instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

معرفی گیتارهای کلاسیک یاماها (یاماها C40 و یاماها C70)

معرفی گیتارهای کلاسیک یاماها (یاماها C40 و یاماها C70)

گیتارهای یاماها یکی از برترین برندهای گیتار موجود در بازار به شمار می‌روند و بسیاری از نوازندگان شروع آموزش خود را با همین گیتارهای سری c آغاز کرده‌اند بخصوص درمیان گیتارهای کلاسیک یاماها، می‌توان دو مدل یاماها C40 و یاماها C70 را بعنوان پرفروش‌ترین مدل‌های این برند در بازار دانست.

علت محبوبیت و پرفروش بودن این گیتارها، قیمت مناسب، کیفیت ساخت عالی و صدای گیرا است. در این مقاله قصد داریم به بررسی مشخصات گیتارهای کلاسیک برند یاماها بخصوص دو مدل پرطرفدار نام برده و به مقایسه آنها بپردازیم.

گیتارهای کلاسیک یک ساز آکوستیک چوبی با ۶ سیم پلیمری (مثل نایلون) است که روی ۳ تای آن یک سیم فلزی ظریف مثل فنر پیچانده‌اند که برای نت‌های بم استفاده می‌شود و این گیتار برای تک نوازی بسیار مناسب است و هم در موسیقی کلاسیک هم در موسیقی پاپ کاربرد دارد و با آن می‌توان چند نت را همزمان اجرا کرد.

معرفی گیتارهای کلاسیک یاماها (یاماها C40 و یاماها C70)

معرفی گیتارهای کلاسیک یاماها (یاماها C40 و یاماها C70)

محتوا پنهان

علت محبوبیت گیتارهای کلاسیک یاماها

معرفی گیتارهای کلاسیک یاماها (یاماها C40 و یاماها C70)

معرفی گیتارهای کلاسیک یاماها (یاماها C40 و یاماها C70)

گیتارهای یاماها با دارا بودن کیفیت و طراحی مناسب درمیان برترین گیتارهای موجود در بازار هم ازلحاظ کیفیت و هم ازلحاظ کاربرد محسوب می‌شوند. سایر دلایل محبوبیت گیتارهای یاماها عبارتند از:

  • برند یاماها از اصیل‌ترین برندهای فعال در حوزه موسیقی است که در اوایل صده ۱۹۰۰ فعالیت خود را شروع کرده و امروز یکی از معتبرترین برندهای تولیدکننده تجهیزات موسیقی در سرتاسر جهان است. گیتارهای کلاسیک یاماها به دلیل تجربه زیاد برند یاماها، تنوع بسیار زیادی دارند.
  • گیتار کلاسیک یاماها دارای کیفیت مطلوب، کارایی مناسب، ماندگاری و قیمت گذاری مناسبی هستند.
  • بازخوردهای کاملا مثبتی از خریداران و مصرف کنندگان گیتارهای کلاسیک در همه جای دنیا شنیده می‌شود.

مشخصات گیتارهای کلاسیک یاماها

معرفی گیتارهای کلاسیک یاماها (یاماها C40 و یاماها C70)

معرفی گیتارهای کلاسیک یاماها (یاماها C40 و یاماها C70)

گیتارهای کلاسیک برند یاماها ویژگی‌های مشابهی دارند. مثلا معمولا صفحه رویی از جنس صنوبر ساخته شده است. دارای جنس دسته ناتو و جنس صفحات پشتی و کناری مرانتی هستند.

در ادامه این مقاله به بررسی تخصصی دو مدل پرطرفدار گیتارهای کلاسیک یاماها یعنی مدل C40 و مدل C70 می‌پردازیم. این دو مدل به دلیل کیفیت و قیمت مناسب موردتوجه بسیاری از علاقمندان به این ساز بخصوص برای افرادی که تازه یادگیری و نواختن با گیتار را شروع می‌کنند، محسوب می‌شود. مدل C40 پرفروش‌ترین گیتار جهان و مدل C70 از پرفروش‌ترین گیتارها و بهترین گیتار کلاس C یاماها به شمار می‌رود.

مشخصات گیتارهای کلاسیک یاماها مدل C40

معرفی گیتارهای کلاسیک یاماها (یاماها C40 و یاماها C70)

معرفی گیتارهای کلاسیک یاماها (یاماها C40 و یاماها C70)

یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین گیتارها برای شروع یادگیری گیتار، گیتار یاماها c40  است. این محصول پرفروش طی سال‌های اخیر توسط بسیاری از اساتید برای هنرجویان مبتدی و تازه‌کار پیشنهاد شده است. یکی از مهم‌ترین علل و دلایل محبوبیت این گیتار کیفیت ساخت بسیار خوب این ساز، صدای معقول و در خور توجه و قیمت مناسب آن است.

بسیاری از رقبا این مدل گیتار، محصولات خود را از مواد اولیه رده پایین تولید می‌کنند. این در حالی است که گیتار یاماها c40  دارای طراحی و مواد اولیه مرغوب و باکیفیتی بوده و توسط سازندگان باتجربه در کشور اندونزی ساخته می‌شود. به همین دلیل نسبت به نمونه‌های مشابه خود در بازار کیفیت ساخت بهتری دارد.

مهمترین مشخصات این گیتار عبارتند از:

  • سایز آن استاندارد و برابر با ۴. ۴ است. بنابراین برای بزرگسالان و نوجوانان بالای ۱۱ سال مناسب است.
  • دسته این گیتارهای کلاسیک یاماها از جنس چوب ناتو است وضخامت ۵۰ میلی متری دارد که پهن بودن این دسته و سیم‌های نایلون استفاده شده روی آن باعث تسهیل روند یادگیری می‌شود و با این گیتار به راحتی و بی‌نقص می‌توان نت‌ها را اجرا کرد.
  •  صفحه انگشت گذاری رزوود، مجهز به ۱۹ فرت فلزی و تعداد ۶ سیم است.
  • ضخامت کاسه این گیتار ۹۴ تا ۱۰۰ میلی متر است.
  • دارای ابعاد۱۱ × ۳۷ × ۱۰۰ سانتی‌متر و وزن ۱. ۵ کیلوگرم است.
  • مقیاس این گیتار ۶۵۰ میلی متر و عرض شیطانک ۵۲ میلی متر است.
  • نوازنده درهنگام نواختن با این گیتار راحتی کاملی دارد زیرا صفحه انگشت گذاری رزوود، بی‌نقصی نت‌ها و بازتولید صحیح طراحی مناسبی دارد.
  • دارای صفحه رویی از جنس چوب صنوبر (اسپروس) است که با انتقال خوب ارتعاشات سبب تولید صدایی گرم و زیبا می‌شود. همچنین انتشار صدای این گیتار پایین است. بنابراین در اجرای تمرینات مقدماتی برای افراد تازه کار مناسب است. اما باز هم صدا و تنالیته مناسبی دارد و در طولانی مدت پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.
  • صفحه پشت و کناره‌ها از جنس چوب مرانتی ساخته شده است که این چوب جایگزین چوب ماهون شده و بهتر است.
  • با دارا بودن ماشین هد باکیفیت از جنس کروم، قادرید کوک کردن گیتار را براحتی بیاموزید. این گیتار به کمک این ماشین هد، قادر است طولانی مدت در کوک باقی بماند و شما با خیال راحت به تمرینات خود بپردازید.
  • فرت بورد این گیتار همچون فرت بورد گیتارهای حرفه‌ای از چوب rosewood ساخته شده است.
معرفی گیتارهای کلاسیک یاماها (یاماها C40 و یاماها C70)

معرفی گیتارهای کلاسیک یاماها (یاماها C40 و یاماها C70)

اصول نوازندگی با گیتار را براحتی به کمک گیتارهای کلاسیک یاماها می‌آموزید و قیمت پایین آن به همین منظور درنظر گرفته شده است البته این موضوع را در نظر بگیرید که این گیتار برای افراد مبتدی درست شده و سیم اولیه آن‌ها کیفیت معمولی دارد که برای افراد مبتدی بسیار مناسب است اما اگر می‌خواهید سیم گیتار با کیفیت تری روی گیتار خود داشته باشید می‌توانید سیم آن را تعویض کنید.

قبل از خرید این گیتار میتونید مقاله ی راهنمای خرید گیتار C40 رو هم بخونید.

 مشخصات گیتار کلاسیک یاماها مدل C70

معرفی گیتارهای کلاسیک یاماها (یاماها C40 و یاماها C70)

معرفی گیتارهای کلاسیک یاماها (یاماها C40 و یاماها C70)

یکی از پرکاربردترین و پرفروش ترین سری گیتار کمپانی یاماها برای هنرجویان موسیقی، سری C  آن است که گیتار یاماها c70  هم جزو این دسته است. قدمت ساخت سری C گیتار یاماها به ۳۰ سال اخیر بازمی‌گردد که علاوه بر صدای جذاب و قابل‌قبول و قیمت معقول نشان از کیفیت این محصول دارد.

هرچند که این گیتار در رده گیتارهای نیمه‌حرفه‌ای قرار دارد، اما به لحاظ صدا، کیفیت ساخت و اکشن بسیار خوب و قابل‌قبول است و افراد مبتدی با خرید این سری گیتار تا مدت‌ها نیاز به خرید گیتار حرفه‌ای نخواهند داشت.

مشخصات ظاهری و نحوه طراحی قسمت‌های مختلف گیتارهای یاماها مدل C70 عبارتند از:

  • پشت و کناره‌های این گیتار بصورت دولایه طراحی شده و از جنس چوب مرانتی و با ظرافت قابل قبولی برخوردار است. این طراحی سبب شده تا صدای این مدل گیتار، عمق و قدرت بیشتری داشته باشد. دو لایه بودن این قسمت سبب کاهش صدا و درعوض، افزایش کیفیت اصلی صدای خروجی شده است.
  • جنس قسمت پشت و کناره جعبه صدای این گیتار از چوب شوریا است که باعث بهبود رزوناس صدا می‌شود.
  • صفحه رویی این گیتار از ماشین هد طلایی و بایندیگ چندلایه ساخته شده است. طراحی ماشین هد به گونه‌ای است که زمینه یادگیری صحیح شیوه کوک کردن گیتار را خواهید داشت.
  • سایز این گیتار مشابه گیتار C40 و کاملا استاندارد است.
  • جنس دسته از چوب ناتو و صفحه انگشت گذاری رزوود با تعداد ۱۹ فرت است که استفاده از این جنس باعث عملکرد بهتر در هنگام نواختن می‌شود.
  • همچون گیتار C40، راحتی نوازنده با طراحی مناسب صفحه رویی انگشت گذاری و سایر موارد، تضمین شده است.
  • جنس سیم‌ها از فنر و نایلون و جنس فرت‌ها فلزی است.
  • لعاب بدنه و دسته براق است.
  • دارای صدا و تنالیته بسیار مناسبی است.
  • عرض شیطانک و مقیاس گیتار مشابه گیتار C40 و به ترتیب برابر با ۵۲ میلی متر و ۶۵۰ میلی متر است.
  • این گیتار نیز ساخت اندونزی می‌باشد که تضمین کیفیت آن است.

بطورکلی، کیفیت ساخت و کارکرد این گیتار اصلا قابل مقایسه با قیمت این گیتارهای کلاسیک یاماها نیست. اگر بدنبال یادگیری گیتار هستید و می‌خواهید گیتاری را خریداری کنید که تا سالیان سال به عنوان یک گیتار خوب قابل استفاده باشد، خرید این گیتار را به شما توصیه می‌کنیم و افراد مبتدی با خرید این گیتار تا سال‌ها نیاز به گیتار دیگری ندارند.

همچنین برای شما عزیزان مقاله ی راهنمای خرید گیتار C70 رو هم آماده کردیم تا بتونید خرید بهتر و راحت تری رو تجربه کنید.

 مقایسه مدل های C40 و C70

معرفی گیتارهای کلاسیک یاماها (یاماها C40 و یاماها C70)

معرفی گیتارهای کلاسیک یاماها (یاماها C40 و یاماها C70)

با مشاهده مشخصات گیتارهای کلاسیک یاماها مدل‌های C40 و C70 متوجه می‌شوید که مدل C70 تفاوت هایی ازلحاظ طراحی و کیفیت نسبت به C40 دارد که عبارتند از:

  • صدای این گیتار، عمق و قدرت بیشتری دارد.
  • جنس ماشین هد دارای روکش طلا است و بصورت چندلایه طراحی شده است. (در مدل گیتار یاماها c40  ماشین هدها نقره‌ای رنگ هستند)
  • از دوام، ماندگاری و کیفیت ساخت بالاتری نسبت به C40 برخوردارند.
  • استفاده از زه یا BINDING در اطراف لبه‌های گیتار یاماها C70 که علاوه بر زیباتر شدن، باعث جلوگیری از لب‌پریدگی ناشی از ضربه‌های اتفاقی شده و همچنین دوام بیشتر آن می‌شود.

هردوی این گیتارها، پرفروش و باکیفیت و چزو بهترین مدل گیتار یاماها هستند. بطورکلی، اگر بدنبال گیتاری مقرون به صرفه و درعین حال با کیفیت ایده آل هستید، خرید C40 را به شما توصیه می‌کنیم، گیتار c40 تمام استانداردهای ساخت گیتار را دارد ولی انتظار یک گیتار کاملا حرفه‌ای را از آن نداشته باشید، با توجه به قیمتش از رقبای خود کیفیت خیلی بهتری دارد.

اما اگر هزینه بیشتری را می‌توانید برای یادگیری و نوازندگی با گیتار بپردازید و دنبال گیتاری باکیفیت و ماندگار هستید، توصیه می‌کنیم گیتار C70 را خریداری کنید.

مقایسه کیفیت یاماها C40 با یاماها C70

معرفی گیتارهای کلاسیک یاماها (یاماها C40 و یاماها C70)

معرفی گیتارهای کلاسیک یاماها (یاماها C40 و یاماها C70)

هر دو مدل به لحاظ متریال و کیفیت ساخت کاملاً شبیه به هم هستند. برای مقایسه هر دو مدل از اصلی‌ترین قسمت گیتار یعنی صفحه صدا شروع می‌کنیم؛ در ساخت صفحه صدا در هر دو سری از چوب صنوبر یا SPRUCE به‌صورت چندلایه یا همان لمینت استفاده شده که باعث مقاومت بیشتر ساز در شرایط مختلف می‌شود.

ایجاد صدای گرم و میدرینج و همچنین حجم صدای فوق‌العاده حاصل استفاده از چوب صنوبر در ساخت این مدل‌سازها است. در قسمت‌های جانبی و پشت هر دو مدل گیتار لمینتی از جنس چوب MERANTI  به‌کاررفته که به لحاظ کاراکتر صدایی شباهت بسیاری با چوب ماهاگونی دارد که در کیفیت صدای تولید شده در هر دو ساز نقش مهم و بسزایی دارد.

دسته‌های هر دو مدل از چوب NATO و فرت بورد آنها نیز از چوب معروف رز وود (ROSEWOOD)  است که از بهترین چوب‌ها در ساخت فوت بورد است.در پشت دسته از رنگ مات استفاده شده است که باعث عملکرد و حرکت دست چپ در طول گیتار می‌شود. ساختار و پل بندهای داخلی هر دو مدل کاملاً مشابه و یکسان است و از یک الگو برش خورده است.

در نتیجه اگر بخواهیم به تفاوت گیتار یاماها C40 و یاماها C70 بپردازیم، باید بگوییم به‌جز موارد جزئی که در طول مقاله به آن اشاره شد، به لحاظ ظاهری و کیفی هر دو سری دارای وجه تشابه بسیاری هستند.

کلام پایانی

گیتارهای ارائه شده توسط شرکت یاماها طی سال‌های اخیر از کیفیت بالا و مطلوبی برخوردار بوده است. به‌گونه‌ای که سری C  آن که قدمت ۳۰ساله دارد، از محبوبیت و قیمت مناسبی در بین اهالی موسیقی و علاقه‌مندان گیتار برخوردار است.

در ساخت هر دو سری گیتار یاماها C40 و یاماها C70 از ابزار و امکانات خوب و قابل‌قبولی استفاده شده است.به لحاظ شکل ظاهری و کیفیت صدا که جزو موارد مهم در انتخاب یک گیتار است، بسیار شبیه به هم بوده و جز برخی موارد اندک، کاملاً یکسان و برابر هستند.

شما با مطالعه این مقاله حتماً به این مهم دست پیدا خواهید کرد که تفاوت گیتار یاماها C40 و یاماها C70  به جز مواردی که در شکل ظاهری آن وجود دارد، بسیار شبیه به هم هستند.همین تغییرات کوچک در شکل ظاهری باعث ارزان‌تر بودن گیتار یاماها C40  نسبت به مدل C70  است. البته همین تغییرات ظاهری باعث دوام بیشتر گیتار یاماها C70  است.

فروشگاه دلشاد موزیک یکی از بهترین فروشگاه‌های موسیقی در ایران است و انواع گیتارهای کلاسیک یاماها را با قیمت مناسب و خدمات پس از فروش ارائه می‌دهد. همچنین، تمامی اجناس ارائه شده توسط فروشگاه دلشاد موزیک، ضمانت اصالت دارند.

در صورت بروز هرگونه مشکل در خرید و یا سفارش گیتارهای کلاسیک یاماها، مشتریان می‌توانند با پشتیبانان ما تماس بگیرند و از خدمات پشتیبانی و مشاوره رایگان  آن‌ها استفاده کنند.

فروشگاه دلشاد موزیک ارائه دهنده انواع لوازم جانبی مرتبط با گیتارهای کلاسیک یاماها و دیگر برندهای معتبر می‌باشد، از جمله کیف گیتار، سه‌پایه، سیم‌گیتار، تیونر و غیره.

خرید گیتارهای کلاسیک یاماها از فروشگاه دلشاد موزیک، یک تجربه خرید رضایت‌بخش برای مشتریان خواهد بود. به دلیل داشتن تنوع وسیعی از محصولات، قیمت مناسب و خدمات پس از فروش با کیفیت، مشتریان به راحتی می‌توانند گیتار کلاسیک یاماها را به سرعت خریداری و از نواختن آن لذت ببرند

همچنین برای مشاهده انواع گیتار و مقایسه آنها میتونید روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید گیتار

مقایسه گیتار های دلشاد موزیک

گیتار یاماها Yamaha C70

۸,۹۰۰,۰۰۰ تومان

گیتار پارسی مدل P40

۳,۴۰۰,۰۰۰ تومان

گیتار متاع پور mat4

۳,۴۰۰,۰۰۰ تومان

گیتار پارسی P70

۳,۷۵۰,۰۰۰ تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید