instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

بهترین سیم‌ گیتار (انواع سیم گیتار)

بهترین سیم گیتار

تعویض به موقع سیم‌ گیتار و استفاده از بهترین سیم‌ گیتار، یکی از بهترین روش‌ها برای نوسازی ساز و بهبود صدای آن هستند. سیم‌ گیتار در اثر تجمع گرد و غبار و آلودگی دچار آسیب خواهد شد و این مشکل را با تغییر صدا نشان می‌دهد. اگر سیم‌ها به موقع تعویض شوند، هر گونه ناخالصی از روی ساز پاک می‌شود و صدای آن مجددا به حالت اول برمی‌گردد. یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در زمان خرید سیم گیتار ،به عنوان یکی از اجزای گیتار، پیش روی شما قرار می‌گیرد، وجود انواع مختلف سیم است که ممکن است کمی گیج‌کننده به نظر برسند. شما باید بهترین سیم را انتخاب کنید تا بتوانید بهترین عملکرد را در ساز زدن نمایش دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین سیم‌های گیتار را به شما معرفی کنیم.

 

انواع سیم گیتار بر اساس جنس

سیم‌های گیتار به دو دسته سیم‌های زیر یا تربل و سیم‌های بم یا بیس تقسیم‌بندی می‌شوند. سیم‌های زیر شامل می‌زیرین، سی و سل هستند و سیم‌های بم، می‌بالا، لا و ر را شامل می‌شوند.

سیم‌های تربل

در گذشته، سیم‌های تربل را از ابریشم یا روده تابیده خوک و بز می‌ساختند که امروزه این مدل سیم‌ها به ندرت به کار می‌روند. سیم‌های زیر یا تربل را از مواد مختلفی می‌سازند مانند:

·        نایلون شفاف (Clear Nylon)

متداول‌ترین ماده‌ای که از آن برای تولید سیم‌های تربل استفاده می‌کنند، نایلون شفاف است. این ماده پرتاب صدا و ساستین بالایی از خود ارائه می‌دهد، اما قدرت و بلندی صدای آن در مقایسه با جنس‌های کامپوزیت و تیتانیوم پایین‌تر است. نایلون شفاف به دلیل جنس نرمی که دارد، هیچگونه آسیبی به انگشتان وارد نمی‌کند و لمس کردن آن‌ها حس خوبی به نوازنده می‌دهد.

·        نایلون مشکی (Black Nylon)

سیم‌های جنس نایلون مشکی، در مقایسه با نایلون شفاف از تن صدای گرم‌تر و ملایم‌تری برخوردار هستند. بیشترین کاربرد این مدل سیم‌ها برای سبک فولک است.

·        تیتانیوم

صدایی که سیم‌های تیتانیومی تولید می‌کنند، روشن و ترد است. اگر احساس می‌کنید گیتار شما صدایی تیره و تاریک تولید می‌کند، سیم‌های آن را با سیم‌هایی از جنس تیتانیوم جایگزین کنید. همچنین این سیم‌ها دارای ویبراتوی آسان و ساستین خوب هستند.

·        فیبر کربن

یکی دیگر از انواع سیم گیتار، سیم‌های فیبر کربن هستند. این سیم‌ها صدای باکیفیت و بلندی ایجاد می‌کنند و دوام و ماندگاری بالایی دارند. ساستین ارائه شده توسط این سیم‌ها کوتاه است و صدای تولید شده توسط آن‌ها به گیتار بستگی دارد و می‌تواند شفاف و روشن یا تیز و لاغر باشد. اگر گیتار شما دارای صدای روشنی است، فیبر کربن می‌تواند این روشن بودن را بیش از حد کند؛ اما برای گیتارهایی که صدای تیره دارند می‌تواند بهترین انتخاب باشد‌.

·        کامپوزیت

صدای سیم‌های کامپوزیت بسیار روشن است و از پرتاب صدای قدرتمندی برخوردار هستند. معمولا سیم سل را از جنس کامپوزیت قرار می‌دهند تا گذار بین سیم‌های زیر و بم، بهتر و نرم‌تر انجام شود.

 

سیم‌های بم

هسته سیم‌های بم یا بیس از تعدادی کامپوزیت یا فیلامنت ساخته شده است و یک رشته سیم بر روی آن قرار داده‌اند. سیمی که بر روی هسته قرار می‌گیرد می‌تواند از جنس‌های مختلفی باشد مانند:

·        برنز

به طور کلی ۸۰ درصد سیم برنز از فلز مس و ۲۰ درصد دیگر از فلز روی تشکیل شده است؛ به همین دلیل با نام برنز ۸۰/۲۰ نیز شناخته می‌شود. سیم‌های جنس برنز دارای ساستینی مناسب و صدایی روشن هستند.

·        نقره

برخی سیم‌های گیتار را از جنس نقره می‌سازند؛ البته اکثر آن‌ها مس نقره‌اندود هستند. صدای تولید شده توسط این سیم‌ها کاملا گرم است.

 

بهترین برندهای سیم گیتار

برندهای مختلفی در حال تولید سیم گیتار هستند که با بررسی آن‌ها می‌توانید یک سیم گیتار با کیفیت را انتخاب و خریداری نمایید. بهترین برندهای تولیدکننده سیم گیتار کلاسیک عبارتند از:

سیم گیتار D’Addario EJ45TT ProArte

داداریو یکی معروف‌ترین شرکت‌های فعال در این حوزه است و بسیاری از افراد آن را با سیم‌های گیتارش می‌شناسند. اکثر نوازندگان گیتار کلاسیک از سیم‌های نایلونی آن استفاده می‌کنند و از آن‌ها کاملا راضی هستند. این سیم‌های گیتار از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند و به همه گیتاریست‌ها پیشنهاد می‌شوند.

سیم گیتار Ernie Ball Earthwood

یکی از بهترین سیم‌های گیتار موجود در بازار، مربوط به شرکت ارنی بال است. این سیم‌ها از رشته جامد نایلون تولید شده‌اند که دور آن با طلای ساخته شده از آلیاژ برنز پوشیده شده است. سیم گیتار Ernie Ball Earthwood از قیمت مناسبی برخوردار است و در ساخت آن‌ از باکیفیت‌ترین مواد استفاده می‌شود.

سیم گیتار La Bella 2001 با کشش متوسط

شرکت لا بلا فعالیت خود را در زمینه محصولات جانبی گیتار شروع کرد و موسس این شرکت، خانواده ماری بودند. این سیم‌ها همچنان در بازار پرطرفدار هستند و افراد مشهوری مانند اندرو یورک، ویلی نلسون و گروه جیپسی کینگ نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند. سیم‌های تولید شده توسط لا بلا از کشش متفاوتی برخوردار هستند که La Bella 2001 با کشش متوسط یکی از معروف‌ترین سیم‌های گیتار است.

 

خرید بهترین سیم‌های گیتار

سیم‌های باکیفیت و مناسب‌ به بهترین نحو با گیتار شما جفت می‌شوند و می‌توانند استعداد شما را شکوفا کنند. به همین دلیل در زمان خرید سیم گیتار باید نهایت دقت را به خرج دهید تا بتوانید از میان انواع سیم گیتار، بهترین را انتخاب کنید. بهتر است سیم‌ها را امتحان کنید و آن‌ها را از نظر صدا بررسی نمایید. سیمی که صدای آن واضح و رسا باشد، گزینه خوبی به نظر می‌رسد. البته راحتی خود را فراموش نکنید؛ شما نوازنده هستید و باید از نواختن گیتار لذت ببرید، نه اینکه اذیت شوید. اگر احساس می‌کنید که با یک مدل سیم راحت نیستید، از خرید آن خودداری نمایید؛ چرا که سیم نامناسب می‌تواند علاقه و اشتیاق شما را کاهش دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید