instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

کاخن سیمی چیست؟

کاخن سیمی چیست؟

دنیای موسیقی بسیار گسترده است و سبک های بسیار زیادی دارد. وجود تنوع بسیار زیاد منجر به تولید ساز های بسیار زیادی شده است که هر کدام برای یک سلیقه مناسب هستند. یکی از این ساز های بسیار محبوب ساز کاخن است. ساز کاخن سازی شبیه به یک جعبه چوبی است که در بین نوازندگان درام استفاده می شود و در دسته ساز های کوبه ای قرار می گیرد. اگر شما هم به این ساز علاقه مند شده اید و می خواهید بدانید که کاخن سیمی چیست، در ادامه مقاله با ما همراه باشید. ما در این مقاله به طور کامل در مورد این ساز توضیح داده ایم.

کاخن سیمی

1 5

کاخن ها یکی از ساز های محبوب کوبه ای هستند که امروزه در اندازه 48 در 30 سانتی متر تولید می شوند. مواد به کار رفته در اکثر کاخن ها تخته های سه لایه درخت توس یا راش هستند؛ البته برخی از مدل ها هستند که با چوب های جامد ساخته می شوند. ساز هایی که با این چوب ساخته می شوند بیشتر ساز های سطح بالا و گران قیمت هستند.

برای اینکه بدانید کاخن سیمی چیست، خوب است بگوییم که کاخن ها معمولا یا اسنیر هستند یا استرینگ. مدل های استرینگ دو یا چهار سیم گیتار دارند که به عنوان یک عامل تولید کننده صدا در کاخن شناخته می شوند. این نوع کاخن بومی اسپانیا است و صدایی نسبتا خشک با جدا سازی بیس عالی دارد.

مدل های دیگر که مدل های اسنیر نام دارند، کمی صدای سرزنده تری تولید می کنند. این مدل ها نیز از سیمی در پشت خود استفاده می کنند که در هنگام ضربه زدن به ساز به صدا در می آید. برای اینکه بدانید کاخن سیمی چیست خوب است در مورد مدل دسته سوم یا همان مدل های کلاسیک نیز بدانید. این کاخن ها امروزه کمتر استفاده می شوند. این کاخن ها می توانند سیمی باشند و یا اینکه به طور ساده تولید شده باشند.

بهترین کاخن های بازار

کاخن palos-cv611

معرفی کاخن palos-cv611

همان طور که می دانید ساز های کاخن یک جعبه یا صندوقچه کوچکی هستند که با نشستن بر روی آن و ضربه بر روی آن، صدا تولید می شود. برای اینکه بدانید کاخن چیست، خوب است که با کاخن palos-cv611 آشنا شوید. این مدل کاخن را استاد محمد رضا رئیسی تولید کرده است. این ساز به طور کامل دست ساز است و بر روی آن روکش های آلپی ای که کاملا طبیعی هستند وجود دارد.

کاخن هایی که برند پالوس تولید کرده است، به عنوان کاخن های تازه وارد بازار شناخته می شوند. اگر شما جزء افرادی هستید که به طور حرفه ای قصد دارید ساز کاخن را یاد بگیرید و یا اینکه خودتان فردی حرفه ای هستید، می توانید از این ساز استفاده کنید. برای اینکه بهتر بدانید کاخن سیمی چیست، خوب است بدانید که چوب های به کار رفته در ساخت ساز کاخن سیمی از اهمیت زیادی برخوردار اند.

این ساز که توسط برند پالوس تولید شده است، در ساخت خود از چوب بسیار مرغوبی بهره می برد و همان طور که اشاره کردیم، علاوه بر چوب مرغوب، از روکش های آلپی طبیعی نیز در ساخت و ساز استفاده شده است. وجود مواد با کیفیت باعث شده اند که این ساز صدای فوق العاده بهتری تولید کند و کاری کند که شما از نواختن آن لذت ببرید.

برای اینکه بیشتر با ساز کاخن آشنا شوید و بدانید که کاخن سیمی چیست، خوب است اشاره کنیم که کاخن های موجود در بازار اکثرا یا ثابت هستند یا رگلاژی. این مدل در دسته کاخن های رگلاژی قرار می گیرد. هر دو مدل ثابت و رگلاژی در ساخت خود از دو فنر یا سیم گیتار استفاده می کنند؛ اما تفاوتی که مدل های ثابت دارند این است که قابلیت تنظیم ندارند؛ اما مدل های رگلاژی قابلیت تنظیم شدن برای زیر و بم شدن صدا را دارند.

کاخن persis 

معرفی کاخن persis 

شرکت پادوک این ساز را تولید کرده است. برای اینکه بدانید کاخن سیمی چیست، توضیح دادیم که کاخن ها مدل های بسیار زیادی دارند. با توجه به مدل های بسیار زیادی که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند، می توانیم مدل پرسیس را به شما معرفی کنیم؛ زیرا این مدل نسبت به قیمت خود، کیفیت و امکانات مناسبی را به شما عرضه می کند.

کاخن پرسیس پیچ مخصوصی برای تنظیم فنر دارد که به شما این امکان را می دهد که بتوانید آن را تنظیم کنید. علاوه بر این موارد، باید بدانید که این ساز تمامی انتظارات شما را از یک کاخن استاندارد برآورده می کند.

 

کاخن palos_cv811

معرفی کاخن palos_cv811

برای اینکه بدانید کاخن سیمی چیست، خوب است که کاخن پالوس مدل cv811 را به شما معرفی کنیم. درون این کاخن، سیم هایی قرار گرفته است که هنگام ضربه زدن به آن، صدایی دلنشین تولید می شود. این کاخن در دسته ساز های بسیار با کیفیت و مقرون به صرفه است که می توانید آن را خریداری کنید. این ساز پایه های پلاستیکی ای دارد که نواختن با آن را راحت تر می کنند.

کاخن pine مدل c419

معرفی کاخن pine مدل c419

این کاخن به عنوان یکی از باکیفیت ترین مدل های بازار شناخته می شود که در عین حال قیمت بسیار مناسبی نیز دارد. این ساز برای افراد مبتدی و حتی حرفه ای نیز مناسب است و تمامی افرادی که به کاخن علاقه دارند می توانند از آن استفاده کنند. بدنه بسیار مقاوم، صدای رسا، قابلیت کوک و خیلی از موارد دیگر، جزء ویژگی های این ساز با کیفیت هستند.

بدنه این ساز از مرغوب ترین چوب های ممکن ساخته شده است که به راحتی وزن نوازنده را بر روی خود تحمل می کند. این ساز 30 سانتی متر طول، 29 سانتی متر عرض و 50 سانتی متر ارتفاع دارد.

جمع بندی

در این مقاله در مورد ساز کاخن صحبت کردیم. در ابتدا درمورد اینکه کاخن سیمی چیست توضیح دادیم و به مدل های مختلف آن اشاره کردیم. در ادامه نیز به برخی از محبوب ترین مدل های آن اشاره کردیم و در مورد آن ها توضیح دادیم. شما می توانید از طریق مراجعه به سایت مجموعه دلشاد و یا تماس با این مجموعه پاسخ تمام سوالات خود را بیابید. مجموعه دلشاد علاوه بر انواع ساز های کاخن، کتاب های آموزشی ای در زمینه نواختن این ساز نیز به شما ارائه می دهد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید