instagram delshad music instagram delshad music
اینستاگرم واتس‌اپ تلگرام آپارات

چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم؟

چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم؟

یادگیری یک ساز و نحوۀ نواختن با آن یکی از بهترین کار هایی است که می توانید انجام دهید. البته این کار مفید می تواند کمی چالش برانگیز هم باشد. یکی از ساز هایی که امروزه بسیاری از افراد علاقه به یادگیری آن دارند، گیتار کلاسیک است.

برای آنکه بدانیم چگونه گیتار یاد بگیریم بهتر است که ابتدا با آکورد های آن آشنا شویم. ما در این مقاله درمورد اینکه چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم و با گیتار بنوازیم توضیح داده ایم.

همچنین قبل از مظالعه این مقاله میتونید مقاله ی راهنمای گام به گام شروع کار با گیتار رو بخونید.

چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم؟

چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم؟

یک راه ساده برای یادگیری اکوردها

یکی از بهترین راه های آموزش آکوردهای گیتار شما باید شکل های مختلف آن را حفظ کنید. برای این کار شما باید نت های سیم 6 گیتار را به حافظه بسپارید و بعد شکل های آکورد های مینور و ماژور را حفظ کنید.

انواع آکورد های گیتار

براتون آکورد های مختلف گیتار رو آماده کردیم تا توسط این مقاله اونها رو یاد بگیرید و پیشرفت خوبی در نوازندگی داشته باشید. این آکوردهایی که در این مقاله آموزش میبینید جزو

ابتدایی ترین نوع آکورد ها حساب میشوند.

A Major

چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم؟

چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم؟

آکورد A Major یا آکورد a یکی از اولین و ساده ترین آکورد هایی است که می توانید برای شروع یادگیری انتخاب کنید؛ زیرا کل آکورد روی فرت دوم قرار دارد. به همین دلیل شما می توانید انگشتان دیگر خود را آزاد کنید و با آن ها قسمت های دیگر ساز را کنترل کنید.

تنها کاری که در این آکورد باید انجام دهید این است که انگشت اول خود را روی سیم چهارم، انگشت دوم را روی سیم سوم و انگشت سوم را نیز روی سیم دوم قرار دهید. دقت داشته باشید که تمامی این کار ها باید روی فرت دوم انجام شود.

C Major

چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم؟

چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم؟

برای اینکه را یاد بگیریم خوب است بدانیم که مدل سی ماژور یکی از پرکاربردترین آکورد های گیتار است که با علامت اختصاری آکورد cm هم نمایش داده میشود. این آکورد ترکیبی از نت های اصلی C، E و G است. برای این آکورد انگشت دوم و سوم شما باید در امتداد یک الگوی اریب قرار بگیرند.

اگر این آکورد برای شما سخت است، نگران نباشید؛ زیرا اتفاقی طبیعی است. پس از کمی تمرین و گذشت زمان انگشتان شما به این مدل آکورد عادت خواهند کرد.

D Major

چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم؟

چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم؟

بسیاری از افرادی که می پرسند چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم باید بدانند که یادگیری آکورد های گیتار تنها با مطالعه و تمرین ممکن است. یکی از آکورد هایی هم که حتماً باید یاد بگیرید، ماژور دی است.

این مدل آکورد شکلی مثلثی و منحصر به فرد دارد. برای این آکورد شما باید از دو انگشت خود برای نواختن E  و G در فرت دوم استفاده کنید. سپس سیم B را که روی فرت سوم قرار دارد باید با انگشت سوم خود نگه دارید. صدایی که در این مدل آکورد تولید می شود بسیار گرم و زیبا است. بسیاری از نوازندگان در آهنگ های معروف خود از این مدل آکورد استفاده کرده اند.

E Minor

چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم؟

چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم؟

اینکه چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم و حرفه ای شویم کار سختی نیست. برای یادگیری آکورد های گیتار بهتر است که اول با آکورد E آشنا شوید. برای نواختن با این آکورد لازم است که انگشت اول خود را روی فرت اول سیم سوم قرار دهید و سپس انگشت دوم را روی فرت دوم سیم پنجم قرار دهید. برای اتمام، انگشت سوم را نیز روی فرت دوم سیم چهارم قرار دهید. برای نواختن با این آکورد باید با یک حرکت منسجم و به طور همزمان به همه سیم ها ضربه بزنید.

G Major

چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم؟

چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم؟

اگر از خود می پرسید که چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم، باید در جواب این سؤال بگوییم برای یادگیری آکورد ها بهتر از است که از مدل G شروع نکنید. این مدل کمی چالش برانگیز تر از آکورد های دیگر است و یادگیری آن کمی دشوار است.

برای نواختن به این شیوه ابتدا انگشت اول خود را روی فرت دوم سیم چهارم، انگشت دوم را روی فرت سوم سیم پنجم و انگشت سوم را نیز روی سیم اول فرت سوم قرار دهید. برای نواختن با این آکورد باید دقت زیادی داشته باشید.

A Minor

چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم؟

چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم؟

اگر مانند بسیاری از افراد به دنبال یادگیری آکورد های گیتار هستید و همیشه از خود می پرسید که چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم باید بدانید که یادگیری آکورد های گیتار کار راحتی است. اگر به شیوۀ A Major تسلط داشته باشید احتمالاً نواختن با آکورد A Minor برای شما ساده خواهد بود.

نواختن با این آکورد کاملاً شبیه به A Major است. فقط نت B را باید از فرت دوم به اول منتقل کنید. آکورد های مینور برای کسانی که قصد تکنوازی دارند فوق العاده هستند و یادگیری آن ها برای افراد مبتدی بسیار ساده تر است.

B Minor

چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم؟

چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم؟

برای اینکه بدانیم چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم باید بگوییم که اگر فردی نیمه حرفه ای در زمینه نواختن گیتار هستید، آکورد های B بهترین حالت برای شروع هستند. برای نواختن با B Minor طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • انگشت خود را روی رشته های یک تا پنج روی فرت دوم قرار دهید.
  • انگشت سوم خود را روی فرت چهارم و سیم چهارم قرار دهید.
  • انگشت چهارم باید روی فرت چهارم روی سیم سوم قرار بگیرد.
  • انگشت دوم باید روی فرت سوم و سیم دوم قرار بگیرد.

برای نواختن با این آکورد، تمامی ضربه ها را به طور هماهنگ و بدون ضربه زدن به سیم ششم بکوبید.

 

معرفی کتاب آکورد های گیتار

چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم؟ - کتاب اکوردهای گیتار

چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم؟ – کتاب اکوردهای گیتار

برای اینکه بتوانیم آموزش آکورد های گیتار را یاد بگیریم یک راه بسیار خوب وجود دارد. این راه استفاده و یادگیری از طریق کتاب های کمک آموزشی است. یکی از بهترین کتاب های کمک آموزشی برای یادگیری گیتار کتاب آکورد های گیتار است.

در این کتاب تمامی آکورد های گیتار توسط کلید ها تقسیم بندی می شوند. همچنین با استفاده از زبانه هایی که در حاشیۀ صفحات جایگذاری شده است می توانید هر آکوردی که لازم دارید در زمان بسیار کوتاهی پیدا کنید.

کتاب نام برده شده با پوزیسیون اول و دوم ارائه می شود. این شیوه به شما کمک می کند که آهنگ محبوب خود را به تنهایی یا همراه یک گروه بنوازید.

نتیجه گیری

اگر قصد دارید که نواختن گیتار را یاد بگیرید، ابتدا باید با آکورد های مختلف گیتار آشنا شوید. یادگیری آکورد های گیتار به شما کمک می کند که بهتر با ساز گیتار آشنا شوید و نواختن آن را یاد بگیرید.

برای اینکه بدانیم چگونه آکورد های گیتار را یاد بگیریم برخی از محبوب ترین آکورد های گیتار را نام بردیم و نحوۀ نواختن آن ها را نیز توضیح دادیم. مجموعۀ دلشاد موزیک با سابقۀ طولانی خود در زمینۀ عرضۀ ساز های مختلف، امکان یک خرید باکیفیت را برای شما فراهم کرده است.

شما می توانید پیش از خرید ساز گیتار با شمارۀ 33938487 تماس بگیرید و از مشاورۀ آنلاین دلشاد استفاده کنید.

صفحه مرجع گیتارهای یاماها yamaha - مقایسه و تست صدا و آنباکسینگ و لوازم جانبی

پیشنهاد میکنیم بعد از خواندن این مقاله سری هم به مقاله معرفی کامل گیتار C40، گیتار C70، گیتار C80 بزنید. در این مقاله همراه با معرفی و مقایسه، ویدیوی آنباکسینگ و تست صدای هرکدام را هم مشاهده خواهید کرد.

برای ورود به صفحه مرجع گیتارهای یاماها اینجا کلیک کنید

برای مشاهده انواع گیتار و مقایسه آنها میتوانید روی لینک زیر کلیک کنید.

قیمت گیتار

مقایسه انواع گیتار دلشاد موزیک

گیتار یاماها Yamaha C70

قیمت اصلی 10,200,000 تومان بود.قیمت فعلی 9,200,000 تومان است.

گیتار کلاسیک دیاموند سایز ۴/۴

قیمت اصلی 2,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,820,000 تومان است.

گیتار پارسی مدل P40

قیمت اصلی 3,800,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,450,000 تومان است.

گیتار کلاسیک پارسی مدل Parsi M2

قیمت اصلی 4,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,150,000 تومان است.

گیتار کلاسیک یاماها مدل Yamaha C40

قیمت اصلی 9,200,000 تومان بود.قیمت فعلی 8,200,000 تومان است.

گیتار امپریال Imperial

قیمت اصلی 2,700,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,400,000 تومان است.

گیتار کلاسیک پارسی مدل Parsi M5

قیمت اصلی 3,550,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,400,000 تومان است.

گیتار کلاسیک دیاموند سایز 3/4

قیمت اصلی 2,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 1,820,000 تومان است.

گیتار متاع پور mat4

قیمت اصلی 3,900,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,400,000 تومان است.

گیتار پارسی P70

قیمت اصلی 3,900,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,750,000 تومان است.

گیتار متاع پور +mat2 (مت دو پلاس)

قیمت اصلی 3,500,000 تومان بود.قیمت فعلی 2,800,000 تومان است.

گیتار متاع پور مت 3 (mat 3)

قیمت اصلی 3,800,000 تومان بود.قیمت فعلی 3,000,000 تومان است.

گیتار الحمبرا z nature (زدنیچر)

قیمت اصلی 25,000,000 تومان بود.قیمت فعلی 22,430,000 تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید