.قیمت فعلی 5,900,000 تومان است.

هنگ درام آرشا تیتانیوم Grade A

قیمت اصلی 12,500,000 تومان بود.قیمت فعلی 9,500,000 تومان است.

هنگ درام آرشا نیتراید Grade A

قیمت اصلی 7,500,000 تومان بود.قیمت فعلی 7,000,000 تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید