instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

چگونه میتوانیم شغل آهنگسازی فیلم و سریال را انتخاب کنیم؟

چگونه میتوانیم شغل سازندگی موسیقی متن فیلم و سریال انتخاب کنیم؟

آهنگساز فیلم وظیفه تدوین موسیقی فیلم را بر عهده دارد. آهنگسازان فیلم معمولا به مهارت ها و تحصیلات خاصی نیاز دارند. شما برای تبدیل شده به آهنگساز فیلم، باید اطلاعات کافی به دست بیاورید تا شانس خود را برای تبدیل شدن به یک آهنگساز فیلم افزایش دهید.

در این مقاله توضیح می دهیم که برای شغل آهنگسازی فیلم به چه مهارت ها و تحصیلاتی نیاز دارید و برای تبدیل شدن به یک آهنگساز فیلم باید چه مراحلی را طی کنید.

 

یک آهنگساز فیلم چه می کند؟

یک آهنگساز فیلم چه می کند؟

یک آهنگساز فیلم چه می کند؟

وظایف شغل آهنگسازی فیلم عبارت است از:

  • استخدام نوازندگان و سایر کارکنانی که برای ساخت موسیقی فیلم به آن ها نیاز دارید
  • محاسبه و مدیریت بودجه برای تمام جنبه های ساخت موسیقی فیلم
  • همکاری با کارگردان فیلم برای آشنایی بیشتر با داستان فیلم و شناسایی تمام صحنه هایی که به موسیقی نیاز دارند.
  • نگارش و ضبط نمونه های موسیقی برای صحنه های مختلف فیلم و مشورت با کارگردان درمورد مناسب بودن آن صحنه ها
  • ساختن نسخه نهایی تمام آهنگ هایی که باید در طول فیلم استفاده شوند و استفاده از تکنیک های مختلف برای هماهنگ کردن سکانس های فیلم با پس زمینه موسیقی
  • مدیریت فرایند ضبط موسیقی با استخدام نوازندگان مناسب و کمک گرفتن از نرم افزار های حرفه ای
  • پاسخگویی به نظرات و پیشنهادات کارگردان فیلم و سایر اعضای تولید فیلم
  • استفاده از بازخورد های کارگردان و دیگر اعضای تولید فیلم در تنظیم موسیقی نهایی
  • ارائه نسخه نهایی موسیقی متن فیلم به تهیه کنندگان فیلم
  • تنظیم قطعه ای از موسیقی متن فیلم و ویرایش آن برای ایجاد پس زمینه موسیقی تریلر فیلم

 

مهارت های لازم برای یک آهنگساز فیلم

مهارت های لازم برای یک آهنگساز فیلم

مهارت های لازم برای یک آهنگساز فیلم

قبل از تلاش برای یافتن شغل آهنگسازی فیلم، کسب مهارت های لازم مهم و ضروری به نظر می رسد. شما از طریق دو روش می توانید مهارت های لازم را بیاموزید:

  1. تحصیلات آکادمیک را برگزینید

شما می توانید با انتخاب رشته موسیقی در دانشگاه یا تحصیل در یک هنرستان موسیقی، دانش و تجربه لازم را برای شغل آهنگسازی فیلم به دست آورید. در این مراکز تخصص های متعددی مانند آواز خواندن، نواختن ساز و تئوری موسیقی آموزش داده می شود.

همچنین بعضی از برنامه های آموزشی مرتبط با تلویزیون و رسانه نیز در این مراکز تدریس می شود. دو مزیت اصلی تحصیلات آکادمیک عبارتند از:

  • ارتباطات و شبکه سازی گسترده:

حضور در یک هنرستان موسیقی یا دانشگاه شما را با تعداد زیادی افراد با علایق مشابه شما آشنا می کند. برای مثال هم کلاسی ها، استادان و معلمان شما می توانند به شما در گسترده تر کردن ارتباطات کمک کنند و در این صورت شانس شما برای یافتن شغل در آینده افزایش می یابد.

  • آموزش جامع:

آهنگسازی و نوازندگی دو مهارت بسیار مهمی هستند که شما باید با آن ها آشنا باشید. شما به طور کامل در مراکز آکادمیک این دو مهارت را فرا می گیرید.

البته باید خاطرنشان کنیم که تحصیل در آموزشگاه های موسیقی معتبر نیز به اندازه تحصیل در دانشگاه و هنرستان موسیقی موثر است و شانس شما را برای یافتن شغل آهنگسازی فیلم بیشتر می کند.

  1. خودآموزی را تجربه کنید

در دنیای امروز بسیاری از افراد ترجیح می دهند که مهارت ها را از طریق اینترنت فرا بگیرند. زیاد بودن هزینه کلاس های موسیقی در برگزیدن خودآموزی بی تاثیر نیست. برای شروع خودآموزی باید انگیزه و ثبات زیادی داشته باشید.

در ابتدا باید با تاریخچه موسیقی و تئوری موسیقی آشنا شوید و نواختن یک ساز را یاد بگیرید. با خودآموزی می توانید خودتان صدا های مختلف و سبک های مختلف را امتحان کنید و مهارت های موسیقی خود را روز به روز افزایش دهید.

شاید تحصیلات آکادمیک باعث شود که شما تحت تاثیر مربیان خود قرار بگیرید و خلاقیت و افکار شما دیگر برای خودتان نباشد. اما با خودآموزی شما منحصر به فرد و خلاق باقی می مانید.

  1. آشنایی با صنعت فیلم

هنگامی که متوجه شدید که مهارت و دانش موسیقی به سطح قابل قبولی رسیده است، باید با صنعت فیلم سازی آشنا شوید. احتمالا شما به فیلم و موسیقی فیلم علاقه دارید که شغل آهنگسازی فیلم را انتخاب کرده اید و با اصطلاحات مربوط به سینما به خوبی آشنا هستید.

شما باید نحوه تعامل با اعضای گروه تولید مانند کارگردان، تهیه کننده، فیلم نامه نویس، صدا گذار و تدوینگر را بیاموزید. همچنین بهتر است تا حدودی با الفبای تدوین فیلم و صدا گذاری آن آشنا باشید تا در هنگام تنظیم موسیقی فیلم به مشکل برنخورید.

 

چگونه آهنگساز فیلم شویم؟

چگونه آهنگساز فیلم شویم؟

چگونه آهنگساز فیلم شویم؟

برای آشنایی با شغل آهنگسازی فیلم، نیاز است که با مراحلی که یک فرد برای تبدیل شدن به آهنگساز فیلم طی می کند، آشنا شویم.

  1. تهیه رزومه و نمونه کار

مهم ترین مرحله برای شغل آهنگسازی فیلم، تهیه رزومه و نمونه کار است. شما می توانید نمونه کار خود برای تهیه کنندگان و افراد مختلفی که در تولید فیلم دخیل هستند، ارسال کنید. رزومه استاندارد باید شامل تجربه، مهارت ها و تحصیلات شما شود.

  1. کسب تجربه

همه شغل ها به کارآموزی احتیاج دارند و شما نیز برای تبدیل شدن به یک آهنگساز فیلم باید کارآموزی را تجربه کنید. قبل از استخدام شدن به عنوان آهنگساز فیلم، احتمالا مجبورید کار هایی در مقیاس کوچک تر انجام دهید تا تجربه و شهرت کسب کنید.

حتی ممکن است که برای دو سه کار اول خود هیچ حقوقی دریافت نکنید. همچنین می توانید آهنگسازی انیمیشن، بازی های ویدیویی و ویدیو های تبلیغاتی و مد را امتحان کنید.

  1. ارتباطات، ارتباطات، ارتباطات

در حرفه سینما و تلویزیون، تا زمانی که با کسی ارتباط نداشته باشید، به موفقیت نمی رسید. شما باید یک شبکه گسترده ارتباطی داشته باشید و با افراد زیادی در حوزه فیلم و آهنگسازی فیلم مراوده داشته باشید.

تعداد فرصت های آهنگسازی فیلم بسیار محدود است و شما برای پیدا کردن شغل آهنگسازی فیلم باید با افراد زیادی آشنا شوید. حضور در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و لینکدین و شرکت در محافل مختلف فیلم و موسیقی نیز به شما در یافتن شغل کمک می کند.

 

جمع بندی

تبدیل شدن به یک آهنگساز فیلم ممکن است زمان زیادی از شما بگیرد. شما نیاز دارید که نواختن یک ساز، تئوری موسیقی و تاریخچه موسیقی را فرابگیرید و با الفبای ساخت یک فیلم آشنا شوید.

در این روز ها که ارتباط با افراد مختلف از طریق اینترنت آسان شده است، بهتر است آهنگسازان فیلم ها را پیدا کنید و از آن ها مشورت بخواهید. پشتکار، علاقه و ارتباطات سه کلید موفقیت شما برای پیدا کردن شغل آهنگسازی فیلم هستند.

برای دیدن محتوای مراحل ساخت موسیقی فیلم از نگاه هانس زیمر روی لینک زیر کلیک کنید.

کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید