instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

سیم گیتار – معرفی و مقایسه (26 مدل مختلف) مبتدی-متوسط-حرفه ای

معرفی 26 مدل سیم گیتار

معرفی انواع سیم‌های گیتار

در این ویدیو تلاش کردیم مدل‌های مختلف سیم گیتار رو با هم مقایسه کنیم تا شما بتونید خرید بهتری داشته باشید، استاد هوتن و زینب عزیز همراه ما بودن تا سیم گیتارهای کلاسیک و فلامنکو موجود در فروشگاه دلشاد موزیک رو به شما معرفی کنیم و در مورد سطح‌ها و کلاس‌های متفاوت اون‌ها با شما صحبت کنیم، در هر سطحی از نوازندگی گیتار هستید با دیدن این ویدیو می‌تونید به خوبی سیم مورد نظرتون رو انتخاب کنید و برای رگلاژ کردن سیم‌های گیتارتون اقدام کنید.

 

ویدیو: معرفی سیم های گیتار

در این ویدیو اطلاعات کامل درباره انواع سیم‌های گیتار رو در اختیارتون قرار دادیم، برای مشاهده ویدیو روی اون کلیک کنید.

 

همونطور که دیدیم استاد هوتن و زینب عزیز در هردو کلاس گیتارهای فلامنکوو و کلاسیک سیم‌هایی در رده‌بندی‌های متفاوت رو به ما نشون دادن، اول از همه با یک توضیح کوتاه در مورد تفاوت این دو مدل مختلف از کلاس گیتار شروع می‌کنیم.

تفاوت گیتار کلاسیک و فلامنکو

تفاوت اصلی دو کلاس گیتار فلامنکو و کلاسیک به جز در نحوه‌ی نواختن اون‌ها، تفاوت‌های ساختاری و صدای اون‌هاست، در گیتارهای کلاسیک ما صدای شفاف‌تر و با Clarity بالاتری رو انتظار داریم، به همین دلیل چوب‌های استفاده شده در این گیتار صدای اون رو به همین سمت سوق میدن، همچنین بک‌ساید گیتارهای کلاسیک قهوه‌ای رنگ هستن.

در گیتارهای فلامنکو به بم بودن صدا بیشتر از شفافیت نیازه، به همین دلیل چوب‌های استفاده شده در این گیتار صدای اون رو بم می‌کنن و بک‌ساید در این گیتارها معمولا زرد رنگ هستن، دقیقا به همین دلیل هم هست که سیم هرکدوم از این گیتارها باید با دقت انتخاب بشه و سیم‌های مخصوص به هرکدوم در بازار وجود داره که در سه سطح مبتدی، متوسط و حرفه‌ای عرضه شده.

سیم‌های سطح مبتدی برای گیتار کلاسیک

سیم‌هایی که در رده‌بندی مبتدی قرار می‌گیرن در واقع مناسب افرادی هستن که تازه مسیر یادگیری گیتار کلاسیک رو شروع کردن و برای شروع تمریناتشون نیاز به رگلاژ گیتارشون دارن، این سیم‌ها معمولا از قیمت بسیار مناسبی برخوردارن و مقرون به صرفه هستن.

اولین سیم‌های مبتدی که به شما معرفی کردیم سیم‌های Alice هستن که در دو مدل AC105BK و A106 در فروشگاه دلشاد موزیک موجود هستن، این سیم‌ها برای شروع گزینه خوبی هستن.

از اونجایی که فاکتور قیمت فاکتور بسیاار مهمیه، برای راحتی هنرجو و با توجه به تلورانس‌های قیمتی، سیم‌های های‌کپی هم برای گیتار کلاسیک در دلشاد موزیک موجود هستن، این سیم‌ها با برند Daddario عرضه شدن و با وجود اینکه اورجینال نیستن اما از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستن، این سیم‌ها در مدل‌های EJ49- EJ46 و EJ45 موجود هستن.

سیم بعدی، از برند مطرح La Bella هستش که تفاوت اون در رنگ سیم‌های بم به خوبی دیده میشه، سیم‌های La Bella مدل 900B که به Golden Alloy در فروشگاه‌ها معروف هستن، روی سیم‌های بم اون‌ها پولیش طلایی رنگ خورده و از کیفیت بسیار خوبی برخوردارن.

در آخر هم باید سیم‌های برند ایتالیایی La Galli رو بهتون معرفی کنیم ک بسیار برای افراد مبتدی مناسب هستن، این برند بسیار با کیفیته و سیم‌های خوش ساختی رو به بازار عرضه کرده، می‌تونید سیم‌های MS110، MS100 و همچنین سیم‌های مدل Professional  و یا LG50 رو از برند La Galli  تهیه کنید.

سیم‌های سطح متوسط برای گیتار کلاسیک

اول از همه باید بگیم که منظور از سطح متوسط درواقع اینه که، سیم‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم برای هنرجوهایی مناسب هستن که مدتی به نواختن گیتار مشغول بودن و حالا تمرینات روزانه دارن و دنبال پیشرفت در این زمینه هیستن، در این سطح، برند La Galli  که قبل‌تر هم به اون اشاره کردیم، دو مدل سیم بسیار با کیفیت ارائه کرده، مدل‌های GR60 و GR65.

سیم‌های سطح حرفه‌ای برای گیتار کلاسیک

سیم‌هایی که در این سطح بهتون معرفی می‌کنیم به معنای واقعی کلمه حرفه‌ای هستن، یعنی این سیم‌ها برای افرادی مناسبن که میخوان ضبط صدای گیتارشون رو انجام بدن و یا پرفورمنس و اجرا دارن، برای این سطح از نوازندگی، سیم‌های برند Savarez رو بهتون پیشنهاد می‌کنیم، ساوارز یک برند فرانسویه و محصولات اون رو می‌تونید به صورت کاملا اورجینال از فروشگاه دلشاد موزیک تهیه کنید،  برای گیتار کلاسیک انواع مختلفی از سیم‌های savarez وجود داره، Alliance, Alliance premium, New cristal, Creation, Corum 500CRJ از این مدل‌ها هستن که در ویدیو به اون‌ها اشاره کردیم، مدل Creation در دو رنگ نارنجی و آبی موجوده، و سیم Corum برای نوازنده‌های حرفه‌ای هردو سبک کلاسیک و فلامنکو یکی از خاطره‌انگیزترین و محبوب‌ترن سیم‌ها به حساب میاد، حتی نوازنده‌های سبک فیوژن هم از این مدل سیم استفاده می‌کنن.

سیم‌های سطح متوسط برای گیتار فلامنکو

سوال اول اینه که چرا سیم‌های گیتار فلامنکو از سطح مبتدی شروع میشن؟ دلیل این موضوع اینه که افرادی که قصد نواختن سبک فلامنکو رو دارن، قبل از اون باید یکی دیگه از سبک‌ها مثل پاپ و کلاسیک رو تا حدی پیش ببرن  و بعد از اون بتونن روش‌های نواختن گیتار فلامنکو رو یاد بگیرن، به همین دلیل برای این گیتار نمیشه از سطح مبتدی شروع کرد چون هنرجویی که گیتار فلامنکو میزنه معمولا مبتدی نیست، به همین دلیل به سراغ برند La Galli میریم که ساخت کشور ایتالیاست و هم برای گیتارهای کلاسیک در دو سطح مبتدی و متوسط سیم گیتار تولید می‌کنه و هم برای افراد نیمه‌حرفه‌ای و در سطح متوسط و در سبک فلامنکو سیم‌های بسیار با کیفیتی میسازه، از مدل سیم‎هایی که از این برند داخل فروشگاه دلشاد موزیک موجود هستن،میتونیم به مدل‌های محبوب GR105 و GR100 اشاره کنیم، سیم‌هایی که از برند La Galli موجود هستن نمونه‌های شرکتی و اورجینال این برند هستن و شناسنامه دارن.

سیم‌های سطح حرفه‌ای برای گیتار فلامنکو

همونطور که در مورد گیتارهای کلاسیک هم گفتیم، گیتارهای حرفه‌ای درواقع برای ضبط استودیویی یا اجرا و پرفورمنس استفاده میشن، این سیم‌ها از کیفیت به شدت بالایی برخوردارن و سیم‌هایی که در این سطح در فروشگاه دلشاد موزیک موجوده از برند فرانسوی و محبوب Savarez  هستن، در سبک فلامنکو، برند ساوارز مدل‌های مختلفی از سیم رو ارائه کرده، یکی از محبوب‌ترین‌های اون‌ها سری Tomatito هستن که اسم اون‌ها از یک گیتاریست سبک فلامنکو اسپانیایی الهام گرفته شده، سری Tomatito در دو مدل T50J و T50R در سایت موجود هستن که تفاوت این دو مدل همونطور که در ویدیو هم گفته شده، ضخامت اونهاست، مدل T50J ضخیم‌تر از مدل R هستش.

بعد از اون سیم‌های Creation رو داریم که ترکیبی از Creation های نارنحی و آبی هستن، و در پک اونها 3 عدد از هرکدوم گذاشته شده که درواقع یک ابداع بسیار خوب از شرکت Savarez به حساب میاد.

و در آخر هم دوباره سیم‌های Corum رو داریم که همونطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم حتی در بین نوازنده‌های فیوژن هم بسیار محبوبه.

خلاصه کلام

در این ویدیو تلاشمون رو کردیم تا به خوبی انواع سیم‌های گیتارهای کلاسیک و فلامنکو رو مقایسه کنیم و همچنین اون‌هارو در رده‌بندی‌های متفاوت قرار بدیم، با دیدن ویدیو و یا خوندن توضیحات می‌تونید اطلاعات بیشتری در مورد سیم‌ها به دست بیارید و انتخاب درست‌تری رو داشته باشید.

خرید کاپو Capo گیتار

برای خرید و مشاهده سیم های گیتار فروشگاه ما روی لینک زیر کلیک کنید:

خرید سیم گیتار

 

مشاهده و خرید لوازم جانبی گیتار

برای مشاهده و دیدن همه لوازم جانبی گیتار در فروشگاه ما میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید:

مشاهده و خرید لوازم جانبی گیتار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید