instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

راهنمای خرید گیتار یاماها + معرفی انواع مدل گیتار یاماها

گیتار یاماها

یکی از سازهای مورد علاقه جوانان و نوجوانان، گیتار Guitar است. یادگیری گیتار می‌تواند تجربه‌ای جالب و شگفت‌انگیز باشد. به طور کلی گیتار دارای انواع مختلفی است و توسط برندهای مختلف تولید می‌شود. همین مسئله باعث شده که در زمان خرید این ساز با گزینه‌های متنوعی روبرو شوید که کمی گیج‌کننده هستند.

به خصوص اگر مبتدی هستید، خرید گیتار می‌تواند به مسئله‌ای چالش برانگیز برای شما تبدیل شود‌. از آنجایی که خرید گیتاری مناسب مهم‌ترین مرحله برای ورود به دنیای هنر و نوازندگی محسوب می‌شود، بهتر است مبتدیان با انواع این ساز و راهنمای خرید آن‌ها آشنا شوند، سپس برای خرید اقدام کنند. در این مقاله «راهنمای خرید گیتار یاماها» را برایتان مهیا کرده ایم.

گیتار یاماها

گیتار یاماها

یکی از بهترین گیتارها برای افراد مبتدی و حرفه‌ای، گیتار یاماها است. در ادامه به راهنمای خرید گیتار یاماها می‌پردازیم.

 

معرفی برند یاماها

یاماها یک شرکت چند ملیتی واقع در ژاپن است و آن را بزرگ‌ترین تولیدکننده پیانو می‌دانند. نام این برند را بر اساس نام بنیان‌گذار آن یعنی توراکوسو یاماها (Torakusu Yamaha) انتخاب کرده‌اند.شرکت یاماها با آلات موسیقی یا موتور سیکلت‌های خود شناخته می‌شود؛ در حالیکه این شرکت در زمینه تولید محصولات باکیفیت دیگر نیز فعالیت می‌کند.

اغلب کارشناسان معتقدند که یک برند باید فقط در یک شاخه فعالیت کند تا موفق شود، اما یاماها این طرز فکر را تکذیب کرد.این کمپانی‌ در زمینه موسیقی، موتور سیکلت، لوازم ورزشی، لوازم منزل، ابزارهای صوتی و… در حال فعالیت است و طرفداران بی‌شماری در سراسر دنیا دارد. گیتار یاماها جزو محبوب‌ترین سازها در بین ایرانیان است.

اگر قصد خرید گیتار را داشته باشید، قطعا با نام یاماها برخورد خواهید کرد. حتی بسیاری از معلم‌های موسیقی نیز به هنرجویان مبتدی خود، خرید گیتارهای یاماها را پیشنهاد می‌دهند.

انواع گیتار یاماها

شرکت یاماها یکی از اصلی‌ترین تولیدکننده‌ها در زمینه گیتار کلاسیک است. به طور کلی گیتارهای کلاسیک دارای شش سیم پلیمری هستند که سه عدد از این سیم‌ها با فلزی فنر مانند پوشیده شده‌اند. برخی از گیتارهای کلاسیک برند یاماها شامل موارد زیر هستند:

گیتار یاماها مدل C40

گیتار یاماها مدل C40

گیتار یاماها مدل C40

یکی از بهترین گیتارهای کلاسیک برای مبتدی‌ها، گیتار یاماها مدل C40 است. این گیتار در عین کیفیت بالایی که دارد، دارای قیمت مناسبی است تا همه افراد توانایی خرید آن را داشته باشند. اندازه آن استاندارد یا ۴/۴ است و برای رده سنی ۱۱ سال به بالا کاملا مناسب خواهد بود.

دسته گیتار C40 از جنس چوب ناتو ساخته شده و مجهز به صفحه‌ انگشت‌گذاری رزوود است. این صفحه انگشت‌گذاری باعث می‌شود که نت‌ها به طور صحیح تولید شوند و نوازنده احساس راحتی کند.

گیتار کلاسیک یاماها مدل C40

گیتار کلاسیک یاماها مدل C40

برای بخش پشتی و اطراف گیتار از چوب مرانتی استفاده کرده‌اند و برای بخش رویی آن چوب صنوبر را ترجیح داده‌اند. چوب صنوبر یک انتخاب هوشمندانه برای برند یاماها است؛ چرا که صدای گیتار را زیباتر و گرم‌تر می‌کند. برخی افراد از گیتار یاماها مدل C40 به دلیل پایین بودن انتشار صدا شکایت دارند؛ در حالیکه این مورد برای مبتدیان بسیار مناسب است.

گیتار یاماها مدل C45

گیتار یاماها مدل C45 نسخه بروز شده از مدل C40 است. در گیتار مدل C45 در مقایسه با مدل قبل از مواد بهتری استفاده شده است؛ با این حال سعی کرده‌اند که قیمت محصول را پایین نگه دارند. چوبی که برای پشت و اطراف گیتار به کار رفته است، چوب ماهون نام دارد که در مقایسه با چوب مرانتی باکیفیت‌تر و مرغوب‌تر است.

این گیتار را در اندازه استاندارد یا ۴/۴ طراحی کرده‌اند. قیمتی که برای این ساز در نظر گرفته‌اند، نسبت به صدا و تنالیته‌ای که دارد کاملا مقرون به صرفه است. ماشین هد گیتار یاماها مدل C45 از جنس کروم است و به شما این امکان را می‌دهد تا برای مدت طولانی گیتار خود را در حالت کوک نگه دارید.

 

گیتار یاماها مدل C70

اگر چه گیتار یاماها مدل C70 قیمت پایینی دارد، اما کیفیت صدای آن بی‌نظیر است. بخش پشتی و کناره‌های گیتار از چوب مرانتی دو لایه است؛ به این معنی که صدای گیتار یاماها مدل C70 قدرت و عمق بیشتری در مقایسه با مدل C40 دارد. این گیتار نیز برای کسانی که قصد یادگیری این ساز را دارند، کاملا مناسب است.

گیتار یاماها مدل C70

گیتار یاماها مدل C70

در سایز استاندارد یا 4/4 طراحی شده و برای رده سنی 11 سال به بالا کاربرد دارد. اکثر ویژگی‌های گیتار مدل C70 مانند مدل C40 است؛ اما به دلیل برتری اندکی که C70 دارد، قیمت بالاتری برای آن در نظر گرفته‌اند.

 

گیتار یاماها مدل C80

گیتار C80 یاماها آخرین مدل سری C بوده و البته پیشرفته‌ترین عضو خانواده!گیتار C80 یاماها، از سری C کمپانی YAMAHA و از دسته گیتارهایی برای افرادیه که میخوان تازه ساز گیتار رو شروع کنن و همچنین قیمت و کیفیت سازشون هم براشون مهمه، چون این ساز یکی از خوش‌ساخت‌ترین و خوش قیمت‌ترین گیتارهای بازاره.

گیتار یاماها مدل C۸۰

گیتار یاماها مدل C۸۰

سری C گیتارهای یاماها از C40 شروع می‌شه و به بهترین اون‌ها یعنی C80 میرسه

 

راهنمای خرید انواع گیتار یاماها

همان گونه که پیش از خرید هر محصول، ابتدا آن را به خوبی بررسی می‌کنید؛ باید گیتار و دیگر سازها را نیز مورد بررسی دقیق قرار دهید. برای اینکه بتوانید بهترین و مناسب‌ترین گیتار یاماها را خریداری نمایید، به نکات زیر توجه کنید:

گیتار را از همه نظر بررسی کنید

تمامی بخش‌های گیتار اعم از دسته، کاسه، سیم‌ها و… را بررسی کنید تا هیچ‌ گونه ترک یا خراشی نداشته باشند. صدای همه سیم‌ها را گوش دهید، اگر صداهایی مانند وزوز از آن خارج شد از خرید آن صرف نظر کنید. صدای سیم‌های گیتار باید کاملا واضح و گوش‌نواز باشد.اگر توانایی گیتار زدن ندارید، از فروشنده بخواهید برای شما گیتار بنوازد و صدای آن را بررسی کنید.

در نهایت نیز گیتاری را خریداری کنید که صدای زیباتر و باکیفیت‌تری دارد. دسته گیتار نیز باید کاملا صاف باشد تا در زمان نواختن، سیم‌ها و فرت‌ها با هم برخورد نکنند. این مسئله برای مبتدیان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

 

گیتار را امتحان کنید

اگر برای خرید گیتار به صورت حضوری به فروشگا‌ه‌ها مراجعه می‌کنید، پیش از خرید حتما باید گیتارهای مختلف را امتحان کنید تا بتوانید مناسب‌ترین آن‌ها را خریداری نمایید. از آنجایی که برند یاماها بسیار معروف است، مدل‌های مختلفی از آن در بازار وجود دارد که شما می‌توانید اکثر آن‌ها را امتحان کنید تا متوجه شوید با کدامیک از آن‌ها راحت‌تر هستید.

حتما اندازه و وزن گیتار را نیز بررسی کنید تا برای شما سنگین نباشد. همچنین به دسته گیتار توجه کنید تا متناسب با اندازه دستان شما باشد.

 

یک فرد متخصص را همراه خود به خرید ببرید

اگر چه همه گیتارهای یاماها کاملا مناسب و باکیفیت هستند، اما برای خرید آن‌ها نیز باید به دنبال بهترین مورد باشید. فروشندگان می‌توانند در زمان خرید به شما کمک کنند، اما بهتر است با یکی از دوستان خود که با گیتار آشنایی دارد به خرید بروید. او می‌تواند از همه نظر گیتار را بررسی کند و شما را از تفاوت انواع گیتار یاماها آگاه نماید تا شما بتوانید بهترین مورد را انتخاب کنید.

البته اگر به فروشگاه دلشاد موزیک تشریف بیاورید یا به صورت آنلاین از ما قصد خرید داشته باشید؛ ما مشاور امین شما برای خرید هستیم. در انتهای مقاله فیلم های آموزشی و مشاوره ای خرید گیتار یاماها را می بینید. روی آن کلیک کنید و مشاوره های ما را ببینید

 

خرید گیتار یاماها، برترین گیتار کلاسیک

گیتار یکی از گوش‌نوازترین سازها است و به دلیل طرفداران زیادی که دارد، شرکت‌های فراوانی برای تولید آن اقدام کرده‌اند. تنوع مدل‌ها و برندهای گیتار باعث می‌شود که شما در زمان خرید با گزینه‌های زیادی روبرو شوید که انتخاب را دشوار می‌کنند. یاماها یکی از برندهای پیشتاز در زمینه تولید گیتار است که گیتارهای آن از کیفیت بالا و قیمت مناسب برخوردار هستند.

این برند، گیتارهای مختلف را با قیمت‌های مناسب روانه بازار کرده است و شما با بررسی آن‌ها و مشورت با افراد کاردان در این زمینه می‌توانید یکی از این گیتارها را خریداری نمایید. ما در این مقاله به راهنمای خرید گیتار یاماها اشاره کردیم، تا شما بتوانید بهترین و مناسب‌ترین گیتار را انتخاب کنید.

برای مقایسه و خرید گیتار یاماها – کلیک کنید

 

ویدیو: مقایسه سه گیتار یاماها C40 و C70 و C80

در یک مجموعه کامل تلاش کرده ایم مرجعی برای یادگیری و خرید و مقایسه گیتارهای یاماها سری C راه اندازی کرده ایم که می تواند راهنمای خرید شما باشد.

روی لینک زیر کلیک کنید و فیلم های آموزشی رایگان را ببینید:

مقایسه سه گیتار یاماها C40 و C70 و C80

صفحه مرجع گیتارهای یاماها yamaha - مقایسه و تست صدا و آنباکسینگ و لوازم جانبی

را دیدن فیلم های موجود در صفحه بالا حتما میتوانید خرید بسیار بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید