instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

راهنمای خرید ساکسیفون

راهنمای خرید ساکسیفون

اگر قبل از خرید ساز مورد علاقه تان در مقالات و نظرات اینترنتی جستجو کنید می توانید اطلاعاتی راجع به ساز به دست آورید و بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید. راهنمای خرید ساکسیفون می تواند به شما در انتخابتان کمک کند.

ساکسیفون یک ساز بادی است که با دم و بازدم آن را می نوازند. تقریبا مانند ساز کلارینت دارد اما تفاوت‌هایی با آن دارد. مانند کلاربینت یک قمیش دارد و بدنه‌‌ی آن معمولا از برنج درست شده است.

در ساکسیفون نیز سوراخ‌هایی تعبیه شده که با باز و بسته کردن آن ها که در واقع نقش کلید را دارند و با قرار دادن صفحه روی این کلیدها یا برداشتن صفحه از روی آن‌ها باعث تولید صدا می‌شوند.

راهنمای خرید ساکسیفون

راهنمای خرید ساکسیفون

راهنمای خرید ساکسیفون

ساز ساکسیفون صدای بلند و حماسه‌ای دارد و هنگام شنیدن این ساز حس وطن پرستی در افراد ایجاد می‌شود برای مراسم نظامی و مجالس رسمی استفاده می‌شودو علاوه بر آن در موسیقی جاز و پاپ نیز مورد توجه و علاقه قرار گرفته است.

در سال 1840 آدولف ساکس این ساز را اختراع کرد و نام او به اختصار روی این ساز نهاده شد. ساز ساکسیفون انواع مختلفی دارد که هرکدام صدا و دامنه‌ی متفاوتی دارند.

اینکه می گویند ساز چوبی یا برنجی سافیکسون منظور این نیست که این ساز از چوب درست شده بلکه منظور چگونگی تولید صدا در دهنی ساز است و در ساخت این ساز از چوب استفاده نشده است.

انواع ساز ساکسیفون

آلتو

راهنمای خرید ساکسیفون

راهنمای خرید ساکسیفون

از مشهورترین ساکسیفون‌هاست که اندازه‌ی متوسطی دارد و برای افراد مبتدی بسیار مناسب است که هم دهنی کوچکی دارد و هم کلید E شکل آن باعث شده به راحتی آن را تنظیم کرد.

تنور

راهنمای خرید ساکسیفون

راهنمای خرید ساکسیفون

صدای صوت ساز تنور در محدوده‌ی صوت انسان می‌باشد و از ساز آلتو بزرگ‌تر است دارای گردن کشیده‌ای است و در سبک‌های جاز، پاپ، راک و بلوز کاربرد دارد.

سوپرانو

راهنمای خرید ساکسیفون

راهنمای خرید ساکسیفون

در اثر کار روی کلید B این ساز دارای محدوده صوتی بالایی است و بالاترین قدرت را در بین همه‌ی سازها دارد. ساز سوپرانو یکی از حرفه‌ای‌ترین ساکسیفون‌ها در جهان است و برای نواختن و ایجاد صدای ایده آل آن نیاز به مهارت بالایی است و کار با آن به تلاش و تمرین نیاز دارد.

باریتون

راهنمای خرید ساکسیفون

راهنمای خرید ساکسیفون

ساز باریتون بزرگ‌ترین و سنگین‌ترین ساکسیفون است و موسیقی دلنواز و ملایمی دارد.

اندازه ساکسیفون

سایز بزرگ ساز ساکسیفون برای نواختن آهنگ‌های دلپذیر سخت و دشوار است و سازهای کوتاهتر با وجود قیمت بیشتر اما برای افرادی که ریز جثه هستند هنگام فوت کردن و انگشت گذاری مشکل‌تر است و برای این افراد نواختن با نوع ارگونومی راحت‌تر است.

به طور کلی افراد مبتدی از ساز کوچک‌تر شروع کنند که نواختن آن‌ها راحت‌تر است. برای افراد مبتدی آلتو( alto) و تنور(tenor ) مناسب می‌باشد اما برای کودکان ساز تنور بزرگ است  نواختن با آن قدری مشکل است.

نکات خرید ساکسیفون

راهنمای خرید ساکسیفون

راهنمای خرید ساکسیفون

  • اگر به سبک راک علاقه دارید تنور برای شما بهترین گزینه است اما اگر به موسیقی کلاسیک علاقه مندید آلتو انتخاب بهتری است.
  • مطمئنا خرید ساز نو که گارانتی هم داشته باشد بهتر است اما اگر قصد خرید ساکسیفون دست دوم را دارید از فرد مورد اعتماد یا جای معتبری خرید کنید.
  • امروزه با ساکسیفون‌های ارزان قیمت هم می توان به اندازه ساکسیفون‌های گران‌تر به خوبی نواخت و تا حدودی همان صدای خوب را دارند.
  • برای خرید ساکسیفون مدل‌های گفته شده را در نظر داشته باشید اما ببنید با صدای کدام ساز حس بهتری دارید آن را تهیه کنید.
  • برای خرید اینترنتی از سایتی ساز تهیه کنید که در زمینه‌ی فروش ساز به صورت تخصصی کار می‌کند.
  • نیازی به تهیه‌ی لوازم جانبی غیر ضرروری مانند padsaver، padclamps، gigdust و انواع لیگاتور فانتزی را ندارید و فقط یک نی reeds و یک neckstrapخوب و قوی ، یک swap و یک stand نیاز دارید.

معرفی چند ساکسیفون با قیمت مناسب و کیفیت عالی

امروزه ساکسیفون‌های بسیار خوبی از چین وارد شده که کیفیت خوب و تن صدای بسیار خوبی نسبت به ساکسیفون‌های سطح متوسط دارند اما قیمت بسیار ارزان‌تری دارند مانند ساکسیفون آلتو یاماها مدل yas280 یا ساکسیفون سوپرانو ژوپیتر مدل jps-547gl. البته ساکسیفون‌های چینی بدی نیز در بازار موجود می‌باشد اما این مدل هایی که نام بردیم از ساکسیفون‌های خوب و با کیفیت می‌باشند.

راهنمای خرید ساکسیفون

راهنمای خرید ساکسیفون

برای افراد مبتدی و شروع یادگیری ساکسیفون‌های رده متوسط گزینه‌ی خیلی خوبی هستند مانند jupiter، trevor james، earlham، قیمت این‌ مدل‌ها حدودا نصف مدل‌های حرفه‌ای است اما کیفیت آن‌ها خیلی خوب است و معمولا ساخت تایوان هستند. ساکسیفون‌های تنور استگ مدل st-77 و آلتو ژوپیتر مدل jas500 نسبت به قیمتشان در سطح حرفه‌ای ساخته شده‌اند و گزینه بسیار مناسبی برای خرید هستند.

راهنمای خرید ساکسیفون

راهنمای خرید ساکسیفون

ساکسیفون های حرفه‌ای از سازندگانی همچون yamaha، selmer keilwerth، yanagisawa با وجود کیفیت عالی که دارند قیمت خیلی مناسب حتی شاید کمتر از رده‌ی متوسط دارند. برای خرید سعی کنید از همین مدل‌ها تهیه کنید و اگر مبتدی هستید و توانایی خرید یک ساکسیفون حرفه‌ای را دارید حتما آن را تهیه کنید.

مقایسه ساکسیفون های دلشاد موزیک

ساکسیفون آلتو سوزوکی Suzuki

قیمت اصلی 27,500,000 تومان بود.قیمت فعلی 25,800,000 تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید